Мектепте ағылшын тілін оқытуда сөйлеу дағдысын қалыптастырудың тиімді әдістері

Тақырып бойынша 13 материал табылды

Мектепте ағылшын тілін оқытуда сөйлеу дағдысын қалыптастырудың тиімді әдістері

Материал туралы қысқаша түсінік
Статья на тему Мектепте ағылшын тілін оқытуда сөйлеу дағдысын қалыптастырудың тиімді әдістері
Материалдың қысқаша нұсқасы

Мектепте ағылшын тілін оқытуда сөйлеу дағдысын қалыптастырудың тиімді әдістері


Аңдатпа

Мақалада ағылшын тілін оқытудағы ауызша сөйлеу дағдысын қалыптастырудың заманауи әдістері мен практикалық тәсілдері қарастырылған. Тәжірибеде жиі қолданылатын коммуникативтік бағыттағы тапсырмалар, интерактивті және жобалық оқыту технологияларының тиімділігі талданады. Сонымен қатар, оқушыларда сөйлеу белсенділігін арттыруға ықпал ететін психологиялық қолдау, бағалау критерийлерін дұрыс ұйымдастыру, цифрлық ресурстарды пайдалану жолдары ұсынылады. Зерттеу нәтижелері мұғалімдерге оқу үдерісінде сөйлеуге бағдарланған сабақ құруға көмек көрсетеді.

Кілт сөздер:

ауызша сөйлеу, коммуникативтік құзыреттілік, интерактивті әдістер, жобалық оқыту, бағалау, мотивация, цифрлық құралдар, тілдік орта.

Кіріспе

Қазіргі әлемде тіл меңгеру — білім алушының тұлғалық және кәсіби дамуының маңызды қажеттілігі. Қазақстанның білім беру стандарттары да ағылшын тілі пәнін оқытуды нәтижеге бағыттап, оқушылардың ауызша тілдік қатынас жасау қабілеттерін дамытуды басты мақсат ретінде белгілейді. Тілдік материалды жаттау тәсілі бүгінгі күнде жеткіліксіз, сол білімді қарым-қатынаста қолдану — маңызды талап.

Ауызша сөйлеу дағдысын дамыту барысында оқушылар қандай қиындықтарға тап болады?

Сөздік қорының шектеулі болуы

Қателесуге деген үрей

Монолог және диалог құру икемінің жеткіліксіздігі

Дыбыстау кемшіліктері

Сондықтан мұғалім сөйлетуге бағытталған оқыту ортасын құрып, оқушыға сенімділік, уақыт және жағдай ұсынуы қажет. Мақаланың негізгі бөлігінде осы міндеттерді шешетін әдістемелік жолдар қарастырылады.

Негізгі бөлім

1. Коммуникативтік бағыттағы тапсырмалар жүйесі

Коммуникативтік оқытуда тіл — тек оқу нысаны емес, қарым-қатынас құралы. Мұнда оқушының қатысу белсенділігі алдыңғы орынға шығады.

Негізгі қағидаттар:

  • Мағыналы сөйлесу қарым-қатынасына негізделу

  • Оқушының сөйлеу уақытының көп болуы

  • Қателерді жазғыру емес, түзету арқылы дамыту

  • Шынайы жағдаяттық тапсырмаларды қолдану

Тиімді тапсырма үлгілері:

  • Role-play – нақты өмірдегі әлеуметтік жағдаяттарды модельдеу

  • Information-gap tasks – екі оқушыда түрлі ақпарат, сөйлесу арқылы толықтырады

  • Debate & discussion – көзқарас білдіру, дәлелдеу дағдысын қалыптастырады

  • Interview – өзара сұрақ қою арқылы диалогты дамыту

Бұл тәсілдер оқушыны еркін, сенімді, белсенді сөйлесушіге айналдырады.

2. Интерактивті және цифрлық технологиялардың рөлі

Заманауи білім беру кеңістігі EdTech-ті тиімді қолдануды талап етеді. Цифрлық құралдар сөйлеу әрекетін қолдайтын қуатты ресурсқа айналып отыр.

Қолдануға болатын платформалар:

  • Flip (бұрынғы Flipgrid) – бейнежазба арқылы пікір айту

  • ELSA Speak, Cake – дыбыстауды автоматты түрде тексеру

  • Zoom/Teams – онлайн диалогтар, пікірталас

  • Kahoot, Quizizz – ойын арқылы сөздік қорды белсендіру

Артықшылықтары:

  • оқушы өзін тыңдап, қатесін түсінеді

  • үйде де сөйлеуді жалғастыру мүмкіндігі бар

  • уялшақ оқушыға да өзін көрсетер орта жасалады

Цифрлық құрал мақсаты – нақты коммуникацияны қолдау, сондықтан технология сөйлесімге күттірмей, жедел кері байланыс беруі тиіс.

3. Бағалау және мотивация — сөйлеуді тұрақты дамыту тетігі

Сөйлеуді бағалау — тек нәтиже өлшеу емес, оқушы мотивациясын арттыру құралы.

Бағалау критерийлері:

Критерий

Нені бағалайды

Fluency

Сөйлеудің ағымды болуы

Accuracy

Грамматикалық дұрыстық

Pronunciation

Дыбыстау, интонация

Coherence

Ойдың сабақтастығы

Interaction

Диалогтағы реакция

Формативті бағалау түрлері:

  • ауызша және жазбаша feed-back

  • peer assessment (жұптық бағалау)

  • self-assessment checklists

  • бейнежазба талдау

Мотивация стратегиялары:

  • Қысқа жетістіктерді атап өту

  • Әр оқушының сөйлеуге қатысуын қамтамасыз ету

  • Қауіпсіз психологиялық орта қалыптастыру

  • Аутентті материалдар арқылы қызығушылық туғызу

Негізгі мақсат — оқушы сөйлегісі келетін, сөйлеуден қорықпайтын орта жасау.

Қорытынды

Ағылшын тілін оқытуда ауызша сөйлеу дағдысын дамыту — тілдік білімді өмірлік дағдыға айналдырудың кілті. Жұмыста ұсынылған әдістер мен технологиялар оқушыларды еркін сөйлесуге, пікірін жеткізуге, қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыруға бағытталған.

Жетістікке жетудің негізгі шарттары:

  • сөйлетуге бағытталған сабақ моделін құру

  • коммуникативтік, интерактивтік технологияларды біріктіру

  • әр оқушының жеке ерекшелігін ескеру

  • сенім тудыратын бағалау жүйесін енгізу

  • сабақтан тыс тілдік ортаны кеңейту

Пайдаланылған әдебиеттер

  1. Аяпова Т., Бәйімбетова Ж., Мақұлбекова Р. Ағылшын тілін оқыту әдістемесі. – Алматы, 2021.

  2. Жанпеисова М. Интерактивті оқыту технологиялары. – Алматы: Білім, 2019.

  3. Қайырбекова Ә. Шетел тілін коммуникативтік әдіспен оқыту. – Алматы: Қазақ университеті, 2018.

  4. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі. Оқу бағдарламасы: Ағылшын тілі пәні. – Астана, 2022.

  5. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту тұжырымдамасы. – Астана, 2016.




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.12.2025
7
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі