Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Мақала: МЕКТЕПТЕГІ ГЕОМЕТРИЯ КУРСЫНДАҒЫ ПАРАМЕТРЛІ МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕРДІ ШЫҒАРУ
Материал туралы қысқаша түсінік
"МЕКТЕПТЕГІ ГЕОМЕТРИЯ КУРСЫНДАҒЫ ПАРАМЕТРЛІ МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕРДІ ШЫҒАРУ" деп аталатын баяндамамды ұсынып отырмын. Жоғарғы сыныптарда геометрия пәніне сабақ беретін ұстаздарға арналған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
599
3 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
ӘӨЖАкенева Асем ЖумагалиевнаЖ. Болғанбаев атындағы Самар орта мектебінің математика пәні мұғалімі МЕКТЕПТЕГІ ГЕОМЕТРИЯ КУРСЫНДАҒЫ ПАРАМЕТРЛІ МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕРДІ ШЫҒАРУ
Мектеп оқушыларының, тіпті студент – математиктердің де геометриялық есептерді нашар шығаратындығы белгілі. Оның бірнеше себебі бар. Біріншіден геометриялық есеп оқушыдан шығармашылық қасиеттерді талап етеді. Екіншіден оқушыларға берілетін теориялық мағлұматтар геометриялық есептерді шығаруды жеңілдететін жұмысшы құрал бола алмайды. Үшіншіден геометрияның оқулықтары мен есептіктердің мазмұнымен де байланысты.Геометрияда параметрлік мазмұнды есептер алгебралық параметрлі есептерден өзгешелігі оның мәтініндегі сөйлемдермен, сөздермен, терминдермен айрықшаланады. Мысалы, геометриялық фигураның өлшемін білдіретін параметрдің қандай мәнінде (биіктік, қабырғасының ұзындығы, бұрыш, аудан, көлем, периметр және т.б.) деп келсе, ал екінші сипаттамасы белгілі бір шарттарды (өзара тең, ең үлкен немесе ең кіші болады, берілген аралықта жатады және т.б.) қанағаттандырады. «Алгебралық» параметрлі геометриялық мазмұнды есептерді шешу жолдарын қарастырайық.Есеп №1. Теңбүйірлі үшбұрыштың периметрі Р, ал бір қабырғасының ұзындығы а-ға тең. Үшбұрыштың екінші қабырғасының ұзындығын табыңыз. Параметр а-ның әр түрлі мәнінде есептің неше шешімі болады?Шешуі.
2) 90°≤˂180° болғанда, есептің бір ғана шешімі бар: .3) ≥180° болса, есептің шешімі жоқ.Параметр ретінде үшбұрыштың бұрышы ғана емес, оның табанындағы бұрыш, не табанына қарама-қарсы төбесіндегі бұрыш екені де ескеріледі. Алынған есеп «Үшбұрыштардың ішкі бұрыштарының қосындысы» тақырыбына берілген есептер жүйесін жалпылау деуге болады.Есеп №4. Гипотенузасы с тік бұрышты үшбұрыш берілген. Сүйір бұрышы -ның қандай мәндерінде үшбұрыштың ауданы ең үлкен болады?Шешуі. АВ=с, ∠А=, ∠С=90° болсын. АС=с·cos, ВС=с·sin тең болса, онда S=Жауабы: «Геометриялық» параметрлі мазмұнды есептерді қарастырайық.Есеп №5. АВ кесіндісін қамтитын түзудің бойынан АС=с, АВ=а болатындай С нүктесі алынған. ВС кесіндісінің ұзындығын табыңыз.Шешуі. Түзу бойындағы үш нүктенің тек қана біреуі қалған екеуінің ортасында жатады. Сондықтан есепті шешу үшін үш жағдай қарастырылады.
[ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Мектеп оқушыларының, тіпті студент – математиктердің де геометриялық есептерді нашар шығаратындығы белгілі. Оның бірнеше себебі бар. Біріншіден геометриялық есеп оқушыдан шығармашылық қасиеттерді талап етеді. Екіншіден оқушыларға берілетін теориялық мағлұматтар геометриялық есептерді шығаруды жеңілдететін жұмысшы құрал бола алмайды. Үшіншіден геометрияның оқулықтары мен есептіктердің мазмұнымен де байланысты.Геометрияда параметрлік мазмұнды есептер алгебралық параметрлі есептерден өзгешелігі оның мәтініндегі сөйлемдермен, сөздермен, терминдермен айрықшаланады. Мысалы, геометриялық фигураның өлшемін білдіретін параметрдің қандай мәнінде (биіктік, қабырғасының ұзындығы, бұрыш, аудан, көлем, периметр және т.б.) деп келсе, ал екінші сипаттамасы белгілі бір шарттарды (өзара тең, ең үлкен немесе ең кіші болады, берілген аралықта жатады және т.б.) қанағаттандырады. «Алгебралық» параметрлі геометриялық мазмұнды есептерді шешу жолдарын қарастырайық.Есеп №1. Теңбүйірлі үшбұрыштың периметрі Р, ал бір қабырғасының ұзындығы а-ға тең. Үшбұрыштың екінші қабырғасының ұзындығын табыңыз. Параметр а-ның әр түрлі мәнінде есептің неше шешімі болады?Шешуі.
- Егер а – үшбұрыштың табаны болса, онда бүйір қабырғасы 0,5(Р-а). Үшбұрыштың теңсіздігін пайдаланып, мына жүйеге көшуге болады.
- Егер а – үшбұрыштың бүйір қабырғасы болса, онда табаны – (Р-2а).
- Егер болса, онда х+2х+=180°, бұдан шығады және ∠В=120°-. ∠В ˂ 90°, ендеше ˃ 45°.
- Егер ∠2= болса, онда бұл бұрыш ABD үшбұрышының сыртқы бұрышы және өзімен сыбайлас емес ішкі екі бұрыштың қосындысына тең екені белгілі. Яғни, х= Бұдан шығады ∠В=, ал ∠С= Шарт бойынша ∠В˂90°, ендеше ˂135°
- Егер тең бүйірлі үшбұрыштың төбесіндегі бұрышының шамасы болсын. Онда табанындағы бұрыштар өзара тең, шамасы 90°-0,5 болады.
- Егер тең бүйірлі үшбұрыштың табанындағы бұрышының шамасы болса, онда олар өзара тең болғандықтан, төбесіндегі бұрыштың шамасы 180°-2 болады.
2) 90°≤˂180° болғанда, есептің бір ғана шешімі бар: .3) ≥180° болса, есептің шешімі жоқ.Параметр ретінде үшбұрыштың бұрышы ғана емес, оның табанындағы бұрыш, не табанына қарама-қарсы төбесіндегі бұрыш екені де ескеріледі. Алынған есеп «Үшбұрыштардың ішкі бұрыштарының қосындысы» тақырыбына берілген есептер жүйесін жалпылау деуге болады.Есеп №4. Гипотенузасы с тік бұрышты үшбұрыш берілген. Сүйір бұрышы -ның қандай мәндерінде үшбұрыштың ауданы ең үлкен болады?Шешуі. АВ=с, ∠А=, ∠С=90° болсын. АС=с·cos, ВС=с·sin тең болса, онда S=Жауабы: «Геометриялық» параметрлі мазмұнды есептерді қарастырайық.Есеп №5. АВ кесіндісін қамтитын түзудің бойынан АС=с, АВ=а болатындай С нүктесі алынған. ВС кесіндісінің ұзындығын табыңыз.Шешуі. Түзу бойындағы үш нүктенің тек қана біреуі қалған екеуінің ортасында жатады. Сондықтан есепті шешу үшін үш жағдай қарастырылады.
- А нүктесі В және С нүктелерінің ортасында жатсын. Кесінділерді өлшеу аксиомасы бойынша ВС=ВА+АС, бұдан шығады ВС=а+с.
- В нүктесі А және С нүктелерінің ортасында жатсын. Онда АС=АВ+ВС, бұдан шығады ВС=с-а.
- С нүктесі А және В нүктелерінің ортасында жатсын. АВ=АС+СВ, бұдан шығады ВС=а-с.
- Параметрлі мазмұнды есептерді шешу – негізгі мақсат емес, оқушыларды өмірде кездесетін кез-келген есептерді шешудің жалпы әдістерімен қаруландыру құралы.
- Параметрлі мазмұнды есептерді шешудің келесі мақсаты – қарапайым құбылыстарды модельдеуді меңгеру және математикалық аппаратты есептерді шешуге қолдану мүмкіндігіне жол ашатын математикалық модельдеуді игеру.
- Оқушылардың мұндай есептерді саналы, әрі сапалы шығаруы үшін есептер мен оларды шешу теориясының негізгі элементтерімен таныстыру. Параметрлі мазмұнды есептерді шешудің математиканы оқытудың барлық сатысында біртұтас жүйелі түрде жүзеге асыру.
- Жұмыста келтірілгендей оқушыларды математикалық теорияны терең меңгеру, олардың шығармашылық қабілеттерін арттыру, ойлау қызметін жандандыру мақсатында өз бетімен берілген есепке кері есеп құрастыру, абстрактілі және қолданбалы есептердің бірінен екіншісіне көшу сияқты қуатты да, тиімді тәсілдерді игерту.
- Оқушылардың кез келген есептерді қиналмай шешуі үшін негұрлым көп есеп шығару емес, әрбір есепті шешкенде жаңалық ашқандай әсер алуын, оның пайдалы және қажеттілік екенін сезінуін, жаңа іскерлікке қол жеткізуін, оны бекітуін, дамытуын, тереңдетуін қамтамассыз ету.
[ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
- Антонов Н.П. Сборник задач по элементарной математике. /Выгодский М.Я., Никитин В.В., Санкин А.И. Москва: Наука. 1972 год.-464 стр.
- Қаниев С Математикадан таңдамалы есептер/ Алматы: Рауан. 1993 жыл-173,202 беттер.
- Бияров Т.Н. Элементар математика есептерінің жинағы./ Молдабеков М.М. Алматы:Кітап. 1992 жыл.-348 бет.
- Буловацкий М.П. Как разнообразить виды задач. / Математика в школе. Москва: Педогогика. №5, 1988 год. - 6-10 стр.]
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)