МАТЕМАТИКА ПӘНІ БОЙЫНША 2-СЫНЫПҚА АРНАЛҒАН
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР ЖИНАҒЫ
2-сыныпта оқушылардың
математикалық білімдерін қалыптастыру, олардың ойлау қабілеттерін
дамыту және дағдыларын тексеру үшін маңызды құралдардың бірі —
қалыптастырушы бағалау тапсырмалары болып табылады. Қалыптастырушы
бағалау — оқу үдерісінде оқушылардың білімін үздіксіз бақылап,
қажетті түзетулер мен қолдаулар жасауға мүмкіндік береді. Осы
мақалада 2-сынып оқушылары үшін математика пәні бойынша
қалыптастырушы бағалау тапсырмалары жинағын құрастыру мәселелері
талқыланады.
1. Қалыптастырушы
бағалаудың маңызы
Қалыптастырушы бағалау — бұл
оқушының оқу барысында қалай даму үстінде екенін көрсетуге арналған
бағалау түрі. Математика пәнінде бұл бағалау оқушылардың есеп
шығаруға деген қабілетін, математикалық ұғымдарды түсіну деңгейін,
сандық және сапалық дағдыларын қадағалауға мүмкіндік береді.
Мақсаты — оқушыға дұрыс кері байланыс беру арқылы оның алдағы
қадамдарын жақсарту.
2. Қалыптастырушы бағалау
тапсырмаларының түрлері
2-сыныпта математика пәні
бойынша қалыптастырушы бағалау тапсырмаларының түрлері әртүрлі
болуы мүмкін. Оларды бірнеше топқа бөлуге болады:
2.1. Сандық
есептер
-
Қарапайым қосу мен
азайту: «4 пен
5-ті қосқанда қандай сан шығады?» немесе «7-ден 3-ті азайтқанда
қандай сан шығады?» сияқты тапсырмалар оқушылардың негізгі
арифметикалық операцияларды меңгеруін тексереді.
-
Қосынды мен айырымды салыстыру:
«8+3 қанша? 9+2-ден үлкен
бе?» сияқты тапсырмалар балалардың санды салыстыру, санды дұрыс
орналастыру дағдыларын дамытады.
2.2. Геометриялық
фигуралармен жұмыс
-
Фигураларды
тану: «Бұл қандай
фигура? Ол неше бұрыштан тұрады?» сияқты сұрақтар арқылы
оқушылардың геометриялық фигураларды тану дағдылары
тексеріледі.
-
Фигураларды салыстыру: «Үшбұрыш пен тікбұрыштың айырмашылығын
айт.» немесе «Кез келген фигураны таңдап, оны сипатта» деген
тапсырмалар оқушылардың математикалық тілін дамытуға
бағытталған.
2.3. Өлшемдер мен
уақыт
-
Ұзындықты
өлшеу: «Бұл
жіптің ұзындығы қанша?» немесе «Қайсысы ұзын?» сияқты тапсырмалар
балалардың өлшемдермен жұмыс істеу қабілетін бағалауға мүмкіндік
береді.
-
Уақытпен жұмыс: «Сағат 3:15-те не істей аламыз?» немесе
«Қазір қанша уақыт?» деген сұрақтар балалардың уақытты оқып, оны
күнделікті өмірде қолдану дағдыларын тексереді.
2.4. Паттерндер мен
логика
-
Қатарларды
жалғастыру: «Бұл
қатарды жалғастыр: 2, 4, 6, 8...» деген тапсырмалар оқушылардың
паттерндер мен логикалық ойлау қабілетін дамытуға
бағытталған.
-
Қателіктерді табу: «Төменде берілген теңдеуде не дұрыс емес?»
деген сияқты тапсырмалар оқушылардың қателіктерді түзету және
есепті дұрыс шығару дағдыларын тексереді.
3. Қалыптастырушы
бағалаудың тиімділігі
Қалыптастырушы бағалау
тапсырмаларының тиімділігі — оқушылардың тексерілген білімін және
дағдыларын дамытуға бағытталған кері байланыс алу мүмкіндігінде.
Бұл үдеріс оқушыларға өз қателіктерін түсінуге және оларды түзетуге
мүмкіндік береді. Сонымен қатар, мұғалімдерге оқушылардың жеке
қажеттіліктеріне сай оқу жоспарларын әзірлеу үшін маңызды
мәліметтер береді.
4. Тапсырмаларды бағалау
критерийлері
Қалыптастырушы бағалау
тапсырмаларының нәтижелері әртүрлі критерийлер бойынша
бағаланады:
-
Дұрыс шешім
қабылдау: Оқушының дұрыс жауап беруі және есепті дұрыс
шығара алуы.
-
Түсінік
деңгейі: Оқушының
есептің мәнін түсініп, сұраққа сәйкес жауап бере алуы.
-
Қателіктерді
түзету: Оқушының
өз қателіктерін табуы және оларды түзетуге бағытталған әрекет
жасауы.
-
Қолдану қабілеті: Оқушының үйренген дағдыларын жаңа есептерде
тиімді қолдана алуы.
5.
Қорытынды
Қалыптастырушы бағалау —
білім беру үдерісінің маңызды бөлігі. 2-сыныптағы математика
пәнінде бұл бағалау түрі оқушылардың математикалық ойлау
дағдыларын, есептеу қабілеттерін, логикалық ойлауын дамытуға зор
ықпал етеді. Математика пәні бойынша қалыптастырушы бағалау
тапсырмалары оқушылардың білімін тексеруге, мұғалімдерге оқыту
үдерісін реттеуге, сондай-ақ балалардың өздерінің оқуына деген
қызығушылығын арттыруға мүмкіндік береді.