«Математика сабағында
оқушылардың функционалды алгоритмдік дағдыларын
қалыптастыру»
5-сынып математика сабақтарында
практикалық жұмыста алгоритмдерді қолдану әдетке айналады, бұл,
жалпы алғанда, оқушы өте алмайтын қазіргі дәуірдің талаптарына
сәйкес келеді. Сондықтан мектеп жасынан бастап оқушыларда
алгоритмдік әдісті қолдану және алгоритмдік мәдениетті қалыптастыру
бүгінгі таңда өзекті тақырып болып табылады. Алгоритмдік мәдениет
дегеніміз не? Алгоритмдік мәдениет-бұл алгоритм ұғымының мәнін және
оның қасиеттерін түсінуге байланысты дағдыларды қалыптастыруды
қамтитын жалпы математикалық мәдениеттің және жалпы ойлау
мәдениетінің бөлігі. Оқушының алгоритмдік мәдениеті
"бағдарламалауға дейінгі" идеялардың, дағдылар мен дағдылардың
жиынтығы ретінде оқушының сауаттылығының бастапқы деңгейін
қамтамасыз етеді.
Оқушының алгоритмдік мәдениеті келесі
компоненттердің мазмұнын білдіреді: алгоритмнің мәнін және оның
қасиеттерін, алгоритмді жазу құралы ретінде тілді, математика
әдістері мен олардың қосымшаларының алгоритмдік сипатын,
компьютерде бағдарламалаудың қарапайым негіздерін түсіну;
алгоритмді жазу әдістері мен құралдарын, мектеп математикасы
курсының алгоритмдерін білу.
Математиканың алғашқы курсында
алгоритмдері бар оқушылар оқудың барлық кезеңінде кездеседі.
Сонымен қатар, математиканың алғашқы курсының барлық алгоритмдерін
5-сыныптың математика курсында ұсынылған математика бөлімдері
бойынша топтастыруға болады.
Математиканың бастапқы
курсының алгоритмдік желісін іске асырудың жоспарланған нәтижесі:
есептерді шешу тәсілдерінің алгоритмдік көрінісінің ерекшеліктерін
білу; Берілген алгоритм бойынша әрекет ету, алгоритмдерді құру және
олардың қызметін алгоритмдеу қабілеттерін білу; математиканың
бастапқы курсының алгоритмдік желісін іске асырудың тиісті білімін,
іскерлігін және түсінігін қамтамасыз ететін жеке қасиеттердің
қалыптасуы мен даму процесі ретінде алгоритмдік мәдениеттің
қалыптасуын түсінуге сәйкес әр түрлі қызмет
түрлері.
Мұғалім неғұрлым тапқыр болса, оқушыларды қызықты
тапсырмалар мен тапсырмалар формаларын құруға неғұрлым көп тартса,
алгоритмдік мәдениеттің дағдыларын жетілдіру кезеңінде балалардың
жұмысы соғұрлым аз шаршатады, қызықты және тиімді
болады.