2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Lesson plan "Will and be going to"

Lesson plan "Will and be going to"

Материал туралы қысқаша түсінік
7 сыныпқа арналған Ашық сабақ жоспары. Ағылшын тілі грамматикасы
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan: term 2

Unit 4 SPACE & EARTH

Lesson 39

Teacher name:


Date:


Grade: 7 B

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English: Will and be going to

Learning objectives


7.6.8.1 use a growing variety of future forms including present continuous with future meaning on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- identify structures with “will” and “be going to” in the studied material

- the value based on the integrated educational program is to educate students for unity and solidarity

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

5 min






Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



The teacher present the theme of new lesson to students.

Divide into two groups.

1st group “Will”

2nd group “be going to ”

Lead – in


The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.



Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.


Good job!

Well done!”

Formative Assessment



Good job!

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can:








Pictures

Presentation on active board






https://www.youtube.com/watch?v=IWAS5aszaGo






Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min




7 min
















5 min
















10 min















5-6 min

Ex:3 P44

Present the future simple (will)

Explain that we use this tense to talk about on-the-spot decisions and predictions. The students make sentences in oral form.




Task 1. Pair work

Making a dialogue “Will” and “be going to”






Task 2. Individual work


Practise will for predictions about the future

Explain the task and allow Ss some time to complete it.

.



AutoShape 1





Task 3. Group work

1st group Will

Make a poster about Weather forecast

2nd group Be going to

Make a poster about Travelling

Explain and read out example









Task 4. Wordwall

Completion of the lesson



Pupils read the table. Say the examples in your language.

ANSWERS

Student’s own answer





Students should follow the grammar rules and make sentences.


Pupils use the verbs to complete the sentences


Will and be going to











Pupils write sentences using the phrases in brackets as in the example







Pupils look at the picture. Use the verbs to write the responses.














Students complete the new lesson with playing Quiz game wordwall

- read the table

- Say the examples in hour language


Total:1point






pupils are evaluated by collecting vitamins

total: 4 point









Descriptor:

- choose correct answers using the phrases

Total: 4 point







Descriptor:

- colourful poster

- use the verbs to

- write the responses












Total : 1 point


Card


Students book







Student’s

Copybook












Wordwall.net”

Interactive game

















Making

a Poster











Wordwall.net





End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

I understand…

I like this lesson

I don’t understand …


Hometask Ex 4 p 44



Goodbye !



What worked well for you in today’s class?

What could we have done differently to make today’s class better for you?

What are you wondering about after today’s lesson?

What did you find difficult about today’s lesson?














































Evaluation paper




Student’s names


Task 1


Task 2


Task 3


Task 4



















































27 Ақпан 2025
122
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі