«Lesson study» зерттеу сабақтары бойынша
есеп
Бірге жиналу –бұл бастама,
Бірге қалу –бұл алға жылжу,
Ал бірге жұмыстану –бұл
жетістік.
Генри Форд
Оқушыға нақты білім беруді мақсат тұтқан
мұғалімнен өз сабақтарын оқушының идеясы мен білім-біліктілігін
дамытуға ықпал ететін міндеттерге сай ұйымдастыру талап етеді. Ол
мұғалімнің кәсіптік құзыреттілігімен тікелей байланысты. Мұғалімнің
кәсіби құзыреттілігі — оның жан-жақты білімінен, ұстаздық
шеберлігімен, оқытудың жаңа әдістерін меңгеруімен және сол
әдістерді тиімді пайдалануымен өлшенеді. Әрбір оқу пәні бойынша
білім, білік, дағдыны ғана игеру оқушы құзыреттілігі үшін
жеткіліксіз болып отыр.
Бүгінгі мұғалімнің жетістігін оқушыларға өзінің
берген білімі мен біліктерін үйретумен бағалап қоймайды, сонымен
бірге ол өсіп келе жатқан ұрпақты жаңа белгісіз жағдайда әрекет
етуіне, олардың өз бетіндік әрекеті мен шығармашылығын дамытуға,
қоғам өміріне белсене қатысу үшін ақпаратты өз бетінше табу,
талдау, құрылымдау мен тиімді пайдалану икемділіктерін
қалыптастыруға қаншалықты тиімді жағдай жасағандығымен бағалайды.
Оқыту туралы сындарлы түсінік оқушыға нақты білім беруді мақсат
тұтқан мұғалімнің өз сабақтарын оқушының идеясы мен білім-
біліктілігін дамытуға ықпал ететін міндеттерге сай ұйымдастыруын
талап етеді. (Қазақстан Республикасы жалпы білім беретін мектептері
педагогтерінің біліктілігін арттыру курсының бағдарламасы.
Мұғалімге арналған нұсқаулық. Үшінші (негізгі) деңгей. Үшінші
басылым. Астана,2012)
Мұғалімнің кәсіби білімін жетілдірудің ең бір
тиімді әдісі бұл Lesson Study. Lesson Study - мұғалімдер тәжірибесі
саласындағы білім жетілдіруге бағытталған ынтымақтастық
педагогикалық тәсіл. Lesson Study – ге жоспарлау, оқыту, қадағалау,
оқыту мен оқуды талдау, өз қорытындыларын тұжырымдап, құжаттарды
бірлесіп жүзеге асыратын мұғалімдер тобы қатысады. Lesson Study
-дің циклін өткізген соң мұғалімдер педагогикалық тәсілдерді
түрлендіріп немесе жетілдіріп, кейіннен ашық Lesson study ,
таныстырылым өткізу, баспада жариялау арқылы әріптестеріне
таратады.
Lesson Study циклін өткізу үшін зерттеу
жұмыстарын жоспарлап математика пәні мұғалімі Сейтжапарова А.,
физика пәні мұғалімі Крпешова Н., тарих пәні мұғалімі Смагулова А.,
ағылшын пәні мұғалімі Койлыбаева Н. мұғалімдерден топ құрдық.
Lesson Study тәсілін жүзеге асыру үшін топ мүшелерімен ақылдаса
келе, «Сабақ үрдісінде сыни тұрғысынан ойлау қабілетінің дамыту
тиімділігі» тақырыбы бойынша 9 «В» сыныбында Lesson Study жүргізу
жоспарланды. Сыныпта- 18 оқушы. 9 ер бала, 9 қыз бала. Сыныпта оқу
озаты -6, оқу екпіндісі - 6. Жалпы сыныптың білім көрсеткіші – 61 %
құрайды. Сыныптың білім деңгейі мен сыныптың белсенділігі мен
бәсекелесе, жарыса оқу деңгейі орташа. Сондықтан осы сыныпта
оқутыдағы сын тұрғысынан ойлау технологиясын басты назарға
алғандағы мақсатымыз – сын тұрғысынан ойлау арқылы сыныпта оқу мен
оқыту үрдісінде белсенді, бәсекелестік атмосфера тудыру болды.
Сонымен қатар оқушылардың таным белсенділігін арттыру,
қызығушылығын ояту, білім сапасын көтеру.
Өйткені оқушылардың таным белсенділігін
арттыруда, сұрақты түрлендіре қою арқылы белсенділік оятуда,
оқушылардың жауап берудегі бәсекелестігін тудыруда сындарлы оқыту
бағдарламасы бұл оқыту түрін тиімді әдіс ретінде дәлелдеп
отыр.