МКҚК «Батыс Қазақстан облысы
әкімдігі білім басқармасының
Бөрлі ауданы білім беру
бөлімінің «Ақсай қаласының №1
бөбекжайының»
педагог-сарапшы
әдіскері Нугманова Самал
Мураткановна
МдҰ педагогтерімен
шығармашылық тренинг:
«Фантазия немесе қиял
әлемі»
Мақсаты: педагогтер арасында балама
шығармашылық ойлауды қалыптастыру, кәсіби біліктіліктері мен
шығармашылық шеберліктерін арттыру .
Міндеттері:
- эмоционалды еркіндік
атмосферасын құру;
- өзін-өзі тануға және
өзін-өзі бағалауға деген көзқарасты қалыптастыру және
дамыту;
- шығармашылық белсенділікті
жандандыру;
- мектеп жасына дейінгі
балаларда шығармашылық қабілеттерін, қиялын дамыту жолдары мен
әдістері туралы білімдерін кеңейту.
Ұзақтығы: 40
минут
Қажетті материалдар мен
жабдықтар:
- қағаз
парақтары;
- бейнелеу өнері (бояулар,
щеткалар, қарындаштар, қаламдар);
- тілектері бар заттар
салынған сөмке;
- үстелдер,
орындықтар.
Кіріспе
бөлім:
Шығармашылық дегеніміз -
сапалы, жаңа, өзіндік ерекшелігімен, өзіндік ерекшелігімен және
әлеуметтік-тарихи бірегейлігімен ерекшеленетін
әрекет.
Сухомлинский: «Балада
шығармашылықты мұғалім ғана
дамыта
алады»,
- деді.
Педагогикалық іс-әрекет - бұл жан-жақты шығармашылықтың тұрақты
көрінісі, ол
мұғалімнің бастамашылдық пен
белсенділік, зейін
мен байқау, қораптан тыс ойлау
өнері мен бай қиял сияқты қабілеттер мен
қасиеттерге ие екендігін
білдіреді. Педагогтің
шығармашылық әлеуетінің деңгейі оның балалармен жұмысының тиімділігін анықтайды. Педагогтің
шығармашылық белсенділігінің төмендігі балалардың
білім
алуға деген
ынтасының төмендеуі болып
табылады.
Екінші жағынан, шығармашылық
көзқарасы бар мұғалім баланың әлеуметтік белсенді, шығармашылық
жеке тұлғасын қалыптастыруға жағдай жасайды. Шығармашылық
потенциалды дамыту резервтері (яғни талап етілмеген ресурстар) әр
мұғалімде бар. Бүгін біздің кездесуімізде біз баламалы шығармашылық
ойлауды жандандыруға, сондай-ақ балалардың шығармашылық қабілеттері
мен қиялын дамытудың тәсілдері мен әдістері туралы бұрыннан бар
білімдеріңізді кеңейтуге тырысамыз. Осы құралдардың алуан
түрлілігіне жаңадан қараңыз.
Практикалық
бөлім:
1. Саяхатқа шақыру.
Танысу.
-Айтыңыздаршы, саяхаттауды
ұнатасыздар ма? Мен ұнатамын! Сіздердің біреуіңіз саяхаттадыңыз ба?
Мен теңіз әлемін саяхаттайтын теңіз қарақшысымын. Сіздер теңізде
ме, әлде орманда болғансыз ба? Бүгін мен сіздерді ерекше елге -
«Фантазия немесе қиял
әлеміне» саяхаттауға
шақырамын!
Саяхатымызды бастамас бұрын,
сіздермен танысайық. Бұл сиқырлы доп бізге көмектеседі. Мен сізден
қандай да бір ертегі есімді ойлап табуды, оны атауды және допты
жиналысқа қатысушының келесі қатысушысына беруді және тағы
басқаларды шеңберге кіргізуді сұраймын. Менің атым, мысалы, Ютана.
Сізші?
2. «Сиқырлы есік»
жаттығуы
-Қиял елі сиқырлы есіктің
артында орналасқан. Сурет салайық ... Қағаз жатпас бұрын, оны
жартысына бүгіңіз. Парақтың сыртқы жартысында кез-келген есікті
тартыңыз (тас, ағаш). Сиқырлы есікті ашып, парақтың ішкі жағына «ең
- ең» деген нәрсені салыңыз. Әрқайсысының өз мәні бар. Біреулер
үшін бұл ең әдемі, біреу үшін ең қорқыныштысы, ал үшін ең сүйікті
немесе қызықты ... Өзіңіздің суретіңізбен боялған есіктің артында
не жасырылғандығы туралы ойлаңыз. Тартылды ма? Бізбен «ең - ең!»
Туралы ойларыңызды бөлісуіңізді өтінемін
-Енді көздеріңді жұмып, сендер
мен екеуміз осы есіктен өтіп, сиқырлы елде болдық деп елестетіп
көріңіз. Қиялда ерекше тіршілік иелері өмір сүреді, мысалы, Звугр,
Велен, Хража, Милеа. Олардың қалай көрінетінің
сипаттаңыз.
3. «Сиқырлы сөздер»
жаттығуы
Ал Қиялдың тұрғындары
сөйлесуге өте қызықты. Олар бізге таныс нысандарды өздері атайды,
мысалы: күрек-қазғыш, темір-тегіс темір, пан-варилка. Төмендегі
сөздерді қалай шақыруға болатынын
ойланыңыз.
- балғамен
-
- айна
-
- есік құлыпының кілті
-
-
мысықтар -
-
рекордер -
-
ТВ -
-
велосипед -
-
қасық -
4. «Жандандыру» жаттығуы.(тамшылармен)
-Құрметті қонақтар! Қиял елі
күтпеген жерден - күтпеген жерден бақытсыздыққа тап болды. Зұлым
сиқыршы ел тұрғындарын түрлі-түсті бұлттарға айналдырды. Ал, енді
түрлі-түсті бұлттар қиялдың үстінде жүзіп, түрлі-түсті жаңбыр төгіп
тұр. Бірақ бір данышпан маған бұл елді және оның тұрғындарын қалай
құтқару керектігін айтты. Мұны істеу үшін бірнеше шарттарды орындау
керек. Мен айтқанымдай, Қиялдың тұрғындары бұлтқа айналып, жерге
түрлі түсті тамшылар болып түскен. Сонымен, бірінші шартты орындау
үшін сіз осы тамшыларды жандандыруыңыз
керек.
Қылқаламды бояуға батырыңыз
да, параққа салыңыз ... Ал енді пайда болған пішінсіз дақты оның
сыртқы түрі қандай болатыны анықталсын, содан кейін сиқырлы жердің
тұрғындары қайта тіріледі. Жақсы, керемет суреттер
алдың.
5. «Супер клип»
жаттығуы.
Бірақ сиқыршы мұнымен тоқтап
қалмай, елдегі барлық заттарды қағазға түсірді. Қиял еліне заттарды
қайтару үшін қағаз бетіне қағаз қыстырғышын қолданудың барлық
тәсілдерін ойлап, жазып алу керек. Ыңғайлы болу үшін сізге
командаларға қосылуды ұсынамын. Тапсырманы орындауға үш минут
беріледі.
6. «Егер де ...»
жаттығуы
Бірлескен күш пен сиқырдың
арқасында біз Қиялдың тұрғындарына өздерінің алғашқы келбетін
табуға көмектестік. Енді біздің әлемге оралудың уақыты келді, бірақ
біз оралмас бұрын, сізге Қиял тұрғындарының сүйікті ойынын ойнауды
ұсынамын, ол «Егер ...» деп аталады, өйткені бұл фразеологизм
біздің фантазиямызды бастайды. Қанатты сөз тіркестерін еске
түсіріңіз:
«Егер мен патшайым болсам
...», «Қыс болмаса, қалалар мен ауылдарда ...», «Егер мен сұлтан
болсам ...», т.б. Сіздің міндетіңіз - мен сізге ұсынатын сөйлемді
жалғастыру:
«Егер мен ұшып кетсем, онда
...»
- Егер мен МДҰ-ның басшысы
болсам, онда ...
- Егер мен жануарлар мен
өсімдіктердің тілін түсінсем, онда ...
- Егер мен алтын балықты
тапсам, онда ... және т.б.
7. Саяхаттың соңы
Енді
біздің әлемге оралудың уақыты
келді.
Көздеріңізді жұмып, боялған есіктен
өтіп, қайтадан қарапайым адамдардың
арасында
жүргеніңізді елестетіңіз. Мен
сапарымды
позитивті
нотамен
аяқтауды ұсынамын. Менің қолымда
тілектер
моншағының
жібі бар. «Сізге
тілеймін ...» деген сөзтіркесті
қолданып, әріптестердің лебізін
қайталамай шығармашылық ойыңызды оятып
тілек
ойлаңыз. Мысалы, инновация:
«Сізге заман талабына сай
инновацияны еркін меңгеріп Қазақстанның Ұлы тұлғасы ретінде әлемге
танылуларыңызды тілеймін». Тілек айтқан әріптестерімізді
моншақ сияқты осы жібіме тізбектеп жинап
аламын.
Аяқтау.
Рефлексия
Өз әсерлеріңіз бен
ойларыңызбен бөлісіңіз:
- Сіздерге
не ұнады, не ұнамады?
- Не
есіңізде қалды?
-
Ең қызығы болып
не көрінді?
Саяхатқа
қатысқаныңыз үшін рақмет.
Бар жақсылықты тілеймін!
Жаңа шығармашылық жетістіктер
тілеймін!