Мамандығым-мақтанышым
Толеуова Айгуль Шакирбаевна
Таза, дұрыс сөйлеу – адамның қалыпты психикалық дамуының маңызды шарттарының бірі. Сөйлеу кемістігі баланың психикалық жағдайына теріс әсер етеді. Балалар өз сөздерінен ұялады, өздерін сенімсіз сезінеді, басқалармен жақсы қарым-қатынаста болмайды. Сонымен қатар, сөйлеу кемістігі сөйлеудің өзіне де, баланың ойлауының дамуына да тежегіш әсер етеді.
Мен логопедпін және әртүрлі проблемалары бар балалармен жұмыс істеймін. Мен жыл сайын мұғалімдерге ғана емес, ата-аналардың өздеріне де түсінуге өте қиын балаларды кездестіремін. Мен өзіме мынандай сұрақтарды көп қоямын. Маған артылған үміт пен міндеттемелерді ақтаймын ба? Мен балаларға қиын дыбыстармен достасуға көмектесе аламын ба? Өйткені, кейбіреулерге «ысқырық», басқаларға «ызың», ал біреулерге «сонор» дыбыстарын үйрету керек болады. Балаға зиянсыз қалай көмектесуге болады? Шұғыл сөйлеудің «шатасуын» шешу үшін қандай «жіпті» тарту керек? Әр балаға қандай әдістер мен тәсілдерді қолдану керек? Жұмыстағы маңызды сәт - баламен қарым-қатынастың алғашқы күндерінде жағымды эмоционалды байланыс орнату. Шәкірттерім күн сайын мені шыншыл және аңғал, ғажайып пен сиқырға сену қабілетімен балалық шақтың алаңсыз әлеміне қайтарады. Мен өз кезегінде оларға әдемі, дұрыс ауызша сөйлеуді үйретемін. Дыбыс айтудың анықтығы, диалог жүргізе білу, монолог арқылы өз ойын мәнерлеп жеткізе білу мектеп қабырғасында үлкен көмегін тигізіп, болашақта кәсіби салада табысқа жете алады. Сабақтарымда барлығы бірден болмайтынын түсіндіре отырып, балаларға төзімділік пен шыдамдылыққа үйретемін. Күн сайын біз бірте-бірте жаңа дағдылар мен қабілеттерді қалыптастырамыз. Бірақ бірдеңе болған кезде, бала «сонор», «ысқырық» немесе күрделі сөзді айтуды үйренсе, бұл кішкентай адам қуанады және өзін мақтан етеді. Логопед жұмысы дәл осындай шағын жеңістерден тұрады. Мен үшін балалармен жұмыс істеу өте қызық: әр бала өзінің көрінісі мен дамуы жағынан ерекше және қайталанбайтын. Жұмысқа келе жатып, балалармен сөйлесе отырып, олардың хал-жағдайларын, демалыс күндері не істеді, қайда барды? Балалар өз әсерлерімен бөлісіп, қызықты оқиғаларды айтып қуанады. Менің тілегім – әр баланың бойын ашуға көмектесу, оған сенім ұялату, өзін-өзі бағалауды сезіндіру. Мен баланың көзінен жаңа, бірақ белгісіз нәрсені білуге деген қызығушылықты көремін. Ең бастысы, бұл қызығушылық сөнбесе болды. Менің ойымша, логопедтің кәсіби іс-әрекетінде ең бастысы кәсіби ғана емес, сонымен бірге олардың адами қасиеттері де маңызды, өйткені балалар мейірімді, қамқор адамға баулиды, сол арқылы ғана мұғалім жақсы нәтижеге қол жеткізе алады.
Логопед мұғалім – суретшіні, музыкантты, дизайнерді, психологты біріктіретін мұғалім...
Неліктен суретші? Иә, өйткені кез келген сөз, сөз тіркесі, сөйлем бала әдемі сөйлегісі келетіндей етіп айтылуы керек. Балалар сөзді естіп, түсіне бастайтын театрландырылған қойылымға қуанады.
Ал логопед мұғалім сөйлеуді дұрыс қоя білу үшін музыкант болуы керек, демек ән айту тынысын ашады. Дауысты дыбыстарды айту, ырғақты жеткізу – музыкант, демек, логопед мұғалімнен басқа кімнің қолынан келеді! Дизайнер. Неліктен логопед мұғалім де дизайнер? Иә, өйткені ол ыңғайлылық, сұлулық, үнемділік, яғни сөйлеуді меңгеруге жағдай жасайды. Қарым-қатынасты не ынталандыруы мүмкін? Әрбір нысан мағыналық жүк, эстетикалық ләззат және, әрине, жұмбақ алып келетін тартымды орта. Тек осылай ғана баланы баурап алуға, қызықтыруға және диалогқа шақыруға болады. Логопедтің тұлғасы көп қырлы. Оған кәсіби құзыреттілік, сөйлеу этикеті, тұлғааралық қарым-қатынас мәдениеті, төзімділік пен шыдамдылық, төзімділік, мейірімділік пен тапқырлық жатады, ал логопедтің күлімсіреуі өз қолында. Күн сайын таңертең мен негізгі артикуляциялық жаттығуды «Күлімсіреу» арқылы бастаймын: өзіңізге күліңіз, басқаларға күліңіз, сонда әлем сізге күледі. Ал күлкіге мейірімді, ақылды, әдемі айтылған сөзді қоссаңыз? Біз кейде Сөздің өміріміздегі орнын байқамай жатамыз. Бірақ оны сөйлеу дыбыстарынсыз елестету мүмкін емес. Балалардың күлкісі, олардың көңілді шуы бізді қуанышқа бөлейді. Махаббат туралы сөздер мен әндер өмірге күш береді. Поэзия мен проза көтереді, тәрбиелейді. Ұрандар жаңа жетістіктерге шабыттандырады. Адам сөзбен басқаларға әсер ете алады, сендіре алады, дәлелдейді, таң қалдырады, жетістікке жетеді, басқарады, фильмді тамашалайды, әзіл мен әзіл-қалжыңды түсінеді, өлеңдер, әндер жасайды, тіпті Сөзбен сақтай алады. Бұл ғажайып емес пе?! Оптимизм, шыдамдылық және мақсаттылық – осы үш қасиет маған «Логопед» мамандығын игеруге көмектеседі.
Менің іс-әрекетімдегі ең есте қалатын сәттер – бұл балаларды сөйлеудегі қиындықтарды жеңуге көмектесетінім, ата-ананың достық, ризашылық сөздері. Сабырлықпен, қадам сайын мақсатыма жетуге ұмтыламын. Баланың сөйлеуінің жақсарғанын көру жақсы. Және ол өзінің жетістігіне қуанады. Кішкентай адамға бақытты болу үшін қаншама керек. Бұл оған көмектескен мен болғаным өте жақсы. Сондықтан мен өз мамандығымды жақсы көремін. Бір жағынан, еңсеру алға ұмтылуға, ойлауға, жақсартуға көмектесетін қиындықтар үшін, екінші жағынан, дыбысты немесе күрделі сөз тіркесін дұрыс айтатын баланың қуанышы мен үшін қуанышы. Балалар күн сайын және әр сағат сайын біздің назарымызға, сүйіспеншілігімізге және көмегімізге мұқтаж. Біз бірге қуанамыз, кімнің артық екені белгісіз - бала, ата-ана, тәрбиеші немесе логопед, «Алақай! Күрделі дыбысты ақыры жеңдік!» Ал мен үшін ең бастысы, кішкентай адамның өз күшіне сенуі, өзін жеңуі, ата-ананың осы алғашқы шағын жеңісіне қуанып қана қоймай, олардың осындай қиын, қызықты және ең маңызды нәрсеге қосқан үлесін түсінуі, көруі. - балаларды тәрбиелеу, дамыту, оқыту. Балаларды көргенде, мен олармен ашық сөйлесе алатыныма, оларға күн сайын жаңалық ашу қуанышын сыйлай алатыныма, олардың досы және тәлімгері бола алатыныма қуаныштымын.
Мамандық таңдауда жолым болды ма? Мен сенімдімін: егер балалар менің сабақтарыма қуанышты болса, мен бәрін дұрыс істеп жатырмын. Еңбегімнің жемісін көргеніме қуаныштымын; Менің шәкірттерім өмірде әртүрлі жолдарды таңдайтынын және оларға әдемі сауатты сөйлеу міндетті түрде қажет болатынын білемін.
Логопед – мен мақтан тұтатын тамаша мамандық! Бұл бір жағынан күнделікті тынымсыз еңбек болса, екінші жағынан осы жұмыстың нәтижесінің қуанышы. Сіздің жұмысыңыз балалардың табысты интеллектуалдық, сөйлеу және тұлғалық дамуы үшін шағын трамплин екенін түсіну бақыт.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мамандығым-мақтанышым
Мамандығым-мақтанышым
Мамандығым-мақтанышым
Толеуова Айгуль Шакирбаевна
Таза, дұрыс сөйлеу – адамның қалыпты психикалық дамуының маңызды шарттарының бірі. Сөйлеу кемістігі баланың психикалық жағдайына теріс әсер етеді. Балалар өз сөздерінен ұялады, өздерін сенімсіз сезінеді, басқалармен жақсы қарым-қатынаста болмайды. Сонымен қатар, сөйлеу кемістігі сөйлеудің өзіне де, баланың ойлауының дамуына да тежегіш әсер етеді.
Мен логопедпін және әртүрлі проблемалары бар балалармен жұмыс істеймін. Мен жыл сайын мұғалімдерге ғана емес, ата-аналардың өздеріне де түсінуге өте қиын балаларды кездестіремін. Мен өзіме мынандай сұрақтарды көп қоямын. Маған артылған үміт пен міндеттемелерді ақтаймын ба? Мен балаларға қиын дыбыстармен достасуға көмектесе аламын ба? Өйткені, кейбіреулерге «ысқырық», басқаларға «ызың», ал біреулерге «сонор» дыбыстарын үйрету керек болады. Балаға зиянсыз қалай көмектесуге болады? Шұғыл сөйлеудің «шатасуын» шешу үшін қандай «жіпті» тарту керек? Әр балаға қандай әдістер мен тәсілдерді қолдану керек? Жұмыстағы маңызды сәт - баламен қарым-қатынастың алғашқы күндерінде жағымды эмоционалды байланыс орнату. Шәкірттерім күн сайын мені шыншыл және аңғал, ғажайып пен сиқырға сену қабілетімен балалық шақтың алаңсыз әлеміне қайтарады. Мен өз кезегінде оларға әдемі, дұрыс ауызша сөйлеуді үйретемін. Дыбыс айтудың анықтығы, диалог жүргізе білу, монолог арқылы өз ойын мәнерлеп жеткізе білу мектеп қабырғасында үлкен көмегін тигізіп, болашақта кәсіби салада табысқа жете алады. Сабақтарымда барлығы бірден болмайтынын түсіндіре отырып, балаларға төзімділік пен шыдамдылыққа үйретемін. Күн сайын біз бірте-бірте жаңа дағдылар мен қабілеттерді қалыптастырамыз. Бірақ бірдеңе болған кезде, бала «сонор», «ысқырық» немесе күрделі сөзді айтуды үйренсе, бұл кішкентай адам қуанады және өзін мақтан етеді. Логопед жұмысы дәл осындай шағын жеңістерден тұрады. Мен үшін балалармен жұмыс істеу өте қызық: әр бала өзінің көрінісі мен дамуы жағынан ерекше және қайталанбайтын. Жұмысқа келе жатып, балалармен сөйлесе отырып, олардың хал-жағдайларын, демалыс күндері не істеді, қайда барды? Балалар өз әсерлерімен бөлісіп, қызықты оқиғаларды айтып қуанады. Менің тілегім – әр баланың бойын ашуға көмектесу, оған сенім ұялату, өзін-өзі бағалауды сезіндіру. Мен баланың көзінен жаңа, бірақ белгісіз нәрсені білуге деген қызығушылықты көремін. Ең бастысы, бұл қызығушылық сөнбесе болды. Менің ойымша, логопедтің кәсіби іс-әрекетінде ең бастысы кәсіби ғана емес, сонымен бірге олардың адами қасиеттері де маңызды, өйткені балалар мейірімді, қамқор адамға баулиды, сол арқылы ғана мұғалім жақсы нәтижеге қол жеткізе алады.
Логопед мұғалім – суретшіні, музыкантты, дизайнерді, психологты біріктіретін мұғалім...
Неліктен суретші? Иә, өйткені кез келген сөз, сөз тіркесі, сөйлем бала әдемі сөйлегісі келетіндей етіп айтылуы керек. Балалар сөзді естіп, түсіне бастайтын театрландырылған қойылымға қуанады.
Ал логопед мұғалім сөйлеуді дұрыс қоя білу үшін музыкант болуы керек, демек ән айту тынысын ашады. Дауысты дыбыстарды айту, ырғақты жеткізу – музыкант, демек, логопед мұғалімнен басқа кімнің қолынан келеді! Дизайнер. Неліктен логопед мұғалім де дизайнер? Иә, өйткені ол ыңғайлылық, сұлулық, үнемділік, яғни сөйлеуді меңгеруге жағдай жасайды. Қарым-қатынасты не ынталандыруы мүмкін? Әрбір нысан мағыналық жүк, эстетикалық ләззат және, әрине, жұмбақ алып келетін тартымды орта. Тек осылай ғана баланы баурап алуға, қызықтыруға және диалогқа шақыруға болады. Логопедтің тұлғасы көп қырлы. Оған кәсіби құзыреттілік, сөйлеу этикеті, тұлғааралық қарым-қатынас мәдениеті, төзімділік пен шыдамдылық, төзімділік, мейірімділік пен тапқырлық жатады, ал логопедтің күлімсіреуі өз қолында. Күн сайын таңертең мен негізгі артикуляциялық жаттығуды «Күлімсіреу» арқылы бастаймын: өзіңізге күліңіз, басқаларға күліңіз, сонда әлем сізге күледі. Ал күлкіге мейірімді, ақылды, әдемі айтылған сөзді қоссаңыз? Біз кейде Сөздің өміріміздегі орнын байқамай жатамыз. Бірақ оны сөйлеу дыбыстарынсыз елестету мүмкін емес. Балалардың күлкісі, олардың көңілді шуы бізді қуанышқа бөлейді. Махаббат туралы сөздер мен әндер өмірге күш береді. Поэзия мен проза көтереді, тәрбиелейді. Ұрандар жаңа жетістіктерге шабыттандырады. Адам сөзбен басқаларға әсер ете алады, сендіре алады, дәлелдейді, таң қалдырады, жетістікке жетеді, басқарады, фильмді тамашалайды, әзіл мен әзіл-қалжыңды түсінеді, өлеңдер, әндер жасайды, тіпті Сөзбен сақтай алады. Бұл ғажайып емес пе?! Оптимизм, шыдамдылық және мақсаттылық – осы үш қасиет маған «Логопед» мамандығын игеруге көмектеседі.
Менің іс-әрекетімдегі ең есте қалатын сәттер – бұл балаларды сөйлеудегі қиындықтарды жеңуге көмектесетінім, ата-ананың достық, ризашылық сөздері. Сабырлықпен, қадам сайын мақсатыма жетуге ұмтыламын. Баланың сөйлеуінің жақсарғанын көру жақсы. Және ол өзінің жетістігіне қуанады. Кішкентай адамға бақытты болу үшін қаншама керек. Бұл оған көмектескен мен болғаным өте жақсы. Сондықтан мен өз мамандығымды жақсы көремін. Бір жағынан, еңсеру алға ұмтылуға, ойлауға, жақсартуға көмектесетін қиындықтар үшін, екінші жағынан, дыбысты немесе күрделі сөз тіркесін дұрыс айтатын баланың қуанышы мен үшін қуанышы. Балалар күн сайын және әр сағат сайын біздің назарымызға, сүйіспеншілігімізге және көмегімізге мұқтаж. Біз бірге қуанамыз, кімнің артық екені белгісіз - бала, ата-ана, тәрбиеші немесе логопед, «Алақай! Күрделі дыбысты ақыры жеңдік!» Ал мен үшін ең бастысы, кішкентай адамның өз күшіне сенуі, өзін жеңуі, ата-ананың осы алғашқы шағын жеңісіне қуанып қана қоймай, олардың осындай қиын, қызықты және ең маңызды нәрсеге қосқан үлесін түсінуі, көруі. - балаларды тәрбиелеу, дамыту, оқыту. Балаларды көргенде, мен олармен ашық сөйлесе алатыныма, оларға күн сайын жаңалық ашу қуанышын сыйлай алатыныма, олардың досы және тәлімгері бола алатыныма қуаныштымын.
Мамандық таңдауда жолым болды ма? Мен сенімдімін: егер балалар менің сабақтарыма қуанышты болса, мен бәрін дұрыс істеп жатырмын. Еңбегімнің жемісін көргеніме қуаныштымын; Менің шәкірттерім өмірде әртүрлі жолдарды таңдайтынын және оларға әдемі сауатты сөйлеу міндетті түрде қажет болатынын білемін.
Логопед – мен мақтан тұтатын тамаша мамандық! Бұл бір жағынан күнделікті тынымсыз еңбек болса, екінші жағынан осы жұмыстың нәтижесінің қуанышы. Сіздің жұмысыңыз балалардың табысты интеллектуалдық, сөйлеу және тұлғалық дамуы үшін шағын трамплин екенін түсіну бақыт.
шағым қалдыра аласыз













