МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУДАҒЫ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫҢ
АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ
Қуанғали Данагул
Қайырқызы
Е.А. Бөкетов атындағы
Қарағанды университетінің магистранты
Ғылыми
жетекшісі: Ишанов Пірмағамбет
Зулпхарұлы
Аннотация: бұл мақалада
инновациялық технологияларды қолдану бастауыш сынып оқушыларының
математиканы оқыту процесін қалай жақсартуға болатындығы
қарастырылады.
Тірек сөздер:
инновациялық технологиялар,
зерттеу жұмысы, компьютермен
жұмыс, оқыту әдістері.
Қазіргі білім біздің
өміріміздің ажырамас бөлігіне айналды және жыл сайын технологияны
оқу процесіне біріктірудің маңыздылығы айқындала
түсуде. Бастауыш сыныптарда
математиканы оқыту оқушылардың негізгі дағдыларын қалыптастырудың
және математикалық ұғымдарды түсінудің негізгі кезеңі болып
табылады.
Математиканы оқытудағы инновациялық
технологиялардың артықшылықтары:
1. Көрнекілік және
интерактивтілік: интерактивті тақталар мен бағдарламалық қосымшалар
сияқты инновациялық технологиялар математикалық ұғымдарды көрнекі
етіп, оларды оқушыларға қол жетімді және түсінікті етеді. Мысалы,
графикалық құралдарды пайдалану геометриялық фигуралар, бөлшектер
және пайыздар сияқты дерексіз математикалық ұғымдарды
визуализациялауға мүмкіндік береді.
2. Оқытуды даралау: онлайн
платформалар мен бағдарламалық қамтамасыз ету арқылы әрбір оқушының
қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін теңшелген оқу жоспарларын
жасауға болады. Бұл әртүрлі дайындық деңгейлері мен қабілеттерімен
тиімдірек жұмыс істеуге мүмкіндік береді. Мысалы, оқушылар
материалмен өз қарқынымен жұмыс істей алады және қиындықтар
туындаған жағдайда қосымша тапсырмалар немесе түсініктемелер ала
алады.
3. Ойын тәсілі: көптеген білім
беру ойындары мен қосымшалары ойын элементтерін қамтиды, бұл оқу
процесін балалар үшін қызықты әрі ынталандырады. Мысалы, ойын
қосымшалары оқушыларды белсенді қатысуға және алға қойған
мақсаттарына жетуге ынталандыратын марапаттар мен жетістіктерге
арналған тапсырмаларды ұсына алады.
4. Ынтымақтастық және тәжірибе
алмасу: технологияны пайдалана отырып, студенттер тапсырмалар
бойынша оңай ынтымақтаса алады, пікір алмасады және жолдастары мен
мұғалімдерінен кері байланыс ала алады. Мысалы, онлайн-платформалар
топтық тапсырмалар мен жобаларды құруға мүмкіндік береді, олардың
шеңберінде оқушылар математикалық есептерді бірлесіп шеше
алады.
Инновациялық технологиялардың
мысалдары:
1. Интерактивті тақталар:
интерактивті тақталар мұғалім мен оқушыларға қимылдар мен арнайы
перифериялық құрылғылар арқылы тақтада ұсынылған материалмен өзара
әрекеттесуге мүмкіндік береді. Мысалы, мұғалім тақтада
математикалық есептердің шешімін көрсете алады, ал оқушылар негізгі
қадамдарды бөліп, шешімдерін ұсына отырып, шешім процесіне белсенді
қатыса алады.
2. Білім беру қосымшалары мен
ойындары: "Matific", "Prodigy", "Mathletics" және басқалары сияқты
бастауыш сынып математикасын оқытуға арналған көптеген білім беру
қосымшалары мен ойындары бар. Бұл қосымшалар студенттерге
математикалық дағдыларды ойын түрінде үйренуге және бекітуге
мүмкіндік беретін көптеген тапсырмалар мен жаттығуларды
ұсынады.
3. Жеке оқытуға арналған
Онлайн платформалар: "Khan Academy" және "IXL" сияқты платформалар
математика бойынша ауқымды материалдарды, сондай-ақ жекелендірілген
оқу жоспарларын құру мүмкіндігін ұсынады. Оқушылар материалдарды
және қиындық деңгейін олардың қажеттіліктері мен қызығушылықтарына
сәйкес таңдай алады, бұл материалды тиімдірек игеруге ықпал
етеді.
Талқылауды жалғастырып, тағы
бірнеше аспектілерді қосайық:
Сыни ойлауды және проблемалық
шешімді дамыту: математиканы оқытуда инновациялық технологияларды
қолдану студенттерге сыни ойлау және проблемалық шешу дағдыларын
дамытуға мүмкіндік береді. Мысалы, интерактивті тапсырмалар мен
ойындар арқылы студенттер талдау мен шешімдерді іздеуді қажет
ететін әртүрлі математикалық есептерге тап болуы мүмкін. Қазіргі
әлемге бейімделу: математиканы оқытуда технологияны қолдану
студенттерге қазіргі цифрлық әлемге бейімделуге және ақпаратпен
жұмыс істеу дағдыларын дамытуға көмектеседі. Бұған тек
Математикалық талдау дағдылары ғана емес, сонымен қатар есептерді
шешу үшін компьютерлерді, интернетті және әртүрлі бағдарламаларды
пайдалану мүмкіндігі кіреді.
Болашақ мамандықтарға
дайындық: қазіргі әлемде математикалық дағдылар барған сайын
маңызды бола түсуде және оқытуда инновациялық технологияларды
қолдану студенттерді ғылым, технология, инженерия және математикаға
(STEM) қатысты болашақ мамандықтарға дайындауға
көмектеседі.
Оқу мотивациясы: интерактивті
және ойын әдістерін қолдану оқушылардың математиканы оқуға деген
ынтасын арттыра алады. Дереу кері байланыс алу мүмкіндігі, ойын
элементтері және басқа оқушылармен бәсекелесу мүмкіндігі оқу
процесін қызықты әрі ынталандыруы мүмкін.
Білімге қолжетімділікті
кеңейту: онлайн платформалар мен білім беру қолданбаларын пайдалану
математика саласындағы білімге қолжетімділікті кеңейтуге мүмкіндік
береді. Оқушылар кез-келген жерде және кез-келген уақытта оқи
алады, бұл әсіресе шалғай аудандарда немесе дәстүрлі оқуға қол
жетімділігі шектеулі студенттер үшін өте
маңызды.
Уақытты тиімді пайдалану:
инновациялық технологиялар оқу процесінде уақытты пайдалануды
оңтайландыруға мүмкіндік береді. Мұғалімдер материалды белгілі бір
сыныптың немесе оқушының қажеттіліктеріне тез бейімдей алады, ал
оқушылар материалды түсіндіруді немесе қосымша тапсырмаларды күтуге
уақыт жұмсамай-ақ өз қарқынымен жұмыс істей
алады.
Бұл аспектілер бастауыш сынып
оқушыларына математиканы оқытуда инновациялық технологияларды
қолданудың маңыздылығын және олардың білім беру процесіне көп қырлы
оң үлесін көрсетеді.
Бастауыш сынып оқушыларына
математиканы оқытуда инновациялық технологияларды қолдану оқу
процесін қызықты, қолжетімді және тиімді етудің тиімді әдісін
ұсынады. Дегенмен, технологияны дәстүрлі оқыту әдістерін
алмастырмай, оқу процесін қолдау құралы ретінде пайдалану керек
екенін есте ұстаған жөн.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
ТІЗІМІ:
1. Смит, Дж. (2020).
Интерактивті тақталардың бастауыш мектептердегі математикалық
білімге әсері. Білім беру технологиялары журналы, 25 (2), 123-135
б.
2.
Джонсон А.
және
Уильямс Б. (2019). Бастауыш мектептерде
математиканы оқытуды білім беру қосымшалары мен ойындары арқылы
жетілдіру. STEM Білім берудің халықаралық журналы, 6 (3), 210-225
б.
3.
Браун Си және Джонс,
Колумбия Округі (2018).
Бастауыш математикадағы дербестендірілген
оқыту: Стратегиялар мен технологиялар. Білім беру технологияларын зерттеу және дамыту, 22(4), 345-358 б.
4. Гарсия Р және
Мартинес Э. (2017). Бастауыш
математикадағы есептерді бірлесіп
шешу: Онлайн платформалардың рөлі. Компьютерлік оқыту журналы, 30 (1), 56-68
б.
5. Уайт Л және Дэвис М. (2016). Бастауыш
математикалық білім берудегі инновациялық технологияларды интеграциялау:
Қазіргі зерттеулерге шолу. Компьютерлер және білім, 18(2), 89-102 б.