Сабақ
тақырыбы
|
Тақырып 3.2.1. Логикалық
операциялар. Ақиқат кестесі және оны құру.
|
Модуль /пән
атауы
|
Информатика
|
Дайындаған
педагог
|
Шыңғысова
А.Қ., Мукалиева Н.Б.
|
Күні
|
|
Курс,
топ
|
1 курс
|
Сабақтың түрі
|
Жаңа сабақ
|
Міндеттер
|
1) Компьютерлік логикалық схемаларда
қолданылатын ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, КЕРІ негізгі элементтерін түсіну;
логикалық схемалар мен логикалық өрнектерді құру.
|
Мақсаты
|
1) Логикалық амалдарды (дизъюнкция,
конъюнкция, инверсия) қолданады;
2)
берілген логикалық өрнек үшін ақиқат кестелерін
құрады;
|
Күтілетін нәтижелер
|
Логикалық амалдарды қолдану арқылы ақиқат кестесін
құрады.
|
Қажетті ресурстар
және АКТ
|
В.Г.Архипова, Р.Г.Амдамова,
Н.К.Беристемова, К.Б.Кадыракунов «Информатика» 11 сынып; қосымша
ресурстар
|
Сабақтың
барысы
|
Кезеңі / Уақыты
|
Сабақта жоспарланған
іс-әрекет
|
Ресурсы
|
-
Ұйымдастырушылық және
уәждемелік
|
5 минут
|
Ұйымдастыру кезеңі
Білім
алушылармен амандасу, түгендеу, психологиялық ахуал
туғызу.
«Шаттық шеңбері» әдiciн пайдаланып білім
алушылар бip-бipiнe тiлeктерін білдіреді
|
|
Психологиялық ахуал
(7
минут)
|
Жалпы топпен
жұмыс.
Шағын
дәріс. «Миға шабуыл»
әдісін пайдаланып
білім
алушыларға сұрақ қою арқылы жаңа сабақтың тақырыбын
ашу.
|
|
Мақсаты мен міндетін
хабарлау
|
1) Логикалық амалдарды (дизъюнкция,
конъюнкция, инверсия) қолданады;
2) берілген логикалық өрнек үшін ақиқат кестелерін
құрады;
|
|
-
Теориялық және
практикалық
|
2.1. Алдын ала
білім
|
Жалпы
қайталау
(10 минут)
|
Өткен тақырыпты
қайталау:
Білім алушыларды таңдаған
стикерлерінің түсіне қарай 3 топқа бөлу.
1 топ:
ЖӘНЕ
2 топ:
НЕМЕСЕ
3 топ:
ЖОҚ
«Ашық
микрофон» әдісі арқылы қойылған
сұрақтарға және Wordwall қосымшасы арқылы сұрақтарға жауап
беру.
|
|
2.2. Жаңа материалды
зерттеу
|
30
минут
|
Жалпы топқа жаңа
сабақ. «Миға шабуыл»
әдісін пайдаланып
білім
алушыларға сұрақ қою арқылы жаңа сабақтың тақырыбын
ашу.
Операциялар
|
Операцияның
аты
|
Операцияның
белгісі
|
ЖӘНЕ
(AND)
|
Логикалық көбейту-
конъюнкция
|
|
Н-ЕМЕСЕ
(OR)
|
Логикалық
қосу-дизъюнкция
|
|
ЖОҚ (NOT)
|
Логикалық болдырмау-инверсия
|
|
Жаңа сабақтың тақырыбын және мақсатын айқындап алу
үшін «Логикалық операциялар» тақырыбына байланысты видео
көрсетемін. |
|
|
2.3. Жаңа білімді практикада
қолдану
|
20
|
Топтық
жұмыс.
«Қар кесегі» әдісі
бойынша
1 тапсырма.
Төмендегі логикалық өрнектер үшін шындық
кестелерін құрыңыз:
-
А&В&
(-С)
-
А
|
В
|
С
|
А˄В
|
-С
|
А&В&
(-С)
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
А&
(В˅(-А))
А
|
В
|
-А
|
В˅(-А)
|
А&(В˅(-А))
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
-
А&В ˅(-В)
А
|
В
|
А&В
|
-(А&В)
|
А˅(-(А&В)
|
1
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
|
-
|
Үлестірмелі құралдар
|
Жұптық жұмыс:
«Дауыстап ойлау» әдісі
2-тапсырма.
1)
Логикалық өрнектердің мәнін есептеп, сызбасын
сыз.
а) емес (1 және (1 немесе 1)
және 0)
б) 1 және (емес (1 немесе 0)
және 1)
в) 1 және 1 немесе 0 және
1
в) 1 және eмес (емес (1)
және 0)
2) Логикалық элементтердің
сызбасына
қарап, оның мәнін есептеп
тап.
Жеке жұмыс:
3-тапсырма:
-
Берілген кестедегі пікірден
байланыстырушы сөзбен, логикалық операцияның аталуын жазып
шығамыз.
Қолдауды қажет ететін білім
алушыларға арналған.
Пікір
|
Байланыстырушы
сөз
|
Аталуы
|
Мен сағыз жапсырмаларын немесе конфет
қағаздарын жинағым
келеді.
|
немесе
|
...
|
Ақбаян
Айкерімнің досы, ол сұлу қыз және жақсы
оқиды.
|
....
|
конъюкция
|
Мен өскенде және мектепті бітіргенде
программист
боламын
|
және
|
...
|
Қыста біз,
әдетте шаңғы тебеміз немесе мұз айдынында коньки
тебеміз.
|
...
|
дизъюнкция
|
Қабырғалары тең
үшбұрыштар теңбүйірлі емес үшбұрыштар болып
табылады.
|
емес
|
...
|
Құрамды емес
пікірлер қарапайым пікір болып
табылады.
|
...
|
инверсия
|
-
Кестені толтыр.
Ақиқат – 1, Жалған – 0
Өз бетінше
тапсырма орындай алатын білім
аушыларға
Тұжырым
|
Параллелограмм
|
тіктөртбұрыш
|
ромб
|
шаршы
|
Қарсы
жатқан қабырғалар тең және
параллель
|
1
|
1
|
0
|
1
|
Барлық қабырғалары
тең
|
0
|
0
|
0
|
1
|
Қарсы
бұрыштары тең, көрші бұрыштарының қосындысы
180˚
|
0
|
1
|
0
|
1
|
Барлық бұрыштары
тік
|
0
|
1
|
0
|
1
|
Диогоналдары қиылысады, қиылысу нүктесінде
тең бөлінеді
|
0
|
1
|
1
|
1
|
Диогоналдары
тең
|
0
|
0
|
0
|
1
|
Аз уақытта көп нәтиже көрсететін білім
алушыларға арналған тапсырма.
3) Келесі параметрлермен сипатталған
логикалық өрнектің нәтижесін тап
¬(¬B &
¬C ) U ¬( ¬A & ¬C ), егер А=1, В=1, С=0.
4) Төмендегі формуланы негізге ала отырып күрделі тұжырым
құрастырып және ақиқат кестесін құрыңдар:
А&( ¬B ˅¬C)
¬C
мұндағы,
А – құйын
болып тұр;
В
– киноға бармайтын
болдық;
С
– үстім
шаң болды;
Д –
мен үйде қаламын;
|
|
-
Сабақ бойынша рефлексия
|
6
|
Рефлексия
Сабақтың соңында оқушылар бүгінгі сабақтан алған әсерлерін
жазады.
|
|
-
Үй
тапсырмасы
|
5 минут
|
Үй тапсырмасы. Логикалық операцияларға өмірден
мысалдар келтіріп, ақиқат кестесін құрып
келу.
|
|
Бағалау
5 минут
|
Шахмат тақтасының суретін
пайдалану арқылы білімалушылар бос ақ ұяшықтарға өз ойларын
стикерге жазып жапсырады. Сол жазылған ойлары негізінде өтілген
сабақтан алған білімі қорытындыланады.
|
|
Сандық
эквивалент
|
Балл
|
Критерийлер
|
Баға
«Өте
жақсы»
|
90-100
|
1)Бүтін
сандарды оннан екілік, сегіздік, он алтылық санау жүйесіне
түрлендіреді.
2) Логикалық амалдарды
(дизъюнкция, конъюнкция, инверсия) қолданады;
3) берілген логикалық өрнек
үшін ақиқат кестелерін құрады;
кодтау кестелері кейіпкерлер
Юникод (уникод) және ASCII ( (u)ú сұрау )..
|
Баға
«Жақсы»
|
70-89
|
1)Бүтін
сандарды оннан екілік, сегіздік, он алтылық санау жүйесіне
түрлендіреді.
2) Логикалық амалдарды
(дизъюнкция, конъюнкция, инверсия) қолданады;
|
Баға
«Қанағаттанарлық»
|
50-69
|
1)Бүтін
сандарды оннан екілік, сегіздік, он алтылық санау жүйесіне
түрлендіреді.
|