«Мұғалім мен оқыту» әдісін қолдану
«Мұғалім мен оқыту» әдісін қолдану жаңа сандық
интелектіні (ЖСИ) әзірлеу контекстінде, білім беру процесін тиімді
ұйымдастыруға жол ашады. Бұл әдістің мәні — мұғалімнің басқаруымен
оқушылардың белсенді түрде білім алуына, шығармашылық қабілеттерін
дамытуына мүмкіндік беру. Төменде осы әдістің қолданылуының негізгі
аспектілері мен артықшылықтары келтірілген.
1. Әдістің
негізгі компоненттері
- **Мұғалімнің
рөлі**: Мұғалім білім берудің модераторы, оқушыларды бағыттап,
оларға қажетті ресурстарды ұсынады. Ол білімді тек беріп қоймай,
оқушылардың өз бетінше ізденуін, сыни ойлауын дамытуға
көмектеседі.
- **Оқушының
рөлі**: Оқушылар өздерінің білім алу процесінде белсенді рөл
атқарады. Олар ақпаратты іздеу, талдау, бағалау және өз пікірлерін
білдіру қажеттілігін сезінеді.
2. ЖСИ-ні
әзірлеуде «мұғалім мен оқыту» әдісін қолдану
- **Ақпараттық және коммуникациялық технологияларды
пайдалану**: ЖСИ-ні әзірлеу үшін заманауи технологияларды (мобильді
қосымшалар, веб-платформалар, онлайн ресурстар) қолдану маңызды.
Мұғалімдер оқушыларға осы ресурстарды тиімді пайдалану жолдарын
үйретуі керек.
- **Практикалық
тапсырмалар**: Оқушыларға практикалық тапсырмаларды орындау арқылы
ЖСИ-дің нақты функциялары мен мүмкіндіктерін тәжірибеде көрсету.
Мысалы, кодтау, алгоритмдер әзірлеу, деректерді талдау.
- **Жобалық
жұмыстар**: Оқушылар ЖСИ-мен байланысты жобаларды әзірлеу арқылы
өздерінің білімдерін тереңдетеді. Жоба барысында олар зерттеу,
командалық жұмыс, инновациялық шешімдер ұсыну сияқты дағдыларды
дамытады.
3.
Артықшылықтары
-
**Шығармашылық және сыни ойлау қабілеттерін дамыту**: Оқушылар
ақпаратты талдау, өз идеяларын қорғау және инновациялық шешімдер
ұсыну арқылы шығармашылық қабілеттерін дамытады. Ақпараттық және
коммуникациялық технологиялар (АКТ) — бұл ақпаратты жинау, сақтау,
өңдеу, тарату және талдау үшін қолданылатын заманауи технологиялар
мен құралдар. Олар білім беру, бизнес, медицина, ғылым және
көптеген басқа салаларда кеңінен қолданылады. Төменде АКТ-ның
негізгі аспектілері, олардың пайдалану салалары және артықшылықтары
туралы ақпарат берілген.
1. Ақпараттық және коммуникациялық технологиялардың
анықтамасы
- **Ақпараттық
технологиялар (АТ)**: Деректерді өңдеу және басқару үшін
қолданылатын бағдарламалық және аппараттық құралдар (мысалы,
компьютерлер, серверлер, деректер базалары).
-
**Коммуникациялық технологиялар (КТ)**: Ақпаратты беру мен алмасу
үшін қолданылатын құралдар (мысалы, интернет, телефон желілері,
радиожиілік байланысы).
2. АКТ-ның пайдалану салалары
- **Білім беру**:
- Онлайн оқыту
платформалары (мысалы, Coursera, Khan Academy) арқылы білім
алу.
- Виртуалды
сабақтар мен вебинарлар.
- Оқыту
құралдары (интерактивті тақталар, білім беру бағдарламалары).
- **Бизнес**:
- Электрондық коммерция (онлайн дүкендер,
қызметтер).
- CRM (Customer
Relationship Management) жүйелері.
- Жобаларды
басқару (Trello, Asana).
-
**Медицина**:
- Телемедицина (дәрігерлермен онлайн
консультациялар).
- Электрондық медициналық карталар.
- Денсаулық сақтау саласында үлкен деректерді
талдау.
- **Ғылым мен зерттеулер**:
- Деректерді жинау және талдау (статистика, ғылыми
журналдар).
- Зерттеу нәтижелерін жариялау (онлайн
репозиторийлер).
- Ғылыми ынтымақтастық (бірлескен зерттеу
жобалары).
- **Күнделікті өмір**:
- Әлеуметтік желілер (Facebook, Instagram,
Twitter).
- Мобильді қосымшалар (қосымша қызметтер,
ойындар).
- Ақылды үй технологиялары (мысалы,
смарт-құрылғылар).
### 3. АКТ-ның артықшылықтары
- **Ақпараттың жылдамдығы**: Деректерді жылдам жинау, өңдеу
және тарату, бұл шешім қабылдауды тездетеді.
- **Қолжетімділік**: Ақпаратқа оңай қол жеткізу, бұл
адамдарға өз білімдерін арттыруға, қызметтерді пайдалануға
мүмкіндік береді.
-
**Эффективтілік**: Процестердің автоматтандырылуы уақыт пен
- **Топтық
жұмыс**: Оқушылар арасында ынтымақтастық орнату, пікір алмасу,
бір-біріне көмектесу дағдыларын қалыптастыру.
-
**Мотивация**: ЖСИ-ні пайдалану оқушылардың қызығушылығын
арттырады, өйткені олар заманауи технологиялармен жұмыс
істейді.
- **Теория мен
практиканы байланыстыру**: Оқушылар теориялық білімдерін тәжірибеде
қолдану арқылы ЖСИ-дің практикалық аспектілерін түсінеді.
4.
Қорытынды
«Мұғалім мен
оқыту» әдісін жаңа сандық интеллектіні әзірлеу контекстінде қолдану
білім беру