Басы
|
Оқушылармен сәлемдесу,
оқушыларды түгендеу. Психологиялық ахуал
қалыптастыру:
Үй тасырмасын «Сәйкестендіру»
әдісі арқылы еске түсіру.
№
|
Сұрақтар
|
Жауаптар
|
1
|
Табиғат зонасы
–
|
температура жағдайларымен
ылғалдануы, өсімдіктер мен жануарлардың дүниесі бірдей болатын ірі
табиғат кешені.
|
2
|
Орманды дала зонасы
–
|
Батыс Сібір жазығы мен Жалпы
Сырт қыратының аз ғана бөлігін алып
жатыр.
|
3
|
Дала зонасы
–
|
көлемі 77 млн
га.
|
4
|
Шөл зонасы
–
|
Каспий теңізі жағалауынан
Тарбағатай тауының етегіне дейін
созылады.
|
5
|
Табиғат
компоненттері
|
Өлі: топырақ, су, ауа, тау
жыныстары.Тірі: өсімдік , жануар,
адам.
|
6
|
Дала зонасы
–
|
еліміздің
29%-ы.
|
7
|
Шөлейт зонасы
–
|
Жайықтың жағасынан Алтай
тауларына дейін 2900км
|
8
|
Орманды дала зонасы
–
|
көлемі 1 млн га
(0,4%).
|
Оқушылардың жауаптарын
тыңдаймын. Ары қарай жаңа тақырып пен сабақ мақсатын
хабарлаймын.
|
Сұрақтарға жауап бере отырып
өткен сабақты еске түсіру..
|
Жалпы
2
балл
|
Оқулық
АКТ,
карточка
|
Ортасы
|
Жаңа тақырыпты меңгеру.
«Табиғат зоналар, материктердегі табиғат зоналарынығ таралуы» жайлы
түсінік беріледі. Сұрақтар беріп, жауабын
дәптерге жазғызамы.
-
Орманды дала зонасының
территориясы? (Батыс Сібір жазығы мен Жалпы Сырт
қыраты)
-
Орманды дала зонасының жылдық
жауын-шашын мөлшері?(300-350мм)
-
Орманды дала зонасындағы қай
ормандар мемлекет тарапынан қорғауға алынған? (Дуброва,
Мамлют)
-
Дала зонасының климаты қандай?
(Континентті, жазы құрғақ, аңызақ жел соғып
тұрады)
-
Дала зонасы шөптесін
өсімдіктерге бай. Ендеше өсімдіктердің қандай түрлерін білесіңдер?
(Боз, бетеге, атқонақ, еркекшөп, кермек,
қаңбақ)
-
Дала зонасының жер беті
сулары? (Ертіс, Есіл, Тобыл, Жайық, Нұра, Торғай, Шар,
Ырғыз)
-
Шөлейттің негізгі топырағы?
(ашық қара қоңыр топырақ)
-
Шөлейт зонасындағы қысқы ең
төменгі температура? (-50°С)
-
Шөлейт зонасы топырағының
беткі қабатының шірінді мөлшері?
(2-3%)
-
Шөлде кездесетін тек
қазақстанда өсетін өсімдік? (Дермене
жусаны)
-
Шөл зонасындағы құм бетінің
жаздағы температурасы? (+70°С)
-
Шөл зонасында қандай қорықтар
ұйымдастырылған?
(Барсакелмес,
Үстірт)
Тапсырма
1. Кескін картамен
жұмыс. «Зоналарға
саяхат» деп аталады. Оқушыларға
кескін карта және кілттік сөздер беріледі. Оқушылар кілттік сөздің
қандай зонаға қатысты екенін тауып, сол зонаның шекарасын кескін
картаға түсіру керек. Қай топ бірінші болса, сол топқа ұпай
саны беріледі.
Кілттік
сөздер:
-
1млн га; 6 мың көл; Мамлют.
(жауабы: орманды дала зонасы)
-
+70°С; дермене жусан; Үстірт.
(жауабы: шөл зонасы)
-
Жайық; 29%; 2200км. (жауабы:
дала зонасы)
-
-50°; ашық қара қоңыр топырақ;
итмұрын. (жауабы: шөл зонасы)
-
Тапсырма
2. Венн диаграммасымен жұмыс.
Таңдау бойынша 2 материкті алып (С.Америка мен Еуразия), материкте
кездесетін табиғат зоналарына талдау
жасайды.

|
Арнайы ресурстар арқылы жаңа
тақырыпты талдайды.
Сұрақтарға жауап
береді.
Берілген кілт сөздерді
пайдаланып, кескін картаға түсіреді;
Табиғат зонасынығ шекарасын
анықтайды;
Қорытынды
жасайды.
Екі материкте кездесін ұқсас
табиғат зоналарын анықтайды;
Еуразия материгіне тән табиғат
зоналарын анықтады;
С.Америкаға тән табиғат
зоналарын анықтайды.
|
Жалпы 2
балл
Жалпы
4
балл
Жалпы
4
балл
|
Оқулық
Дүниежүзң табиғат зоналары
картасы, АКТ,
дәптер
Оқулық, дәптер,
атлас
Венн
диаграммасы
Атлас,
дәптер
|
Кері
байланыс
|
Сабақты қорытындылау,
оқушылардың кері байланысы
Менің
түсінгенім......
Маған түсінуге қиын
болғаны..........
Менің
ұсынысым......................
Мені таң
қалдырды................
Мұғалімге
сұрағым...............
Үйге
тапсырма: Географиялық белдеулер мен
табиғат зоналарын кескін картаға түсіру.
|
Оқушылар «Доңғалақ» айналдыру
арқылы кері байланыс жасайды
|
Оқушыларға дескрипторлар
арқылы топтардың өзара бағалауды жүргізуін
ұсынамын.
|
Бағалау
парағы

|