Материалдар / Materials Smiles-4

Materials Smiles-4

Материал туралы қысқаша түсінік
Learners will be able to: -To learn and talk about materials.
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan: term 4

Unit 8: Machines

Lesson 64

Teacher name:

Yesbolganova G.A

Date:

120 B.Momyshuly

Grade: 4 А,Ә,Б

Number present:

absent:

Lesson title

Materials

Learning objectives


4.3.3.1 identify ideas in short simple texts related to a wide range of general and educational topics;
4.4.1.1 compose, write and check sentences related to personal, general and the framework of learning topics with support;

Lesson objectives

Learners will be able to:

-To learn and talk about materials.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In


Teacher tells values of this month. Ability to work effectively in a team, contributing to the achievement of common goals.


The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere


Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.

Students say different words from the picture


Learners remember previous lesson vocabulary


Learners answer the questions




The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, people and objects



Assessment sheet Kazakh map

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Ex: 5 P: 116

Put the picture flashcards up on the board. Point to them one at a time and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/or individually. Point to the picture flashcards in random order. Ask individual pupils to name them.

Ex: 6 P: 116

Refer the pupils to the first dialogue and read it aloud. Explain the activity. Allow the pupils some time to complete the dialogues. Check their answers. Refer the pupils to the pictures. Explain the activity. Allow the pupils some time to match the pictures with the dialogues. Check their answers. Then the pupils, in pairs, act out the dialogues.

Ex: 7 P: 117

Say, then write on the board: A ruler is made of plastic. Underline the words in bold. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then say and write on the board: It's used for drawing straight lines. Underline the words in bold. The pupils repeat, chorally and/or individually. Elicit/Explain that we use made of to talk about the material used to make an object and used for to talk about what we use the object for.

Ex: 8 P: 117

Explain the activity. Allow the pupils three minutes to complete it. Elicit answers for individual pupils. Ask the rest of the class for verification.


learners listen, point and repeat

ANSWERS

Student’s own answer






learners read and complete. Then match.

ANSWERS

2 me 3 you 4 it 5 them

A 3 B 5 C1 D 4 E 2





learners look again at the items in Ex. 5. Read and match.

ANSWERS

B3

C2

D7

E5

F1

G8

H4


learners in three minutes write cap

ANSWERS

1 bottle, cool box, cassette player

2 pen, pencil

3 chair, table

4 coffee machine, bicycle, watch

Descriptor:

- repeat chorally and/or individually

- point to the picture flashcards

Total: 2 point





Descriptor:

- read and complete

- match the pictures with the dialogues

Total: 2 point


Descriptor:

- underline the words in bold

- repeat, chorally and/or individually

Total: 3 point



Descriptor:

- in three minutes write cap

- complete the task

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No

Total points 10


Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK


Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.


Poster Success







ЖИ арқылы жасау
17 Сәуір 2025
217
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі