Сабақ №37
Күні:
Сыныбы: 10
Пәні:физика
|
Сабақтың аты |
§5.3. Механикадағы және термодинамикадағы жұмыс.Жылу мөлшері |
|
Сілтеме |
Жоспар |
|
Жалпы мақсаты |
|
|
Күтілетін нәтиже |
|
|
Негізгі идеялар |
Механикада макроскопиялық денелердің қозғалысы қарастырылады. Егер күштің әрекетінен дене орын ауыстырса, онда шамасы:
Термодинамикада дененің тұтастай қозғалысы емес, макроскопиялық дененің ішіндегі дара микробөлшектрдің бір-біріне қатысты салыстырмалы орын ауыстырулары қарастырылады.
Газдың атқаратын жұмысы:
Газ көлемі өзгергенде ғана жұмыс атқарылады. Егер Егер формула бойынша газдың тұрақты қысымда атқарған жұмысын ғана, яғни изобаралық процесс кезінде атқарылатын жұмысты есептеуге болады. Газ қысымының көлемге тәуелділік графигін изобаралық процесс үшін салайық:
Боялған фигураның ауданы газдың жұм ысына тең. ![]()
Демек газдың атқаратын жұмысы болып жатқан процеске тәуелді. Оқушыларға сұрақтар беру арқылы 8- сыныпта жылу мөлшері, жылу берілу туралы ұғымдар еске түсіріліп, жалғастырылады. Калориметр–қоршаған ортамен өзара әрекеттеспейтіндей етіп оқшауланған денелер арасындағы жылу алмасуды бақылауға болатын аспап.
1-үлкенірек ыдыс 2-пробкалар (жылу өткізбейтін кеуек материал) 3-жұқа қабырғалы екінші ыдыс 4- жылу оқшаулағыш қақпақ.
Заттың меншікті жылу сыйымдылығыдегеніміз –температурасын 1 К-ге жоғарылату үшін дененің бірлік массасына қанша жылу мөлшерін беру керек екенін көрсететін физикалық шама. Өлшем бірлігі 1 Дж/кгּК. Тұтас дененің жылулық қасиеттерін сипаттау үшін –дененің жылусыйымдылығын С пайдаланады.
Өлшем бірлігі 1Дж/К. Заттың бір молінің жылу сыйымдылығы мольдік жылу сыйымдылық деп аталады. |
|
Тапсырмалар |
Топтық жұмыс «Джигсо» |
|
Жеке жұмыс |
|
|
Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» |
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
І.Ұйымдастыру (2 минут)
-
Сәлемдесу
-
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу
-
Түгелдеу
1.2. Топқа бөлу (1,2 сандары арқылы 2 топқа бөлінеді)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (5 минут)
-
Ішкі энергия деген не?
-
Заттың микроқұрылымы тұрғысынан алғанда ішкі энергия нені білдіреді?
-
Дененің ішкі энергиясын өзгерту үшін дене молеулаларының қандай параметрлерін өзгерту керек?
ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (4 минут)
-
Газдың атқаратын жұмысының формуласын қорытып шығарыңдар.
-
Қай жағдайда газ оң, қай жағдайда теріс болады?
ІҮ. Топтық жұмыс (10 минут)
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:
Берілген тапсырманы, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді
Бақылаушының бағалау парағы
|
№ |
Бағалау өлшемдері |
Көш басшы |
Хатшы |
Баяндамашы |
Уақыт сақшысы |
|
1 |
Есептің шешуіне үлес қосу |
|
|
|
|
|
2 |
Міндетін атқару |
|
|
|
|
|
3 |
Топтық жұмысқа атсалысуы |
|
|
|
|
Ү. Жеке жұмыс (5 минут)
Изохоралық салқындату кезiнде газдың iшкi энергиясы 350 Дж-ға азайды. Газ қоршаған денелерге жылудың қандай мөлшерiн бердi?
VІ. Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» (12 минут)
|
1 |
Білу |
Жұмыс дегеніміз не? |
|
|
2 |
Түсіну |
Жұмыстың формуласын жаз? |
|
|
3 |
Қолдану |
Идеалды газ термиялық ПӘК-i 0,4-ке тең болатын Карно циклiн жасайды. Егер газдың изотермиялық ұлғаюының жасаған жұмысы 400 Дж -ды құраса, газдың изотермиялық сығылуы жасаған жұмыстың шамасы қандай болмақ? |
|
|
4 |
Талдау |
Механикадағы және термодинамикадағы жұмысты салыстыр? |
|
|
5 |
Жинақтау |
Механикадағы және термодинамикадағы жұмысқа мысал келтір? |
|
|
6 |
Бағалау |
Механикадағы және термодинамикадағы жұмысты білу біз үшін маңызы қандай? |
|
Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.
ҮІ. Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (2 минут)
|
Кейінгі тапсырмалар |
Эссе жазу |
|
Кейінгі оқу |
§5.3. Механикадағы және термодинамикадағы жұмыс |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Механикадағы және термодинамикадағы жұмыс.Жылу мөлшері
Механикадағы және термодинамикадағы жұмыс.Жылу мөлшері
Сабақ №37
Күні:
Сыныбы: 10
Пәні:физика
|
Сабақтың аты |
§5.3. Механикадағы және термодинамикадағы жұмыс.Жылу мөлшері |
|
Сілтеме |
Жоспар |
|
Жалпы мақсаты |
|
|
Күтілетін нәтиже |
|
|
Негізгі идеялар |
Механикада макроскопиялық денелердің қозғалысы қарастырылады. Егер күштің әрекетінен дене орын ауыстырса, онда шамасы:
Термодинамикада дененің тұтастай қозғалысы емес, макроскопиялық дененің ішіндегі дара микробөлшектрдің бір-біріне қатысты салыстырмалы орын ауыстырулары қарастырылады.
Газдың атқаратын жұмысы:
Газ көлемі өзгергенде ғана жұмыс атқарылады. Егер Егер формула бойынша газдың тұрақты қысымда атқарған жұмысын ғана, яғни изобаралық процесс кезінде атқарылатын жұмысты есептеуге болады. Газ қысымының көлемге тәуелділік графигін изобаралық процесс үшін салайық:
Боялған фигураның ауданы газдың жұм ысына тең. ![]()
Демек газдың атқаратын жұмысы болып жатқан процеске тәуелді. Оқушыларға сұрақтар беру арқылы 8- сыныпта жылу мөлшері, жылу берілу туралы ұғымдар еске түсіріліп, жалғастырылады. Калориметр–қоршаған ортамен өзара әрекеттеспейтіндей етіп оқшауланған денелер арасындағы жылу алмасуды бақылауға болатын аспап.
1-үлкенірек ыдыс 2-пробкалар (жылу өткізбейтін кеуек материал) 3-жұқа қабырғалы екінші ыдыс 4- жылу оқшаулағыш қақпақ.
Заттың меншікті жылу сыйымдылығыдегеніміз –температурасын 1 К-ге жоғарылату үшін дененің бірлік массасына қанша жылу мөлшерін беру керек екенін көрсететін физикалық шама. Өлшем бірлігі 1 Дж/кгּК. Тұтас дененің жылулық қасиеттерін сипаттау үшін –дененің жылусыйымдылығын С пайдаланады.
Өлшем бірлігі 1Дж/К. Заттың бір молінің жылу сыйымдылығы мольдік жылу сыйымдылық деп аталады. |
|
Тапсырмалар |
Топтық жұмыс «Джигсо» |
|
Жеке жұмыс |
|
|
Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» |
Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)
І.Ұйымдастыру (2 минут)
-
Сәлемдесу
-
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу
-
Түгелдеу
1.2. Топқа бөлу (1,2 сандары арқылы 2 топқа бөлінеді)
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (5 минут)
-
Ішкі энергия деген не?
-
Заттың микроқұрылымы тұрғысынан алғанда ішкі энергия нені білдіреді?
-
Дененің ішкі энергиясын өзгерту үшін дене молеулаларының қандай параметрлерін өзгерту керек?
ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (4 минут)
-
Газдың атқаратын жұмысының формуласын қорытып шығарыңдар.
-
Қай жағдайда газ оң, қай жағдайда теріс болады?
ІҮ. Топтық жұмыс (10 минут)
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:
Берілген тапсырманы, топпен бірлесе отырып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді
Бақылаушының бағалау парағы
|
№ |
Бағалау өлшемдері |
Көш басшы |
Хатшы |
Баяндамашы |
Уақыт сақшысы |
|
1 |
Есептің шешуіне үлес қосу |
|
|
|
|
|
2 |
Міндетін атқару |
|
|
|
|
|
3 |
Топтық жұмысқа атсалысуы |
|
|
|
|
Ү. Жеке жұмыс (5 минут)
Изохоралық салқындату кезiнде газдың iшкi энергиясы 350 Дж-ға азайды. Газ қоршаған денелерге жылудың қандай мөлшерiн бердi?
VІ. Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» (12 минут)
|
1 |
Білу |
Жұмыс дегеніміз не? |
|
|
2 |
Түсіну |
Жұмыстың формуласын жаз? |
|
|
3 |
Қолдану |
Идеалды газ термиялық ПӘК-i 0,4-ке тең болатын Карно циклiн жасайды. Егер газдың изотермиялық ұлғаюының жасаған жұмысы 400 Дж -ды құраса, газдың изотермиялық сығылуы жасаған жұмыстың шамасы қандай болмақ? |
|
|
4 |
Талдау |
Механикадағы және термодинамикадағы жұмысты салыстыр? |
|
|
5 |
Жинақтау |
Механикадағы және термодинамикадағы жұмысқа мысал келтір? |
|
|
6 |
Бағалау |
Механикадағы және термодинамикадағы жұмысты білу біз үшін маңызы қандай? |
|
Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.
ҮІ. Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (2 минут)
|
Кейінгі тапсырмалар |
Эссе жазу |
|
Кейінгі оқу |
§5.3. Механикадағы және термодинамикадағы жұмыс |
шағым қалдыра аласыз



















