Материалдар / Light & Dark

Light & Dark

Материал туралы қысқаша түсінік
understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues use can to make requests and ask permission; use must / mustn’t / have to to talk about obligation
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan for English



Unit:

Light & Dark

Teacher name:


Date:


Grade: 3 «Ә»

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Light & Dark

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.3.5.1-understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues use can to make requests and ask permission; use must / mustn’t / have to to talk about obligation

Lesson objectives

Learners will be able to:

Listen and understand the statements for school rules

Read the text in group and match with the pictures

Make sentences by using must and mustn’t

Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets children`s

Hello, hello!

Hello, how are you?

I’m fine, I’m fine.

I hope that you are, too.


Children`s respond to greeting and take their places



-

Prezatations

20

minutes


MAIN PART

Teacher shows the actions by gestures and learners should guess and say them in Kazakh language. After guessing learners repeat the words after teacher and do the same action that teacher does.

Wear uniform

Chew gum

Drop litter

Be quiet

Do homework

Climb on the desks

Listen to the teacher

Run in the class


Teacher drills the words several times by actions and by the things of realia. (litter and litterbin).

Grammar : Must and mustn’t: Inductive approach.

Teacher explains the usage of must and mustn’t by using the pictures of different activities , then deduce the meaning of them by asking learners. And Teacher shows some action verbs on the active board and gives example with must and mustn’t. Later teacher puts some concept checking questions to check if the learners understand or not.

 

So when do use must and mustn’t?

Can you give example?( Teacher uses some Kazakh words for explaining the grammar rules)


learners repeat the words after teacher and do the same action that teacher does













learners say understand or not.


Formative assessment


PPT

Pupils book

Activity book

Work book







Questions for you.






10

minutes

ENDING THE LESSON:

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson

Sing a Good bye song

Give the home task

Ex:19 pg 25





Children sing a Good bye song


Feedback


https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs



24 Қазан 2021
522
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі