Бастауыш сынып оқушыларының функционалдық
сауаттылығын дамытудың
тиімділігі
Егеменді еліміздің өсіп келе
жатқан ұрпағын ойлы да іскер, жігерлі де батыл, ержүрек, өзіне-өзі
сенімді, интеллектуалдық деңгейі биік, дүние танымы қалыптасқан
азамат етіп тәрбиелеуде мектептің алатын орны
ерекше.
Тәрбиенің сан –саласы, күрделі
мәселелеріне терең бойлауға, күнделікті тұрмыста кездесетін
дағдылар арқылы баланың жан дүниесіне әсер ететін білім мен
тәрбиенің алғашқы баспалдағы – бастауыш сынып. Олай болса,
бастауыш сынып оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту,
баланың бойында алған білімін өмірде қолдана білуге ерте кезден,
балдырған кезінен дайындау деген сөз. Білім беру жүйесін жаңартуға
Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту –
Қазақстан дамуының басты бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында
ерекше атап өтсе, «Қазақстан-2050» стратегиясы: қалыптасқан
мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауында білім беру
саласындағы басымдықтарды қадап айтты. Білім беруді жаңарту оқушы
білімін ғана емес, оларды қолдану дағдыларын, атап айтқанда
функционалдық сауаттылығын қалыптастырады.
Қазақстан Республикасында
білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған
мемлекеттік бағдарламада анық көрсетілген. Осы
бағдарламаны басшылыққа ала отырып, ҚРсы Үкіметінің 2012ж. 25
маусымдағы №832 қаулысымен «Мектеп оқушыларының функционалдық
сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған
Ұлттық іс-қимыл жоспары» бекітілді. Бұл Ұлттық жоспар – білім
сапасын жетілдірудің негізгі бағдары. Жоспарда мақсат,
міндеттер нақты қойылған, ағымдағы жағдайды талдау, мектеп
оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту тетіктері, білім
стандарттарын, оқу бағдарламалары мен жоспарларын жаңарту, оқыту
нысандарын, әдістері мен технологияларын жаңарту, мектеп оқушыларын
оқыту нәтижелерін бағалау жүйесін дамыту, ата-аналардың
қатысуын қамтамасыз ету, қосымша білім беруді дамыту, күтілетін
нәтиже қажетті ресурс нақты көрсетілген. Осы ұлттық жоспарды іске
асыру арқылы оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша
жалпы үйлестіруді қамтамасыз етуге мүмкіндік
береді.
«Функционалдық сауаттылық» —
ұғымы өткен ғасырдың 60-жылдары ЮНЕСКО құжаттырында пайда болды
және кейіннен қолданысқа енді. Функционалдық сауаттылық – мектепте
алған білімдерін, іскерлік дағдыларын, адами іс әрекеттердің әр
түрлі салаларында сондай-ақ тұлға аралық қарым-қатынастарды өмірлік
міндеттерін шешу үшін пайдалану болып
табылады. Функционалдық сауаттылықтың
факторлары:
-
Ғылыми зерттеуді қамтамассыз
етіледі;
-
Білім беру жаңартылады;
-
Маниторинг, бағалау өзгереді;
-
Техникалық база жаңартылады.
ХХІ ғасырдың жан-жақты, зерделі, дарынды,
талантты адамдарды қалыптастыруда білім беру мәселесі, оның оқыту
жүйесін заман талабына сай үйлестіре алу міндеті туындап, жаңа
талаптар қойылуда .Соған орай ұстаздардың алдында тұрған міндет:
табысты және әрекетке дайын қабілетті, әлеуметтік рөлін сезінетін
құзырлы тұлғаны қалыптастыру. Жалпы құзіреттіліктің сипатына
беделді пікір айтуға мүмкіндік беретін білімді игеру деген
түсіндірме берілген.Тұлға құзіреттілігін дамыту – ұстаздың
құзіретті тәсілдерді меңгертуі, білім беру мазмұнын жетілдіру. Ол
үшін баланы субъект ретінде қарап, оқу ісіне өзінше қызықтыратын,
оған қабілетін арттыратын жағдай туғызу керек. Оның бастысы – оқу
үрдісін жаңаша ұйымдастыру, оқушының оқудағы іс-әрекеті арқылы
ойлау дағдыларын жетілдіру, өз бетінше білім алу, әрекет ету.
Мақсатқа жету оқушының өзі арқылы іске асады. Мұғалім – бағыт
беруші, ұйымдастырушы. Осы мақсатта мен өз сабағымды Блум
таксаномиясы негізінде құрастырамын. Себебі Блум таксаномиясы бір
ізбен реттелген мақсаттар жүйесі арқылы оқушылардың білім
деңгейлерін, шығармашылық деңгейге жетуді
ұсынады.
Бастауыш білім
беру деңгейі баланың жеке тұлға ретінде адамгершілік қасиеттерін
қалыптастыруға, оның жеке қабілеттерін, оқу ісіндегі оң ынтасы мен
іскерлігін: негізгі мектептің білім мазмұнын меңгеру үшін оқудың,
жазудың, есептеудің, тілдік қатынастың, шығармашылық тұрғыдан
өзін-өзі көрсетудің, мінез-құлық мәдениетінің берік дағдыларын
дамытуға бағытталып, таным әрекетіндегі жеке қабілеттері мен
шеберліктерінің дамуын, функционалдық сауаттылығының қалыптасуын
қамтамасыз етеді.
Мектептің
оқушысы нарықтық қатынастар мен ақпараттық қоғамның өзгермелі
жағдайларына анағұрлым дұрыс бейімделген, жүйелі білім негіздерін
тәжірибелік іс-әрекеттерге ұштастыра білетін, функционалды сауатты,
өмірлік қажетті дағдылары мен кең спектрлі құзыреттіліктері
қалыптасқан, өзін-өзі дамытуға, өздігінен табысты өмір сүруге,
өзіне және қоғамға пайдалы қызмет атқаруға лайықты тұлға болуы
тиіс.
Қортындылай
келе, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруға
бағытталған білім мазмұнын игерген оқушылардың білімдері мен
біліктері өмірлік жағдаяттарда қолдана білуді, әртүрлі ақпарат
көздерімен жұмыс істей білуді және алынған ақпараттарды сыни
тұрғыдан бағалай білуді, өзінің болжамдарын ұсыну және зерттеулер
жүргізу, өзінің ойын негіздей білуді; іскерлігі мен дағдыларын
адами іс-әрекеттердің әртүрлі салаларында, сондай-ақ тұлғааралық
қарым-қатынас пен әлеуметтік қатынастарда өмірлік міндеттерді шешу
үшін пайдалануды қамтамасыз етеді.
Пайдаланған әдебиеттер
тізімі:
1. 1-4 сынып оқулықтары
«Атамұра» баспасы
3. Әдістемелік
нұсқаулықтар
4.
Бастауыш мектеп №2, 3. 2016
ж.
5. Дамыта оқыту технологиялары Б. А Тұрғынбаева
«Алматы», 2016ж
Талдықорған қаласы
«М.Жұмабаев атындағы №19 орта
мектеп-гимназиясы мектепке
дейінгі
шыған орталығымен»
коммуналдық
мемлекеттік
мекемесінің бастауыш
сынып мұғалімі Хуанган
Айгул