Балалардың балабақшаға бейімделуі
Баланың әлеуметтенуі қашан қайда басталады? Әрине бірінші отбасында және балабақшаға келгенде. Балабақшада таныс емес үлкен адамдармен, балалармен танысады,мінез құлық ережелері мен нормаларын меңгереді. Жаңа жағдайға бала қалай үйренеді? Өкінішке орай балабақшаға бейімделу көбінесе қиын және ауыр өтеді. Бала тамақ ішпейді, ұйықтамайды, балалармен және үлкен адамдармен араласудан бас тартады да, қоршаған ортаға деген қызығушылығы төмендейді, ойыншықтарды ойынға қатыстырмайды.
Баланың балабақшаға қиын бейімделу себептері:
- Басқа адамдармен бұрын
қалып көрмегендіктен,
- Дәретке өзі отырып үйренбегендіктен.
- Кейбір тағамдарды жеу дағдысы жоқ, мысалы қызылша,
орамжапырақ, қатты тамақты шайнап үйренбеген (картоп, нан).
- Балабақшаға келген алғашқы күндері бала 2 сағатқа қалу
керек.Көбінесе ата-аналар жұмыс тәртібін айтып, баланы күні бойы
балабақшада қалдырады.Осының нәтижесінде күрделі және созылмалы
мәселелер пайда болады.
- Балаңызбен үйде сөйлесесіз бе, оны мақтайсыз ба, оны жақсы
көретіңіз туралы айттыңыз
ба?
Ата-аналардың балаға эмоцияналдық әсері көбінесе жағдайды қиындатады.
Әр отбасында бейімделудің үш түрі бар.
- жеңіл түрі -
баланың мінез-құлығы 10-15 күнде қалпына келеді;
- орташа ауырлық бейімделу - 1 айдың ішінде;
- ауыр бейімделу - 2 айдан 6 айға дейін
өтеді.
Ертеңгілік қоштасуды жеңілдету тәсілдері:
- Баламен тез қоштасып үйреніңіз. Қоштасуды созбаңыз.
Бала сіздің қобалжығаныңызды көріп, тыныштануы ұзаққа созылады.
- Балаңыз сізге сенсін десеңіз, балабақшаға әкеліп, көрінбей қашып кетпеңіз.
- Балаңызға ұнайтын қоштасу рәсімін ойлап табыңыз және соны қатал ұстаныңыз.
Балабақшаға барғаны үшін жаңа ойыншық сатып алып, балаңызды алдарқатпаңыз.
- Балаға анық түсінік беру керек.
Бір рет болсын баланың дегенін істесеңіз әрі қарай баланы көндіру өте қиынға түседі. Баланың балабақшаға барлық бейімделу уақытында психологпен балабақшаның медика – педагогикалық қызметі бақылауға алады.
Қобалжулары қатты ата-аналардың балалары да балабақшаға қиын бейімделеді, өткені ата-анасының қобалжуын көріп, баланың қорқынышы ұлғая бастайды.
Осы кезде ата-аналар балаға көмек беруі керек. Балаңыз жолдастары мен ұстазына тез үйренеді. Сөйтіп, өз ықыласымен тобына жеткенше асығатын, тіпті үйге қайтқысы келмейтін болады.
Баланы ыңғайлы әрі жеңіл киіндірген жөн: қыз балаға алдынан түймелейтін көйлек, ер балаға жейде мен қысқа шалбар кигізу керек.
Сондықтан кеңес береміз:
- Үйдегі жағдайды балаңыз келетін топтың күн режимімен бірдей етіп ұйымдастыруға жұмыстаныңыз.
- Балабақшаның тамақтану ас мәзірімен танысып баланың үйдегі тамақтануына балабақшада ішетін тамақтар түрін қосыңыз
- Үйдегі жағдайда баланың өзіне - өзі қызмет етудің алғы шарттарына үйрете беріңіз: жуыну, қолын сүрту, шешіну, өз бетімен тамақтану, тамақ ішкенде қасықты пайдалану, горшокқа сұрану. Киімдері міндетті түрде өзіне ыңғайлы болуы шарт: шалбар не болмаса шорты замоксыз, белдеушесіз.
- Баланың «социалдық көкжиегін» кеңейтіңіз, ауладағы өзімен құрдас балалармен көбірек ойнатыңыз, жолдастарына қонаққа барсын, әжесінде қонуға қалсын т.с.с. Осындай тәжірибе жинақтаған бала өз құрдастары мен үлкендер арасында тез үйренісіп, тіл табысатын болады.
- Баламен жағымды эмоционалдық жағдайлар жасау қажет, ол көбіне ата – ана жағынан болуы қажет, балабақша туралы, оның өзіне керектігін түсіндіріп балаңызды сүйіп, аймалап, жиі оған өз мейіріміңізді көрсетіңіз. Есіңізде болсын Сіз көбірек осындай жылылық білдірсеңіз Сіздің балаңыз балабақшаға тез бейімделеді.Балаңыздың көзінше балабақша туралы өзіңізді толғандыратын мәселені айтудан аулақ болыңыз.
- Бірінші күні балабақшаға серуенге келген дұрыс, тәрбиешімен танысып, балаңызға жаңа достар табуға. Сондай–ақ балаңыздың сүйікті ойыншығын балабақшаға беріп жібергеніңіз абзал.
- Жоспарлаңыз, балабақшаға бірінші келген мезгілінде балаңызды бірінші күні – ақ күн ұзағына қалдырмауды.Балабақшаға жаңадан келген балалар алғашқы аптада 3 – 4 сағат, одан әрі түске дейін, айдың аяғына таман егер тәрбиеші кеңес берсе күні бойына қалдырылады.
- Кейбір балалар үшін аптаның ортасында жүйкесін тоздырмау үшін «демалыс» алуға болады.
- Бейімделу мерзімінде үйде демалыс кезінде баламен көп шұғылдануды қажет етеді, серуен жасау, күн режимін сақтау, эмоциялық жүктемесін түсіру қажет.
- Бала балабақшаға тек ауырмайкелуіқажет. ОРЗ, ОРВИ сақтану үшін түрлі витаминдер пайдалану қажет, мұрын қуыстарын оксолин мазмен сылап тұру қажет.
Егер Сіздің балаңыз көпшіл, өз жақындарыңызбен бірге бөтен адамдарды жатырқамаса, ойын кезінде өздігімен ойнай білсе, мінезі ашық, өз құрдастарымен мейрімді болса балабақшаға келген күннен бастап–ақ үйреніп кететіне сеніңіз.
Балаңызды бақшаға әкелген кезде қабылдап отырған медбикеге оның денсаулығы жайында айтуды, ал кешке қарай үйге алып қайтарда тәрбиешіден сәби бүгін өзін қалай ұстағанын, тамақты қалай ішкенін, қалай ұйықтағанын, не үйренгенін сұрап тұруды әдетке айналдырыңыз.
Өз балаңыз тәрбиеленіп жүрген
балалар мекемесінің қоғамдық өміріне белсене араласыңыз,
медициналық қызметкерлермен тығыз байланыс жасап тұрыңыз. Егер
балаңыз бүгін үйде қалып қойса, оның себебін медбикеге айтып
түсіндіріңіз. Ал баланың температурасы көтеріліп, дәрігер шақыртуға
тура келсе, онда сырқаттың түрін үш күннен кешіктірмей
хабарлаңыз.
Алғашқы кезде сәби ата-аналарынан қалып бара
жатып жылауы, топқа барудан бас тартуы мүмкін. Өзіне таныс емес
ортаға ата-анасы тастап кетіп бара жатқан бала жайын сіз түсінуіңіз
қажет. Әрине, бөбегіңізді сіз де аяйсыз, көзіңізге жас та келуі
мүмкін. Мұныңызды бала көріп қалса, сізге аяныш білдіріп, ол
бұрынғысынан да қатты жылайды. Сондықтан мұндай сәтте сәбиге көңіл
күйіңізді сездірмеуге тырысыңыз, қайта оны еркелетіп, жылы
сөйлеңіз, жұбатыңыз.
Балаңыз жолдастары мен ұстазына тез үйренеді. Сөйтіп, өз ықыласымен тобына жеткенше асығатын, тіпті үйге қайтқысы келмейтін болады.
Баланы ыңғайлы әрі жеңіл киіндірген жөн: қыз балаға алдынан түймелейтін көйлек, ер балаға жейде мен қысқа шалбар кигізу керек. Бақшада ауыстырып киетін аяқ-киім ала келу қажет. Баланы алғашқы күннен бастап өз шкафына жылы киімдері мен аяқ-киімдерін ықтияттап іліп қоюға үйреткен жөн.
Егер сәби өте жас болып, түбекке отыруға дағдыланбаса, балабақшаға онымен бірге артық іш киімдерді целлофан-пакетке мұқият орап ала келген жөн. Өз балаңыз тәрбиеленіп жүрген балалар мекемесінің қоғамдық өміріне белсене араласыңыз, медициналық қызметкерлермен тығыз байланыс жасап тұрыңыз.
Егер балаңыз бүгін үйде қалып қойса, оның себебін медбикеге айтып түсіндіріңіз. Ал баланың температурасы көтеріліп, дәрігер шақыртуға тура келсе, онда сырқаттың түрін үш күннен кешіктірмей хабарлаңыз.
Кейбір ата-аналар баласын балабақшаға тастап кетерде екі-үш сағаттан соң келіп алып кететіндерін айтып, уәде береді.
Сәби осы уәдені ұмытып кетіп, әке-шешесімен мүлдем кездесе алмай қалудан қорқып, екі көзі төрт болып үнемі жолға қарап тосумен болады, ойынға араласпайды, көңілсіз күйге түседі.
Үздіксіз тосу баланы дағдылы
ырғақтан шығарады. Ол тамақ ішуден қалады, ұйқысы
бұзылады.
Өз балаңыз тәрбиеленіп жүрген балалар мекемесінің қоғамдық өміріне
белсене араласыңыз, медициналық қызметкерлермен тығыз байланыс
жасап тұрыңыз. Егер балаңыз бүгін үйде қалып қойса, оның себебін
медбикеге айтып түсіндіріңіз.
Ал баланың температурасы көтеріліп, дәрігер шақыртуға тура келсе, онда сырқаттың түрін үш күннен кешіктірмей хабарлаңыз.
Мектеп жасына дейінгі балалардың зиянды әдеттері
Мектепке дейінгі жаста балаларда бастапқы әдептілілік сезімдер мен ұғымдар, адамшылық мінез-құлықтың ең қарапайым дағдылары қалыптасады. Баланың мектеп жасына дейінгі кезде қалыптасқан мінез-құлықтарының және ересек адамдармен, құрбы-құрдастарымен қатынастарының формалары, адамгершілік білімдері мен сезімдері негізінде адамгершілік көзқарастардың, мінез-құлықтың, сезім мен сананың жаңа формалары одан әрі дамытылады.
Балалардың зиянды әдеттері жақ-тіс жуйесінің құрылысы мен қызметінің ауытқуына әсер етеді.
Этикалық тәрбие ісінің ең басты мақсаты - адамгершілік мінез-қүлықтарды қалыптастыру, тәрбие ісінің күнделікті өмір жағдайындағы адамгершілік іс-әрекет бірлігінен қүралады. Өз қылықтарымен адам айналамен байланысып, ондағы жағдайлармен қарым-қатынас бейнелейді.
Балалардың этикалық тәрбиесін, әсіресе адамгершілік сезімін оятатындай, белгілі бір жүйеде, әр топтағы баланың жасына, түйсігіне лайықты етіп, барлық тәлім-тәрбие жұмыстарымен ұштастыра жүргізгенде ғана нәтижеге жетуге болады. «Атымды адам қойған соң, қайтіп надан болайын», - деп ұлы атамыз Абай айтқандай: халқымыз бәрінен жоғары қойған адам бойындағы ең асыл қасиет – ар, ұят-имандылықтан бастау алып, мейірімділікке, адалдыққа, қайырымдылыққа, жомарттыққа, ынтымаққа, бір сөзбен айтқанда адамгершілікке апарар тура жол болып табылады.
Халық педагогикасының тәрбиесі арқылы балалардыңэтикалық тәрбиесін қалыптастыру үшін жүйелі де кешенді жұмыстар жүргізу керек, педагогикалық мүмкіндіктерін қажет.
Балалар бойында өнегелік тәрбие арқылы этикалық қасиеттер қалыптастыру үшін, ең алдымен балабақша өмірін педагогикалық жүйе, яғни тұтас педагогикалық үрдіс ретінде қарастыруға қол жеткізу керек.
Тәрбиеші мен отбасы арасында хабар алмасу – ең маңызды міндеттердің бірі. Ондай қарым-қатынастың түрі көп, олар: күнделіктер, балалардың қатысуымен және олар жоқ кезде өткізілетін әңгімелер, отбасымен кездесулер, ата-аналар үшін семинарлар мен конференциялар. Отбасындағы өз баласының іс-әрекеті, мәдениетті, тәртібі жүйесін бақылайтын жұмысын жүргізу өте қажет. Баланың жеке тұлғасын дамыту бойынша ата-аналарға сауалнама тарату керек. Сауалнама нәтижесі ата-аналардың балабақша жұмысына көбірек араласып жұмыс істеуіне көмектеседі.
Мектеп жасына дейңнгі баланың
жағымды эмоцияларын дамыту тек кәсіби мамандыққа ғана байланысты
емес ол, тәрбиешінің жеке дербес қасиеттеріне де байланысты деп
тұжырымдаған. Мектепке дейінгі ерте жас шамасындағы балаларға
ерекше қарым - қатынастар талап етіледі Олар өте мейiрiмдi, нәзік,
өте сенгіш келеді. Сондықтан бұл жас шамасындағы балдырғандарды
қамқорлыққа алу, жараламай тәрбиелеу өте
маңызды.
Ерте жас шамасындағы сәбиді тәрбиелеуде ешкім
де анасын алмастыра алмайтыны туралы ұмытпау керек. Сондықтан,
ұстаз - психолог оларды ананың тұлғасындай жұмыс істей білу керек..
Мысалы, шығармашылық жұмыстарды сәбимен бірге анасына көрсету үшiн
iстеу. Ата - ананың сенімділігі арта түсіп балаға деген анасынан
басқа да сүйіспеншіліктер
оятады.
Сәбидің эмоционалды көңіл - күйі саласының
психологиялық диагностика әдiстерi өте көп. Бірақ бұл әдістердің
барлығын пайдалану мүмкіншілігі бола
бермейді.
Бiрiншiден, тәрбиешілер тестеудiң нәтижелерiн
дұрыс түсiндiрiп беру үшiн жеткiлiктi психологиялық дайындықта болу
қажет. Екiншiден, тәрбиешiге тестiң нәтижелерi жиi үрейлi немесе
қияңқы балалардың тобы көрсеткішінде жеке балаға деген қарым -
қытынаста әрекетсiздiкке әкеп соғады. Диагностиканың нәтижесі осы
жағдайда үлкен қателікке әкеліп соқтырады.Эмоцианалдық көңіл - күй
пайда болуын бағалауда Г. Степанова баланың іс - әрекет
реакцияларын ескере отырып бес балдық шкала жасаған. Бұл шкала
бойынша баланың эмоциялық күйiн бағалауға
болады.
Баланың іс - әрекетін сипаттайтын ең маңызды салалардың бiрi - негiзiнде нормалар және ережелердiң меңгеруi оның әлеуметтiк дамытуы болып табылады: бiр жағынан, баланың заттық әлемнің қағидаларын түсінуі қажет. Екінші жағынан - адамдарға деген қарым - қатынастың ережесi. Бұл процессте баланың мінез - құлқының эмоционалды күйзеліске ұшырауы ата - аналары мен айналасындағылардың кері әсерінен тууы мүмкін
Мiнез - құлық эмоционалды
күйзеліске ұшырайды. Баламен - аналық қатынастардың бұзушылығы,
қолайсыз психологиялық ахуал тағы басқалар патологиялық факторлар
негативтi факторлардың бiр қатарының әсерiмен бiрақ
балада әлеуметтiк - эмоцианалды сәтсiздiктiң
белгiлерi қалыптасады. Орынсыз терiс эмоциялар болады, жеке
организмнiң дамуының процессiне кері әсер етеді.Демек, педогоктар
мен психологтерiнiң алдында осыған байланысты балаларды өмірге
деген сүйіспеншілігін арттырып, қоғамда және жеке адам басындағы
қайғырулар, басқа адамдардың сезiмiнде елең
ету. (оған көмекке
келу, қуану және қайғыру т. с. с
с)..
Өз эмоцияларымен басқара білу - мектепке
дейiнгi жастағы балалардың ең басты жетістігі.. Сондықтан
эмоцияналдық функция ол мектеп жасына дейінгі баланың орталық
психикалық функциямен деп аталады және соған еріксіз түрде
айналады..
Л. С. Выготскийдің айтуынша мектепке барғанша
баланың эмоцианалды - реакциялары баланың мiнез - құлығына тiкелей
үстемшiлдiк етуін жоғалтады. Сәби өз эмоцияларымен басқаруды
үйренедi.” Бұл, алайда, мектеп жасына дейінгі мерзiмнiң соңғы
кезінде қызу өмiрдiң жеткiлiктi тәжiрибесiмен ғана ие болатындай
жағдай болуы мүмкiн.
Ұлы педогоктардың пiкiрiнше, м. ж. д. баланың
эмоцианалды көңілінің дамыуы оның тәрбиесiнiң ең маңызды
шарттарының бiрi болып табылады. Мектеп. ж. д. баланың эмоционалды
күйзелуі болашақта жеке тұлға болып қалыптасуы үшін қауіп - қатер
тудырады.
Баланың iшкi эмоция көңіл -
күйінің қатынасы әлеуметтік жағдайы даму үшін ықпал етеді.Міне
осыған орай мектеп дасына дейінгі баланың эмоционалды, әлеументті
және адамгершілік жағынан дамуы тығыз байланысты деген ұғым
қалыптасады.
Қазіргі заман педагогика ғылым тұрғысынан
қарасақ сәбидің әлеументтік - эмоцианалды дамуы ол м. ж. д баланың
өте күрделі социализациялық
мәселесі.
«Жақсы», «жаман» деген
сөздердің мәнін айыра бастауы балада ұялу сезімінің қалыптасып келе
жатқаңдығын байқатады. Мәселен, таза жүріп-тұруға дағдыланған
кейбір балалар ойын жүріп үсті-басы былғанып қалса, бұған қатты
қынжылады, ол, әсіресе, әке-шешесінен катты қысылады. Мұндайда оған
жақтырмаған пішін көрсету не зілсіз ескертпе жасаған абзал. Бұл
онда ұялу сезімінің беки түсуіне себепші
болады.
Мектепке түскен баланың ұялу сезімі жаңа мазмұнға түсіп, күрделенеді. Енді бала өзінің түрлі ағат істеріне бүкіл ұжым алдында жауап беретінін, мұның оңай нәрсе еместігін аңғаратын болады.
Тәжірибелі тәрбиеші баланың ұялу сезімін аса сабырлылықпен ескеріп отырады, өйткені туысынан жүйке жүйесі әлсіз, босаң балалардың ұялу сезімін елемесе, қиын халге ұшырайды. Әсіресе, не болса соған ұяла беретін балалардың психологиясына мұғалім байсалдылықпен қарауы қажет.
Балалардың зиянды әдеттері жақ-тіс жуйесінің құрылысы мен қызметінің ауытқуына әсер етеді.
Зиянды әдеттерге саусақтарды, тілді, ерінді, қаламды, жастық бұрышын т. б. заттарды тістеу мен сору жатады
Балалардың эстетикалық талғамын тек осы айтылғандар туғызып қоймайды. Оны тудыратын себептер сан алуан- Мәселен, адамның қолынан істеліп шыққан әдемі нөрселер де, еңбек романтикасы да, еңбек адамдарының ерлік істері де эстетикалык сезімдерді тудырып отыратын қуатты факторлар болып ессптелінеді. Жер бетіндегі байлықты, әсемдік атаулыны жасайтын — адам.
Адам араласпай бүлардың бірде-біреуі әсем де сүлу да бола алмайды. Сондықтан да эстетикалық сезімдердің басты бүлағы адамдар екенін балалар жақсы үғатындай болсын.
Өз эмоцияларымен басқара білу
- мектепке дейiнгi жастағы балалардың ең басты жетістігі..
Сондықтан эмоцияналдық функция ол мектеп жасына дейінгі баланың
орталық психикалық функциямен деп аталады және соған еріксіз түрде
айналады..
Балалар бойында өнегелік
тәрбие арқылы этикалық қасиеттер қалыптастыру үшін, ең алдымен
балабақша өмірін педагогикалық жүйе, яғни тұтас педагогикалық үрдіс
ретінде қарастыруға қол жеткізу
керек.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мектеп жасына дейінгі балалардың балабақшаға бейімделуі
Мектеп жасына дейінгі балалардың балабақшаға бейімделуі
Балалардың балабақшаға бейімделуі
Баланың әлеуметтенуі қашан қайда басталады? Әрине бірінші отбасында және балабақшаға келгенде. Балабақшада таныс емес үлкен адамдармен, балалармен танысады,мінез құлық ережелері мен нормаларын меңгереді. Жаңа жағдайға бала қалай үйренеді? Өкінішке орай балабақшаға бейімделу көбінесе қиын және ауыр өтеді. Бала тамақ ішпейді, ұйықтамайды, балалармен және үлкен адамдармен араласудан бас тартады да, қоршаған ортаға деген қызығушылығы төмендейді, ойыншықтарды ойынға қатыстырмайды.
Баланың балабақшаға қиын бейімделу себептері:
- Басқа адамдармен бұрын
қалып көрмегендіктен,
- Дәретке өзі отырып үйренбегендіктен.
- Кейбір тағамдарды жеу дағдысы жоқ, мысалы қызылша,
орамжапырақ, қатты тамақты шайнап үйренбеген (картоп, нан).
- Балабақшаға келген алғашқы күндері бала 2 сағатқа қалу
керек.Көбінесе ата-аналар жұмыс тәртібін айтып, баланы күні бойы
балабақшада қалдырады.Осының нәтижесінде күрделі және созылмалы
мәселелер пайда болады.
- Балаңызбен үйде сөйлесесіз бе, оны мақтайсыз ба, оны жақсы
көретіңіз туралы айттыңыз
ба?
Ата-аналардың балаға эмоцияналдық әсері көбінесе жағдайды қиындатады.
Әр отбасында бейімделудің үш түрі бар.
- жеңіл түрі -
баланың мінез-құлығы 10-15 күнде қалпына келеді;
- орташа ауырлық бейімделу - 1 айдың ішінде;
- ауыр бейімделу - 2 айдан 6 айға дейін
өтеді.
Ертеңгілік қоштасуды жеңілдету тәсілдері:
- Баламен тез қоштасып үйреніңіз. Қоштасуды созбаңыз.
Бала сіздің қобалжығаныңызды көріп, тыныштануы ұзаққа созылады.
- Балаңыз сізге сенсін десеңіз, балабақшаға әкеліп, көрінбей қашып кетпеңіз.
- Балаңызға ұнайтын қоштасу рәсімін ойлап табыңыз және соны қатал ұстаныңыз.
Балабақшаға барғаны үшін жаңа ойыншық сатып алып, балаңызды алдарқатпаңыз.
- Балаға анық түсінік беру керек.
Бір рет болсын баланың дегенін істесеңіз әрі қарай баланы көндіру өте қиынға түседі. Баланың балабақшаға барлық бейімделу уақытында психологпен балабақшаның медика – педагогикалық қызметі бақылауға алады.
Қобалжулары қатты ата-аналардың балалары да балабақшаға қиын бейімделеді, өткені ата-анасының қобалжуын көріп, баланың қорқынышы ұлғая бастайды.
Осы кезде ата-аналар балаға көмек беруі керек. Балаңыз жолдастары мен ұстазына тез үйренеді. Сөйтіп, өз ықыласымен тобына жеткенше асығатын, тіпті үйге қайтқысы келмейтін болады.
Баланы ыңғайлы әрі жеңіл киіндірген жөн: қыз балаға алдынан түймелейтін көйлек, ер балаға жейде мен қысқа шалбар кигізу керек.
Сондықтан кеңес береміз:
- Үйдегі жағдайды балаңыз келетін топтың күн режимімен бірдей етіп ұйымдастыруға жұмыстаныңыз.
- Балабақшаның тамақтану ас мәзірімен танысып баланың үйдегі тамақтануына балабақшада ішетін тамақтар түрін қосыңыз
- Үйдегі жағдайда баланың өзіне - өзі қызмет етудің алғы шарттарына үйрете беріңіз: жуыну, қолын сүрту, шешіну, өз бетімен тамақтану, тамақ ішкенде қасықты пайдалану, горшокқа сұрану. Киімдері міндетті түрде өзіне ыңғайлы болуы шарт: шалбар не болмаса шорты замоксыз, белдеушесіз.
- Баланың «социалдық көкжиегін» кеңейтіңіз, ауладағы өзімен құрдас балалармен көбірек ойнатыңыз, жолдастарына қонаққа барсын, әжесінде қонуға қалсын т.с.с. Осындай тәжірибе жинақтаған бала өз құрдастары мен үлкендер арасында тез үйренісіп, тіл табысатын болады.
- Баламен жағымды эмоционалдық жағдайлар жасау қажет, ол көбіне ата – ана жағынан болуы қажет, балабақша туралы, оның өзіне керектігін түсіндіріп балаңызды сүйіп, аймалап, жиі оған өз мейіріміңізді көрсетіңіз. Есіңізде болсын Сіз көбірек осындай жылылық білдірсеңіз Сіздің балаңыз балабақшаға тез бейімделеді.Балаңыздың көзінше балабақша туралы өзіңізді толғандыратын мәселені айтудан аулақ болыңыз.
- Бірінші күні балабақшаға серуенге келген дұрыс, тәрбиешімен танысып, балаңызға жаңа достар табуға. Сондай–ақ балаңыздың сүйікті ойыншығын балабақшаға беріп жібергеніңіз абзал.
- Жоспарлаңыз, балабақшаға бірінші келген мезгілінде балаңызды бірінші күні – ақ күн ұзағына қалдырмауды.Балабақшаға жаңадан келген балалар алғашқы аптада 3 – 4 сағат, одан әрі түске дейін, айдың аяғына таман егер тәрбиеші кеңес берсе күні бойына қалдырылады.
- Кейбір балалар үшін аптаның ортасында жүйкесін тоздырмау үшін «демалыс» алуға болады.
- Бейімделу мерзімінде үйде демалыс кезінде баламен көп шұғылдануды қажет етеді, серуен жасау, күн режимін сақтау, эмоциялық жүктемесін түсіру қажет.
- Бала балабақшаға тек ауырмайкелуіқажет. ОРЗ, ОРВИ сақтану үшін түрлі витаминдер пайдалану қажет, мұрын қуыстарын оксолин мазмен сылап тұру қажет.
Егер Сіздің балаңыз көпшіл, өз жақындарыңызбен бірге бөтен адамдарды жатырқамаса, ойын кезінде өздігімен ойнай білсе, мінезі ашық, өз құрдастарымен мейрімді болса балабақшаға келген күннен бастап–ақ үйреніп кететіне сеніңіз.
Балаңызды бақшаға әкелген кезде қабылдап отырған медбикеге оның денсаулығы жайында айтуды, ал кешке қарай үйге алып қайтарда тәрбиешіден сәби бүгін өзін қалай ұстағанын, тамақты қалай ішкенін, қалай ұйықтағанын, не үйренгенін сұрап тұруды әдетке айналдырыңыз.
Өз балаңыз тәрбиеленіп жүрген
балалар мекемесінің қоғамдық өміріне белсене араласыңыз,
медициналық қызметкерлермен тығыз байланыс жасап тұрыңыз. Егер
балаңыз бүгін үйде қалып қойса, оның себебін медбикеге айтып
түсіндіріңіз. Ал баланың температурасы көтеріліп, дәрігер шақыртуға
тура келсе, онда сырқаттың түрін үш күннен кешіктірмей
хабарлаңыз.
Алғашқы кезде сәби ата-аналарынан қалып бара
жатып жылауы, топқа барудан бас тартуы мүмкін. Өзіне таныс емес
ортаға ата-анасы тастап кетіп бара жатқан бала жайын сіз түсінуіңіз
қажет. Әрине, бөбегіңізді сіз де аяйсыз, көзіңізге жас та келуі
мүмкін. Мұныңызды бала көріп қалса, сізге аяныш білдіріп, ол
бұрынғысынан да қатты жылайды. Сондықтан мұндай сәтте сәбиге көңіл
күйіңізді сездірмеуге тырысыңыз, қайта оны еркелетіп, жылы
сөйлеңіз, жұбатыңыз.
Балаңыз жолдастары мен ұстазына тез үйренеді. Сөйтіп, өз ықыласымен тобына жеткенше асығатын, тіпті үйге қайтқысы келмейтін болады.
Баланы ыңғайлы әрі жеңіл киіндірген жөн: қыз балаға алдынан түймелейтін көйлек, ер балаға жейде мен қысқа шалбар кигізу керек. Бақшада ауыстырып киетін аяқ-киім ала келу қажет. Баланы алғашқы күннен бастап өз шкафына жылы киімдері мен аяқ-киімдерін ықтияттап іліп қоюға үйреткен жөн.
Егер сәби өте жас болып, түбекке отыруға дағдыланбаса, балабақшаға онымен бірге артық іш киімдерді целлофан-пакетке мұқият орап ала келген жөн. Өз балаңыз тәрбиеленіп жүрген балалар мекемесінің қоғамдық өміріне белсене араласыңыз, медициналық қызметкерлермен тығыз байланыс жасап тұрыңыз.
Егер балаңыз бүгін үйде қалып қойса, оның себебін медбикеге айтып түсіндіріңіз. Ал баланың температурасы көтеріліп, дәрігер шақыртуға тура келсе, онда сырқаттың түрін үш күннен кешіктірмей хабарлаңыз.
Кейбір ата-аналар баласын балабақшаға тастап кетерде екі-үш сағаттан соң келіп алып кететіндерін айтып, уәде береді.
Сәби осы уәдені ұмытып кетіп, әке-шешесімен мүлдем кездесе алмай қалудан қорқып, екі көзі төрт болып үнемі жолға қарап тосумен болады, ойынға араласпайды, көңілсіз күйге түседі.
Үздіксіз тосу баланы дағдылы
ырғақтан шығарады. Ол тамақ ішуден қалады, ұйқысы
бұзылады.
Өз балаңыз тәрбиеленіп жүрген балалар мекемесінің қоғамдық өміріне
белсене араласыңыз, медициналық қызметкерлермен тығыз байланыс
жасап тұрыңыз. Егер балаңыз бүгін үйде қалып қойса, оның себебін
медбикеге айтып түсіндіріңіз.
Ал баланың температурасы көтеріліп, дәрігер шақыртуға тура келсе, онда сырқаттың түрін үш күннен кешіктірмей хабарлаңыз.
Мектеп жасына дейінгі балалардың зиянды әдеттері
Мектепке дейінгі жаста балаларда бастапқы әдептілілік сезімдер мен ұғымдар, адамшылық мінез-құлықтың ең қарапайым дағдылары қалыптасады. Баланың мектеп жасына дейінгі кезде қалыптасқан мінез-құлықтарының және ересек адамдармен, құрбы-құрдастарымен қатынастарының формалары, адамгершілік білімдері мен сезімдері негізінде адамгершілік көзқарастардың, мінез-құлықтың, сезім мен сананың жаңа формалары одан әрі дамытылады.
Балалардың зиянды әдеттері жақ-тіс жуйесінің құрылысы мен қызметінің ауытқуына әсер етеді.
Этикалық тәрбие ісінің ең басты мақсаты - адамгершілік мінез-қүлықтарды қалыптастыру, тәрбие ісінің күнделікті өмір жағдайындағы адамгершілік іс-әрекет бірлігінен қүралады. Өз қылықтарымен адам айналамен байланысып, ондағы жағдайлармен қарым-қатынас бейнелейді.
Балалардың этикалық тәрбиесін, әсіресе адамгершілік сезімін оятатындай, белгілі бір жүйеде, әр топтағы баланың жасына, түйсігіне лайықты етіп, барлық тәлім-тәрбие жұмыстарымен ұштастыра жүргізгенде ғана нәтижеге жетуге болады. «Атымды адам қойған соң, қайтіп надан болайын», - деп ұлы атамыз Абай айтқандай: халқымыз бәрінен жоғары қойған адам бойындағы ең асыл қасиет – ар, ұят-имандылықтан бастау алып, мейірімділікке, адалдыққа, қайырымдылыққа, жомарттыққа, ынтымаққа, бір сөзбен айтқанда адамгершілікке апарар тура жол болып табылады.
Халық педагогикасының тәрбиесі арқылы балалардыңэтикалық тәрбиесін қалыптастыру үшін жүйелі де кешенді жұмыстар жүргізу керек, педагогикалық мүмкіндіктерін қажет.
Балалар бойында өнегелік тәрбие арқылы этикалық қасиеттер қалыптастыру үшін, ең алдымен балабақша өмірін педагогикалық жүйе, яғни тұтас педагогикалық үрдіс ретінде қарастыруға қол жеткізу керек.
Тәрбиеші мен отбасы арасында хабар алмасу – ең маңызды міндеттердің бірі. Ондай қарым-қатынастың түрі көп, олар: күнделіктер, балалардың қатысуымен және олар жоқ кезде өткізілетін әңгімелер, отбасымен кездесулер, ата-аналар үшін семинарлар мен конференциялар. Отбасындағы өз баласының іс-әрекеті, мәдениетті, тәртібі жүйесін бақылайтын жұмысын жүргізу өте қажет. Баланың жеке тұлғасын дамыту бойынша ата-аналарға сауалнама тарату керек. Сауалнама нәтижесі ата-аналардың балабақша жұмысына көбірек араласып жұмыс істеуіне көмектеседі.
Мектеп жасына дейңнгі баланың
жағымды эмоцияларын дамыту тек кәсіби мамандыққа ғана байланысты
емес ол, тәрбиешінің жеке дербес қасиеттеріне де байланысты деп
тұжырымдаған. Мектепке дейінгі ерте жас шамасындағы балаларға
ерекше қарым - қатынастар талап етіледі Олар өте мейiрiмдi, нәзік,
өте сенгіш келеді. Сондықтан бұл жас шамасындағы балдырғандарды
қамқорлыққа алу, жараламай тәрбиелеу өте
маңызды.
Ерте жас шамасындағы сәбиді тәрбиелеуде ешкім
де анасын алмастыра алмайтыны туралы ұмытпау керек. Сондықтан,
ұстаз - психолог оларды ананың тұлғасындай жұмыс істей білу керек..
Мысалы, шығармашылық жұмыстарды сәбимен бірге анасына көрсету үшiн
iстеу. Ата - ананың сенімділігі арта түсіп балаға деген анасынан
басқа да сүйіспеншіліктер
оятады.
Сәбидің эмоционалды көңіл - күйі саласының
психологиялық диагностика әдiстерi өте көп. Бірақ бұл әдістердің
барлығын пайдалану мүмкіншілігі бола
бермейді.
Бiрiншiден, тәрбиешілер тестеудiң нәтижелерiн
дұрыс түсiндiрiп беру үшiн жеткiлiктi психологиялық дайындықта болу
қажет. Екiншiден, тәрбиешiге тестiң нәтижелерi жиi үрейлi немесе
қияңқы балалардың тобы көрсеткішінде жеке балаға деген қарым -
қытынаста әрекетсiздiкке әкеп соғады. Диагностиканың нәтижесі осы
жағдайда үлкен қателікке әкеліп соқтырады.Эмоцианалдық көңіл - күй
пайда болуын бағалауда Г. Степанова баланың іс - әрекет
реакцияларын ескере отырып бес балдық шкала жасаған. Бұл шкала
бойынша баланың эмоциялық күйiн бағалауға
болады.
Баланың іс - әрекетін сипаттайтын ең маңызды салалардың бiрi - негiзiнде нормалар және ережелердiң меңгеруi оның әлеуметтiк дамытуы болып табылады: бiр жағынан, баланың заттық әлемнің қағидаларын түсінуі қажет. Екінші жағынан - адамдарға деген қарым - қатынастың ережесi. Бұл процессте баланың мінез - құлқының эмоционалды күйзеліске ұшырауы ата - аналары мен айналасындағылардың кері әсерінен тууы мүмкін
Мiнез - құлық эмоционалды
күйзеліске ұшырайды. Баламен - аналық қатынастардың бұзушылығы,
қолайсыз психологиялық ахуал тағы басқалар патологиялық факторлар
негативтi факторлардың бiр қатарының әсерiмен бiрақ
балада әлеуметтiк - эмоцианалды сәтсiздiктiң
белгiлерi қалыптасады. Орынсыз терiс эмоциялар болады, жеке
организмнiң дамуының процессiне кері әсер етеді.Демек, педогоктар
мен психологтерiнiң алдында осыған байланысты балаларды өмірге
деген сүйіспеншілігін арттырып, қоғамда және жеке адам басындағы
қайғырулар, басқа адамдардың сезiмiнде елең
ету. (оған көмекке
келу, қуану және қайғыру т. с. с
с)..
Өз эмоцияларымен басқара білу - мектепке
дейiнгi жастағы балалардың ең басты жетістігі.. Сондықтан
эмоцияналдық функция ол мектеп жасына дейінгі баланың орталық
психикалық функциямен деп аталады және соған еріксіз түрде
айналады..
Л. С. Выготскийдің айтуынша мектепке барғанша
баланың эмоцианалды - реакциялары баланың мiнез - құлығына тiкелей
үстемшiлдiк етуін жоғалтады. Сәби өз эмоцияларымен басқаруды
үйренедi.” Бұл, алайда, мектеп жасына дейінгі мерзiмнiң соңғы
кезінде қызу өмiрдiң жеткiлiктi тәжiрибесiмен ғана ие болатындай
жағдай болуы мүмкiн.
Ұлы педогоктардың пiкiрiнше, м. ж. д. баланың
эмоцианалды көңілінің дамыуы оның тәрбиесiнiң ең маңызды
шарттарының бiрi болып табылады. Мектеп. ж. д. баланың эмоционалды
күйзелуі болашақта жеке тұлға болып қалыптасуы үшін қауіп - қатер
тудырады.
Баланың iшкi эмоция көңіл -
күйінің қатынасы әлеуметтік жағдайы даму үшін ықпал етеді.Міне
осыған орай мектеп дасына дейінгі баланың эмоционалды, әлеументті
және адамгершілік жағынан дамуы тығыз байланысты деген ұғым
қалыптасады.
Қазіргі заман педагогика ғылым тұрғысынан
қарасақ сәбидің әлеументтік - эмоцианалды дамуы ол м. ж. д баланың
өте күрделі социализациялық
мәселесі.
«Жақсы», «жаман» деген
сөздердің мәнін айыра бастауы балада ұялу сезімінің қалыптасып келе
жатқаңдығын байқатады. Мәселен, таза жүріп-тұруға дағдыланған
кейбір балалар ойын жүріп үсті-басы былғанып қалса, бұған қатты
қынжылады, ол, әсіресе, әке-шешесінен катты қысылады. Мұндайда оған
жақтырмаған пішін көрсету не зілсіз ескертпе жасаған абзал. Бұл
онда ұялу сезімінің беки түсуіне себепші
болады.
Мектепке түскен баланың ұялу сезімі жаңа мазмұнға түсіп, күрделенеді. Енді бала өзінің түрлі ағат істеріне бүкіл ұжым алдында жауап беретінін, мұның оңай нәрсе еместігін аңғаратын болады.
Тәжірибелі тәрбиеші баланың ұялу сезімін аса сабырлылықпен ескеріп отырады, өйткені туысынан жүйке жүйесі әлсіз, босаң балалардың ұялу сезімін елемесе, қиын халге ұшырайды. Әсіресе, не болса соған ұяла беретін балалардың психологиясына мұғалім байсалдылықпен қарауы қажет.
Балалардың зиянды әдеттері жақ-тіс жуйесінің құрылысы мен қызметінің ауытқуына әсер етеді.
Зиянды әдеттерге саусақтарды, тілді, ерінді, қаламды, жастық бұрышын т. б. заттарды тістеу мен сору жатады
Балалардың эстетикалық талғамын тек осы айтылғандар туғызып қоймайды. Оны тудыратын себептер сан алуан- Мәселен, адамның қолынан істеліп шыққан әдемі нөрселер де, еңбек романтикасы да, еңбек адамдарының ерлік істері де эстетикалык сезімдерді тудырып отыратын қуатты факторлар болып ессптелінеді. Жер бетіндегі байлықты, әсемдік атаулыны жасайтын — адам.
Адам араласпай бүлардың бірде-біреуі әсем де сүлу да бола алмайды. Сондықтан да эстетикалық сезімдердің басты бүлағы адамдар екенін балалар жақсы үғатындай болсын.
Өз эмоцияларымен басқара білу
- мектепке дейiнгi жастағы балалардың ең басты жетістігі..
Сондықтан эмоцияналдық функция ол мектеп жасына дейінгі баланың
орталық психикалық функциямен деп аталады және соған еріксіз түрде
айналады..
Балалар бойында өнегелік
тәрбие арқылы этикалық қасиеттер қалыптастыру үшін, ең алдымен
балабақша өмірін педагогикалық жүйе, яғни тұтас педагогикалық үрдіс
ретінде қарастыруға қол жеткізу
керек.
шағым қалдыра аласыз













