«Мамандығым –болашағым
»
Мақала
«Сенде бір кірпіш
дүниеге, кетігін тапта бар қалан»,- деп Абай Құнанбаев атамыз айтып
кеткендей ,кез келген адам өмірден өз орнын табуға
тырысады,еңбектенеді ,оқиды .Әсірісе белгілі бір мамандықты игеріп
шығу ең маңызды қадамдардың бірі .Әрбір адам асқақ арманға ,биік
мақсатқа ұмтылады Жақсы маман болу үшін ең алдымен өзің таңдаған
мамандықты сүйіп қана
қоймай , сол мамандықтың қырымен сырын жете
меңгеруің керек.Сонда ғана өзің таңдаған мамандықтың қаншалықты
құнды әрі маңызды екенін
түсінеміз.
Мамандық дегеніміз
не?
Кәсіп,Сүйікті
іс,Шығармашылық,Қызығушылық,Еңбек
көзі.
«Мамандық»-Профессия –латын сөзінен шыққан,
«professio»- анықталған іс,мамандық дегенді білдіреді
.
Әр адам өз
тағдырының иесі. Әр Адам өзінің болашағын мектеп жасынан
ойлайды.Болашақты өзіміз құрайтынымызды бәрі біледі, ал мамандық
таңдау –өміріміздің маңызды кезеңдерінің бірі . Біз оны таңдауға
асықпауымыз керек. Біз өзіміздің қабілеттеріміздің
,мінез-құлқымыздың,күшті және әлсіз жақтарымызды ескеруіміз
керек,ата-ананың,достардың кеңесін тыңдауымыз керек, бірақ біз
өзімізге ұнайтын мамандықты ғана таңдайымыз керек. Қалай үмітіңді
алдамауға ,мүмкіндікті жіберіп алмауға және болашақ мамандық
таңдауда қателеспеуге болады, өйткені олардың саны өте
көп!?
Біздің болашағымыз
–біздің мамандығымызда .Адамның болашаққа апаратын жолы. Мамандық
бойынша адам алдағы уақытқа қойған мақсатының бірі . мамандық
бойынша адам жұмыс істейді.Оқуды бітіргеннен кейін таңдаған
мамандық,ол белгілі бір кәсіпке ие болу бейімдігі ,ұнату, таңдау,
арманыңды іске асыру. Мамандық сөзі ол жұмыспен
сипатталады.келешекке қойған жоспары, мамандығын ойдағыдай бітірсе,
игерсе сол жетістік .
Мамандық бұл
болашағымызды қалыптастыруға жасалатын маңызды қадам.Өз
таңдауыңызды сенімді болыңыз, қабілеттерді дамытуға ,жаңа білім мен
дағдыларды игеруге ұмтылу.
Қазіргі заманда
технологиялар қарқынды дамуда .Сондықтан,жаңа мамандықтар пайда
болып,ал кейбір дәстүрлі мамандақ өзектілігін жоғалтып жатыр.Мысалы
,ІТ, биотехнологиялар, инженерия, медицина сияқты салаларда
мамандарға деген сұраныс жоғары ,ал жасанды интеллект және
робототехника сияқты жаңа работотехника сияқты жаңа бағыттар
болашақта үлкен рөл ойнайды .
Мынау көп салалы
өмірде мамандықтыңда саласы аз емес. Әрине, таңдау жасау оңай емес.
Ең бастысы –адам еңбекке қабілетті , зейінді болуы қажет және оның
мамандығы өзі өскен ортаға маңызды , бағалы үлес қосатындай болуы
шарт. Өз ісіне сенімді, дұрыс таңдаған адам ғана жетістікке
жетеді.Адам еңбегінен қуанышын таба білсе,, бойына жаңа күш
қосылып,еңбекке деген шабыты арта білсе ,бойына жаңа күш
қосылып,еңбекке деген шабыты арта түседі.Зор ықылас, шабытпен
істеген іс-табыс биегіне жеткізетін қанат.Әлемде 40 мыңға жуық
мамандық түрі бар екен. Статистіктердің зерттеуі бойынша жыл сайын
25 млн адам өзінің жұмыс орнын ауыстырып ,оның12 пайызы қайтадан өз
орнына қайтып оралады екен. Ал біздің елімізде180 –ге жуық мамандық
түрі бар екен .
Мектебімізде
2022-2023 оқу жылында 11 сынып түлектеріміз грант иегері атанып
кәзіргі таңда осы мамандықтар бойынша Жоғарғы оқу орындарында оқып
жатыр .
Мамандықты дұрыс
таңдай білу бұл сіздің жарқын болшағыңыздың кепілі . Сіз жәй
мамандық таңдаумен шектелмей ,бұл саланың болашағы бар жоғына ,
сұранысқа ие екеніне көз жеткізгеніңіз жөн.
Жұмыс табу –әр адам
өз өмір жолында басынан өтетін екі маңызды кезең. Ал болашақты
жоспарлауды қазірден бастау өте маңызды ,яғни мектеп оқушысы
кезінен. Ал батылдық ,өз ісіне деген сүйіспеншілік, еңбексүйгіштік
сияқты тұлғаның маңызды қасиеттері адамға бұдан да үлкен
жетістіктерге жетуге мүмкіндік береді .
Өзіңнің шын
талантыңмен халықты баурап алатын қасиетін шындалғанда ғана
майталман маман бола алады . Жастарымызға болашақ мамандығын
таңдауға жаупкершілікпен қарауды сұраймын. Бұл таңдауға
байыптылықпен қарау керек. Ал,жоғары оқу орнындағы табысты білім
еңбек нарығында жетістікке жетелейді .Әлемде өзі қаламайтын
мамандық иесі болып жүрген қаншама адам бар, өз жұмысын сүіп
істейтін адамдардың да саны аз емес.
Осы орайда №50
Р.Қошқарбаев атындағы ЖББМ оқу жылының 2024-2025 оқу жылында екі
сыныпта 24оқушы 11 сынып оқушылары түлеп ұшқалы отыр. Оқушылардың
таңдау пәні жаратылыс бағыты мен қоғамдық бағыт бойынша ҰБТ тестіне
дайындық қызу жүріп жатыр. Мектептіңқосымша сабағына бекітілген
кесте бойынша таңдау пәндерімен қосымшаға келу бекітілген «Juz 40»
онлайн курс бойынша химия-биология пәнінен оқушыларымыз қатысып
жүр.Таңдау пәні бойынша кітапшадан тест тапсырады. Химия-биология
пән бойынша 9,Ағылшын тілі бойынша 3,физика математика 3, география
пәні бойынша 2, шығармашылық бойынша 4 оқушы таңдаған.
Жоғары оқу
орындарында студенттер өз мамандығымен тереңдетілген білім алып
шығады . Оқудағы білімнің нәтижесін бітіріп шығып қоғамға өз
үлестерін қосатынына сенеміз. Оқушылар мамандықтың түрлерімен
таныстырылған және олар өз таңдауларын жасап, дайындықты бастап
таңдаған оқу орнының студенті атануға ізденіс үстінде .
Мамандықтар
тізбесі
№
|
Шифр
|
Мамандықтаратауы
|
Бейіндікпәндер
|
|
|
|
1 бейіндікпән
|
|
|
|
|
|
1. Білім
|
|
|
|
1
|
5В010100
|
Мектепкедейінгіоқытужәнетәрбиелеу
|
Биология
|
|
|
|
|
|
2
|
5В010200
|
Бастауыштаоқытупедагогикасы
мен әдістемесі
|
Биология
|
|
|
|
|
|
3
|
5В010300
|
Педагогика және психология
|
Биология
|
|
|
|
|
|
4
|
5В010400
|
Бастапқыәскеридайындық
|
Шығармашылықемтихан
|
|
|
|
|
|
5
|
5В010500
|
Дефектология
|
Биология
|
|
|
|
|
|
6
|
5В010600
|
Музыкалықбілім
|
Шығармашылықемтихан
|
|
|
|
|
|
7
|
5В010700
|
Бейнелеуөнеріжәнесызу
|
Шығармашылықемтихан
|
|
|
|
|
|
8
|
5В010800
|
Дене шынықтыружәне спорт
|
Шығармашылықемтихан
|
|
|
|
|
|
9
|
5В010900
|
Математика
|
Математика
|
|
|
|
|
|
10
|
5В011000
|
Физика
|
Математика
|
|
|
|
|
|
11
|
5В011100
|
Информатика
|
Математика
|
|
|
|
|
|
12
|
5В011200
|
Химия
|
Химия
|
|
|
|
|
|
13
|
5В011300
|
Биология
|
Биология
|
|
|
|
|
|
14
|
5В011400
|
Тарих
|
Тарих
|
|
|
|
|
|
15
|
5В011500
|
Құқықжәне экономика негіздері
|
Тарих
|
|
|
|
|
|
16
|
5В011600
|
География
|
Биология
|
|
|
|
|
|
17
|
5В011700
|
Қазақтілі мен әдебиеті
|
Оқытутіліжәнеәдебиеті
|
|
|
|
|
|
18
|
5В011800
|
Орыстілі мен әдебиеті
|
Оқытутіліжәнеәдебиеті
|
|
|
|
|
|
19
|
5В011900
|
Шетелтілі: екішетелтілі
|
Шеттілі
|
|
|
|
|
|
20
|
5В012000
|
Кәсіптікоқыту
|
Математика
|
|
|
|
|
|
21
|
5В012100
|
Қазақтіліндеоқытпайтынмектептердегіқазақтілі мен әдебиеті
|
Оқытутіліжәнеәдебиеті
|
|
|
|
|
|
22
|
5В012200
|
Орыстіліндеоқытпайтынмектептердегіорыстілі мен әдебиеті
|
Оқытутіліжәнеәдебиеті
|
|
|
|
|
|
23
|
5В012300
|
Әлеуметтік педагогика және өзін-өзітану
|
Биология
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ұстаздарымыз берген біліммен сусындап әр бала
өмірден өз орындарын тауып, абыроймен жұмыстарын жасап, ұстазынан
озып жатса,ұстаздарымыздың төккен тері ақталған
емеспе?!
Қорытындай келе ,менің мамандығым бұл менің
болашығым. «Мамандық –таңдау өмірініңіздің бір кірпішін дұрыс
қалау. Ең қиын мамандық –адам болып қалу»,Қоғамның дамуында
мамандық иелерінен жоғары кәсіби біліктілікті , еңбек етуге деген
қызуғышылығы, өз мамандығы бойынша біліктілігін арттыруға даяр
болатын мамандық иесін талап етеді. Ең басты мақсат мамандық
таңдаудан жаңылмай дұрыс
таңдау.
№50 атындағы
Р.Қошқарбаев ЖББМ КММ
Педагог кәсіби бағдар
беруші
Ажибекова гулшат
Айтбаевна