Сабақ жүргізген мұғалімнің
аты-жөні
|
Утегенова Айнур
Туреахметқызы
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Масштаб
|
Мақсаты
|
Картаның масштабын
табуды; берілген масштаб бойынша Жер бетіндегі арақашықтықты
табуды; Жер бетіндегі арақашықтық және масштабы берілген картада
кескінделетін кесінді ұзындығын табуды
үйрету.
|
Күтілетін
нәтижелер
|
А) Масштабтың сандық мағынасын
біледі.
В) Картадағы арақашықтық пен
жер бетіндегі арақашықтықтың арасындағы байланысын ажырата отырып,
есептер шығарады;
С) Өмірмен байланыстыра отырып
масштаб өзгерісін анықтап, қалай өзгеретіні туралы ой
тұжырымдайды.
|
Оқытуда қолданылатын
әдіс-тәсілдер, оқыту формасы
|
Түсіндіру,
сұрақ-жауап.
Оқытудағы жаңа тәсілдер:
постер құру, топтық жұмыс, зерттеушілік
әңгіме.
АКТ мүмкіндігін пайдаланып,
зейінділікті дамытатын тренинг;
Сыни тұрғыдан ойлану: «Бірге
ойламыз, сөйлейміз, есептейміз», «жұппен талқылау және
қалғандарымен бөлісу».
Оқыту формасы: жеке,
жұптық, топтық, жаппай.
|
Сабақтың
көрнекілігі:
негізгі деректеркөздер,
құрал-жабдықтар
|
Алдамұратова Т.А, Байшоланов
А.С., Математика – 6:
«Атамұра» баспасы,2015.
Дидактикалық материалдар.
АКТ, проектор,
топтарға арналған тапсырма парақтары, үлестірме тапсырмалар,
Қазақстанның географиялық картасы, түрлі түсті қарындаш,
сызғыш.
|
Кіріспе
Сыныптағы ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
мақсатында «Қайырлы күн» тренингін, музыка әуенімен
орындаймыз.
|
Психологиялық
дайындық
Салем
достым! (амандасады)
Сен
қалайсың? (иықтарынан
қағады)
Қайда
болдың? (құлақтарынан
тартады)
Мен сені
сағындым! (қолдарын жүректеріне
қояды)
Сен
келдің (қолдарын
жаяды)
Жақсы
болды (құшақтайды)
Оқушылар бір-біріне тілек
айтады.
Топқа
бөлу. Оқушылар қатынас, пропорция,
масштаб, процент атты 4 топқа бөлінеді. Әр топ өз орындарына
жайғасады.
|
Сабақтың
барысы:
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Үй тапсырмасын тексеру ( Жиын
тақырыбына берілген есептерді сағат тілімен бағыттас
тексеру)
|
Оқушылар топта өзара бір –
бірін тексеріп, қателерін түзеп, жауаптарын толықтырып,
бағалайды.
|
Тұсаукесер: Жаңа
тақырыпты өз бетімен меңгеру
тапсырмалары
|
1 – қадам. «Білу»
5мин
Анықтаңдар:
1) Масштаб деген
не?
2) Егер дененің нақты өлшемі
сызбада 100 есеге кемісе, сызбаның масштабы неге
тең?
3) Мына масштабтардың
қайсысында сызбадағы өлшем нақты өлшемнен үлкен, қайсысы
кіші?
а) 1:20 ә) 100:1 б)1:20000 в)
75:1
4. Масштабы: а) 1:100000 ә)
1:50000 б) 1:25000
Картада жер бетіндегі 1 км
қашықтық неше см кесіндемен кескінделеді?
|
Оқушылар өз ойларын ұсына
отырып, анықтамаларды талдайды, түсіндіреді немесе өзгелердің
жауаптарын дәйектейді. Бір-бірлерінің жауаптарын тыңдай отырып,
толықтырады.
Мысалдар сызбада барлық
өлшемдері бірдей есе кемігенде ғана дененің өзі мен оның сызбасы
ұқсас болатын шартын қорытып шығарады.
|
Негізгі
бөлім:
|
2 - қадам: «Түсіну».
Диалогтық оқыту:
5
мин
Әр оқушыға үлестірме парақтар
беріліп, оқушылар осыған сәйкес тапсырмаларды орындайды және әркім
өз жауаптарымен алмасып бір-бірін
тексереді.
Бос орынға қажет сөзді
жаз:
1.Неліктен кішкентай бөлшектерді
сызбаға үлкейтіп түсіреді?
2. Неліктен 1: 100000
масштабты картадағы 1 см кесіндіге жер бетінің 1 км – і сәйкес
келеді?
3. 210 километрге
тең болатын екі қаланың арақашықтығы 10 сантиметрмен берілген.
Картаның масштабы қандай?
|
Әр оқушы өзіне берілген
тақырыпты игеруге арналған тапсырмаға ұқсас тапсырмаларын
орындайды. Жұпта талдайды, дұрыс не бұрыс екендігін
айтады.
|
3 –
қадам: «Талдау». Сыни ойлауын
дамыту:
3
мин
Салыстырыңдар:
а) 1: 50
масштабы
ә) 50 : 1
масштабы
|
Оқушылар өз ойларын ұсына
отырып, анықтамаларды талдайды, түсіндіреді немесе өзгелердің
жауаптарын дәйектейді. Бір-бірлерінің жауаптарын тыңдай отырып,
толықтырады.
а) сызбадағы өлшем нақты
өлшемнен кіші
ә) сызбадағы өлшем нақты
өлшемнен үлкен
|
4 –
қадам: «Жинақтау» 10
мин
Сыни ойлауын
дамыту:
Оларға масштабы 1:
2 500 000 болатын Қазақстанның географиялық
картасынан
1
топқа: Астана мен
Орал,
2
топқа: Ақтау мен
Орал,
3
топқа: Атырау мен
Орал,
4
топқа:Атырау мен
Ақтөбе
арасындағы арақашықтықты
сызғышпен өлшей отыра, жер бетіндегі арақашықтығын
табу.
|
Оқушылар топта картамен жұмыс
жасап, толықтыру жұмысын жүргізеді.
Сосын әр топ алмасып бір-бірін
тексеріп, бағалайды.
Тақырыпқа түсіненнен кейін
оқушылар тағы да өздері мысалдар келтіріп жазады. Тақтадағы
мысалдарды дәптерлеріне жазып отырады.
Топтық жұмысты қорғау
кезінде:
1. Масштабы берілген картадағы
екі қаланың арақашықтығын өлшейді.
2. Масштаб анықтамасын
пайдалынып, пропорция құрады.
2. Алынған мәліметтерді
жолдастарыңның нәтижелерімен салыстырып, бақылайды,
бағалайды
|
5 –
қадам: «Қолдану» Дарындылық,
жас ерекшеліктеріне сай деңгейлік
тапсырмалар
15
мин
№ 184 (А
деңгейі)
Үлкен Алматы каналының
ұзындығы 170 км, оның картадағы ұзындығы 17 мм. Картаның масштабын
табыңыздар.
№ 190 (В
деңгейі)
Масштабы 1:
60 000 000 картада Алматы мен Астана қосатын кесіндінің
ұзындығы 17 мм. Қалалардың жер бетіндегі арақашықтығын
табыңдар.
№192 (1) (С
деңгейі)
Екі елді мекен
арасын мотоциклші 40 км/сағ жылдамдықпен 1 сағ 24 мин жүреді. Осы
екі елді мекеннің картадағы арақашықтығы 7 см болса, картаның
масштабын табыңдар.
|
Оқушылар таңдаған қағаздарының
түсі бойынша есептерін тақтаға, дәптерге
орындайды.
№184
170 км = 170 000 м =
17 000 000 см
17 мм = 1,7
см
Картаның масштабы
= =
1 :
10 000 000.
№190
х – екі қаланың жер бетіндегі
арақашықтығы
17 мм = 1,7
см
х= 1,7 · 60 000 000
= 102 000 000 (см) = 1 020 000 м = 1020
см.
№192
(1)
1) Мотоциклші неше километр
қашықтықты жүрді?
40 · 1,4 = 56
(км)
Нақты арақашықтық – 56 км =
5 600 000 см.
Картадағы арақашықтық 7
см.
Масштаб
1 :
800 000.
|
6 –
қадам: «Баға беру» 2
мин
Оқушылар, сендер қалай
ойлайсыңдар, масштаб не үшін, қайда
қолданылады?
Топтарыңда мысал
есептер құрастырып, оны талқылап, шешуін
табыңдар.
|
Оқушалар жеке, топта
талқылайды.
Әр қайсысы жеке өзі есептер
құрастыра отырып, топта талқылайды, шешімін тауып, өзара
бағалайды.
|
Қорытынды
бөлім
|
Бағалау 2
мин
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Топтағы бағаларын талдау,
қорытынды бағаны шығару.
|
Топтағы оқушылар бірін-бірі
бағалау критерийлері бойынша бағалайды
|
Үйге тапсырма 1
мин
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
№185, №189, №192
(2)
|
Берілген тапсырманы күнделікке
жазып алу
|
Рефлексия 2
мин
|
Кері байланыс
парағы ____________________________________
Мен сабақта
жұмыстандым
|
Қарқынды
|
Қарқынсыз
|
Мен сабақтағы
жұмысыммен
|
Қанағаттанамын
|
Қанағаттанбаймын
|
Сабақ мен үшін
көрінді
|
Қысқа
|
Ұзақ
|
Сабақта
мен
|
Жалыққан
жоқпын
|
Жалықтым
|
Сабақ тақырыбы
маған
|
Түсінікті
Пайдалы
Қызықты
|
Түсініксіз
Пайдасыз
Қызықсыз
|
Менің
көңіл-күйім
|
Жақсы
болды
|
Нашар
болды
|
|
|
|
|
Критерийлер
|
Білім
жетістігінің деңгейі/ұпай/
|
дискрипторлар
|
А
/max
6/
|
0-1
|
Мен төменде көрсетілген
критерийлердің біреуін де орындай алмадым
|
|
2
|
Мұғалімнің сұрақтарына,
сыныптастарымның да сұрақтарына жауап
бердім
|
|
3
|
Сабақты түсіндім, картаның
масштабын табуды жаздым, топтық жұмысқа 50 пайыз қатыстым
.
|
|
4
|
Сабақты түсіндім,негізгі
формулаларды жаздым,алайда есептеулерден қате жібердім, топтық
жұмыста белсенді болдым, тапсырмаларды 50 пайыздан жоғары
орындадым
|
|
5
|
Сабақты түсіндім, негізгі
формулаларды жаздым,топтық жұмыста белсенді /75 пайыз/ болдым,
тапсырмаларды орындадым,өз ойымды еркін жеткізе
білдім.
|
|
6
|
Сабақты түсіндім, берілген
масштаб бойынша жер бетіндегі қашықтықты немесе жер бетіндегі
берілген қашықтық масштабы берілген картада кескінделетін кесінді
ұзындығын табуды орындадым , топтық жұмыста өте белсенді /100
пайыз/ болдым, С деңгейлі тапсырманы орындадым, сонымен қатар
топтың атынан тақырыпшаны қорғауға шықтым немесе қорғау кезінде
толықтырдым.
|