Мектепке дейінгі 3-5 жас аралығындағы балалардың психологиясы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Мектепке дейінгі 3-5 жас аралығындағы балалардың психологиясы

Материал туралы қысқаша түсінік
Психолог мамандарга, тәрбиешілерге арналган
Материалдың қысқаша нұсқасы


Мектепке дейінгі 3- 5 жас аралығындағы балалар психологиясы

Өзін-өзі тануды дамыту және «Мен» имиджін идентификациялау жеке және жеке дамуды ынталандырады; Кішкентай бала өзінің кім екенін және қандай екенін түсінуге кіріседі. Баланың ішкі әлемі қайшылықтармен толтырыла бастайды: ол өзін-өзі қамтамасыз етуге тырысады және ересек адамның көмегінсіз тапсырманы шеше алмайды, жақын туыстарын жақсы көреді, олар оған өте маңызды, бірақ ол бостандығына шектеу қойса да ашулана алмайды. Қоршаған ортаға қатысты бала өзінің мінез-құлқы мен ересектер әлеміне деген қызығушылығын сезінетін өзінің ішкі позициясын қалыптастырады.

Бұл жастағы балалардың белсенділігі мен шаршамайтындығы әрдайым дайын екендігінде көрінеді. Бала өз ісінің жетістіктерін мақтан тұтады, өз жұмысының нәтижелерін сыни түрде бағалайды. Мақсатты белгілеу қабілеті қалыптасады: ол нәтижені неғұрлым нақты көрсете алады, үлгімен салыстырылады, айырмашылықтарды белгілейді. Бұл жаста бала бұл мәселені зерттемей-ақ зерттейді. Оның қабылдауы айналадағы шындықты толығымен көрсетуге мүмкіндік береді. 4 жастағы балаларда визуалды тиімділік негізінде визуалды пішінді ойлау пайда болады. Басқаша айтқанда, баланың әрекетін белгілі бір тақырыптан бірте-бірте бөлу, жағдайды «секілді» деп басқа жаққа аудару. Ерте жастағы кездерде, 3-4 жастан кейін жаңартатын қиял басымдыққа ие болады, яғни бала тек ересектердің әңгімелерінен және ертегілерінен түсірілген суреттерді қайтадан жасай алады. Қиялды дамытуда баланың тәжірибесі мен білімі, оның көкжиегі өте маңызды. Бұл жастағы балаларға әр түрлі көздерден, нақты және ертегіден тұратын элементтердің қоспасы сипатталады. Балада пайда болған фантастикалық ойлар эмоционалды қаныққан және шынайы болады.

Мектепке дейінгі 3-4 жастағы баланың есте сақтау қабілеті бейнелермен сипатталатын ерікті емес. Заттардың, жан-жануарлардың, айналасында болып жатқан құбылыстардың танып,, сұрауы- басым, бірақ есте сақтамайды. Өзінің жұмысымен, ойынымен тікелей байланысты болған сәттерді ғана жақсы есте сақтайды, қызықты және эмоциялық жағынан есіне түсіре алады. Дегенмен, есте қалған нәрсе ұзақ уақыт бойы қалады.

Бұл жастағы балалар ұзақ уақыт бойы бір ғанатақырыпқа немесе ойынға назар аудара алмайды, ол бір іс-әрекеттен екінші әрекетке , ойынға, тақырыпқа тез ауысады.

Эмоционалды жоспарда алдыңғы үрдістер секілді бірдей үрдістер жалғасуда. Сипатталған өткір көңіл-күй өзгерістері. Эмоционалдық күй физикалық үйлесімге байланысты. Бұл көңіл-күйге құрбылар мен ересектермен қарым-қатынас әсер етеді; Баланың басқаларға берген сипаттамалары өте субъективті. Дегенмен эмоционалды түрде салауатты, мектепке дейінгі тәрбие оптимизммен сипатталады.

3-4 жас аралығындағы балалар балалармен қарым-қатынас ережелерін үйренеді, содан кейін ересектермен жанама бақыланады.  3 жастағы жасы «қиын» деп сипатталады. Оның «қиындықтары» - бұл жақын ересектерден бөлек басталатындықтан, бала кез-келген жағдайда үлкенедерден көргенін жасап, өнегелілік танытады.

«3 жастағы дағдарыс» - шартты анықтау, өйткені дағдарыс кезеңі әлдеқайда кең. Кейбір балаларда 2 жас10 айында, ал басқаларында - үш жарым жаста басталуы мүмкін. Дағдарыстың басталуының алғашқы дәлелі баланың ересектердің сұрауларына бағынбауды тоқтатқан кезде негативтілік пайда болуы мүмкін. Бір жағынан, өзімшілдікті ажырату әрекеті мен өз қалауымның қалыптасуы - прогрессивті үрдіс. Екінші жағынан, өз пікірін білдіру қабілетінен объективті болмағандықтан ер еркектерге жақындасып, ең қолжетімді жолды таңдайды. Баланың жалғыз мақсаты - өз көзқарастары бар екенін және әрбір адам оны тыңдауға, бағалауға тиіс екенін білуге мүмкіндік алу.

Сәбилер балалар бақшасы (3-4 жас)


Танымдық әрекет: қиял, жады, көңіл, қабылдау, математикалық қабілеттер, логика.

Эмоционалды-сауық саласы: жынысы мен жасын анықтау, ұл - қыз.

Әрекеті: сюжетті ойын, моториканы дамыту, құрдастарымен қарым-қатынас жасау дағдыларын қалыптастыру. 

4 жастан кейін баланы жай заттардың аты немесе феномені ғана емес, оның пайда болу себептері мен салдарықызықтыра бастайды. Сондықтан 4 жастағы баланың басты сұрағы «Неге?» деген сұрақ пайда болады.

Бала дамып, физикалық тұрғыдан әлдеқайда төзімді болады. Бұл психологиялық төзімділіктің дамуын ынталандырады. Шаршауды азайтады, көңіл-күйі реттеледі, әлдеқайда тұрақты болады, шатасуға бейім емес.


Осы жастағы әлдеқайда тең неғұрлым маңызды әрі қызықты болады. Бала ойындарда серіктестікке ұмтылады, оған енді қасында отырып ойнау қызықты емес. Сексуалдық ерекшеліктері негізінде қалыптасады. Ойын қауымдастықтары біртіндеп тұрақты болады.

Балада көрінетін жаңа білім дамуға және қызығушылыққа, әсерге және сезімге деген белсенді дамып келе жатқан қажеттілік оған тікелей қабылданған шектерден тыс шығуға мүмкіндік береді. Басқаша айтқанда, бала ауызша сипаттама арқылы ол ешқашан көрмегенін елестете алады. Болашақта алға жылжудың керемет қадамы - бұл тұжырымдарды қалыптастыру қабілетінің дамуы, бұл тез жағдайда ойлаудың үзіндісі болып табылады.

Эмоциялық қанықтылыққа және олардың қызығушылығына назар аудару тәуелділігі сақталады. Бірақ тұрақтылық пен еріктілік мүмкіндігі дамиды.


Дене ыңғайсыздығына сезімталдықты азайтады.

Қиялы белсенді дамып келеді, оның барысында бала өзіне және жақын адамдарына керемет оқиғалардың тізбегіне айналды. Баланың осы мүмкіндіктері ересектердің құзыретті пайдалануы оның моральдық құндылығына ықпал етеді; және танымдық дамуы басым болып келеді. Баласымен оның қиялын талқылап, оларға қосылыңыз, әңгімелер желісіне кезек беріп, тыңдап кейіпкерлердің әрекеттеріне адамгершілік моральдық баға беріңіз.


4-5 жастағы баланы тәрбиелеудегі кемшіліктер бірте-бірте тамыр жайып, тұрақты тнегативті сипатқа ие болып кетпеу фактілеріне назар аудару керек.


Балабақшаның орта тобы (4-5 жас)

Танымдық әрекет: қиял, жады, көңіл, қабылдау, математикалық қабілеттер, логика.

Эмоционалдық-сауық саласы: өзін-өзі тану, өзін-өзі бағалау.

Әрекеті: ересектермен қарым-қатынаста ойнау, моториканы дамыту, ересектермен коммуникативті дағдылар.





Shape6 Shape5 Shape4 Shape3 Shape2 Shape1

Shape9



О
Й
Л
А
У

ЖЕКЕ ТҰЛҒА

(өзін-өзі бағалауды арттыру, бұзушылықтармен жұмыс жасау)

Shape8 Shape7

Түзете- дамыту әрекетін талап ететін салалар



Қарым-қатынас

(мінез-құлық тәрбиесін кеңейту)


Е

С

Т

Е

САҚ

ТАУ







С

Ө
Й
Л
Е
У




 

Ұсақ және үлкен моторлық дағдылар

КӨҢІЛ-КҮЙ

(оң тұрғыда тұрақтылықты дамыту)

Shape10

З
Е
Й
І
Н

(Концентрациялы)






Shape11


Shape12


Shape13

белсенділігін арттыру






































 



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
20.07.2018
1194
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі