2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Lesson title Treasure and numbers 1

Lesson title Treasure and numbers 1

Материал туралы қысқаша түсінік
Unit 3: Treasure and heritage Lesson title: Treasure and numbers 1
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Unit 3: Treasure and heritage

Lesson 18

Teacher name:

Baitugelova S.B.

Date: 6-8.11.2024


Grade: 4 ә,б,ғ,д,е,ж,и,к

Number present:

absent:

Lesson title

Treasure and numbers1

Learning objectives


4.4.1.1 plan, write and check sentences with support on a range of basic personal, general and some curricular topics

4.​4.​7.​1 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently;

4.5.2.1 use cardinal numbers 1 -1000 and ordinal numbers 1 – 100

Values

Loyalty – Loyalty might be a core personal value to you if you highly prize friends that are reliable and trustworthy. You might put your friends or chosen family first, always being there for them when they need you.

Lesson objectives

Learners will be able to:

- learn about numbers

- talk about location

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.








Organization moment :


1.Greeting.


Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Ask a few pupils to stand up and stand in a row. Ask the rest of the class questions to revise the ordinals.

Lead – In

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Determines the topic and purpose of the lesson

Learners remember previous lesson vocabulary




Students say different words from the picture

Answer the question.




The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


Descriptor:

- know daily routines vocabulary

- know prepositions of place

Point 1



Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can talk about numbers and location;





Pictures











worksheet








Student’s book







Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Ex:3 P:38

Put the flashcards up on the board. Point to the numbers, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/or individually. Point to the numbers in random order and ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.

Ex: 4 P: 38

Write the following sums on the board. Read aloud the sums and draw the pupils' attention to the names of the symbols (+ plus, - minus, x times, = equals).

1+1=2 (one plus one equals two)

2-1=1 (two minus 1 equals one)

2x2=4 (two times two equals four)

Read the sum in the example and ask the pupils to give you the solution orally. Ask them to point to the correct number on the map. Explain that the solutions to the problems is one of the numbers on the map. Then refer them to the number written in letters in the model and explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.

.


Pupils listen, point and repeat. Then match

ANSWERS

2 E

3 C

4 D

5 A



Pupils find Captain Jack Parrot's treasure! Do the sums and cross off the places on the map. The last place is where the treasure is.

ANSWERS

2 six hundred

3 five hundred and forty

4 eight hundred and thirty

5 six hundred and ninety

6 one thousand

The treasure is at 1,000.







Descriptor:

- point to each flashcard

- ask individual pupils to name them

Total: 2 point


pupils are evaluated by collecting fish


Descriptor:

- know the numbers

- can do the sums

-complete the sentences

Total: 2 point





Card

Worksheet




Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex: P:

Home task:

Write the days


Poster Success


Тексерілді

Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары:



















































08 Қаңтар 2025
110
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі