Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту
моделін іске асыруда мектепке дейінгі білім беру жүйесіндегі
педагог
Мектепке дейінгі білім беру – еліміздің білім
беру жүйесінің негізі. Бұл кезең баланың интеллектуалдық,
әлеуметтік, эмоционалдық және физикалық дамуының іргетасы болып
табылады. Қазіргі уақытта мектепке дейінгі білім беру жүйесінде
жаңа реформалар мен жаңашылдықтар енгізілуде. Осы реформалар мен
жаңашылдықтарды тиімді жүзеге асыру үшін мектепке дейінгі
ұйымдардың педагогтері мен әдіскерлерінің білімі мен дағдылары
маңызды рөл атқарады. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту
моделін іске асыруда педагогтің рөлі ерекше екенін атап өту
қажет.
Мектепке дейінгі білім беру жүйесіндегі
педагогтің рөлі
Мектепке дейінгі ұйымдардағы педагогтер
балалардың болашақтағы дамуына ықпал ететін негізгі тұлғалар болып
табылады. Педагогтар балалардың тұлғалық қасиеттерінің дамуына,
әлеуметтік дағдыларды қалыптастыруға және шығармашылық қабілеттерін
ашуға жауапты. Бүгінгі таңда мектепке дейінгі білім беру жүйесінде
педагогтің рөлі тек білім беру мен тәрбиелеу ғана емес, сондай-ақ
баланың қоршаған ортаға, қоғамға, әлемге деген көзқарасының
қалыптасуы мен құндылықтарды игеруі үшін де үлкен мәнге
ие.
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту
моделін іске асырудың маңызы
Еліміздің мектепке дейінгі білім беру жүйесінде
соңғы жылдары бірқатар жаңашылдықтар енгізілді. Бұл өзгерістер
балаларға сапалы білім мен тәрбие беру процесін жетілдіруді мақсат
етеді. «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделі» —
балалардың интеллектуалды, әлеуметтік, рухани дамуын кешенді түрде
қамтамасыз етуге бағытталған жаңартылған білім беру жүйесі. Бұл
модель балалардың жас ерекшеліктеріне сай білім алуына жағдай
жасап, оқыту мен тәрбиелеудің заманауи әдістерін қолданысқа
енгізеді.
Модельдің негізгі мақсаты — баланың тұлғасын
дамыту, оның қызығушылықтарын, дағдыларын, қабілеттерін ашу, баланы
мектепке даярлау және оны қоғамға бейімдеу. Бұл модельді іске асыру
үшін педагогтің кәсіби біліктілігін арттыру, инновациялық
әдіс-тәсілдерді енгізу және педагогтар мен әдіскерлердің үздіксіз
даму процесін қамтамасыз ету маңызды.
Педагогтің кәсіби дағдылары мен біліктілігін
арттыру
Мектепке дейінгі білім беру жүйесіндегі
педагогтердің кәсіби дамуы үшін әр түрлі мүмкіндіктерді қарастыру
қажет. Әдістемелік дайындық, педагогикалық инновациялар мен
тәжірибелерді енгізу – мұның бәрі педагогтің шеберлігін арттыруға
және жаңа білім беру моделімен жұмыс істеу қабілетін қалыптастыруға
мүмкіндік береді.
Кәсіби даму процесі педагогтің білімін тереңдету
мен жаңа әдістерді меңгеруге бағытталуы керек. Осы мақсатта,
педагогтар мен әдіскерлер үшін тұрақты түрде семинарлар,
тренингтер, педагогикалық кеңестер ұйымдастыру маңызды. Бұлар
педагогтардың қазіргі білім беру процесіне сәйкес келетін
әдіс-тәсілдермен танысып, жаңа технологияларды енгізу мен жүзеге
асыруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, педагогтар арасында
шығармашылық идеяларды жүзеге асыру үшін әріптестік қарым-қатынас
орнату қажет.
Заманауи әдіс-тәсілдер мен технологияларды
қолдану
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту үдерісінде
заманауи әдіс-тәсілдер мен технологиялардың рөлі артып келеді.
Педагогтің жаңа әдістерді қолдана білуі балалардың жан-жақты
дамуына үлкен ықпал етеді. Мысалы, ойын технологиясы, жобалау
әдісі, сын тұрғысынан ойлау технологиясы, коммуникативті дағдыларды
дамыту сияқты әдістер балалардың танымдық және әлеуметтік
қабілеттерін дамытады.
Ойын әдісі балалардың белсенділігін арттырады
және оларды шығармашылықпен ойлауға, жаңа ақпаратты меңгеруге
ынталандырады. Сонымен қатар, мультимедиялық және ақпараттық
технологиялар да білім беру процесіне енгізілуі тиіс. Білім беру
ортасын заманауи құралдармен жабдықтау балалардың қызығушылығын
оятып, оқытудың тиімділігін арттырады.
Педагогтың шығармашылық әлеуетін
дамыту
Мектепке дейінгі білім беру педагогінің
шығармашылық әлеуеті маңызды рөл атқарады. Педагогтің шығармашылық
ойлау қабілеті балалармен жұмысты тиімді ұйымдастыруда, оларды
әртүрлі ситуацияларда дұрыс бағытта тәрбиелеуде маңызды орын алады.
Бұл ретте педагогтің әртүрлі шығармашылық әдістерді қолдану арқылы
балалардың қызығушылығын арттыру, өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын
дамыту мүмкіндігі бар.
Мектепке дейінгі ұйымдарда балалардың
шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін оқу жоспарлары мен
бағдарламаларын дайындауда шығармашылық әлеуетті есепке алу қажет.
Бұл педагогтың өз жұмысында жаңа әдістерді қолдана отырып, баланы
жан-жақты дамыта отырып, оның жеке тұлғасын қалыптастыруға ықпал
етеді.
Қорытынды
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту жүйесіндегі
педагогтің рөлі ерекше. Педагогтің кәсіби дағдылары мен
шығармашылық әлеуеті баланың жан-жақты дамуына ықпал етеді.
«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделі» педагогтардың
жаңа әдістер мен технологияларды қолдануы, үздіксіз кәсіби дамуы
арқылы тиімді жүзеге асады. Мектепке дейінгі білім беру жүйесіндегі
педагогтер мен әдіскерлердің кәсіби біліктілігін арттыру арқылы
болашақ ұрпақтың интеллектуалдық және шығармашылық деңгейін
көтеруге мүмкіндік береді.
Қазақстанның мектепке дейінгі білім беру
жүйесінде бұл модельді іске асыру — еліміздің білім беру саясатының
маңызды бағыты болып табылады. Сондықтан педагогтердің үздіксіз
кәсіби даму процесін қамтамасыз ету және балаларға сапалы тәрбие
мен білім беру — бұл жүйенің басты мақсаттарының бірі болып қала
бер