Материалдар / Мұғалімнің мінсіз мұғалім туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Мұғалімнің мінсіз мұғалім туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу

Материал туралы қысқаша түсінік
мінсіз мұғалім, мінсіз оқушы туралы толық мағлұмат беру
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Желтоқсан 2017
3738
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Апта

Күні: - күн

Тренер Мулдиярова М.И. Умбетова А.Н.

Өткізілетін орны

Тақырыбы

1-сабақ: Мұғалімнің мінсіз мұғалім туралы және оқушылардың жеке ерекшеліктері туралы пікірі

2-сабақ: Оқушылардың пікір бойынша құзырлы мұғалімнің сипаттамасы қандай? Мұғалімін, оқушылардың жеке ерекшеліктері туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу

Мақсаты

Мұғалімдер өздерінің тәжірибесі негізінде сапалы оқыту мен оқудың үлгісіне талдау жасайды.

Оқыту нәтижесі

Мұғалімдер мінсіз оқушы мен мінсіз мұғалімнің анықтамасын береді жіне сапалы оқыту мен оқудың нақты критерийлерін әзірлейді.

Түйінді идеялар

Сапалы оқытудың тұжырымдамалық негіздерінің күрделігігін және көп мағыналылығын түсіну; сапалы оқытуды анықтау үшін әдетте қолданылатын критерийлерді сын тұрғысынан ойластыру. «Сапалы оқыту» ұғымы мазмұны туралы тұжырымдама түсіндіруге күрделі және маңызды. «Сапалы оқытуды» анықтау үшін жиі қолданылатын көздер жеткіліксіз.

1-сабақ 9-00-10-30

Тренердің іс-әрекеті

Тыңдаушыныің іс-әрекеті

Ресурстар

Сергіту сәті

(3 минут)
























Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу

(5 минут)




















Мұғалім кәсібилігі құбылысын зерделеу.

Ресурс:

Мұғалімдердің кәсіби шеберлігін зерделеу

(Білім беру платформасын

қара)

30 минут


«Қарлы кесек» стратегиясы


















Кері байланыс

5 минут







Көрінетін оқу.

Ресурс:

Таныстырылым:

«Көрінетін оқу»

(Білім беру платформасын қара)

10 минут






Бірлескен жұмысқа негізделген тәсіл:

20 минут

-Құзыретті мұғалімге қажетті қасиеттер мен дағдылар тізімін жасау

үшін әртүрлі мектептердің әртүрлі тәжірибелері бар педагогтерінен

құралған шағын топтардағы мұғалімдердің бірлескен жұмысы.

-Интербелсенді слайд-шоудың көмегімен тыңдаушылар тобын зерттеуші

Хэтти әзірлеген халықаралық жобаның деректерімен таныстыру


Кері байланыс

5 минут












2 сабақ


Жоғары белсенділікті талап ететін жаттығу.











Мұғалімдердің мінсіз оқушыға тән сапаларына қатысты өз пікірлерін

жазбаша баяндауы.


Ресурс:

Мінсіз оқушы қандай болмақ?

(Білім беру платформасын қара).


Карточкаларды талдау бойынша жаттығулар орындау.

Ресурс:

Мінсіз оқушының сипаты

(Білім беру платформасын қара).

«Ойлан, жұптас, бөліс»

стратегиясы


Мұғалімдердің жауаптарын басқа елдегі мұғалімдердің нәтижелері

деректерімен салыстыру.

Ресурс:

Әртүрлі бес елдегі мінсіз оқушының сипаттамасы

(Білім беру платформасын

қара).

10 минут
















Кері байланыс

5 минут





Ынталандыру мақсаты.

Ресурс:

Таныстырылым:

Оқу және ынталандыру

(Білім беру платформасын қара).

20 минут

.









Ресурстар:

Оқушылардың бейнелері

(Білім беру платформасын қара)

20 минут



Тренерлердің ескертпелері

(Білім беру платформасын қара).











Рефлексия «Мен үшін ... ең құнды болды, себебі ...»


Қосымша оқу:

Мектепте жастардан кеңес алу

(Білім беру платформасын қара).

Оқыту мен оқу мәселесі бойынша оқушылардан кеңес алу

(Білім беру

платформасын қара).

Оқушылардан кеңес алудың ұлттық мәнмәтіні

(Білім беру платформасын

қара).

ХХ ғасырдың озық білім беру теориясы мен тәжірибесі

(Білім беру платформасын қара).





















«Өз жұлдызыңды тап!»

Орындыққа еркін отырып, көзімізді жұмамыз. Терең дем алып, әуеннің ырғағына зейін қойып, менің сөздеріме құлақ саламыз.Өздеріңізді жұлдызды аспанды көріп тұрмыз деп

сезініңіздер,солай елестетіңіздер. Үлкенді-кішілі, жап-жарық, күңгірттеу жұлдыздар самсап тұр. Үздіксіз жымыңдап жылжып келе жатқандай. Әрқайсысымыз өз жұлдыздарымызды табуға тырысудамыз. Біз өз жұлдызымызға міндетті түрде жетеміз. Мінеки, жұлдыздар қол жетім жерде тұр. Өзіміз таңдаған жұлдызды алдымызға ұқыптап қоямыз. Алған жұлдызымыздың қандай екенін, түсін, пішінін, есте сақтауға тырысамыз.

Енді көздерімізді жайлап ашамыз.


Батырдың жол таңдауы» жағымды психологиялық ойсергек.

Баяғыда бір батыр өзіне өмірлік жар табу үшін сапарға шығыпты. Ол түрлі қалалар мен патшалықтарды аралап, ай жүріпті, алайда өзәне ұнаған қыз таппапты. Үш жыл болғанда , батыр арыпһһ ашып, үш жолдың торабына келіп жетіпті. Жолдардың тоғысқан жерінде тасқа мынандай сөздер жазылыпты: «Солға жүрсең-атыңды жоғалтасың! Оңға жүрсең –өзіңді жоғалтасың! Тура жолмен жүрсең-ештеңе де таппайсың!»

Сұрақ: «Сіздер батырдың орнында болсаңыз, қай жолды таңдар едіңіз?


Ресурс:

Мұғалімдердің кәсіби шеберлігін зерделеу

(Білім беру платформасын қара).

Бұл тапсырма мұғалімге өзінің қандай болуға тиіс екендігін ой елегінен өткізуге және талқылауға көмек көрсету мақсатында әзірленген.

  • Үш адамнан тұратын топта жұмыс істеңіз.

  • Әрбір топта осы парақтың бір көшірмесі болуға тиіс.

  • Әрқайсысында мұғалім мен оның рөлі туралы бір дәйексөз болуға тиіс 22 карточка болатындай етіп осы парақты шаршыларға кесіңіз.

  • Топтың әрбір мүшесі төрт карточка – өздері толық келісетін көзқарас жазылған екі карточка және өздері үзілді-кесілді келіспейтін көзқарас жазылған екі карточка таңдауға тиіс.

  • Содан кейін топтың әрбір мүшесі өз тобының мүшелерімен таңдауы туралы ақпаратпен бөлісуге тиіс. Олар өздері қандай карточканы және не үшін таңдағаны туралы айтады.

  • Топтың басқа мүшелері айтылған пікірлермен келісетінін немесе келіспейтінін түсіндіре отырып талқылауға тиіс.


«Чемодан, еттартқыш, себет»

Чемодан- кейін керек болуы мүмкін. Еттартқыш - ақпаратты өңдеймін.

Себет- барлығын лақтырамын






Көзге көрінетін оқу таныстырылымын көрсету

Көзге көрінетін оқу – бұл 15 жылдық зерттеу нәтижесі, ол мектеп оқушыларының оқу үлгеріміне әсер ету деген тақырыптағы 800-ден астам метаталдауды (500-ден астам жұмыстарды) қорыту. Ол мектептегі оқытуды жақсартуға ненің шынымен де әсер ететіні (ненің әсер етпейтіні) туралы сындарлы зерттеулердің ең үлкен топтамасы болып табылады.


«Гаухар тас» тапсырмасын талқылауға береді.























«Үш М және Ә»













«Миға шабуыл» әдісі

Кез келген ата ана баласын мектепке берген кезде үміт күтіп, оқуда, мұғалімдер мен сыныптастарының арасында табысты, мінсіз болатынына сенеді. Мұғалімдер де оқушылар бірінші сыныпқа қабылданғанда осы жайды армандайды. Балалар да мектеп табалдырығын аттағанда жаңа өмірден жақсылықты күтеді. Бірақ барлық күтілген сенім орындалмайды. Неліктен?

Тапсырма: Қандай оқушыны мінсіз, табысты оқушы деп айтуға болады?


«Нұсқау» жаттығу. Тренер мұғалімдердің алдына оқушының бейнесін қояды.


Мінсіз оқушы қандай болмақ?

Ресурсты қарап шығуды тапсырады.








«Қарлы кесек» стратегиясы

1B-жаттығу. МІНСІЗ ОҚУШЫНЫҢ СИПАТЫ

Карточкадағы сөздерді маңыздылығы бойынша жоғарыдан төмен қарай орналастырыңыз.













