МЕТАБОЛИЗМ ТҮРЛЕРІ

Тақырып бойынша 31 материал табылды

МЕТАБОЛИЗМ ТҮРЛЕРІ

Материал туралы қысқаша түсінік
МЕТБОЛИЗМ ТҮРЛЕРІ. 10 СЫНЫП
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар

Бөлім:

Тыныс алу

Педагогтің аты-жөні

Боленбаева М.Т. «Қ. Нұрғалиев атындағы №43 мектеп-лицейі» КММ


Күні:

27.11.2024ж

Сынып:

10Б Қатысушылар саны: 13

Қатыспағандар саны: 1

Сабақтың тақырыбы

Метаболизм түрлері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

10.1.4.3 - метоболизмнің түрлерін атау


Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар істей алады: Метаболизм мен оның түрлерін біледі;

Көптеген оқушылар істей алады: Катаболизм мен анаболизмнің түрлерін ажырата алады;

Кейбір оқушылар істей алады: Метаболимзнің маңызын сипаттап, өмірден мысалдар келтіре алатын болады.



Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы.

5 минут

Амандасу. Оқушыларды түгендеу.Жағымды психологиялық ахуал тудыру, топқа бөлу: метаболизм, анаболизм, катаболизм

Біртұтас тәрбие.







Үй тапсырмасын сұрау. Тест сұрақтары

Орындарынан тұрып амандасады. Кезекші сыныпта жоқ оқушылардың себебін хабарлайды.





Тест сұрақтарының дұрыс жауабын белгілеу арқылы.










Балдық ұпай арқылы

Конденсатор «Жол билеті» түстері арқылы топқа бөлу.

Биология | Quizizz

Сабақтың ортасы

30 минут































































МИҒА ШАБУЫЛ ӘДІСІ. Экрандағы D iD ,бағдарламасы арқылы көрсетілген бейне арқылы сабақ тақырыбы ашылады. Метаболизм қалашығына бару үшін қандай органикалық заттар қажет, қандай бейорганикалық заттар қажет?

Адам ағзасына түске заттар қандай үдеріске ұшырайды?


Алдыңғы білімді өзектендіру (пәнаралық байланыс) жекелей жұмыс

1-тапсырма. Кестені толтырыңдар.

(1-мақсатты меңгеру) «Блум түймедағы» арқылы

2-тапсырма. (мақсатты меңгеру)

Ойлан-тап. Катаболизм мен анаболизмге суреттер келтірілген. Анаболизм мен катаболизм түрлерін анықтап ауызша айту.



3- тапсырма.

Зерттеушілік тапсырма. Жағдаяттық тапсырма. Буклет құрау.

1-топ: «Бейнебаяннан метаболизмге әсер ететін сыртқы және ішкі факторларды талдаңдар. Ол факторлардың маңызы сипатта.

Дескриптор:

- Метаболизмге әсер ететін факторларды талдайды;

- Ішкі және сыртқы факторлардың метаболизмге маңызын сипаттайды;

2- топ: Анаболизм тобы: Электронды оқулықты пайдалана отырып, тірек сызбалардан тамақтану пирамидасын ұсыныңдар.

Дескриптор:

  • Метаболизмді арттыру үшін қандай органикалық тағамдарды тұтыну қажеттілігін ұсынады;

  • Органикалық заттардың адам ағзасындағы маңызын сипаттайды


3-Топ: Метаболизм тобы: Жұмыс беті мен калькуляторды пайдалана отырып, күнделікті тамақтануда қанша килокалорияны тұтынуды есептеңдер. Қандай есептеулер жүргізе аласыздар?

Дескриптор:

- Күнделікті тамақтану рационында килокалорияға есептеулер жүргізеді:

- Тамақтанудағы органикалық заттардың мөлшерін анықтайды;

3-тапсырма. Сабақты пысықтау


«padlet.com» тақтасы арқылы

Метаболизм адам ағзасы үшін маңызды, себебі ........................................................


Сабақты қорытындылау.

Мұғалім сабақтың негізігі мәселелерін сыныппен бірге қорытындылайды.

Топтардың жинаған асықтар саны есептеліп, бағалау жүргізіледі.;





Өз ойларын айтады, себебін түсіндіруге тырысады.


Дәптерді ашып, бүгінгі күн мен сабақ тақырыбын жазады.





-Берілген тапсырмаларды орындайды;

-Жекелей кестелерді толтырады,

жұмыстарын қорғайды;

-Басқа топ мүшелері дескриптор арқылы бағалайды;

-Қорғап болған соң әр топ өз асықтары арқылы топтық және топ арасында бағалау жүргізіледі.


Топтық жұмыс орындайды. Әр топқа берілген тапсырмаларды орындайды.

  1. Топ- бейнебаян көру арқылы.

  2. программасы электронды оқулық, тірек сызбалар

  3. Калькулятор мен жұмыс беті.



Қорытындыны тыңдайды, толықтырады. Сабақ барысында туындаған сұрақтары болса, қосымша сұрақтар қояды.






Сілтемеге өтіп,әр оқушы бүгінгі сабақ бойынша ойын қорытындылап, жазып шығады.









.












Асық – топтық бағалау мен топ арасындағы бағалау










Мұғалім бағалауы мен қонақтардың бағалауы. Асық арқылы. Алтын асық пен 2 жай асық.






















Өзіндік бағалау жүргізіледі.









«D iD» программасы


Оқулық, жұмыс дәптері














  1. Слайд














https://padlet.com/dashboard?mobile_page=Collection&filter=combined_recents







Сабақтың соңы




Үйге тапсырма

Метаболизм түрлері тақырбын оқу. Талдаудың 2 сұрағы.



РЕФЛЕКСИЯ

«Жол билеті»

Эксперименттік тапсырмамен жұмыс. Үй жағдайында тәжірибелерді мүмкіндігінше орындап, қорытынды ойларыңды жазыңдар



Бүгінгі сабақтағы іс әрекетін ой елегінен өткізізеді, баға береді


Рефлексияға:

Бүгінгі сабақтан алған білімдері бойынша.






































Заттардың янтарьға (қатайған ағаш шайырына) тартылатын құбылысын ертедегі грек ғұламалары электрлену деп атаған. Өйткені янтарь грек тілінде электр немесе электрон деп аталады. Міне, сондықтан, басқа заттардың янтарьға ұқсап, өздеріне әртүрлі қиқымдарды тарту құбылысы олардың янтарлануы, яғни электрленуі деп аталып кетті.

Тәжірибелер денелерді жанастырып, бір-біріне үйкегенде олардың электрленуінің екі түрі болатынын көрсетеді:

  • Әртүрлі денелерді бір-біріне жанастырып үйкелеу жолымен электрлендіру амалын жанастырып үйкеліс арқылы электрлендіру тәсілі деп атайды.

  • Денелерді бір-біріне жанастырмай электрлендіру әсер арқылы (немесе индукция арқылы) электрлендіру деп атайды

Денелердің электрленуі туралы физика ғылымының тарихи дамуының әр кезеңінде жасалған көптеген тәжірибелерден төменде көрсетілген қорытындылар туындап, ұғымдар қалыптасты.

  • Біріншіден, екі денені электрлендіру жанастыру тәсілі арқылы немесе индукция тәсілі арқылы жүзеге асады.

  • Екіншіден, денелер екі түрлі электрленеді. Шыныда пайда болатын электр оң (+), ал эбонитте пайда болатын электр теріс () электр заряды деп аталды.

  • Үшіншіден, аттас зарядтар бір-бірін тебеді, әраттас зарядтар бір-бірін тартады.

  • Төртіншіден, зарядталмаған денелерге қарағанда зарядталған денелерде жаңа қасиет – бір-бірімен әрекеттесу қасиеті пайда болады.


Электр заряды деп материяның заттық түрімен байланысқан электр және магнит өрістерін туғызатын оның айрықша қасиетін айтады.

Электр зарядтарының екі тегі бар: оң және теріс. Аттас зарядтар тебіледі, әр аттас зарядтар тартылады. Теріге (немесе жібекке) үйкелген шыны таяқшада пайда болатын электр зарядын оң, жүнге үйкелген янтарьда (немесе эбоните) пайда болатын электр зарядын теріс заряд деп атау қабылданған.

Зарядталған бөлшектерді (электрондар мен иондарды) өз бойларынан өткізе алатын да, алмайтын да денелер мен заттар бар.

  • Өткізгіштер деп электр тогын (бағытталған еркін зарядтарды)өз бойынан өткізе алатын заттарды айтады.

  • Диэлектриктер (немесе оқшаулағыштар) деп электр тогын өз бойларынан өткізбейтін заттарды айтады.

  • Сонымен қатар өткізгіштер мен диэлектриктердің аралық қасиеттерін иеленетін шала өткізгіштер де бар.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
20.01.2025
193
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі