Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Light & Dark
Материал туралы қысқаша түсінік
understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues use can to make requests and ask permission; use must / mustn’t / have to to talk about obligation
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Short term plan for
English
Unit:
Light &
Dark
Teacher
name:
Date:
Grade:3«Ә»
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson:
Light &
Dark
Learning objectives(s) that this lesson is contributing
to
3.3.5.1-understand the main
points of short simple texts on a limited range of familiar general
and some curricular topics by using contextual clues use can to
make requests and ask permission; use must / mustn’t / have to to
talk about obligation
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
Listen and understand the
statements for school rules
Read the text in group and
match with the pictures
Make sentences by using must
and mustn’t
Lesson plan
Planned
timings
Teacher's
actions
Pupils`
actions
Assessment
Resources
10
minutes
ORGANISATION
MOMENT:
Teacher greets
children`s
Hello,
hello!
Hello, how are
you?
I’m fine, I’m
fine.
I hope that you are,
too.
Children`s respond to greeting
and take their places
-
Prezatations
20
minutes
MAIN
PART
Teacher shows the
actions by gestures and learners should guess and say them in
Kazakh language. After guessing learners repeat the words after
teacher and do the same action that teacher
does.
Wear
uniform
Chew
gum
Drop
litter
Be
quiet
Do
homework
Climb on the
desks
Listen to the
teacher
Run in the
class
Teacher drills the
words several times by actions and by the things of realia. (litter
and litterbin).
Grammar : Must and mustn’t: Inductive
approach.
Teacher
explains the usage of must and mustn’t by using the pictures of
different activities , then deduce the meaning of them by asking
learners. And Teacher shows some action verbs on the active board
and gives example with must and mustn’t. Later teacher puts some
concept checking questions to check if the learners understand or
not.
So when
do use must and mustn’t?
Can you
give example?( Teacher uses some Kazakh words for explaining the
grammar rules)
learners repeat the
words after teacher and do the same action that teacher
does
learners say understand or
not.
Formative
assessment
PPT
Pupils
book
Activity
book
Work
book
Questions for
you.
10
minutes
ENDING THE
LESSON:
Well what did we do in our
lesson?
- Evaluation of the
lesson
Sing a Good bye
song
Give the home
task
Ex:19 pg
25
Children sing a Good bye
song
Feedback
https://www.youtube. com/watch?v=
Xcws7UWWDEs
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз