жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАРМЕН ҚҰРАСТЫРУ БОЙЫНША ДИДАКТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР КАРТОТЕКАСЫ
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАРМЕН ҚҰРАСТЫРУ БОЙЫНША ДИДАКТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР КАРТОТЕКАСЫ
3-4 жастағы балалар үшін
"Геометриялық фигуралар»
Мақсаты: балаларды негізгі геометриялық фигуралармен таныстыру.
Материал: геометриялық фигуралардан үй, шырша, күн және т.б. бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Сурет бойынша сөйлескеннен кейін баладан квадрат (үшбұрыш, шеңбер, тіктөртбұрыш) көрсетуді, содан кейін нүктелі сызықтармен бейнеленген фигураларды қарындашпен қоршауды, содан кейін суретті бояуды сұраңыз. Жұмыс барысында баламен жиі қайталаңыз: "Шарик дөңгелек, терезе квадрат..."
"Фигураны тап және ата»
Мақсаты: балалардың білімдерін геометриялық фигураларды.
Материал: геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Балаға алдымен фигураны рамкада бояуды, содан кейін оны басқалардан бөліп беруді ұсыныңыз. Ол білетін фигураларды және ол бояу үшін таңдаған түс атауын сұраңыз.
"Жалаушалар мен гирляндтар"»
Ойын мақсаты: балалардың логикалық ойлауын дамыту, гүлдер мен геометриялық фигураларды білуге жаттығу.
Материал: жалаушалардан және басқа да геометриялық фигуралардан гирлянда бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Балаларға әрбір бірінші фигураны гирляндалар мен жалаушаларды бояуды, содан кейін қарындашпен пунктир бейнеленген фигураларды жауып, оларды кез келген түске бояуды ұсыныңыз. Содан кейін баладан фигураларды көрсету және атау, сондай-ақ олардың түсі қандай екенін айту сұраңыз.
"Желкен»
Ойын мақсаты: балаларды "Үшбұрыш" формасымен таныстыру, ойлау қабілеттерін дамыту.
Материал: геометриялық фигуралардан қайық бейнеленген сюжеттік сурет, геометриялық фигуралары бар карточка.
Ойын барысы. Балаларға суретте не салынғаны туралы айтып, содан кейін желкенді қарындашпен бұрыңыз. Қандай геометриялық фигураға ұқсас, қандай геометриялық фигуралар белгілі.
Осыдан кейін балалар кішкентай Үшбұрыш, содан кейін үлкен. Егер олар қиын болса, оларды бояуға, кесуге және суретке салуға көмектесіңіз.
Ойынның соңында қандай геометриялық фигураны кескенін анықтаңыз. Қоршаған кеңістікте үшбұрышты формадағы заттарды табуды ұсыныңыз. Бала үшбұрышты үстелге, еденге, ауада саусақпен салсын. Қағазда Үшбұрыш салуды ұсынуға болады.
"Тауық отбасы»
Ойын мақсаты: геометриялық фигураларды тану және атауда балаларды жаттықтыру, балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: курин отбасы бейнеленген сюжеттік сурет, геометриялық фигуралар бейнеленген карточка.
Ойын барысы, баламен сюжеттік суретті қарастырыңыз (алдын ала боялған). "Кім нарисован? Отбасында Әкем, анам Кім? Онда балаларымыз? Қанша балапандар? Олар қандай түсті?"Содан кейін геометриялық фигуралар бейнеленген карточканы ұсыныңыз және тауықтың, петухтың, балапанның суретіне желімделетін фигураларды тауып алуды сұраңыз.
Балаға кесуге көмектесіңіз, ал ол өзі желімдейді. Жұмыс аяқталғаннан кейін оның жетістіктеріне қуаныңыз. Балаға суретте ең үлкен шеңберді, шеңберді аз және ең кішкентай шеңберлерді көрсетуге болады.
Ойынның соңында қандай геометриялық фигураның орындалғанын анықтаңыз. Қоршаған кеңістікте дөңгелек пішінді заттарды табуды ұсыныңыз. Бала үстелде, еденде, ауада саусақпен шеңберді салсын. Қағазға шеңбер салуды ұсынуға болады.
"Тауық отбасы»
Ойын мақсаты: геометриялық фигураларды тану және атауда балаларды жаттықтыру, балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: курин отбасы бейнеленген сюжеттік сурет, геометриялық фигуралар бейнеленген карточка.
Ойын барысы, баламен сюжеттік суретті қарастырыңыз (алдын ала боялған). "Кім нарисован? Отбасында Әкем, анам Кім? Онда балаларымыз? Қанша балапандар? Олар қандай түсті?"Содан кейін геометриялық фигуралар бейнеленген карточканы ұсыныңыз және тауықтың, петухтың, балапанның суретіне желімделетін фигураларды тауып алуды сұраңыз.
Балаға кесуге көмектесіңіз, ал ол өзі желімдейді. Жұмыс аяқталғаннан кейін оның жетістіктеріне қуаныңыз. Балаға суретте ең үлкен шеңберді, шеңберді аз және ең кішкентай шеңберлерді көрсетуге болады.
Ойынның соңында қандай геометриялық фигураның орындалғанын анықтаңыз. Қоршаған кеңістікте дөңгелек пішінді заттарды табуды ұсыныңыз. Бала үстелде, еденде, ауада саусақпен шеңберді салсын. Қағазға шеңбер салуды ұсынуға болады.
Тауық отбасы»
Ойын мақсаты: геометриялық фигураларды тану және атауда балаларды жаттықтыру, балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: курин отбасы бейнеленген сюжеттік сурет, геометриялық фигуралар бейнеленген карточка.
Ойын барысы, баламен сюжеттік суретті қарастырыңыз (алдын ала боялған). "Кім нарисован? Отбасында Әкем, анам Кім? Онда балаларымыз? Қанша балапандар? Олар қандай түсті?"Содан кейін геометриялық фигуралар бейнеленген карточканы ұсыныңыз және тауықтың, петухтың, балапанның суретіне желімделетін фигураларды тауып алуды сұраңыз.
Балаға кесуге көмектесіңіз, ал ол өзі желімдейді. Жұмыс аяқталғаннан кейін оның жетістіктеріне қуаныңыз. Балаға суретте ең үлкен шеңберді, шеңберді аз және ең кішкентай шеңберлерді көрсетуге болады.
Ойынның соңында қандай геометриялық фигураның орындалғанын анықтаңыз. Қоршаған кеңістікте дөңгелек пішінді заттарды табуды ұсыныңыз. Бала үстелде, еденде, ауада саусақпен шеңберді салсын. Қағазға шеңбер салуды ұсынуға болады.
"Беткейіне қою суреттер"
Ойын мақсаты: балалардың логикалық ойлауын дамыту, геометриялық фигуралар білімдерін бекіту.
Материал: геометриялық фигуралардан жасалған суреттері бар карточка-үлгілер, бос карточкалар, түрлі түсті және өлшемдегі кесілген геометриялық фигуралар.
Ойын барысы. Балалармен суреттерді қарастырыңыз. Оларға таныс геометриялық фигураларды табуды ұсыныңыз.
Түрлі-түсті қағаздан екі данада пішін қиып, балалармен бірге аппликация жасаңыз. Бейнелердің екінші жинағы балаларға суреттерді қоюға ұсыныңыз. Ойын кезінде балалардың жадына гүл атауларын бекітуді ұмытпаңыз. Екінші сурет үшін фигураларды олардың пішіні бірдей болатындай етіп кесіңіз, ал түсі әр түрлі, баланың пішіні мен түсі бойынша детальды іздеңіз.
Схема бойынша құрастыру»
Ойын мақсаты: мектепке дейінгі кіші жастағы балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: контурлы схемалары бар карточкалар, құрылысшы бөлшектері.
Ойын барысы. Балаларға контурлы схемалары бар карточка береді және осы суретті үлгі ретінде осы карточканы пайдалана отырып, құрылыс жиынтығының ірі бөлшектерінен үстелге салуды ұсынады. Балаларға тапсырманы қиындату үшін қажет етуден бірнеше бөлікке көбірек ұсыныңыз.
"Таяқшадан құрастырамыз"
Мақсаты: геометриялық фигуралардың білімдерін бекіту, балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: заттардың контурлы бейнесі бар карточкалар, ұзындығы әртүрлі таяқшалар.
Ойынның мақсаты. Балаларға ұзындығы әртүрлі таяқшаларды ұсыныңыз, ең ұзын, қысқа және ең қысқа. Баланың ұсынысы бойынша таяқшадан қандай да бір фигураны салыңыз. Содан кейін балаға карточка беріңіз, онымен заттардың контурын қарап, оны білсін,атасын. Содан кейін кез келген фигураны салыңыз. Жұмыс барысында, белгілеу барысында пайда болатын таныс геометриялық фигуралардың атауларын бекітіңіз. Өз ойымен фигураны таяқшалармен салуды сұраңыз.
"Фигураны тап»
Ойын мақсаты: оқушыларды геометриялық фигуралардың атауымен таныстыру, конуспен, цилиндрмен және призмамен таныстыру.
Материал: Құрылыс конструкторының жиынтығы, геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Баладан текшені, кірпішті тауып, алып келуді сұраңыз, сол ұзын пластина (құрастыру үшін қарапайым құрылыс материалы қолданылады). Балаға конусты көрсетіңіз және сол бөлшекті (цилиндрді, содан кейін призманы) табуды ұсыныңыз. Осыдан кейін балаға карточка беріңіз және осы мәліметтерді табуды ұсыныңыз.
"Жұбын тап»
Ойын мақсаты: логикалық ойлауды дамыту, геометриялық фигуралардың атауын және түстерін атауымен жаттығу.
Материал: 8 бөлікке бөлінген геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар, ойнайтындар саны бойынша кесілмеген карточкалар
Балаға ойын ойнауды ұсыныңыз. (Карталардың бірі сегіз бөлікке кесіледі.) Картаға кесілген карточкаларды (пішін бойынша бірдей, бірақ түсі мен өлшемі бойынша әр түрлі фигуралар) салу. Қандай да бір карточканы көтеріп, сол бөлшекті, бірақ басқа түсті немесе өлшемді табуды сұраңыз. Тапсырманы орындау кезінде балаларды гүл атауында жаттығыңыз.
"Башня" және " построй схемасы бойынша»
Ойын мақсаты: балаларды сызбаларға бағдар жасай отырып, қарапайым құрылыстарды орындауға үйрету.
Материал: Құрылыс схемалары, құрылыс жиынтығы.
Ойын барысы. Балалармен білетін құрылыс бөлшектерін еске түсіріңіз, олардың қасиеттерін көрсетіңіз. Карточканы көрсетіңіз, онда не бейнеленгенін сұраңыз, қарастыруды және құрылыстың қандай бөлшектерінен айтуды ұсыныңыз. Құрылыс бөлшектерінен бірдей құрылыс салуды сұраңыз. Бөлшектердің табиғи шамада бейнеленуі маңызды.
" бөлшектерді қоямыз"
Ойын мақсаты: балаларды сурет салу арқылы сурет салуға үйрету.
Материал: контурлы суреттері бар карточкалар, құрылыс жиынтығы немесе жазық геометриялық фигуралар.
Ойын барысы. Балаларды суреттің бір қырының көлемді бөлшектерін сурет салуға үйретеді. Балаларға карта ұсыныңыз және әдемі суреттер жасауды сұраңыз (бір бөлшекті орнату мысалында көрсетіңіз).
Дуал құрайық " ойыны»
Тәрбиеші құрылыс материалымен ойнайтын балаларға былай дейді: "бұл сізде құрылыс бар ма? Сіз не саласыз? Саша, бұл сізде не? Үй. Ал сенде Гена бар ма? Да үйшік? Мен көремін. Құрылыста жақсы құрылыс материалы бар. Сіздің үйіңіз үшін жақсы қоршау салуға болады. Жаңа құрылысты бастаймыз. Қандай қоршаулар болатынын көрейік.
Біз үй салуды шештік
Өз аңдар үшін.
Үй салынды, енді
Бізге дуал қажет.
Тақтайлар қысылған,
Крепко прибивали.
ТҰК-ТҰК, перестук,
Тақтайлар қысылған,
ТҰК-ТҰК, перестук
Крепко прибивали.
4-5 жастағы балалар үшін
"Беткейіне қою фигуралар»
Ойын мақсаты: балаларды геометриялық фигуралардан суреттерді бөлуге үйрету.
Материал: суреттер карта-схемалары, құрылыс жиынтығы.
Ойын барысы. Балаларға суреттер салу үшін схемалар мен геометриялық фигуралар ұсынылады. Тапсырманы орындағаннан кейін: "бұл машинаны қандай фигурадан құрдыңыз? Сіз бұл қатерлі ісік үшін қанша фигура қажет болды? Мұнда қанша бірдей фигуралар бар?"
"Артық тап»
Ойын мақсаты: мектепке дейінгі балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Картада геометриялық фигуралардың қатары бейнеленген. Балаларға оларды қарастыруды және оларға артық не екенін анықтауды, содан кейін неге негіздеуді ұсынады.
"Неге ұқсайды?»
Ойын мақсаты: балалардың көрнекі-бейнелі ойлауын дамыту.
Материал: жазық геометриялық фигуралар жиынтығы.
Ойын барысы. Тәрбиеші ойылған геометриялық фигураларды кезекпен көрсетіп, оларды атайды және олар ұқсас деп айтуды сұрайды. Мысалы: шар-колобок, күн, бет, ауа шары және т. б.
Таяқшадан құрастырамыз»
Ойын мақсаты: балалардың логикалық қабілеттерін дамыту.
Материал: үш өлшемді ұзындықтағы таяқшалар, қарапайым суреттер бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Балаларға ұзындығы әртүрлі таяқшаларды таратады,оларды көлемі бойынша үш бөлікке бөлуді ұсынады. Содан кейін суреттер береді (қарапайым нысанды заттардың нақты бейнесі: жалауша, машина, желкенді қайық, тачка, гүл, ваза және т.б.) және осы заттардың суретін таяқшалармен салуды сұрайды.
"Сопоставь»
Ойын мақсаты: мектепке дейінгі балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: мектепке дейінгі балаларға жақсы таныс геометриялық фигуралар мен нақты пәндер бейнеленген суреттер.
Ойын барысы. Балаларға екі сурет ұсынылады, біреуінде геометриялық денелер (куб, цилиндр, шар, конус және т.б.), басқа нақты заттар, мектепке дейінгі балаларға жақсы таныс заттар, қандай геометриялық дененің сол немесе басқа пәнге ұқсас екенін атап көрсетуді сұрайды. Балаларға " не ұқсайды?"- қоршаған кеңістікте таныс геометриялық денелерді еске түсіретін заттарды табу. Балалардан бір және басқа суреттегі дөңгелек, квадрат, фигураларды көрсетуді және атауды сұраңыз.
"Есімде, бұл ұқсайды»
Ойын мақсаты: оқушыларды геометриялық фигураларды атауда жаттықтыру.
Материал: геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар. Ойын барысы. Балаларға құрылыс бөлшектері бейнеленген карточкалар ұсынылады. Тәрбиеші өзіне ұқсастығы бар заттарды еске түсіруді, бұл заттардың неге көрсететінін негіздеуді сұрайды.
"Есептеу және құрастыру»
Ойын мақсаты: мектепке дейінгі балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: геометриялық фигуралардан жасалған роботтар бейнеленген карточкалар, құрылыс жинақтары немесе жазық геометриялық фигуралар.
Ойын барысы. Балаларға геометриялық фигуралардан Роботтар бейнеленген сурет көрсетеді. Тәрбиеші адамның роботын санауды ұсынады, қанша робот-ит деп сұрайды. Кез келген роботты таңдап алуды, қандай фигурадан жасалғанын, оған бірдей фигуралар-бөлшектер қанша барды екенін айтып беруді сұрайды. Содан кейін балаларға геометриялық фигуралар береді және олардан ұнаған суреттер салуды сұрайды.
"Бөлмені жайластыру»
Ойын мақсаты: мектепке дейінгі балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: қағаз парағы (35 * 45см), құрылыс жиынтығы, жазық геометриялық фигуралар
Ойын барысы. Тәрбиеші балаларға қағаз парағын (З5*45 см) ұсынады және бұл қуыршақ бөлмесінің едені, терезелер мен есіктерге аралық қалдыра отырып, оны кірпішпен (бөлме қабырғалары) жабыстыруды сұрайды. Балалар мұны жасағаннан кейін, парақты алып, кла салынған бөлменің жанында береді. Содан кейін геометриялық фигураларды алып, оларды қағазға салып, жиһазға ұқсас заттарды (квадрат - табуретка, тіктөртбұрыш - кереует және т.б.) таңдай алады. Тәрбиеші мектепке дейінгі балалармен алған сызбаны қарап, кірпіштермен жабдықталған бөлмеде "жиһаз" қоюды сұрайды. Жұмыс аяқталғаннан кейін балалар суретті құрылыспен салыстырады.
"Геометриялық денелер мен фигуралардың арақатынасы»
Ойын мақсаты: оқушыларды геометриялық фигуралардың суреттерін және конструктордың құрылыс бөлшектерін сәйкестендіруге үйрету.
Материал: геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар, құрылыс жиынтығы.
Ойын барысы. Мектепке дейінгі балаларға Геометриялық денелердің суреттерін, содан кейін төменде бейнеленген геометриялық фигураларды қарастыруды ұсынады. Тәрбиеші карточкада бейнеленген құрылыс бөлшектерін тауып, карточканың астында бейнеленген геометриялық фигуралардың пішіні бар жақтарын көрсетуді сұрайды.
Егер балаларға геометриялық фигуралар мен денелерді құрылыс бөлшектерін пайдаланбастан салыстыруды ұсынса, тапсырма қиындайды
Балаларға арналған 5-7го жылғы
"Башня" және " построй моделі бойынша»
Ойын мақсаты: балаларды дайын үлгі бойынша құрастыруды үйрету.
Материал: көлемді модельдер, құрылыс конструкторы.
Ойын барысы. Құрылыс материалынан күрделі емес құрылымдарды жасап, оларды қағазбен немесе матамен жабыстырып, көлемді модельдер алыңыз. Конструкция туралы жалпы түсінік бар, бірақ ол қандай бөлшектерден жиналды, болжау керек. Балаларға осы үлгілер бойынша құрылыстарды жасауды ұсыныңыз. (Дайындық тобының балалары суреттелген, сызылмаған көлемді модельдер бойынша күрделі құрылымдарды құрастырады.)
"Схема жасаңыз»
Ойын мақсаты: мектепке дейінгі балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: жазық геометриялық фигуралар, фломастерлер, қағаз парақтары, контурлық схемалар, құрылыс жинақтары.
Ойын барысы. Балаларға алдын ала кесілген картонды геометриялық фигуралардан түрлі күрделі емес суреттерді қағазға салып, содан кейін барлық фигураларды фломастерлермен қоршап - схемалар алынады. Оларды жазықтық үлгілеу бойынша құрал ретінде қолдануға болады (дайындық тобының балаларына әрбір геометриялық фигураны емес, фигуралар моделіне біріктірілген жалпы контурды құра отырып, контурлық схемалар жасауды ұсынады.) Содан кейін балалар осы схеманы бөлу, оларды нақтылау (бояу) тапсырмасын алады. Күрделендіру ұсынылады соорудить құрылыс контурлық сызбалар.
Схема бойынша модельдеу»
Ойын мақсаты: балаларды сызба бойынша моделдеуге үйрету.
Материал: геометриялық фигуралар мен құрылыс сызбалары бейнеленген карточкалар, құрылыс бөлшектері.
Ойын барысы. Балаларға екі карта ұсынылады: біреуі геометриялық фигуралар, екіншісі - құрылыс схемалары бейнеленген. Тапсырма беріледі-сызба бойынша қажетті фигураларды таңдап, үлгілеуге кірісу. Тапсырманы геометриялық фигуралардың орнына құрылыс бөлшектерін ұсына отырып қиындатуға болады.
"Өрнегі қате»
Ойын мақсаты: балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Карточкада геометриялық фигуралардан жасалған өрнек бейнеленген. Балаларға оны қарап, өрнектің симметриялығын бұзатын қателіктерді табу ұсынылады. Содан кейін сұрақ қояды: "үлгі қандай фигурадан құрылған? Жоғарғы қатарда, төменгі, ромб, үшбұрыш, квадрат, овалдарда қанша фигуралар бар?»
Установите Яндекс.Переводчик на мобильный телефон
Переводите в Яндекс.Браузере
Таяқшадан құрыңыз»
Ойын мақсаты: есептеу таяқшасынан геометриялық фигураларды құрастыруда балаларды жаттықтыру.
Материал: есептеу таяқшалары.
Ойын барысы: мектепке дейінгі балалар есептеу таяқшасынан геометриялық фигураларды құрастыруда жаттығады.
1. "Үш (төрт, бес, алты) таяқшадан фигураны құр".
2. "Бес таяқшадан екі тең үшбұрышты құр".
3."Он таяқшадан үш квадратты тігіңіз (бір фигураны басқасына жапсыру тәсілімен)".
"Қатені тап»
Ойын мақсаты: балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: геометриялық фигуралар бейнеленген карточкалар.
Ойын барысы. Балаларға карточка ұсынады, онда геометриялық фигуралар бейнеленген, олардың ішінде геометриялық дене. Және геометриялық дененің бір қыры дененің суретін салу керек. Суреттегі қатені табу керек.
Установите Яндекс.Переводчик на мобильный телефон
Переводите в Яндекс.Брауз
"Не өзгерді»
Ойын мақсаты: балалардың логикалық ойлауын дамыту.
Материал: құрылыс бөлшектері.
Ойын барысы. Баланың алдында құрылыс бөлшектері қойылады. Олардың қанша және қалай тұратынын есте сақтауды сұрайды. Содан кейін бұрап алуды ұсынады және қандай да бір бөлшекті алып тастайды (бөлшектерді үстелдің жазықтығында басқа күйде орнатады, оларды орындармен ауыстырады, жаңаларын қосады). Содан кейін мектеп жасына дейінгі бала өзгергенін айтады.
"Өзгеру кей жерлерде»
Ойын мақсаты: балалардың ой-өрісін дамыту.
Материал: қағаз парағы, құрылыс бөлшектері, фломастерлер.
Ойын барысы. Екі ойнайды. Балаларды бір-біріне арқасымен отырғызады және бір-біріне тығыз қойылған ұсақ құрылыс бөлшектерін қағаз бетіне орналастыруды ұсынады. Содан кейін парақтан бөлшектерді алып, орындарды өзгерту және оларды қағаз бетіне дәл контурдың ішінде қайта орнату. Тапсырма соншалықты қиын, көп бөлшектер ұсынылады.
РУССКИЙ

