Looking at the future and the environment lesson plan 7 grade

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Looking at the future and the environment lesson plan 7 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
Looking at the future and the environment lesson plan 7 grade
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 2

Unit: 4 Space and Earth

Lesson 37

Teacher name:


Date:


Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Looking at the future and the environment

Learning objectives


7.R1 understand the main points in texts on a limited range of unfamiliar general and curricular topics

7.L5 recognise the opinion of the speaker(s) in supported extended talk on a range of general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- read understand the topic, answer the questions

- practise new vocabulary

- understand and do exercises

- express their thoughts

Value links

Understand the main idea of the topic

Ask and answer simple questions

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Phonetic task

Planets

Here are eight planets that we know.
Round and round the Sun they go.
Mercury, Venus, Earth, and Mars,
These are the planets near our star.

Jupiter, Saturn, Uranus, too.
Neptune, we can't see you.
These are the eight planets that we know.
Round and round the Sun they go.


The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others


Students of the class are listed and repaet

Students' attention is drawn to the lesson.

Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Good job!





Descriptor:

- remembers the lesson passed


Assessment criteria

make basic statements about space




Ppt




















Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Vocabulary


- First, let`s get acquainted with new words


Pre – reading

Look at the pictures and solar system and answer the questions. 

  • Which for planets comprise: the inner solar system (closest to the Sun)? The outer solar system?

  • There are eight planets in our solar system:

Inner: Mercury, Venus, Earth, Mars;

Outer: Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune;

Reading

Today we will get acquainted with new topic about «Mission to Mars».

Read the text and translate it

Task 1

Read the text again and, for questions 1-4, choose the correct answer A,B and C


Task 2

Listen to a show about the solar system and mark the sentences as T (true) or F (false)


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Learners listen and repeat.











Learners answer the question.







Leaners read the text and translate with teacher support


Leaners do the task after reading


Answer

1. A

2. B

3. B

4. C


Leaners listen very attentively and choose the correct answer

Answer

1.T

2.F

3.T

4.T

5.F


Descriptor:

- listen and repeat.

- answer the





Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.











Formative assessment


Descriptor:

- use the new words to translate the text





Descriptors

-choose the correct answer



Descriptors

-listen very attentively

-mark the sentences as T or F


Students book page 46


Карточки Mission to Mars | Quizlet














Ss book page 46 task 1









Ss book page 47 task 3


Ss book page 47 tas k 5


grade 7 module 4c Ex 5

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Feedback: “3-2-1”

3- facts known from the lesson

2- interesting things learned from the lesson

1 -question for the lesson

Ex:

Home task


Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.12.2024
223
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі