|
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: |
Мектеп: Мұғалімнің аты-жөні : Қатысқандар: Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||
|
Күні: |
||||||||||||||
|
Сынып: 6 Сабақ 1 |
||||||||||||||
|
Сабақ тақырыбы |
Менің Отаным-Қазақстан
|
|||||||||||||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу) |
6.2.1.1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау . 6.3.1.1.Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі, және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құру . |
|||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары |
қазақ тілінің қоғамдық қызметі мен маңызын нақты деректер келтіре отырып түсінеді, лингвистикалық дүниетанымдарын кеңейтеді. Тақырыпқа байланысты тірек сөздермен бірнеше сөйлем құра алады. танымдық деңгейлерін өрістету, тіл байлығын, өз ойын жеткізу, қазақ тілінде еркін сөйлей білу әрекеттерін жетілдіру. |
|||||||||||||
|
Жетістік критерилері |
Мәтін бойынша жұмыс істей отырып, білім деңгейін көтереді, сөздерді өзара байланыстырып, ойды жүйелеп айту дағдысын қалыптастырады. Жаңғыртады : Қазақстан қалаларының атауларын, әрқайсысының ерекшеліктерін, қазба, кен байлықтарын . Сөйлеу тілін дамыту арқылы сөздік қорын, ой-өрісін қалыптастырады Түсінеді: «Адамзаттың табиғатсыз күні жоқ, Оны айтатын табиғаттың тілі жоқ.» Қолданады: Отан туралы мақал – мәтелдер, шешендік сөздер |
|||||||||||||
|
Тілдік мақсат |
Оқушылар орындай алады: Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Отан,отбасы, Мемлекет Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: Келесі көріністе сіздер ………………………….. тамашалайсыздар. Назарларыңызға ұсынылған қойылымда ………………… куәгері боласыздарТалдауға арналған сұрақтар: Не себебті ......деп ойлайсыз ишара |
|||||||||||||
|
Құндылықтарды игерту: |
Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады. |
|||||||||||||
|
Пәнаралық байланыстар |
Әдебиет пәнімен байланыс |
|||||||||||||
|
Алдыңғы меңгерілген білім |
Берілген тақырып аясында постерлер құрастыру. |
|||||||||||||
|
Сабақ барысы |
||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақта жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
||||||||||||
|
Сабақ басы
2 минут
3 минут |
(Ұ) Ынтымақтастық ортасын құру. «Мұғалім «шаттық шеңберін» құрғызып, ынтымақтастық ат- мосферасын орнату үшін оқушыларға: — Балалар, сендер қарым-қатынас барысында бір-біріне қандай жақсы сөздер айтасыңдар?-деп сұрайды. Қайырлы күн, көздерім! Ояндыңдар
ма? (қабақтарын
сипайды). Ояндыңдар
ма? (құлақтарын
сипайды). Ояндыңдар
ма? (қолдарымен
шапалақтайды). Ояндыңдар
ма? (аяқпен жерді
тебу). Мен ояндым!. (Күлімсіреп, мұғалімге қолдарын созады) /оқушылар бір-бірін қолдарынан алып, жылы тілектер айтады/ (Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру. Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою Блалар сендер отақ үйісміз дегенді қалай түсінесіңдер? «Миға шабуыл». Сұрақ жаап ұйымдастывру Сұрақтарға жауап береді Балалар, біздің Отанымыз қай ел? (Қазақстан) Алдын ала өзім бағалау критериаларын түсіндіру Күтілетін нәтиже: Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсінеді ждәне анықтайды Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі, және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құруды үйренеді |
Слайд
Слайд |
||||||||||||
|
Сабақтың ортасы
5 минут
5 минут
5 минут
3 минут 5 минут 2 минут 5 минут
2 минут |
«Ыстық орындық» орындық әдісі Тотық жұмыс (Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар оны айнала қоршай орналастырылады. Жаттығудың сипаттамасы: Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей алады.
«Ой қозғау» стратегиясы схема құрастыру
Орта Азияда орналасқан Бай мемлекет Тілі-қазақ тілі Егеменді Тәуелсіз МЕМЛЕКЕТ дегеніміз не ?
Тапсырма. Берілген сөйлемдерді оқыңдар .Синоним сөздерді тауып, орыс , ағылшын тілдеріне аударыңдар. Бағалау Екі жұлдыз бір тілек арқылы жүреді.Бір- бірін бағалайды Жұптық жұмыс Менің туған жерім - Қазақстан. Бұл ел Еуразияның орталығына орналасқан. Біздің Отанымызда жүзге жуық ұлттар мен халықтар өмір сүреді. Мәтінді оқыңдар , өз сөздеріңмен орыс ,ағылшын тіліне аударыңдар.тапсырмалармен жұмысМәтінге сүйеніп ,сұрақтарға жауап беріңдер.Оқытудың мақсаты бойынша.
. Дайындалған тапсырмалар ішінен әр топ өз тапсырмаларын алады. Дайындыққа 15 минут уақыт беріледі. І, ІІ, ІІІ топ өздеріне берілген тапсырмалар бойынша, құрмалас сөйлем және оның түрлеріне, ыңғайлас салалас, кезектес салалас, түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлемге сөйлемдер құрастырып жазады. Әр топтан бір оқушы шығып, үстелдегі конверттің бірін таңдап алады. Конвертте тапсырмалар жазылған. Содан кейін жауап үлгісі бойынша бір-бірінің тапсырмасын тексереді. Қазір мен ақал мәтелдердің басын оқимын , ал сендер жалғасын табуларын керек. 1. Отанды сүю – Отбасынан басталады. 2.Ел елдің бәрі жақсы, өз елің бәрінен жақсы. 3. Отансыз адам – ормансыз бұл- бұл. 4. Жері байдың – елі бай. .Мәтінмен жұмыс керек сөздерді орнына қой.
Біз Қазақстанда тұрамыз. Қазақстан біздің -------- . Ол ---- мемлекет. Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы -------.Республикамыздың бас қаласы ------. Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі------. Қазақстан – өзінің салт дәстүрі, мемлекеттік ---- бар ел. Қазақстанда 130 дан астам ұлттық өкілдері -----.
Керекті сөздер: Отанымыз, тәуелсіз, астана, Назарбаев, рәміздері, қазақ тілі, тұрады. . Отан сөзі жазылып тұрады мақал – мәтел білеміз. Бағалау Әткіншек әдісі арқылы орындалады Сұрақ-жауап жүргізу. Диалог құрастыру: 1 топ: 1.-Қазақстан қандай мемлекет? 2.-Қазақстанның рәміздері? 3.Қазақстанның тұнғыш президенті кім? Сен маған мен саған әдісі арқылы топтық бағалау пайдалынады Жеке жұмыс 1.-Қазақстанның бас қаласы? -2. Қазақстанның тұңғыш ғарышкері кім? -2.Қазақстан Республикасының ұлттық валютасы қай жылы айналымға енді?
тақпақ ,өлең біледі? «Мемлекет» сөзін септе. Атау с ................. Ілік с ................... Барыс с ................ Табыс с ................. Жатыс с ................ Шығыс с .............. Көмектес с .............. Дискрептор арқылы бағалау -Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсінеді және анықтай алады -Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі, және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құруды орындай алады Бағалау Бесм саусақ оиыны арқылы орындалады |
Постер құрастыру Қима қағаздар. |
||||||||||||
|
Сабақтың соңы 3 мин |
«Отан» кластер жасау
(МК) + Мен ................ үйрендім. -Маған .............. қиын. Кері байланыс «Бір +, бір - » Сабақ барысында сәтті шыққан 1 кезең, сәтсіз шыққан 1 кезеңді айту. Оқушы мен мұғалім кері байланысы. Өз-өзін бағалау ауызша жүзеге асады. Оқушылар мына сұрақтарға жауап бере отырып, сабақта туындаған ойларын тізбектейді:
Сонымен біз.................деген шешімге келдік |
|
||||||||||||
|
Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру жоспарыңыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасының сақталуы |
||||||||||||
|
Қабылдау деңгейі жоғары оқушылар үшін тапсырманы күрделендіру: Қабілеті жоғары оқушылар сұрақтарды өз бетінше құрастыра алады. |
|
Сергіту сәттерінде, белсенді жұмыс түрлерін өткізуде қауіпсіздік техникасын сақтау |
||||||||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||||||||
|
|
||||||||||||||
|
Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: 2: Сабақты жақсарту үшін қандай өзгеріс енгізуге болады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: 2: Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылар туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?
|
||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Менің Отаным -Қазақстан
Менің Отаным -Қазақстан
|
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: |
Мектеп: Мұғалімнің аты-жөні : Қатысқандар: Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||
|
Күні: |
||||||||||||||
|
Сынып: 6 Сабақ 1 |
||||||||||||||
|
Сабақ тақырыбы |
Менің Отаным-Қазақстан
|
|||||||||||||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу) |
6.2.1.1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау . 6.3.1.1.Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі, және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құру . |
|||||||||||||
|
Сабақ мақсаттары |
қазақ тілінің қоғамдық қызметі мен маңызын нақты деректер келтіре отырып түсінеді, лингвистикалық дүниетанымдарын кеңейтеді. Тақырыпқа байланысты тірек сөздермен бірнеше сөйлем құра алады. танымдық деңгейлерін өрістету, тіл байлығын, өз ойын жеткізу, қазақ тілінде еркін сөйлей білу әрекеттерін жетілдіру. |
|||||||||||||
|
Жетістік критерилері |
Мәтін бойынша жұмыс істей отырып, білім деңгейін көтереді, сөздерді өзара байланыстырып, ойды жүйелеп айту дағдысын қалыптастырады. Жаңғыртады : Қазақстан қалаларының атауларын, әрқайсысының ерекшеліктерін, қазба, кен байлықтарын . Сөйлеу тілін дамыту арқылы сөздік қорын, ой-өрісін қалыптастырады Түсінеді: «Адамзаттың табиғатсыз күні жоқ, Оны айтатын табиғаттың тілі жоқ.» Қолданады: Отан туралы мақал – мәтелдер, шешендік сөздер |
|||||||||||||
|
Тілдік мақсат |
Оқушылар орындай алады: Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Отан,отбасы, Мемлекет Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: Келесі көріністе сіздер ………………………….. тамашалайсыздар. Назарларыңызға ұсынылған қойылымда ………………… куәгері боласыздарТалдауға арналған сұрақтар: Не себебті ......деп ойлайсыз ишара |
|||||||||||||
|
Құндылықтарды игерту: |
Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады. |
|||||||||||||
|
Пәнаралық байланыстар |
Әдебиет пәнімен байланыс |
|||||||||||||
|
Алдыңғы меңгерілген білім |
Берілген тақырып аясында постерлер құрастыру. |
|||||||||||||
|
Сабақ барысы |
||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақта жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
||||||||||||
|
Сабақ басы
2 минут
3 минут |
(Ұ) Ынтымақтастық ортасын құру. «Мұғалім «шаттық шеңберін» құрғызып, ынтымақтастық ат- мосферасын орнату үшін оқушыларға: — Балалар, сендер қарым-қатынас барысында бір-біріне қандай жақсы сөздер айтасыңдар?-деп сұрайды. Қайырлы күн, көздерім! Ояндыңдар
ма? (қабақтарын
сипайды). Ояндыңдар
ма? (құлақтарын
сипайды). Ояндыңдар
ма? (қолдарымен
шапалақтайды). Ояндыңдар
ма? (аяқпен жерді
тебу). Мен ояндым!. (Күлімсіреп, мұғалімге қолдарын созады) /оқушылар бір-бірін қолдарынан алып, жылы тілектер айтады/ (Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру. Миға шабуыл әдісі арқылы сұрақтар қою Блалар сендер отақ үйісміз дегенді қалай түсінесіңдер? «Миға шабуыл». Сұрақ жаап ұйымдастывру Сұрақтарға жауап береді Балалар, біздің Отанымыз қай ел? (Қазақстан) Алдын ала өзім бағалау критериаларын түсіндіру Күтілетін нәтиже: Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсінеді ждәне анықтайды Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі, және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құруды үйренеді |
Слайд
Слайд |
||||||||||||
|
Сабақтың ортасы
5 минут
5 минут
5 минут
3 минут 5 минут 2 минут 5 минут
2 минут |
«Ыстық орындық» орындық әдісі Тотық жұмыс (Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар оны айнала қоршай орналастырылады. Жаттығудың сипаттамасы: Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей алады.
«Ой қозғау» стратегиясы схема құрастыру
Орта Азияда орналасқан Бай мемлекет Тілі-қазақ тілі Егеменді Тәуелсіз МЕМЛЕКЕТ дегеніміз не ?
Тапсырма. Берілген сөйлемдерді оқыңдар .Синоним сөздерді тауып, орыс , ағылшын тілдеріне аударыңдар. Бағалау Екі жұлдыз бір тілек арқылы жүреді.Бір- бірін бағалайды Жұптық жұмыс Менің туған жерім - Қазақстан. Бұл ел Еуразияның орталығына орналасқан. Біздің Отанымызда жүзге жуық ұлттар мен халықтар өмір сүреді. Мәтінді оқыңдар , өз сөздеріңмен орыс ,ағылшын тіліне аударыңдар.тапсырмалармен жұмысМәтінге сүйеніп ,сұрақтарға жауап беріңдер.Оқытудың мақсаты бойынша.
. Дайындалған тапсырмалар ішінен әр топ өз тапсырмаларын алады. Дайындыққа 15 минут уақыт беріледі. І, ІІ, ІІІ топ өздеріне берілген тапсырмалар бойынша, құрмалас сөйлем және оның түрлеріне, ыңғайлас салалас, кезектес салалас, түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлемге сөйлемдер құрастырып жазады. Әр топтан бір оқушы шығып, үстелдегі конверттің бірін таңдап алады. Конвертте тапсырмалар жазылған. Содан кейін жауап үлгісі бойынша бір-бірінің тапсырмасын тексереді. Қазір мен ақал мәтелдердің басын оқимын , ал сендер жалғасын табуларын керек. 1. Отанды сүю – Отбасынан басталады. 2.Ел елдің бәрі жақсы, өз елің бәрінен жақсы. 3. Отансыз адам – ормансыз бұл- бұл. 4. Жері байдың – елі бай. .Мәтінмен жұмыс керек сөздерді орнына қой.
Біз Қазақстанда тұрамыз. Қазақстан біздің -------- . Ол ---- мемлекет. Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы -------.Республикамыздың бас қаласы ------. Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі------. Қазақстан – өзінің салт дәстүрі, мемлекеттік ---- бар ел. Қазақстанда 130 дан астам ұлттық өкілдері -----.
Керекті сөздер: Отанымыз, тәуелсіз, астана, Назарбаев, рәміздері, қазақ тілі, тұрады. . Отан сөзі жазылып тұрады мақал – мәтел білеміз. Бағалау Әткіншек әдісі арқылы орындалады Сұрақ-жауап жүргізу. Диалог құрастыру: 1 топ: 1.-Қазақстан қандай мемлекет? 2.-Қазақстанның рәміздері? 3.Қазақстанның тұнғыш президенті кім? Сен маған мен саған әдісі арқылы топтық бағалау пайдалынады Жеке жұмыс 1.-Қазақстанның бас қаласы? -2. Қазақстанның тұңғыш ғарышкері кім? -2.Қазақстан Республикасының ұлттық валютасы қай жылы айналымға енді?
тақпақ ,өлең біледі? «Мемлекет» сөзін септе. Атау с ................. Ілік с ................... Барыс с ................ Табыс с ................. Жатыс с ................ Шығыс с .............. Көмектес с .............. Дискрептор арқылы бағалау -Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсінеді және анықтай алады -Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі, және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құруды орындай алады Бағалау Бесм саусақ оиыны арқылы орындалады |
Постер құрастыру Қима қағаздар. |
||||||||||||
|
Сабақтың соңы 3 мин |
«Отан» кластер жасау
(МК) + Мен ................ үйрендім. -Маған .............. қиын. Кері байланыс «Бір +, бір - » Сабақ барысында сәтті шыққан 1 кезең, сәтсіз шыққан 1 кезеңді айту. Оқушы мен мұғалім кері байланысы. Өз-өзін бағалау ауызша жүзеге асады. Оқушылар мына сұрақтарға жауап бере отырып, сабақта туындаған ойларын тізбектейді:
Сонымен біз.................деген шешімге келдік |
|
||||||||||||
|
Дифференциация – оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырмалар қоюды жоспарлап отырсыз? |
Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру жоспарыңыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасының сақталуы |
||||||||||||
|
Қабылдау деңгейі жоғары оқушылар үшін тапсырманы күрделендіру: Қабілеті жоғары оқушылар сұрақтарды өз бетінше құрастыра алады. |
|
Сергіту сәттерінде, белсенді жұмыс түрлерін өткізуде қауіпсіздік техникасын сақтау |
||||||||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||||||||
|
|
||||||||||||||
|
Жалпы баға Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: 2: Сабақты жақсарту үшін қандай өзгеріс енгізуге болады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: 2: Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылар туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?
|
||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз













