Материалдар / Lesson Study бойынша рефлексиялық есеп

Lesson Study бойынша рефлексиялық есеп

Материал туралы қысқаша түсінік
Желілік өзара әрекеттестіктің бір түрі Lesson Study әдісін қолдану арқылы өзара әрекеттесу болуы мүмкін – оқыту мен оқуды жақсарту тәсілі, мұғалімдердің кәсібилігін дамыту тәсілі ретінде. Lesson Study қолдану арқылы мұғалімдер оқу мен оқыту сапасына әсер ететін сабақты зерттеу мен зерттеуді жүргізе алады. Бұл әдіс мұғалімдерді біріктіру, проблемаларды бірлесіп анықтау, бірлескен оқу үшін бірлескен ортаны құру, тәжірибе алмасу және зерттеу тиімділігі үшін ұжымдық жауапкершілік үшін ең тиімді болып табылады.
Авторы:
14 Наурыз 2025
196
0 рет жүктелген
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Lesson Study бойынша рефлексиялық есеп

Желілік өзара әрекеттестіктің бір түрі Lesson Study әдісін қолдану арқылы өзара әрекеттесу болуы мүмкін – оқыту мен оқуды жақсарту тәсілі, мұғалімдердің кәсібилігін дамыту тәсілі ретінде. Lesson Study қолдану арқылы мұғалімдер оқу мен оқыту сапасына әсер ететін сабақты зерттеу мен зерттеуді жүргізе алады. Бұл әдіс мұғалімдерді біріктіру, проблемаларды бірлесіп анықтау, бірлескен оқу үшін бірлескен ортаны құру, тәжірибе алмасу және зерттеу тиімділігі үшін ұжымдық жауапкершілік үшін ең тиімді болып табылады.

Зерттеуіміздің мақсаты:

-топтық оқыту әдістерін қолдана отырып, мұғалімдер қазақ тілі сабағында оқушылардың іс-әрекетін белсенді ету;

- оқушылардың пәнге деген қызығушылығын ояту;

-оқушылардың білім деңгейін арттыру.

Күтілетін нәтиже:

-топтық, жұптық жұмыс оқу материалының сапасына әсер ететінін растау

Мәліметтерді жинау әдістері:

1. 7 «В» сынып оқушыларының бақылауы.

2. Сынып жетекшісімен әңгіме.

3. Оқушыларға сауалнама

4. Оқушылармен сұхбат жүргізу

Lesson Study жай-күйі туралы толығырақ ақпарат: жоспарлау, оқыту, бақылау, оқу мен оқуды талдау және олардың нәтижелерін қағазға түсіріп отыру.

Зерттеу 7 «В» сыныбында өткізілді. Сыныпта 17 оқушы бар. Ұжымда ынтымақтастық пен өзара көмектің достық атмосферасы қалыптасқан. Қазақ тілі сабағында үлгерімі орташа. Бір оқушы «5», жетеуі «4» деген бағада оқиды, қалғандары қанағаттанарлық баға.

Бақылау объектілері ретінде топ оқушылары таңдалды

A, B және C.

А оқушы – Альнайри, танымдық қажеттілігі жоғары. Барлық пәндер бойынша оқу үлгерімі жақсы.

Қазақ тілі сабағында жоғары деңгейлі тапсырмаларды орындай алады. Мұғалімнің барлық сұрақтарына жауап беруге ұмтылады. Ол өз сыныптастарының өтініштеріне ықыласпен жауап береді. Ол топ жетекшісі ретіндегі өзін жақсы жағынан көрсете алды.

Б оқушы – Арсений, әдепті, тәрбиелі бала. Мақсатты және еңбекқор. Қазақ тілінен жақсы көрсеткішке ие. Тапсырмаларды сәл қиналып орындайды. Кейде оған тақтада жауап беру қиынға соғады, оның өзіне деген сенімділігін арттыруға назар аудару керек;

С оқушысы – Артем, қазақ тілінен қанағаттанарлық баға. Ерекшелігі ол ақпаратты құлағымен жақсы есіне түсірмейді, зейінсіз, тапсырмаларды орындауда қателіктер жібереді, сабаққа деген қызығушылығын арттыру қажет.

Мұғалімдер оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып тапсырмаларды саралап, топта ынтымақтастықтың белсенді түрлерін қолданса, оқушылардың ынтымақтастығы пайда болады. Барлық сабақтарда топтық жұмыс түрін, сыни тұрғыдан ойлау құралдарын пайдалана отырып диалогтік оқытуды ескердім. Топтық жұмыс түрінде оқушылар бір-бірімен белсенді әрекеттесетіндіктен, барлығы оқу процесіне қатысады, ал диалогтік оқытуда олар бірлесе білім алды, бір-біріне сұрақ қоюды үйренді, оларға жауап берді, өзара тексеру жүргізді. Мұндай жұмыс түрлері оқушылардың ашылуына, өзін-өзі жүзеге асыруына көмектесті.

Негізгі міндет сабақтың барлық кезеңдерінде белсенділікті, қызығушылықты және қозғалыс инерциясын сақтау, ең бастысы дәстүрлі оқыту түрінен барынша алыстауға тырысу болды.

Дәл Lesson Study тәсілі оқушылардыңмжаңа идеялар мен ақпаратты өз сөздерімен жеткізетінін, олар түсінетін тілде сөйлеуге тырысатынын, тіпті кейбір тақырыптар бойынша диалог жүргізетінін анықтауға мүмкіндік берді. Оқушылар өз контекстінде түсінгендерін, өз сөздерімен айтқандарын жақсы есте сақтайды. Сондай-ақ оқушылардың ой-өрісін кеңейтуге мүмкіндік беріп, өзара пікір алмасу қызу жүреді.

Негізгі міндет сабақтың барлық кезеңдерінде белсенділікті, қызығушылықты , ең бастысы дәстүрлі оқыту түрінен барынша алыстауға тырысу болды.

Бірінші қазақ тілі мен әдебиеті сабағы.

Сабақтың тақырыбы: Нәтиже сабақ. Мен не үйрендім?

Сынып оқушыларының деңгейлік мүмкіндіктерін ескере отырып, алдын ала 3 топқа бөлінді. Сабақ «Уәде беремін» әдісімен басталды.

Келесі кезеңде бұрын зерттелген материал қайталанды. Оқушылар сабақта қолданылған негізгі ұғымдарды есте сақтауға көмектесетін сұрақтарға жауап берді. Оқушылар жақсы дайындалғандықтан, еш қиындық болған жоқ. Өзектілеу кезеңінен кейін балалар «Сәйкесін тап» әдісі арқылы өткен материалға қатысты смартфондарынан вордвол бағдарламасы арқылы тапсырманы орындады .

Келесі кезекте балалар жұппен жұмыс жасады.

Шешім соңында дәптерлерін ауыстырып, дайын жауаптар бойынша өзара тексеру жүргізді.

Топтық жұмыс ұйымдастырылды, топтық жұмыс «Алты қалпақ» әдісі арқылы орын алды. Онда балаларбірнеше топқа бөлініп, әр топқа тақырыпқа байланысты сұрақ қойылды, берілген қалпақтарының түстеріне сәйкес сұраққа дұрыс жауап беруге тырысты. Кейбір оқушылар ойын анық жеткізе алды. Ал топ мүшелері қиналған жерлерінде көмек көрсетуге тырысты.


Қорытындылау кезеңінде оқушылар сабақта қандай жаңалық білгендерін, қандай қиындықтар болғанын еске түсірді. Сабақтың негізгі мақсаты жүзеге асты. Үйге оқулықтан түсіндірулермен тапсырма берілді.

Рефлексия кезеңі оқушылардың көпшілігіне сабақ ұнағанын, сабақ материалының түсінікті және қызықты болғанын, көңіл-күйлерінің көтеріліп, сабақ барысында шаршамайтынын аңғартты. Оқушылардың көбі «Сабақ ұнады ма» деген сұраққа «йә, маған сабақ қызықты болды» деп жауап берді.

Сабақтың барлық кезеңдері уақыт бойынша бөлінді. Оқушылар сабақ барысында өздерін ізетті ұстады, барлық тәртіп ережелерін сақтады, маған құрметпен қарады. Балалар сабақтың барлық кезеңдерінде белсенді жұмыс жасады. Сабақта психологиялық ахуал қолайлы болды, бұл оқушылардың оқу материалын жақсы меңгеруіне және түсінуіне ықпал етті.

Сабақтың мақсаты орындалды, жоспар орындалды, сабақ кезеңдерінің болжамды уақыты нақты уақытпен сәйкес келді, сабақта ақпараттық-коммуникациялық технологиялар қолданылды.

Сабақ соңында байқағаным, А оқушы топпен жұмысты ұйымдастырып, балаларға көмек көрсетуге тырысса, В оқушыға топтық жұмыс ұнады, бірақ жеке жұмыс қиындық тудырды, қазақ тілі сабағында С оқушысын бақылай отырып, оның жанына жақсы оқитын оқушыны отырғызу керек екенін зерттеуші мұғалімдер, байқап, кеңес берді.

Топта жұмыс істеу нәтижесі барлық топ мүшелеріне топта диалог арқылы жұмыс жасау керектігін түсінуге көмектесті. Бірінші сабақтың қорытындысы бойынша топтағы рөлдерді дұрыс бөлуді үйрету, барлық топ мүшелерін оқу процесіне тарта отырып, сабақ мазмұнына жеке, сараланған тапсырмаларды енгізу қажет деген қорытындыға келдік.

Екінші қазақ тілі мен әдебиеті сабағы.

Сабақтың тақырыбы: Наурыздың сәні зергерлік бұйымдар


Сабақты бастамастан бұрын, «Психологиялық аухал» жүргізілді. Оқушылар тақтадағы сөздерді сыныппен бірге хормен оқып шықты. Үй тапсырмасын тексеру барысында, бұл жолы көп оқушылардың берілген тапсырманы меңгермей келгені анықталды. Оның себебін, ұзақ уақыттық демалыспен ұштастырдық. Кейін біз, өткен сабақты жаңа сабақпен ұштастыру үшін «жылдам жауап» әдісі арқылы сұрақтарға жауап бердік. Әр жауап үшін бір ұпай беріліп отырды. Жаңа сабақтың тақырыбын анықтау үшін, шағын бейнематериал көріп, сынып болып тақырыпты анықтады. Кейін сабақтың мақсаты да анықталды.

Жаңа материалды меңгеру барысында бірнеше тапсырмалдар орындалды. Бұл жолы мен жеке жұмыс пен жұптық жұмыстарды алған едім. Әр оқушы өзін көрсетуге тырысты. Мәтінмен жұмыс барысында, көп оқушылар түсінгенін жеткізе алды. Сонымен қатар, жанындағы серіктесіне де түсіндіре алатынын байқадық. Мәтінге қатысты тапсырмалар орындау барысында әр оқушы өз бетінше жұмыс жасап, дайын үлгі мен дескрипторлар арқылы өзін сынады. Келесі кезекте оқушыларға сараланған тапсырмалар ұсынылды. Үйге тапсырма оқулықтан берілді.

Рефлексия кезеңінде «Саусақ» әдісі қолданылды, мұнда оқушылар негізінен «Мен үшін маңызды және қызықты болды» бас бармағын атап өтті, кейбіреулері сабақ орташа болды деген белгіні көрсетсе, кейбірі сабақты түсінбегенін және қызықты болмағанын көрсетіп жатты.Сабақтың барлық кезеңдері уақыт бойынша бөлінді.

Сабақ соңында зерттелген А, В, С оқушылармен де сұхбат жүргізіліп, сабақ бойынша пікірталастар жазылды. А студенті шығармашылық қабілеттерін осы жолы көрсете алмағыны, бірақ жұппен жұмыс істегенде көшбасшылық қасиеттері байқалғаны айтылды.

В оқушы белсенді болды, бірақ сыныптастарына көмектесе алмайтыны байқалды. С оқушы шешімді түсіндіріп көргісі келеді, ол бірдеңені шешуге тырысады, сабақта ауызша жауап береді, қолын көтереді.

Үшінші қазақ тілі мен әдебиеті сабағын өткізу.

Сабақтың тақырыбы: Нәтиже сабақ. Мен не үйрендім?

Сабақ бір-біріне тілек айту әдісімен басталды. Оқушылардың үй тапсырмасын жазбаша болғандықтан, әр оқушының жұмысы жеке тексерілді. Үй жұмысын тексеру барысында, сыныптың тең жартысынан көбі дұрыс орындағанын байқадым.

Сабақ барысында оқушылар салыстыру бойынша ауызша тапсырма орындады. Келесі кезекте балалар жұппен жұмыс жасады: жасырын сөздерді тапты; Дайын жауаптар негізінде өзара тексеру жүргізілді.

Шаршауды басу үшін сергіту сәті жаттығулары жасалды. Келесі кезекте балалар мұғалімнің қалауы немесе өздерінің қалауы бойынша тақтаға шығып, жұмыс жасады.

Үйге оқулықтан әдеттегідей тапсырма берілді.

Рефлексия кезеңі оқушылардың барлығы бір-біріне тілек жазғанын көрсетті. Оқушылар сабақ барысында белсенді жұмыс жасап, өздерін сенімдірек сезінді.

Сабақ қорытындысы бойынша А оқушының сынып мүшелерімен ынтымақтастықта белсенді жұмыс істей бастағанын, тапсырманы түсіндіруге тырысатынын, көшбасшылық қабілеттерін көрсетуге тырысатынын атап өттік. В оқушы топпен жұмыс істегенді ұнатады, бірақ белсенділігі төмен, сабақ барысында тапсырманы орындай алмаған уақытта көңіл-күйінің бірден түсіп кететіні, ашуға берілетіні анықталды. С оқушысы үшін жұптық жұмысы жақсы әсер ететіні сезілді.

Lesson Study нәтижесі бойынша ұсыныстар.

Ынтымақтастықта оқыту балаларды дамытады, өйткені олар басқа оқушылардың әртүрлі көзқарастарымен танысады, өз пікірлерін айтуға, дәлелдер келтіруге, өз ойын және топтың идеясын қорғауға үйренеді.

Ынтымақтастық ортасын құру ақпаратты жақсы меңгеруге, барлық балалардың оқу процесіне белсенді қатысуына ықпал етеді және пәнді оқуға деген ынта деңгейіне де, мектеп мотивациясына да оң әсер етеді. Осының негізінде оқушыларымыз өзін-өзі реттейтін оқуға алғашқы қадамдар жасады деп қорытынды жасауға болады.

Топтық әдіс, жұптық әдіс мектепте белгілі бір сабақтарда ғана өтеді. Жұмыс үлгерімі төмен балалардың топтағы жолдастарының артында отыруға мүмкіндігі болмайтындай, ал айқын көшбасшылар өз ойын толық жеткізе алатындай етіп ұйымдастыру керек. Кейбір мықты оқушылар топтық жұмысты ұнатпайды, олар өздерін бөлек ұстауға тырысады, барлығын өз бетімен жасайды, мұнда топтың басқа мүшелерінің алдында жауапкершілікті сезінуі үшін қажетті жағдай жасау керек. Топтық жұмыс тиімді болуы үшін топтық жұмыстың әдістемесін дұрыс таңдау қажет.

Оқушылардың сабақтағы жұмыс барысындағы бақылаулары көрсеткендей: дұрыс таңдалған стратегиялар, алгоритмдер түріндегі сараланған қолдау, кеңестер, әзірленген тапсырмалар және жасалған қолайлы жұмыс жағдайлары, оқу мотивациясының деңгейін арттыруға, белсенді диалог пен өз көзқарасын дәлелдеуге көмектеседі. .

Алдағы уақытта сабақтарымда өзара ынтымақтастыққа ықпал ететін жағдай жасауды жалғастырамын. Сабақта оқушылармен топтық және жұптық жұмысты қолданамын.

Танымдық белсенділігі төмен оқушылар күтпеген жерден өздерін көрсетті. Мұндай балалар міндеттерді нақты бөледі, сонымен қатар мәселелерді шешу жолдарын анықтайды. Зерттеу жұмысты ұйымдастыру нәтижелері бойынша білім сапасын 12%-ға арттыруға мүмкіндік берді.

2-тоқсанда оқушылардың білім сапасы 44%-ды құраса, 3-тоқсанда 56%-ды құрады.

Бұл нәтиже Lesson Study әдісінің арқасында қол жеткізілгендіктен, зерттеу жұмысы маңызды деп санауға болады. Енді сабақтарымды талдауға ерекше мән беремін. Бұл проблемаларды анықтауға мүмкіндік береді. Ал мәселені шешу арқылы оны қажет ететін балаларға көбірек көңіл бөлуге болады.

Қорытындылай келе, сараланған тапсырмаларды сабақтарда қолдануды, балалардың бойында өз іс-әрекеттерін талдау, өз пікірін айту, қателесуі мүмкін деп қорықпау қабілеттерін дамытуды жалғастыруды жөн көрдім.












Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі