ӘОЖ 37.
378. 37.02
Концептуалды карталарды оқу
процесіне интеграциялау:
практикалық аспектілер мен
артықшылықтары
Автор
Аңдатпа. Бұл мақала концептуалды
карталарды оқу процесіне интеграцилау мәселесін қарастырады және
осы тәсілдің практикалық аспектілері мен артықшылықтарын зерттейді.
Концептуалды карталар білімді визуализациялаудың, ақпаратты
құрылымдаудың және студенттерге оқуға көмектесудің маңызды құралы
болып табылады. Автор концептуалды карталарды оқу мақсатында құру
және пайдалану әдістемелерін, сондай-ақ олардың материалды түсінуді
арттырудағы, сыни ойлауды дамытудағы және есте сақтауды
жақсартудағы тиімділігін талқылайды. Зерттеу нәтижесінде
концептуалды карталарды оқу процесіне біріктірудің негізгі
артықшылықтары анықталады және оларды сәтті қолдану үшін ұсыныстар
ұсынылады .
Түйін
сөздер: концептуалды карта, білім,
метакогнитивті ойлау, құзыреттілік,
әдістеме.
Қазіргі таңда заман талабына
сай білім мен ғылымның және ақпараттық технологияның қарыштап
дамыған, әлемдік деңгейде жаһандық цифрландыру заманы. Білім беру
саласында да күннен күнге көз ілестірмес жылдамдықпен, жаңаша
әдіс-тәсілдердің пайда болып, толықтырулар енгізіліп жатқанын көріп
жүрміз. Дәл осы білім беру саласында тиімді әрі сапалы оқытуды
қалыптастыруда әртүрлі әдіскер ғалымдар зерттеу жұмыстарын
жүргізіп, сол зерттеу жұмыстары негізінде қазіргі білім беру
мәселелерін жан-жақты қанағаттанарлықтай дәрежеге жеткізу үшін
түрлі оқыту технологиялары мен бағдарламаларын әзірлеуде. Жалпыға
бірдей білім беру ұйымдарындағы оқыту процестерінде осындай жаңаша
әрі тиімді әдістерін қолдана отырып білім беру - бүгінгі күннің
басты талабына айналып отыр.
Әлемдік деңгейдегі білім беру
саласындағы озық технологияларды пайдаланып жеткен жетістіктерге
бір табан жақындау,еліміздің ертеңі мен болашағы - келер ұрпақтың
сапалы білім алуы жолында көптеген реформалар
қабылдануда[1].
Біз білім алушылардың дамыған
логикалық, сыни және шығармашылық ойлауы, үлкен көлемдегі ақпаратты
құрылымдай білуі және оқи білуі тиіс екенін көреміз, бұл ХХІ
ғасырдың дағдыларының бірі болып табылады. Осылайша, мұнда біз
"таным процесінде оқушылардың рефлексивті ойлау әрекетін дамытуға
бағытталған осындай әдістер мен дидактикалық әдістерге негізделген"
когнитивті оқытудың маңызды мәні туралы айтуға болады [2].
Сондай-ақ, когнитивті шеберлік жағдайында білім беру процесінің
бағыты ақпаратты сіңіруге емес, зерттелетін пәндердің ішкі
қатынастарын түсінуге бағытталған, студенттерді диалогтық,
зерттеушілік рефлексияға итермелейді, психикалық белсенділіктің
шоғырлануын арттырады.Қарастырылып отырған тақырып контекстіндегі
маңызды фактор Z буынына жататын қазіргі заманғы жоғары оқу
орындарының білім алушыларының психологиялық ерекшеліктері болып
табылады,олар үлкен көлемдегі ақпаратты игеру және ерекше
шешімдерді табу қабілетіне ие, қысқа және көрнекі ақпаратты тиімді
қабылдайдыт, визуализацияның шағын түрлеріне артықшылық береді.
Олар өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі жетілдіруге , шығармашылықтың
әртүрлі түрлеріне үлкен көңіл бөледі , олар үшін қызығушылық білім
мен дағдыларды ойын түрінде алу болып табылады
[3].