Материалдар / Мақала Оқытудың инновациялық тәсілдері: цифрлық білім беру ресурстарын тиімді енгізудегі мұғалімнің рөлі
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Мақала Оқытудың инновациялық тәсілдері: цифрлық білім беру ресурстарын тиімді енгізудегі мұғалімнің рөлі

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақалада біз оқытудың инновациялық тәсілдерін қарастырамыз және мұғалімнің цифрлық білім беру ресурстарын сәтті енгізуде қандай рөл атқаратынын талдаймыз
Авторы:
21 Ақпан 2024
682
18 рет жүктелген
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Оқытудың инновациялық тәсілдері: цифрлық білім беру ресурстарын тиімді енгізудегі мұғалімнің рөлі

Жаймақ Әнуар

1 курс магистранты

Абылай Хан Атындағы қазақ Халықаралық Қатынастар Және Әлем Тілдері Университеті

Мамандығы: шет тілі мұғалімдерін даярлау

Қазақстан, Алматы

Аннотация: Технология біздің өміріміздің әртүрлі аспектілерінде барған сайын маңызды рөл атқаратын жылдам дамып келе жатқан әлемде білім беру шетте қалмайды. Сандық білім беру ресурстары қазіргі сыныптарда кең таралып, оқу процесін интерактивті, қол жетімді және тиімді етеді. Алайда, бұл ресурстарды енгізудің сәттілігі технологияның өзіне ғана емес, оларды қолдануда шешуші рөл атқаратын мұғалімге де байланысты. Бұл мақалада біз оқытудың инновациялық тәсілдерін қарастырамыз және мұғалімнің цифрлық білім беру ресурстарын сәтті енгізуде қандай рөл атқаратынын талдаймыз.

Тірек сөздер: Ақпараттық технологиялар, цифрландыру, білім беру, инновациясы, оқыту, сандық білім беру ресурстары, білім беру жүйесі, мұғалім, білім беру ортасы, технология.

Қазіргі әлемде ақпараттық технологиялар мен қоғамды цифрландырудың қарқынды дамуы жағдайында білім беру инновациялар шешуші рөл атқаратын негізгі салалардың біріне айналды. Оқытудың инновациялық тәсілдері, әсіресе цифрлық білім беру ресурстарын тиімді енгізумен байланысты, қазіргі білім алушының қажеттіліктері мен сұраныстарын қанағаттандыра алатын заманауи және бейімделген білім беру жүйесін құру қажеттілігіне айналуда.

Бұл тұрғыда цифрлық білім беру ресурстарын сәтті енгізу процесінде мұғалімнің рөлін асыра бағалау мүмкін емес. Мұғалім қолайлы білім беру ортасын құруда, жаңа технологияларды іздеуде және оқушылардың қажеттіліктеріне бейімдеуде, сондай-ақ өз студенттерінде цифрлық сауаттылық дағдыларын қалыптастыруда шешуші рөл атқарады.

Сандық білім беру ресурстарын дұрыс пайдалану мұғалімнен тек техникалық сауаттылықты ғана емес, сонымен қатар педагогикалық құзыреттілікті де талап етеді. Мұғалім бұл ресурстарды оқу процесіне біріктіре білуі керек, осылайша олар оқудың ажырамас бөлігіне айналады, оқу нәтижелері мен студенттердің мотивациясын жақсартуға ықпал етеді.

Қазақстан Республикасының Президенті азаматтарға білім берудегі инновациялардың маңыздылығы туралы Жолдау жолдады. Ол білім беру елдің дамуында және оның қазіргі әлемнің сын-қатерлерімен күресу қабілетінде шешуші рөл атқаратынын атап өтті. Сондықтан білім беру жүйесін үнемі жетілдіріп отыру қажет.

Президент өз сөзінде білім беру үдерісіндегі инновациялардың маңыздылығын атап өтті. Ол жаңа технологияларды, оқыту әдістері мен тәсілдерін енгізу білім беру мекемелерінің тиімділігі мен олардың бәсекеге қабілеттілігін арттыруға ықпал ететінін атап өтті. Президент инновациялық тәсілдер қазіргі әлемнің сын-қатерлерімен сәтті күресуге қабілетті неғұрлым серпінді және бейімделгіш білім беру жүйесін құруға көмектесетініне сенім білдірді. Президент өз сөзінде Білім берудегі инновацияларды дамыту үшін жағдай жасау қажеттігін атап өтті. Ол мұғалімдер мен оқытушыларды қолдау мен ынталандырудың, сондай-ақ оқу процесіне жаңа технологияларды енгізу үшін инфрақұрылымды дамытудың маңыздылығын атап өтті. Президент сонымен қатар Үкіметтің инновацияларды дамыту үшін қолайлы орта құру мақсатында білім беру жүйесінде реформалар жүргізуге ниет білдірді.

Сөз соңында президент барлық азаматтарды білім беруді жаңғырту процесіне белсенді қатысуға шақырды. Ол күшті және бәсекеге қабілетті білім беру жүйесін құру бүкіл қоғамның ортақ дел екенін және оның барлық қатысушыларының күш-жігерін қажет ететінін атап өтті. Президент мемлекеттің, білім беру мекемелерінің, мұғалімдердің, студенттер мен ата-аналардың бірлескен күш-жігері ХХІ ғасырда елдің табысты дамуын қамтамасыз етуге қабілетті инновациялық білім беру жүйесін құруға көмектесетініне сенім білдірді.

Сандық білім беру ресурстары: анықтамасы және мағынасы

Цифрлық білім беру ресурстары оқу процесін жеңілдету және оның тиімділігін арттыру үшін жасалған әртүрлі құралдар мен технологияларды білдіреді. Олар сияқты элементтерді қамтиды интерактивті оқулықтар, бейне сабақтар, онлайн курстар, қосымшалар, тілдерді оқыту бағдарламалары, Математика, ғылымдар, және тағы басқалар.

Цифрлық білім беру ресурстарының басты артықшылықтарының бірі-олардың оқуды жекелендіру қабілеті. Мазмұнды бейімдеу мен Жекелендірудің әртүрлі мүмкіндіктерімен бұл ресурстар мұғалімдер мен оқушыларға әр оқушының жеке қажеттіліктеріне сәйкес келетін оқу материалдарын жасауға және пайдалануға мүмкіндік береді. Мысалы, адаптивті бағдарламалар оңтайлы оқуды қамтамасыз ету үшін оқушының жетістіктеріне байланысты материалдың күрделілік деңгейін автоматты түрде реттей алады. Сонымен қатар, цифрлық білім беру ресурстары көптеген ақпарат пен білімге қол жеткізуге мүмкіндік береді, бұл оқу процесінің мүмкіндіктерін кеңейтеді және оны қол жетімді етеді. Олар сондай-ақ заманауи ақпараттық қоғамға дайындықтың маңызды аспектісі болып табылатын ақпарат пен технологиямен жұмыс істеу дағдыларын дамытуға ықпал етеді.

Осылайша, цифрлық білім беру ресурстары мұғалімдер мен оқушыларға тиімді оқыту мен өзін-өзі дамыту үшін инновациялық құралдар мен мүмкіндіктер бере отырып, заманауи білім беру тәжірибесінде шешуші рөл атқарады.

Оқытудың инновациялық тәсілдері

Оқытудың инновациялық әдістері дамуды жалғастыруда, бұл қалай үйренуге болатынын және қандай құралдар процесті тиімдірек және тартымды ете алатынын түсінудің артуын көрсетеді. Соңғы жылдары оқушылардың ерекше қажеттіліктері мен қарқынын мойындайтын жекелендірілген оқытуға көбірек көңіл бөлінді. Бұл оқу бағдарламалары мен стандарттарға бағытталған дәстүрлі оқыту әдістері біртіндеп икемді және бейімделгіш тәсілдерге жол ашады дегенді білдіреді.

Бұл саладағы маңызды бағыттардың бірі-кері байланыс және бейімделу технологияларын пайдалану. Сандық платформалар студенттердің білімі мен дағдыларын бағалауға ғана емес, сонымен қатар олардың үлгерімі мен қызығушылықтарына негізделген жеке материалдар мен тапсырмаларды ұсынуға мүмкіндік береді. Мысалы, мұғалім бағдарламаны әр оқушының жеке қажеттіліктерін ескере отырып, оқу материалдарын, тесттер мен жаттығуларды автоматты түрде сәйкестендіретін етіп орната алады.

Сонымен қатар, виртуалды және кеңейтілген шындық технологиялары білім беруде барған сайын қол жетімді және кеңінен қолданыла бастады. Олар студенттер оқу материалын зерттей, тәжірибе жасай және шомыла алатын интерактивті және иммерсивті оқу орталарын құрудың бірегей мүмкіндіктерін ұсынады. Мысалы, виртуалды зертханалардың арқасында студенттер қымбат жабдыққа қол жеткізбестен эксперименттер жүргізе алады, ал модельдеу дерексіз ұғымдар мен процестерді визуализациялауға мүмкіндік береді.

Алайда, барлық артықшылықтарға қарамастан, білім беруде жаңа технологияларды қолдану да қиындықтар мен шектеулер тудырады. Мысалы, барлық аймақтарда жоғары жылдамдықты интернет пен заманауи құрылғыларға қол жетімділік әрдайым қамтамасыз етілмейді, бұл білімге қол жетімділікте теңсіздіктер тудыруы мүмкін. Сонымен қатар, кейбір мұғалімдер ресурстардың шектеулі болуына немесе жеткіліксіз дайындыққа байланысты жаңа технологияларды оқу тәжірибесіне біріктіруде қиындықтарға тап болуы мүмкін.

Дегенмен, оқытудың инновациялық тәсілдерін дамыту білім берудегі прогресті ынталандыруды жалғастыруда, бұл оны барлық оқушылар үшін қолжетімді, тиімді және қызықты етеді. Заманауи технологиялар оқытудың жаңа көкжиегін ашады және мұғалімдер мен студенттерге материалмен тереңірек және интерактивті форматта өзара әрекеттесуге мүмкіндік береді.

Цифрлық білім беру ресурстарын табысты енгізудегі мұғалімнің рөлі

Цифрлық білім беру ресурстарының барлық артықшылықтарына қарамастан, мұғалімнің рөлі маңызды болып қала береді. Мұғалім бұл ресурстарға қол жеткізуді қамтамасыз етіп қана қоймай, оларды тиімді пайдаланудың негізгі факторы болып табылады. Міне, мұғалімнің цифрлық білім беру ресурстарын енгізуді сәтті етудің бірнеше жолы:

Оқыту және оқыту: Мұғалімдер цифрлық дағдыларға ие болуы керек және олардың білім беру әлеуетін түсінуі керек. Кәсіптік оқыту және оқыту мұғалімдерге цифрлық ресурстарды оқу процесіне тиімді біріктіруге және олардың мүмкіндіктерін барынша пайдалануға мүмкіндік береді.

Оқытуды жекелендіру: мұғалімдер әр оқушының қажеттіліктері мен қабілеттерін ескере отырып, Жеке оқу жоспарлары мен тапсырмаларын жасау үшін цифрлық білім беру ресурстарын пайдалана алады. Бұл оқу процесінде әртүрлілікті қолдауға және студенттердің ынтасын арттыруға көмектеседі.

Кері байланыс және бақылау: мұғалімдер студенттердің академиялық үлгерімін бақылау және оларға уақтылы кері байланыс беру үшін цифрлық құралдарды пайдалана алады. Бұл әлсіз жерлерді анықтауға және оқу процесін сәтті реттеуге көмектеседі.

Оқу процесіне Интеграция: цифрлық білім беру ресурстары дәстүрлі оқыту әдістеріне қосымша ретінде пайдаланылмай, оқу жоспарының органикалық бөлігі ретінде оқу процесіне біріктірілуі керек. Мұғалім бұл интеграцияны тегіс және тиімді етуде шешуші рөл атқарады.

Дифференциация және бейімделу: мұғалім оқу материалын оқушылардың қажеттіліктеріне қарай саралау үшін цифрлық білім беру ресурстарын пайдалана алады. Бұл оқуды әр түрлі қабілеттерге, оқу стильдеріне және қызығушылықтарға бейімдеуге мүмкіндік береді, әр оқушының сәтті оқуы үшін оңтайлы жағдай жасайды.

Шығармашылық пен сыни ойлауды ынталандыру: цифрлық білім беру ресурстары мұғалімдерге шығармашылық ойлауды ынталандыратын және оқушылардың сыни талдау дағдыларын дамытатын интерактивті және проблемаға бағытталған тапсырмаларды жасауға мүмкіндік береді. Мұғалім студенттерге практикалық қолдану және өзін-өзі зерттеу арқылы жаңа білім мен дағдыларды үйренуге көмектесу үшін онлайн талқылау платформалары, веб-квесттер және виртуалды зертханалар сияқты әртүрлі сандық құралдарды пайдалана алады.

Қолдау және мотивация: мұғалім цифрлық білім беру ресурстарын пайдалануда оқушыларды қолдау мен ынталандыруда маңызды рөл атқарады. Мұғалімнің үнемі қолдауы, жігерлендіруі және кері байланысы студенттерге қиындықтарды жеңуге, мотивацияны сақтауға және өз қабілеттеріне деген сенімділікті дамытуға көмектеседі.

Сыни цифрлық сауаттылықты дамыту: мұғалім пәнді оқыту үшін цифрлық білім беру ресурстарын пайдаланып қана қоймайды, сонымен қатар оқушылардың сыни цифрлық сауаттылығын дамытуда шешуші рөл атқарады. Бұл интернеттегі ақпаратты сыни тұрғыдан бағалауды, сенімді және сенімсіз дереккөздерді ажырата білуді және цифрлық технологияларды этикалық қолдануды қамтиды.

Жалпы, цифрлық білім беру ресурстарын сәтті енгізудегі мұғалімнің рөлін бағаламауға болмайды. Мұғалім тек білім беру құралы ғана емес, сонымен қатар цифрлық дәуірде оқушылардың табысты оқуы мен дамуында шешуші рөл атқаратын белсенді оқытудың тәлімгері, мотиваторы және катализаторы болып табылады.

Оқу үдерісіне цифрлық білім беру ресурстарын табысты енгізу үшін мұғалімнің техникалық дағдылары ғана емес, педагогикалық құзыреттілігі де болуы тиіс. Оқытушының жаңа технологияларды оқушылардың қажеттіліктеріне бейімдей білуі, жеке білім беру тәжірибесін құруы маңызды.

Интернет арқылы ақпарат оңай қол жетімді қазіргі әлемде мұғалімнің рөлі білім беру емес, оқу процесінде басшылық пен қолдау болады. Мұғалім цифрлық көздер беретін ақпараттың сапасы мен дұрыстығын бағалай білуі және оқушыларға сыни ойлауды дамытуға көмектесуі керек.

Сонымен қатар, мұғалім үнемі білім алуға және өзін-өзі жетілдіруге дайын болуы керек, өйткені технология үнемі дамып, білім беру нарығында жаңа құралдар пайда болады. Мұғалімдерді цифрлық оқыту жүйелі болуы керек және оларды оқу процесінде қолданудың әртүрлі аспектілерін қамтуы керек.

Ынталандырушы және байытатын оқу ортасын құру мұғалімнен икемділікті, шығармашылық ойлауды және әріптестерімен және оқушылармен ынтымақтастық қабілетін талап етеді. Білім беру процесі тек білім беруге ғана емес, сонымен қатар өзіндік жұмыс дағдыларын, аналитикалық ойлауды және мәселелерді шешуге шығармашылық көзқарасты дамытуға бағытталуы маңызды.

Осылайша, цифрлық білім беру ресурстарын сәтті енгізу мұғалімнің құзыреттілігі мен тиімділігіне, оның инновацияларға дайындығына және кәсіби дағдыларды үнемі дамытуға байланысты. Мұғалім оқушылардың өсуі мен дамуын барынша қолдау үшін цифрлық технологиялар қолданылатын заманауи оқу ортасын құруда шешуші рөл атқарады.


Қолданылған әдебиеттер:
1.
Akorda.kz. (2019). Послание главы государства Касыма-Жомарта Токаева народу Казахстана [Press Release]. https://www.akorda.kz/ru/poslanie-glavy-gosudarstva-kasym-zhomarta-tokaeva-narodu-kazahstana-181130

2. Harris, J., Mishra, P., & Koehler, M. (2009). Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types: Curriculum-Based Technology Integration Reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393–416.

3. Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25–39.

4. Puentedura, R. R. (2006). Transformation, Technology, and Education. Learning & Leading with Technology, 33(6), 14–18.

5. Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is Technological Pedagogical Content Knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60–70.

6. Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223–252.

7. Tondeur, J., van Braak, J., Sang, G., Voogt, J., Fisser, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2012). Preparing pre-service teachers to integrate technology in education: A synthesis of qualitative evidence. Computers & Education, 59(1), 134–144.

8. Ertmer, P. A., & Ottenbreit-Leftwich, A. T. (2010). Teacher Technology Change: How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect. Journal of Research on Technology in Education, 42(3), 255–284.

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!