Әр түрлі елдердегі оқушылардың сипаттамасын беріп, өздері жасаған сипаттамалармен салыстыруды тапсырады.



























«Қосу, алу, қызықты» әдісі

Әріптестер сіздер не үшін осы қасиеттерді таңдадыңыздар? Қандай крийтерии бойынша топтастырдыңыздар? Біз үшін не маңызды? Не үшін алғашқы бес қасиетті ең маңыздысы деп алдыңыздар?

Оқушыларға жүргізілген сауалнама нәтижелерімен жұмыс


Егер кері байланыс соншалықты маңызды болса, онда сыныпта кері байланыстың қандай түрін қолдану қажет? Жұп болып талқылаңыздар.


Жақсаруға қол жеткізудегі ең ықпалды қару – кері байланыс”



1.Оқушылардан қалайша көбірек кері байланыс алуға болады?
2.Оқу үлгерімін арттыру үшін кері байланысқа қалай әрекет етуіміз қажет?

3.Оқушыларды оқытудан күтілетін нәтижелер неге негізделген?

4.Сіздің оқушыларыңыз мақсатқа қол жеткізуге қатыстырылған ба?
5.Жеткілікті дәрежеде жоғары, бірақ қол жеткізуге болатын мақсаттар қойылған ба?

6.Сіздің сыныбыңыздағы қалыптасқан ахуал мен оқу ортасы білімді жетік меңгеруге көмектесе ме?

7.Осындай оқытуды қолдануға мүмкіндік жасау үшін не істей аламыз?

8.Тәжірибелі және білікті мұғалімдердің арасында қандай айырмашылық бар? деген сұрақтарды жұп болып талқылайды.


Оқушылардың бейнелерін ұсынады.

«Мазасыз Альма», «Өте сақ Салли», «Қорғанатын Дейв», «Риза болған Сэм», «Дәрменсіз Ханна»






Тренер ескертпе сұрақтар ұсынады.


Неліктен Альма өзін осылай ұстайды?

Мұғалім не істей алады?



Неліктен Салли өзін осылай ұстайды?

Мұғалім Саллиге көмектесу үшін не істей алады?


Неліктен Дэйв өзін осылай ұстайды?

Мұғалім Дэйв сияқты оқушымен не істей алады? Бұл жағдайда екі түрлі өзгеріс маңызды болмақ


Неліктен Сэм өзін осылай ұстайды?

Мұғалім көмектесу үшін не істей алады?


Неліктен Ханна өзін осылай ұстайды?

Мұғалім Ханнаға көмектесу үшін не істей алады?


Көздерін ашқаннан кейін алдарында қызыл, жасыл, ақ, сары, көк түсті жұлдызшалар жатады, соны таңдау арқылы топқа бөлінеді.


Shape1







-

Shape2





Shape3







Ертегіден үзінді тыңдайды.

Әр тыңдаушы өз жауаптарын ұсынады. Әр топтан бір тыңдаушы жауаптарын оқиды. Жауаптары:

1. Сол жақтағы атын жоғалтатын жолды таңдағандар-прагматиктер, олар өмірде өз мақсаттарына аз шығын жұмсап жеткенді қалайды. Әрбір қадамын аңдап басатын сақ адамдар. Олар ерлік жасай алмайды.

2. Оң жаққа бұрылып, өзін жоғалтудан қорықпағандар-жаңалықты, жаңғыруды көксегендер. Олар белгісізіктен тайсалмайтын, именбейтін нағыз батырлар.

3. Тура жүргендер өмірде нақты ұстанымдары мен позициялары бар адамдар, олар өз мақсатарына тура жолмен жетуді



Shape4







Тыңдаушылар ресурстарды қарап, жиырма екі көзқараспен танысады, сол пікірлермен келісетін, келіспейтінін талқылайды. Талқылау аяқталған соң мынадай сұрақтар бойынша өз көзқарасыңызды жазуға уақыт бөліңіз:


Жақсы мұғалімнің қасиеттері қандай?


Мұғалімнің өз тәжірибесі туралы ойланғаны маңызды ма?


Сіздің ойыңызша, мұғалімнің өз мектебіндегі тәжірибені өзгертудегі рөлі қанд


Хэтти әзірлеген халықаралық жобаның деректерімен танысып болғаннан кейін:


  • Сарапшы мұғалімдер үш бағыт бойынша ерекшеленеді:

  • Проблемаларды шешу қабілеті;

  • Ойластырылған түсініктеме беру;

  • Бақылау және кері байланыс.




