|
Сабақтың тақырыбы: Мәңгі өлмейтін классика |
Мұғалімнің аты-жөні: Күні: |
|||||||
|
СЫНЫП: 7 |
Қатысқаноқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: 0 |
||||||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
|
|||||||
|
Сабақ нәтижесі:
|
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
|||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
|||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Классикалық туындылар және әншілер туралы түсінік |
|||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
|||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, көрнекілік. Рефлексия. |
|||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. |
|||||||
|
Алдыңғы оқу |
Музыка - адамзаттың әмбебап тіл |
|||||||
|
Сабақтың жоспары |
||||||||
|
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
||||||
|
Басталуы 5 минут |
Сәлемдесу. Топқа бөлемін : Гүлдер арқылы топқа бөлінеді. Психологиялық ахуал қалыптастыру: Бір-бірімізді тыңдаймыз десек 1 рет қол шапалақтаймыз! Ұйымшыл боламыз десек 2 рет Белсенділік танытамыз десек 3 рет шапалақтаймыз! |
Қалампыр, қызғалдақ, Түймедақ гүлдерінің суреттері |
||||||
|
Жаңа білім 10 минут
|
Білу және түсіну. «Жариялау» әдісі «Классика» сөзіне әр топ өзіндік позициясын айтады (Әрбір топ берілген сұрақ бойынша өз позициясын жариялау керек. Бұл үшін топ ішінен спикер берілген уақыт ішінде (5 минут) басқа қатысушылар алдында сөйлеп, топ ұстанымын жеткізеді.) «Жуан және жіңішке сұрақтар» *Классика дегенді қалай түсінесің? *Классикаға қандай музыкалар жатады? * Қандай әншілер классикалық әндер айтады? Негізгі ұғымдар: Классикалық музыка- ертеден келе жатқан дәстүрлі музыка. Әр халықтың өзінің классикалық музыкасы бар |
Оқулық, мәтіндер |
||||||
|
Ортасы 15 минут
|
Қолдану. Жинақы мәтін жасау жолдары: Мазмұндық өңдеу: -Мәтінді мұқият оқу және негізгі, қосымша ақпараттарды анықтау; қосымша ақпараттарды сызып тастау. -Негізгі ойды білдіретін тірек сөздерді, сөйлемдерді белгілеу. -Автор ойын, баяндау желісін сақтай отырып, мәтіндегі негізгі ойды ықшамдау. -Мәтін түпнұсқасының сілтемесін көрсету. Мысалы: Абай айтқандай..., «Ұлан» газетінде ..., Мақалада «.....» берілген, т.б. Мәтінге тілдік өзгеріс енгізу -Алынған ақпаратты барынша қысқа беру үшін лексикалық, грамматикалық бірліктерді дұрыс таңдау білу. Мысалы: -Қайталауларды жалпылауыш сөздермен алмастыру; -Сөздерді синонимдермен алмастыру; -Бірнеше жай сөйлемді бір құрмалас сөйлемге немесе құрмалас сөйлемдерді жай сөйлемдерге айналдыру. Мәтінмен жұмыс. Топтарға мәтін таратылады 1-топ. Менің музыкаға көзқарасым Музыка – адам жанын рахатқа бөлейтін нәрсе. Музыканы тыңдау арқылы адам демалады, рухани ләззат алады. Өнердің ішінде музыканы әмбебап өнер деп айтуға болады. Себебі, музыканы түсіну үшін тілдің қажеті. Қазіргі техника мен ғылымның дамыған кезінде адамдар кез-келген музыканы тыңдай алады. Халық музыкасы ма, опералық музыка ма, эстрадалық музыка ма қайсысын тыңдаймын десе де өз еркі бар. Жастар көбінесе эстрадалық музыканы тыңдайды. Апамдар мен атамдар халықтық музыканы жақсы көреді. Ал опера сияқтыларды тыңдайтындар ылғи музыканттар деп ойлаймын. Мен өзім қазіргі заманның әндерін тыңдағанды жақсы көремін. Мен өзіме ұнайтын өлеңдерді соткаға басып алып тыңдап жүремін. Халықтық музыканы тыңдау үшін оны түсіну керек деп ойлаймын. 2-топ. Қазақ халқының классикалық музыкасын неге тыңдамаймыз? Халқымыздың классикалық музыкасына халық әндері, күйлер, дәстүрлі әндер жатады. Халық әндерін күнде естіп жүрміз. Соңғы кезде әншілер халық әндерін орындауды модаға айналдырып алды. Мысалы: Димаштың қытайда айтқан әндері ылғи қазақи әндер. Сол Димаш сияқты мықтылар айтқан соң ғана халық әндерін тыңдай бастадық. Ал енді дәстүрлі әндерді айтсақ, Біржан салдың, Ақан серінің, Мәдидің әндерін тыңдаймыз ба? Жоқ, тыңдамаймыз, себебі олар бізге қызықсыз. Тек модаға айналған нәрселерді ғана тыңдап, көріп тамашалаймыз. Ал бұл кісілердің әндері классикалық музыка екенін біле де бермейміз. Кейде үйге үлкен қонақтар келгенде Шәмші Қалдыаяқовтың, Әсет Бейсеуовтің, Ілия Жақановтың әндерін айтып, таласып жатады. Әп-әдемі әндер екен. Бірақ қазіргі жастар мұның бірін де білмейді. Қазіргі жастардың тыңдайтын әндері екі-үш айлық модный әндер. Сондықтан олар модадан қалғанда тез ұмытып қаламыз. Мен сендерді жастар халықтық классикалық музыканы тыңдауға шақырамын. 3-топ. Қазақстанның классикалық әншісі Майра Мұхамедқызы - (сахнада Maira Kerey - Майра Керей есімін пайдаланады) (1965 жылдың 5 қыркүйек күні Қытайдың Құлжа қаласында дүниеге келді) қазақтың ең атақты опера әншiсi (сопрано), Қазақстан Республикасының еңбек сіңірген әртісі, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты. Париждегі "Гранд Операда" Қазақстанның атынан өнер көрсеткен тұңғыш әрі әзірге жалғыз опера әншісі. Майра Мұхамедқызы Қазақтың мемлекеттік Абай атындағы академиялық опера және балет театрының сопрано дауысты жетекші әрі беделді әншісі. Майраның театрдағы репертуарында Брусиловскийдің «Қыз Жібек» операсындағы Жібек, Жубанов пен Хамидидің «Абай» операсындағы Ажар, Вердидің «Травиатасындағы» Виолетта, «Риголеттодағы» Джильда, Бизенің «Кармен»операсындағы Микаэла, Доницеттидің «Лючия ди Ламмермурдегі» Лючия, Гуноның «Фаустындағы» Маргарита, Пуччинидің «Турандот» операсындағы Лию және басқа да партиялары бар. Қалыптастырушы бағалау жұпта, топта жүзеге асады. |
|
||||||
|
Сергіту сәті 2 минут |
«Қыдырып қайтайық!» би билеу
|
Оқушылар би билеп сергіп қалады. |
||||||
|
Аяқталуы Сабақты бекіту 5 минут |
-Қорытынды: «Поппс әдісі» бойынша әр оқушы жазба юұмысын жасайды.
|
Кестені толтыру |
||||||
|
Бағалау 5 минут Кері байланыс 3 минут |
«Білім қоржыны» кері байланыс
|
Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады. |
||||||
|
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мәңгі өлмейтін классика. Қазақ тілі сабағы. 7- сынып.
Мәңгі өлмейтін классика. Қазақ тілі сабағы. 7- сынып.
|
Сабақтың тақырыбы: Мәңгі өлмейтін классика |
Мұғалімнің аты-жөні: Күні: |
|||||||
|
СЫНЫП: 7 |
Қатысқаноқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: 0 |
||||||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
|
|||||||
|
Сабақ нәтижесі:
|
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
|||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
|||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Классикалық туындылар және әншілер туралы түсінік |
|||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
|||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, көрнекілік. Рефлексия. |
|||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. |
|||||||
|
Алдыңғы оқу |
Музыка - адамзаттың әмбебап тіл |
|||||||
|
Сабақтың жоспары |
||||||||
|
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
||||||
|
Басталуы 5 минут |
Сәлемдесу. Топқа бөлемін : Гүлдер арқылы топқа бөлінеді. Психологиялық ахуал қалыптастыру: Бір-бірімізді тыңдаймыз десек 1 рет қол шапалақтаймыз! Ұйымшыл боламыз десек 2 рет Белсенділік танытамыз десек 3 рет шапалақтаймыз! |
Қалампыр, қызғалдақ, Түймедақ гүлдерінің суреттері |
||||||
|
Жаңа білім 10 минут
|
Білу және түсіну. «Жариялау» әдісі «Классика» сөзіне әр топ өзіндік позициясын айтады (Әрбір топ берілген сұрақ бойынша өз позициясын жариялау керек. Бұл үшін топ ішінен спикер берілген уақыт ішінде (5 минут) басқа қатысушылар алдында сөйлеп, топ ұстанымын жеткізеді.) «Жуан және жіңішке сұрақтар» *Классика дегенді қалай түсінесің? *Классикаға қандай музыкалар жатады? * Қандай әншілер классикалық әндер айтады? Негізгі ұғымдар: Классикалық музыка- ертеден келе жатқан дәстүрлі музыка. Әр халықтың өзінің классикалық музыкасы бар |
Оқулық, мәтіндер |
||||||
|
Ортасы 15 минут
|
Қолдану. Жинақы мәтін жасау жолдары: Мазмұндық өңдеу: -Мәтінді мұқият оқу және негізгі, қосымша ақпараттарды анықтау; қосымша ақпараттарды сызып тастау. -Негізгі ойды білдіретін тірек сөздерді, сөйлемдерді белгілеу. -Автор ойын, баяндау желісін сақтай отырып, мәтіндегі негізгі ойды ықшамдау. -Мәтін түпнұсқасының сілтемесін көрсету. Мысалы: Абай айтқандай..., «Ұлан» газетінде ..., Мақалада «.....» берілген, т.б. Мәтінге тілдік өзгеріс енгізу -Алынған ақпаратты барынша қысқа беру үшін лексикалық, грамматикалық бірліктерді дұрыс таңдау білу. Мысалы: -Қайталауларды жалпылауыш сөздермен алмастыру; -Сөздерді синонимдермен алмастыру; -Бірнеше жай сөйлемді бір құрмалас сөйлемге немесе құрмалас сөйлемдерді жай сөйлемдерге айналдыру. Мәтінмен жұмыс. Топтарға мәтін таратылады 1-топ. Менің музыкаға көзқарасым Музыка – адам жанын рахатқа бөлейтін нәрсе. Музыканы тыңдау арқылы адам демалады, рухани ләззат алады. Өнердің ішінде музыканы әмбебап өнер деп айтуға болады. Себебі, музыканы түсіну үшін тілдің қажеті. Қазіргі техника мен ғылымның дамыған кезінде адамдар кез-келген музыканы тыңдай алады. Халық музыкасы ма, опералық музыка ма, эстрадалық музыка ма қайсысын тыңдаймын десе де өз еркі бар. Жастар көбінесе эстрадалық музыканы тыңдайды. Апамдар мен атамдар халықтық музыканы жақсы көреді. Ал опера сияқтыларды тыңдайтындар ылғи музыканттар деп ойлаймын. Мен өзім қазіргі заманның әндерін тыңдағанды жақсы көремін. Мен өзіме ұнайтын өлеңдерді соткаға басып алып тыңдап жүремін. Халықтық музыканы тыңдау үшін оны түсіну керек деп ойлаймын. 2-топ. Қазақ халқының классикалық музыкасын неге тыңдамаймыз? Халқымыздың классикалық музыкасына халық әндері, күйлер, дәстүрлі әндер жатады. Халық әндерін күнде естіп жүрміз. Соңғы кезде әншілер халық әндерін орындауды модаға айналдырып алды. Мысалы: Димаштың қытайда айтқан әндері ылғи қазақи әндер. Сол Димаш сияқты мықтылар айтқан соң ғана халық әндерін тыңдай бастадық. Ал енді дәстүрлі әндерді айтсақ, Біржан салдың, Ақан серінің, Мәдидің әндерін тыңдаймыз ба? Жоқ, тыңдамаймыз, себебі олар бізге қызықсыз. Тек модаға айналған нәрселерді ғана тыңдап, көріп тамашалаймыз. Ал бұл кісілердің әндері классикалық музыка екенін біле де бермейміз. Кейде үйге үлкен қонақтар келгенде Шәмші Қалдыаяқовтың, Әсет Бейсеуовтің, Ілия Жақановтың әндерін айтып, таласып жатады. Әп-әдемі әндер екен. Бірақ қазіргі жастар мұның бірін де білмейді. Қазіргі жастардың тыңдайтын әндері екі-үш айлық модный әндер. Сондықтан олар модадан қалғанда тез ұмытып қаламыз. Мен сендерді жастар халықтық классикалық музыканы тыңдауға шақырамын. 3-топ. Қазақстанның классикалық әншісі Майра Мұхамедқызы - (сахнада Maira Kerey - Майра Керей есімін пайдаланады) (1965 жылдың 5 қыркүйек күні Қытайдың Құлжа қаласында дүниеге келді) қазақтың ең атақты опера әншiсi (сопрано), Қазақстан Республикасының еңбек сіңірген әртісі, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты. Париждегі "Гранд Операда" Қазақстанның атынан өнер көрсеткен тұңғыш әрі әзірге жалғыз опера әншісі. Майра Мұхамедқызы Қазақтың мемлекеттік Абай атындағы академиялық опера және балет театрының сопрано дауысты жетекші әрі беделді әншісі. Майраның театрдағы репертуарында Брусиловскийдің «Қыз Жібек» операсындағы Жібек, Жубанов пен Хамидидің «Абай» операсындағы Ажар, Вердидің «Травиатасындағы» Виолетта, «Риголеттодағы» Джильда, Бизенің «Кармен»операсындағы Микаэла, Доницеттидің «Лючия ди Ламмермурдегі» Лючия, Гуноның «Фаустындағы» Маргарита, Пуччинидің «Турандот» операсындағы Лию және басқа да партиялары бар. Қалыптастырушы бағалау жұпта, топта жүзеге асады. |
|
||||||
|
Сергіту сәті 2 минут |
«Қыдырып қайтайық!» би билеу
|
Оқушылар би билеп сергіп қалады. |
||||||
|
Аяқталуы Сабақты бекіту 5 минут |
-Қорытынды: «Поппс әдісі» бойынша әр оқушы жазба юұмысын жасайды.
|
Кестені толтыру |
||||||
|
Бағалау 5 минут Кері байланыс 3 минут |
«Білім қоржыны» кері байланыс
|
Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады. |
||||||
|
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||
шағым қалдыра аласыз













