Материалдар / «Мәтінді есептерді шығару әдістері» 10-сынып

«Мәтінді есептерді шығару әдістері» 10-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
«Мәтінді есептерді шығару әдістері» атты қолданбалы курс жоспары 10-сынып оқушыларын ҰБТ-ға дайындау мақсатында құрастырылған авторлық бағдарламамды ұсынамын.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Желтоқсан 2017
4702
21 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Солтүстік Қазақстан облысы
Аққайың ауданы
Қайырбек Оразов атындағы
Аралағаш орта мектебі











Қолданбалы курстың жоспары:
Мәтінді есептерді шығару әдістері
10-сынып









Математика пәні мұғалімі:Сатубалдинова Ирина Айдосовна
















2017-2018 оқу жылы

Түсінік хат
Мәтінді есептерді шығару әдістері бағдарламасы оқушылардың математика пәні бойынша білімін тереңдетіп, кеңейтуге көмектеседі, оқушыларға өміріміздің жан-жақты өзекті мәселені қарастыратын есептер шығаруға үйретеді. Курс математиканың өмірімен байланысын, қолдану аясының көптігін, өмірде қолданылуын көрсетеді.
Бұл курстың педагогикалық қажеттілігі – мәтінді есептерді шығаруда оқушылардың көбінде қиындық туғызады. Мәтінді есептерді шығарудың әмбебап әдістері жоқ, бірақ есеп шығару кезінде төменде келтірілген ережелерді сақтау қажет:
Белгісіздерді таңдап алу.
Көптеген жағдайларда есептерді теңдеу құру арқылы шығару оңайға түседі. Басты шарты белгісіздердің саны болып табылады; неғұрлым белгісіздер саны көп болса, теңдеу құру оңай болады, бірақ теңдеудің өзі күрделенеді; жаңа белгісіз еңгізу қажет емес, егер бірде- бір шама алдында еңгізілген белгісіздердің біреуі арқылы өрнектелсе.
Теңдеу құру.
Теңдеу құру кезінде есептің барлық шарттарын қолдану өте маңызды. Теңдеулер саны белгісіздер санымен тепе-тең болу керек.
Белгісізді немесе белгісіздер жүйесін табу.
Табылған түбірлердің ішінен бөгде түбірлерді есеп шартына қарай анықтау керек.
Мәтінді есептерді төмендегі топтарға бөлуге болады:
қозғалысқа берілген есептер;
жұмысқа берілген есептер:
концентрацияға және пайыздық мөлшеріне берілген есептер;
арифметикалық амалдардың компоненттерінің тәуелділігіне берілген есептер;
пайызға берілген есептер;
математикалық сауатылықты тексеретін мәтінді тапсырмалар және т.б.
Бұл курстың маңызы зор, мәтінді есептерді шығару әр адамға өмір бойы қажет. Курс 68 сағатқа есептелген және Ұлттық Бірыңғай тестлеуге дайындалуға қажет.




Курс мақсаты: мәтінді есептер шығару тақырыбы бойынша оқушылардың білім аясын кеңейтіп, тереңдету, Математикалық сауаттылық – әлемдегі математиканың рөлін айқындау және түсіне білу, математикалық тұжырымдарды дәлелді негіздей білу және қызығушылығы бар, ойлы азаматқа тән қажеттіліктерді қанағаттандыру үшін математиканы қолдана білу қабілеттерін дамыту.


Курс міндеттері:
Мәтінді есептерді шығару білімін тереңдету, жүйеге келтіру;
логикалық және шығармашылық ойлауын дамыту;
есепте берілген сөйлемдерді тез және ешқандай кідіріссіз математикалық түсініктерге айналдыру дағдыларын дамыту;
берілген есептерді шығару алгоритмі, қолдану аясының көптігі, күнделікті өмірде қолануда әмбебап екендігін көрсету;
қаржы, демографиялық, әлеуметтік және өміріміздің басқа да салалары бойынша мәтінді есептер шығару дағдыларын дамыту;
оқушылардың математикадан меңгерген білімдері бойынша саралау, практикалық дағдыларын дамытып, қалыптастыру;
өздігінен білім алу және оны қолдану дағдыларын дамыту;
оқушылардың математикалық мәденитетін көтеру;
оқушылардың математикалық сауаттылығын дамыту.

Күтілетін нәтиже:
Оқушылар курсты оқу нәтижесінде мынаны білуге тиіс:
бір пункттан екінші пунктке бір бағытта және қарама-қарсы бағытта қозғалысқа қатысты есептерді шешу;
өзен бойымен қозғалысқа қатысты есептерді шешу;
бірігіп істелетін жұмысқа, бассейнді сумен толтыруға берілген есептерді шешу;
қоспалармен ертінділерге берілген есептерді шешу;
пайызға берілген есептерді шешу;
математикалық сауаттылыққа байланысты тапсырмаларды орындау.

Тексеру әдістері:
бақылау жұмыстар мен өзіндік жұмыстарды алу;
тесттік тапсырмаларды орындау;
дербес үй тапсырмаларды шешу.

Бағдарламаның жүзеге асыруының қорытындысын жасау әдісі:
ҰБТ тапсырмаларын орындау.










Мәтінді есептерді шешу әдістері қолданбалы курстың
оқу-тақырыптық жоспары
(барлығы 68 сағат)


Тақырып
Теория
Практика
Ұйымдастыру түрі
Тексеру түрі
Мерзімі

1
Бір пункттен екінші пунктке қозғалысқа берілген есептерді шешу
2
4
Лекция, практикум,
Бақылау жұмысы
5.09
5.09
12.09
12.09
19.09
19.09

2
Өзен бойымен қозғалысқа берілген есептерді шешу
2
4
Лекция, практикум
Бақылау жұмысы
26.09
26.09
3.10
3.10
10.10
10.10

3
Жұмысқа берілген есептер
2
4
Лекция, практикум
Өздік жұмыс
17.10
17.10
24.10
24.10
7.11
7.11

4
Қоспамен ерітінділердің концентрациясына берілген есептер
2
5
Лекция, практикум
Тест
14.11
14.11
21.11
21.11
28.11
28.11
5.12

5
Арифметикалық амалдардың компоненттерінің тәуелділігіне берілген есептер
2
4
Лекция, практикум
Тест
5.12
12.12
12.12
19.12
19.12
26.12

6
Пайызға берілген есептер
2
5
Лекция, практикум
Бақылау жұмысы
26.12
9.01
9.01
16.01
16.01
23.01
23.01

7
Математикалық сауатылықты тексеретін мәтінді тапсырмалар
2
8


30.01
30.01
6.02
6.02
13.02
13.02
20.02
20.02
27.02
27.02

8
Ұлттық мазмұнды танымдық, дамытушылық, логикалық есептер
2
5


6.03
6.03
13.03
13.03
20.03
20.03
10.04

9
Логикалық есептер
2
4
Лекция, практикум
Өздік жұмыс
10.04
17.04
17.04
24.04
24.04

10
Қайталау сабақтары

4
Лекция практикум
Тест
8.05
8.05
15.05
15.05


Қорытынды сабақ

3
ҰБТ
Тест
22.05
22.05
22.05


























Қозғалысқа берілген есептерді шешу
Негізгі компоненттері:
S –жүрілген жолы, v-жылдамдығы, t-уақыты;



Есеп: Ара қашықтығы 900 км болатын екі қаладан бір біріне қарама-қарсы екі поезд шығып жолдың ортасында кездеседі.Егер бірінші поезд екінші поезға қарағанда 5 км/сағ жылдамдықпен шығып

Шешуі: Екінші поездің жылдамдығы - х(км/сағ); х>0 деп белгілейік.
Шама
Қозғалыс
Жалпы


1 поезд
2 поезд


S(км)
v(км/сағ)


450
х+5


1 сағатқа
450
х


кем

900





Теңдеу құру және оны шешу:

450(х+5-х)=х(х+5);
х2+5х-2250=0;
-50-есеп шартын қанағаттандырмайды
х1,2=
45
Жауабы: 50 км/сағ, 45 км/сағ.

















Өзен бойымен қозғалысқа берілген есептер
Өзен бойымен қозғалысқа берілген есептерді шешу үшін мына деректерді есте сақтау керек:
vөзен ағысымен= vөздік + vағыстың
vағысқа қарсы = vөздік - vағыстың
vплоттың = vағыстың
Есеп: Өзен ағысымен жүзгенде кеме жолына 3 сағат кетірді ал қайту жолына 5 сағат кетірді. Өзен ағысының жылдамдығы 5 км/сағ. Кеменің тынық судағы жылдамдығын табыңдар?
Шешуі: Кеменің тынық судағы жылдамдығын х (км/сағ);х>5 деп белгілейік.


Шама
Өзен бойымен қозғалыс



S=v*t

v (км/сағ)
t(сағ)
өзен ағысымен өзен ағысына қарсы

3(x+5) 5(x-5)
тең
х+5 х-5
3 5























Жұмысқа берілген есептер
Негізгі компоненттері: А-жұмыс, t-уақыт, N- жұмыс өнімділігі
А=N*t

Есеп: Жоспар бойынша бригада 14 күнде егіс алқабын жырту тиіс.
Бригада күнде 5 га артық жыртып жұмысты 12 күнде бітірді. Қанша га жер жыртылды?
Шешуі: жоспар бойынша күніне х (га);х>0 деп белгілейік.
Шамалар
Жырту


A=N*t (га)
N (га/күніне)
t (күндері)
Жоспар бойынша Нақты жыртылған жер
14x 12(x+5)
бірдей

X x+5
14 12

Теңдеу құру және оны шешу:
14х=12(х+5);
2х=60;
х=30.
Жоспар бойынша – күніне 30 га болса, онда жыртылған жер алқабының ауданы 30*14=420 га.
Жауабы: 420 га




















Концентрацияға берілген есептер
Негізгі компоненттері: А,В,С әртүрлі үш зат массалары mA, mB, mC.
Қоспаның массасы: M= mA+ mB+ mC
Қоспадағы А заттың массалық концентрациясы (қоспадағы таза заттың мөлшері) деп СА шаманы айтады:

СА, СВ және СС массаслық концентрациялары келесі теңдікпен байланысқан:
СА+СВ +СС =1

Қоспадағы заттың А проценттік мөлшері деп шаманы айтады:
РА= СА100%
Есеп шығару жоспары:
Белгісіздерді анықтау.
Таза затты анықтау : СА-таза зат мөлшері, (1- СА) қоспа мөлшері
Пайыздарды ондық бөлшектерге аудару.
Қоспаның өзгерісін бақылау.
Теңдеу құрастыру.
Жауабын тқжырымдау.
Есеп: Теңіз суының құрамында тұз мөлшері 5%.80кг құрамында 4 % тұз болу теңіз суына қанша таза су құю керек?
Шешімі: х кг таза су құю керек болсын: х>0. Таза зат ретінде тұзды аламыз.
Қоспаның өзгерісі
Таза зат мөлшері
mA=MCA
Қоспаның жалпы мөлшері (М)
Массалық концентрациясы
(CA)

1
0,0580
80
0,05

Қосу
0,0580
80+х
0,04


Кестенің екінші жолы бойынша теңдеу құрамыз:
0,0580=(80+х)0,04
80+х=100
х=20
Жауабы: 20 кг









Арифметикалық амалдардың компоненттерінің
тәуелділігіне берілген есептер
Санның формуласын пайдалануға берілген есептер
Есеп: екітаңбалы санын оның цифрларының қосындысына бөлсе, қалдығы 3 болатын 4-ке тең бөліндінің мәнін аламыз.Егер сол санын цифрларының көбейтіндісіне бөлсе, қалдығы 5 болатын 3-ке бөліндінің мәні шығады. Сол санды табыңыз.
Шешімі: a, b Є{0,1,2...9}
ab=10a+ b берілген екітаңбалы сан
Есептің шарты бойынша:
10a+ b=4(a+ b)+3 2 a - b=1 b=2 a - 1
10a+ b=3ab+5 10a+ b=3ab+5 2a2-5+2a =0
a1= 2
a2= есептің шартына келмейтін жауап
Егер a= 2, b= 3
Жауабы: 23




























Ұлттық мазмұнды танымдық, дамытушылық, логикалық есептерді шығару үшін:
Есептің шартымен танысып, оны элементар шарттарға ажыратып, қандай талаптар қойылғанын анықтап есепке толық талдау жасау;
Берілген есепті схема түрінде жазу;
Есепті шығару тәсілін іздеу;
Табылған тәсіл бойынша есепті шығару;
Есптің нәтижесін тексеру;
Есепті зерттеу;
Есептің жауабын тұжырымдау керек.















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