Материалдар / lesson plan Travel and Sport

lesson plan Travel and Sport

Материал туралы қысқаша түсінік
Lesson plan Travel and Sport worksheets assessment sheets feedback
Авторы:
26 Наурыз 2025
130
0 рет жүктелген
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Әлжан Бұқарбайқызы атындағы қазақ орта мектебі

Ағылшын тілі пәні бірлестігі

Хаттама 1

Қатысқандар: Берекетова Р.Ж , Даулетбакова Б.А , Смагулова А.Е , Умирзакова Б.А , Туреев Т.Ж , Арғынбаева А.М.



Күн тәртібінде: 2024-2025 оқу жылы оқу әдістемелік нұсқау хатпен танысу. Үлгілік оқу жоспарын бекіту 194 бұйрық ҚР 5 бабының 14 тармағына сәйкес. 3-4 cыныптар апталық (2 сағат) жылдық (68 cағат) 5-9 cыныптар апталық (3 сағат) жылдық (102 cағат) 10-11 cыныптар гуманитарлық бағыт аптасына 4 cағат , жаратылыстану бағыт аптасына 3 cағат.



Жобалық жұмыстар

  1. Different cultures mean different tradions.

  2. Factors that influence the popularity of artists.

  3. Formal and informal speech in English and Kazakh.

  4. Learning languages and technologies.

  5. The power of colours.



2-11 cынып 1-10балл. ФБ.

1-4 cынып БЖБ- 7-15балл.

5-11 сынып БЖБ - 7-20балл.

баға 0%- 39% -2

40%- 64% - 3

65% -84 % -4

85% -100% -5.





Жүктеме сағаттар

Берекетова Р.Ж 8A,8Б, 9А, 9Ә, 9Б, 10А, 10Ә, 11А, 11Ә 27сағат

Даулетбакова Б.А 8A,8Б, 9А, 9Ә, 9Б, 10А, 11А, 11Ә 24 сағат

Смагулова А.Е 3A, 3Ә, 3В, 5A, , 6А, 6Ә, 6Б, 6В 24 сағат

Умирзакова Б.А 3A, 3Ә, 3В, 5A, , 6А, 6Ә, 6Б, 6В 24 сағат

Туреев Т.Ж 3Б, 4A, 4Ә, 4Б, 7A, 7Ә, , , 10A үйден оқыту Жәдігер Алмат 25 cағат

Арғынбаева А.М. 3Б, 4A, 4Ә, 4Б, 7A, 7Ә, , , 5A үйден оқыту Нурланов Жанғабыл 22 сағат





Қаулы: Жоғарыдағы аталған барлық мәселелер орындалсын.



























Әдістеме бірлестік жетекші: Туреев Т.Ж











Lesson Plan

Сlaimed __________

Unit:

Travel and sport

Teacher’s name:

Tureyev Talgat Zhalilovich and Argynbayeva Aigerim Malikovna

Date:29.02.2024

29.02.2024

Grade: 8 Б

Number present: 12 Аbsent:

Theme of the lesson:

Transport and travel

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

8.1.2.1 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers;

8.3.4.1 respond with some flexibility at both sentence and discourse level to unexpected comments on a range of general and curricular topics;

8.6.7.1 use a variety of simple perfect forms to express recent, indefinite and unfinished past on a range of familiar general and curricular

topics

Lesson objectives:

Learners will be able to:

Identify complex personal questions and ask for personal information and discuss a problem in groups and suggest a solution for a problem; Discuss a problem in groups and give information about themselves and others in conversation without support

Level of thinking skills:

Knowledge and comprehension

Application

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

The beginning of the lesson

2 min






5 min








Main activities


5 min




















3 min








5 min






5 min












5 min


























15 min




End of the lesson

2 min

Teacher greets learners.

Warm up ‘We love, we love Kazakh

We learn ,we learn Russian

We learn ,we learn English’




Teacher asks homework ex3 on page 78

Language focus

3 Complete the sentences with the present or past forms of the passive.

The masterpiece _ by the artist in the
19th century. (paint)

Today, some artists _ by society. (not accept)

The museum __ by the president last weekend. (open)

The painting - by a gallery. (not buy)

During the war, paintings _ by some collectors. (hide)

The artist - by the critics for many years.

(not mention)

Today most of his sculptures _ by a
New York gallery. (own)

Abstract art _ by many people. (appreciate)

L









Brainstorming: Teacher asks guess the theme How do you get to school?

shows pictures emblam and silk road


Before beginning the lesson I’ll divide students into 2 groups by method “Value” Camel and Horse


Teacher shows new words with the slide show

New words.

Bicycle – велосипед

Boat – қайық

Bus – автобус

Camel – түйе

Car – көлік

Helicopter – тікұшақ

Horse – жылқы

Lorry – жүк көлігі

Plane – ұшақ

Ship – кеме

Spacecraft – ғарыш кемесі

Submarine – сүңгуір қайық

Train – пойыз

Tram – трамвай

Airship - дирижабль


1)Individual task ex1on page 80

Comlete the tables with the words in the box.

Land transport

Air transport

Water transport


  1. Pair work task

Teacher give descriptive sentences

  1. This transport has historically been used in the desert.(Camel)

  2. Neil Armstrong has traveled on this transport (spacecraft)

  3. This transport is like a worm or a snake

  4. You probably have this transport with two wheels.

  5. Your father or mother or older brother may have this transport.

  6. This transport is a symbol of the Titanic


  1. Group work

Give poster paper explain them what to do.


Reflection


Asks if they understand well hang a sticker of spaceraft on the space.

If they understand normally choose plane on the sky.

If they little understand choose car on the road.


Homework vocabulary

Warm up

We love, we love Kazakh

We learn ,we learn Russian

We learn ,we learn English’

Students check your tasks correct answers


1)The masterpiece was painted by the artist in the
19th century.
2)Today, some artists aren’t accepted by society.

3)The museum was opened by the president last weekend.

4)The painting is not bought by a gallery.

5)During the war, paintings were hidden by some collectors.

6)The artist was not mentioned by the critics for many years.

7)Today most of his sculptures are owned by a
New York gallery.

8)Abstract art are appreciated by many people.


Students answer guess




Students choose cards and divide by group.



Students watch and repeat new words


















Students do the task and check themselves by the correct answers




Students read sentence and guess which transportation it is.

Groups read the text ex3. Write down Who are the travellers?

Where have they travelled?

Which type of transport have they travelled by? and draw map and transports and read shortly.

Teacher’s comments.






Self assessment by result of checking correct answers


Total 3points

8-7- 3 points

6-5- 2points

4-0-1 point





























Teacher’s comments.









Peer assessment.

Learners assess their tasks each other.


Total 3points

3-3points

  1. 2points

1-1-points


Total 2 points








Total 2 points









Peer assessment.

Group learners assess the tips of other group according to the criteria.

AC:

-Write ideas clearly

-Use new vocabulary(at least 5 words)

-Write the tips grammatically correct

-Use connectors ( and, but, so, because)





power point



iqboard

interactive board














Board, chalk










worksheets

























Handout 2





















Handout 3
































































































Recources:Mentimetre.com. Handout, text, worksheets,https://disk.yandex.ru/d/yBX1aOmJcHYeCw

Worksheets:

Task for learners with individual needs:

The name of person

Tick

1

Stephen


2

Mahavir


3

Akira


4

Dominic


5

Tom


6

Harry


Task 2. Complete the sentences with the words or phrases in blue in the text:

  1. Can you ___ what the homework is tonight?

  2. I___ ten English irregular verbs every night.

  3. The girl said the poem___.

  4. My mum’s almost got a ___. She sees something and remembers it.

  5. I’ve got a terrible ___. I forgot everything.

  6. My friend once ___ the alphabet from Z to A.

Differentiation by task.

(Learners with individual needs)

Support by matching the words in blue with their definitions.

1.Memory

2.Remember

3.Photographic memory

a)to bring to mind

b) the process of taking in information from the world around us

c)to recall pages of text,numbers without the visualization

Task 3.CCQ questions:

a) How often do you lose your car key?

b) Do you often forget locking the door before leaving?

c) Can you say your parents’ phone numbers by heart?

d) How many new words can you remember at the lesson?

Task for learners with individual needs:

Support by matching questions with the answers.

  1. Say your dad’s number?

  2. Are you forgetful person?

  3. How many English words do you know?

  1. No, I’m not

  2. 87074561231

  3. 536

Learners with individuals needs: Support by completing sentences.

Complete the sentences with highlighted words:

enough, healthy, lose, do.

  1. Eat__ food.

  2. __ weight.

  3. Get __ sleep.

  4. __ exercises.



Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі