2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / М. Мағауин «Шақан-Шері» романының көркемдік қуаты.

М. Мағауин «Шақан-Шері» романының көркемдік қуаты.

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Сабақтың тақырыбы

М. Мағауин «Шақан-Шері» романының көркемдік қуаты.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

10.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдар мен айшықтау амалдарының қызметін талдау;

10.2.2.1 шығармадағы авторлық идеяның өмір шындығымен байланысын айқындау.

Сабақтың мақсаттары

Барлық оқушылар: «Шақан-Шері» романының көркемдік сипатын анықтау;

Кқпшілігі: шығармадағы көркемдегіш құралдар мен айшықтау амалдарының қызметін талдау;

Кейбір оқушылар: шығармадағы авторлық идеяның өмір шындығымен байланысын айқындау.

Жоспар

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


Ұйымдастыру кезеңі. Сынып оқушылары түгенделеді. Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Қызығушылықты ояту.

Айтылған пікірдің мазмұнын ашыңдар. Өз көзқарастарыңды танытыңдар.

«Шақан Шері» романын «Қобыланды батыр» жырымен байланыстырып талдаңыз.

Сабақтың мақсатымен, бағалау критерийлерімен таныстыру.

Сынып оқушылары түгенделеді. Оқушылар назары сабаққа аударылады.



Айтылған пікірдің мазмұнын ашыңдар. Өз көзқарастарыңды танытыңдар.















Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.

















ҚБ
















10-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы

Сабақтың ортасы


Мағынаны тану.

Шақан эпостағы көзсіз батыр емес, қорқыныш сезімі бар кәдімгі ет жүректі адам. Автордың мақсаты – адам жанындағы психологиялық толқынды шынайы суреттеу.

Шақан Шері образы Қамбар батыр, кейінгі Саурық батырдың заңды жалғасы секілді суреттеледі.Бірақ мұнда мифологиялық қасиеттер, ертегідегі қияли оқиғалар берілмейді.Автор әрбір кейіпкерін реалистік тұрғыда суреттейді.

1-тапсырма. Берілген үзінділер арқылы кейіпкердің реалистік бейнесін анықтаңыз, шығарманың эпикалық шығармалардан ерекшелігін талдаңыз.

Дескриптор:

  • Берілген үзінділер арқылы кейіпкердің реалистік бейнесін анықтайды;

  • шығарманың эпикалық шығармалардан ерекшелігін талдайды;

  • өз ойын дәлелдейді.

ҚБ

2-тапсырма. Берілген үзіндідегі көркемдеуші құралдарды анықтаңыз. Автордың ойын берудегі әсерін талдаңыз.



Көркемдеуші құралдар (троп)

автордың ойын берудегі әсері





Дескриптор:

  • Үзіндідегі көркемдеуші құралдарды анықтайды;

  • автордың ойын берудегі әсерін анықтайды;

  • өз ойын білдіреді.

ҚБ



2-тапсырма. Берілген кестеге сәйкес көркем шығармадан үзінді алып, толтырыңыз.

Дескриптор:

  • кейіпкердің сезімін білдіретін сөздер автор сөзі тұрғысынан берілетін үзінділерді анықтайды;

  • кейіпкер сөзіне көшкен автор сөзін анықтайды;

  • өз ойын білдіреді.

ҚБ

3- тапсырма. Бес сөйлеммен қорытындылап айт.

М. Мағауиннның романда қолданған тілі қандай?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Бағалау

Дескриптор:

  • көркем ауыстыру түрлерін біледі;

  • шығармадан таба алады;

  • қолдану себебін анықтайды;

  • автордың ойын берудегі әсерін табады.

ҚБ

Оқушылар Шақан Шері романының ерекшелігі туралы мәлімет алады.









Берілген үзінділер арқылы кейіпкердің реалистік бейнесін анықтаңыз, шығарманың эпикалық шығармалардан ерекшелігін талдаңыз.





















Берілген үзіндідегі көркемдеуші құралдарды анықтаңыз. Автордың ойын берудегі әсерін талдаңыз.





































Берілген кестеге сәйкес көркем шығармадан үзінді алып, толтырыңыз.

Автор бейнесі – әдеби шығармадағы жазушының өз тұлғасы. Оқиғалы шығармаларда автор негізінен алғанда оқиғаны баяндаушы болады.









Бес сөйлеммен қорытындылап айт.

М. Мағауиннның романда қолданған тілі қандай?

































ҚБ

Тамаша жауап!

Жақсы жауап!









































ҚБ

Тамаша жауап!

Жақсы жауап!

«Әдебиет теориясы»



















Әдебиет хрестоматиясы











М. Мағауин «Шақан-Шері» романы

Сабақтың соңы



Рефлексия:

Бүгінгі сабақта алған ақпараттың алдағы өміріңізде пайдасы бар ма?

Сабақта қай тапсырманы орындау қиындық тҚБуғызды?

Сізге қиындықты жеңу үшін не істеу керек деп ойлайсыз?

Оқушылармен кері байланыс жасалған соң, сабақ барысында қиындық туғызған тапсырмаларды қалай жеңіл орындауға болатын жолдары талқыланады.







14 Ақпан 2025
122
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі