Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Математикалық ойлау қабілетін және сауаттылығын дамыту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Математикалық ойлау қабілетін және сауаттылығын дамыту
Мавленова Динара Абдижалиловна
математика пәні мұғалімі
"Р.Исетов атындағы №20 жалпы білім беретін мектеп" КММ
Түркістан облысы, Түркістан қаласы
Математика білім беру саласы оқушылардың көзқарастары мен қатынастарының маңыздылығын мойындаумен дамып келеді. Дәстүрлі түрде "табиғи дарынды" адамдарға арналған пән ретінде қарастырылған математика енді дұрыс көзқараспен барлық оқушыларға қолжетімді және жетуге болатын пән ретінде түсініледі. Мақала математика оқушыларында өсу көзқарасын қалыптастырудың маңыздылығын, математикадан қорқуды жеңуді, сенімділікті арттыруды, мәселелерді шешуде табандылық пен төзімділікті ынталандыруды және математикаға оң көзқарасты насихаттауды қарастырады.
Психолог Кэрол Дуэк анықтаған өсу көзқарасы - қабілеттердің адалдық пен ауыр жұмыс арқылы дамытылуы мүмкін деген сенім [1]. Бұл қабілеттердің туа біткен және өзгермейтін деп саналатын тұрақты көзқараспен қарама-қайшы келеді. Математика білім беру контекстінде өсу көзқарасын қалыптастыру оқушыларға математикалық дағдылардың тұрақты емес екенін, бірақ күш-жігер мен практика арқылы жақсартуға болатынын түсінуге көмектесуді қамтиды.
Мұғалімдер өсу көзқарасын қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Оқытудың соңғы нәтижесіне қарағанда, оқытушылар оқушылардың назарын туа біткен қабілеттерден күш-жігер мен стратегияға ауыстыра алады. Мысалы, оқушылардың дұрыс жауаптарына қарағанда, олардың табандылығы мен мәселелерді шешу әдістері үшін мақтау, өсу көзқарасын ынталандырады. Сонымен қатар, қателіктерді оқу мүмкіндіктері ретінде көрсететін сындарлы кері байланыс ұсыну оқушыларға қиындықтарды оқу процесінің бір бөлігі ретінде қарастыруға көмектеседі.
Өсу көзқарасы тілін сыныпқа енгізу оқушылардың математикаға деген көзқарасына айтарлықтай әсер етуі мүмкін. "Сен бұл мәселені шешуге көп күш жұмсадың және айтарлықтай жақсардың" немесе "Қателіктер бізге үйреніп, өсуімізге көмектеседі" сияқты мәлімдемелер күш-жігердің жақсаруға әкелетінін күшейте алады. Уақыт өте келе бұл көзқарас өзгерісі оқушыларда мотивация мен төзімділіктің артуына әкелуі мүмкін.
Математикадан қорқу барлық жастағы оқушыларға әсер ететін, көбінесе пәнге деген теріс көзқарас пен өнімділіктің төмендеуіне әкелетін мәселе. Математикадан қорқуды жеңу оң математикалық көзқарасты қалыптастыру және оқушылардың нәтижелерін жақсарту үшін өте маңызды.
Математикадан қорқуды азайтудың бір тиімді стратегиясы қолдаушы және үкімсіз сынып ортасын құру болып табылады [2]. Бірлескен оқуды және құрдастардың қолдауын ынталандыру оқушылардың өз қабілеттеріне деген сенімін арттыруға көмектеседі. Топтық жұмыс және талқылаулар оқушыларға өз ойлау процестерін бөлісуге, бір-бірінен үйренуге және басқалардың да ұқсас қиындықтарға тап болуы мүмкін екенін түсінуге мүмкіндік береді.
Ойды шоғырландыру және релаксация техникасы да математикадан қорқуды басқаруда пайдалы болуы мүмкін. Оқушыларға қарапайым тыныс алу жаттығуларын немесе ойды шоғырландыру практикаларын үйрету оларға математикалық мәселелерді шешпес бұрын жүйкелерін тыныштандыруға көмектеседі. Сонымен қатар, оқушыларға математикада жетістікке жетуге мүмкіндік беретін қысқа мерзімді, аз мөлшердегі жаттығуларды қосу уақыт өте келе олардың сенімділігін арттыра алады.
Математиканы маңызды және қызықты ету де маңызды тәсіл болып табылады. Математикалық ұғымдарды нақты өмірлік жағдайлар мен қызығушылықтарға байланыстыру оқушыларға математика құндылығы мен қолданылуын көруге көмектеседі, оны аз қорқынышты етеді. Қолмен жасалатын жаттығулар, ойындар және технологиялар математиканы үйренуді жағымды әрі аз күйзелісті ете алады.
Табандылық пен төзімділік математикада табысқа жету үшін маңызды дағдылар болып табылады [2]. Мәселелерді шешу көбінесе оқушылардан күрделі және қиын тапсырмаларды орындауды талап етеді, және қиындыққа тап болғанда табандылық таныту қабілеті өте маңызды.
Табандылықты ынталандырудың бір жолы - оқушыларға нақты мәселелерді шешу стратегияларын үйрету. Мәселелерді кішігірім, басқарылатын қадамдарға бөлу, көрнекі құралдарды пайдалану және әртүрлі тәсілдерді қолдану оқушыларға өздерін бақылауда сезінуге және аз уайымдауға көмектеседі. Оқушылардың өз ойлау процестерін дауыстап айтып, оларды анықтау мүмкін шешімдерге әкелуі мүмкін.
Табандылық пен күш-жігерді бағалайтын сынып мәдениетін құру да бірдей маңызды. Кішкентай жеңістер мен прогресті, тіпті соңғы шешімге әлі қол жетпеген болса да, атап өту күш-жігердің маңызды екенін күшейтеді. Мұғалімдер өздерінің қиын мәселелермен тәжірибелерімен бөлісу және оларды қалай шешетіндерін көрсету арқылы табандылықты үлгі ете алады.
Математикада төзімділік қателіктер мен сәтсіздіктерден үйренуді де қамтиды. Оқушыларды қателіктерді сәтсіздік ретінде емес, өсу мүмкіндіктері ретінде қарастыруға ынталандыру олардың төзімділік көзқарасын дамытуға көмектеседі. Мәселелерді шешу тәжірибелері туралы күнделік жүргізу сияқты рефлексиялық практикалар оқушыларға қандай стратегиялардың жұмыс істегенін, қайсысы жұмыс істемегенін және болашақта қалай жақсартуға болатынын анықтауға көмектеседі.
Математикаға деген оң көзқарас оқушының табысы үшін негіз болып табылады. Оқушылар математика пәнін ұнатып, жетістікке жете алатын пән ретінде қарастырған кезде, олар материалмен терең және табандылықпен айналысуға бейім болады.
Оң көзқарасты қалыптастырудың тиімді тәсілдерінің бірі әртүрлі және динамикалық оқыту әдістерін енгізу болып табылады. Әр түрлі оқу стильдеріне сәйкес келетін және оқушылардың қызығушылығын сақтайтын интерактивті сабақтар, технологиялық интеграция және нақты әлемдік қолданбалар сияқты түрлі оқыту әдістерін қолдану. Жұмбақтар, жобалар және зерттеулер сияқты іс-шаралар арқылы математиканың әдемілігі мен шығармашылығын көрсету де пәнге деген сүйіспеншілікті шабыттандыруы мүмкін.
Оқушылармен оң қарым-қатынас орнату да маңызды аспект болып табылады [3]. Мұғалімдер математикаға деген ынта-жігерін көрсетіп, оқушылардың әлеуетіне сенген кезде, бұл оқушылардың көзқарасына айтарлықтай әсер етуі мүмкін. Қолдау көрсету, эмпатия көрсету және қол жетімді болу оқушыларға қолдау көрсетілген және ынталандырылған сезінуге көмектеседі.
Отбасы және қауымдастықтың қатысуы да оқушылардың математикаға деген көзқарасын арттыра алады. Ата-аналарды балаларының математика біліміне тарту, үйде оқу үшін ресурстар ұсыну және математикаға қатысты іс-шаралар ұйымдастыру сыныптан тыс жағымды және қолдаушы оқу ортасын құра алады.
Математикалық көзқарастар мен оқушылардың қатынастарын өзгерту өсу көзқарасын қалыптастыруды, математикадан қорқуды жеңуді, сенімділікті арттыруды, табандылық пен төзімділікті ынталандыруды және математикаға оң көзқарасты насихаттауды қамтитын көп қырлы процесс болып табылады. Қолдау көрсететін және тартымды оқу ортасын құру арқылы оқытушылар оқушыларға математикада табысқа жету үшін қажетті дағдылар мен көзқарастарды дамытуға көмектесе алады. Оқушылар математика пәнін қолжетімді, жағымды және құнды пән ретінде қарастыра бастаған кезде, олар өз әлеуетіне қол жеткізуге және осы оң көзқарастарды өмірлерінің басқа салаларына да тасымалдауға бейім болады.
Әдебиеттер тізімі:
-
Алибекова Ж.Д., Мейрбекова Г.П., Кошанова Г.Д. Математикалық модельдеу әдісін қолдану арқылы оқушылардың математикалық ойлау қабілетін қалыптастыру// Ясауи университетінің хабаршысы. - 2022. - №4(126). - 212-224 бб.
-
Қасқатаева Б.Р., Кокажаева А.Б., Қазыбек Ж. Математикалық модельдеу оқушылардың математикалық сауаттылығын арттыру құралы ретінде//Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің хабаршысы. - 2021. - №58. – 23-25 бб.
-
Болысбекова З. Бастауыш сынып оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту//Ғылыми жинақ «InterConf». - 2022. - №7(130). - 68-71 бб.