Shape5


Сіз өз оқушыларыңызға тиімді әсер етесіз бе? Мұндай тоқтамға қалай келдіңіз?

Жұп болып талқылаңыздар

Хэттидің зерттеуі бойынша мінсіз оқушыны гаухар тасқа

Теңер едік. Бастауыш сыныпқа бұл тас өңделмеген күйі келеді. Мұғалімдер оны бнлгілі бір қалыпқа салып, пішінін келтіріп жібереді. Ал жоғары сынып мұғалімдері тасты ары қарай жалтыратып, белгілі бір пішінге келтіріп, зергерлік бұйымдарда өз орны болатындай етіп өңдеу керекм деген қорытындыға келеді.






Shape6



Shape7


















Сіздің сыныбыңыздағы мінсіз оқушыға қандай қасиеттер тән екендігі туралы жазып шығыңыз.



Тыңдаушылар фотода тұрған оқушының жеке қасеттерін атап, кластер құрастырады.Содан соң ресурспен танысады.

1-топ «Мінсіз оқушы»

2-топ «Мінсіз мұғалім»

3-топ «Мінсіз мектеп»

4-топ «Мінсіз сабақ» туралы өз ойларын постерге түсіреді. Таныстырылым жасайды.



Берілген сөздерді жоғарыдан төмен қарай орналастырады.

Салмақты, әуесқой, көп оқыған, мақсатқа ұмтылатын, тез тіл табысатын, жақсы тәрбиеленген, белсенді оқушы, экстраверт, тәртіпті, табанды, жұмысқа қабілетті, қолынан іс келетін, қанағатшыл бір нәрсені қадалып орындайтын, ынтымақтастықта әрекет ететін, құндылықтарды ұстанатын, дербес, іскер батыл, тәуекелшіл, ойлауға бейім,ықыласты, бақытты, байсалды.


Әр топ сипаттамаларын оқып, не үшін сол сипаттауды таңдағандарын, қандай ретпен қойғандарын айтады. Басқа елдердің сипаттамаларымен салыстырады.


Ита

лия

Нидерланд

Поль

ша

Испа

ния

АҚШ

Іскер, батыл

Тез тіл табысатын

Салмақты

Тез тіл табысатын

Мақсатқа бағытталған

Шығармашыл

Іскер, батыл

Әуесқой

Мақсатқа бағытталған

Қанағатшыл

Дербес

Бақытты

Білімді, көп оқыған

Бір нәрсені қадалып орындайтын

Бақытты

Тез тіл табысатын

Бір нәрсені қадалып орындайтын

Мақсатқа бағытталған

Білімді, көп оқыған

Белсенді оқушы

Ойлауға икемді

Дербес

Тез тіл табысатын


Ынтымақшыл


Ықыласты

Ықыласты

Өзін жақсы ұстай біледі


Білімді, көп оқыған

Тәуекелшіл

Мақсатқа бағытталған

Белсенді оқушы


Дербес


Белсенді оқушы

Қанағатшыл

Экстраверт


Салмақты

Табанды

Білімді

Ұйымшыл




Жақсы тәрбиеленген

Жігерлі




Салмақты

Белсенді





Қанағатшыл





Бір нәрсені қадалып орындайтын





Ынтымақ

шыл
















2–3 мұғалімнен тұратын шағын топтар жазбаша түрде жекелеген оқушылардың проблемасын шешу арқылы анықтайды.


Бұдан әрі 6 адамнан тұратын үлкенірек топтарда пікір алмасу қажет, содан кейін тренерлер пікірлерге шолу жасайды және оқытудың ынталандыру теориясына негізделген қорытындыға келеді.

  • Кері байланыстың саны емес, сапасы маңызды.

  • Мұғалім берген түсініктемелердің көбін оқушылар бағаламайды және назарына алмайды.

  • Ойлау деңгейі дамыған оқушылар кері байланысты құптап, оны өздерінің оқу үлгерімін жақсарту үшін қолданады.

  • Жазбашаға қарағанда, ауызша кері байланыс анағұрлым тиімдірек.

  • Ең тиімді кері байланыс оқушыдан мұғалімге беріледі.










1-топ «Мазасыз Альма»

2-топ «Өте сақ Салли»

3-топ «Қорғанатын Дейв»

4-топ «Риза болған Сэм»

5-топ «Дәрменсіз Ханна» нұсқаулық беріледі. Тыңдаушылар оқушылардың бейнелерімен танысып, топта талқылау жүргізеді.


Тренердің ескертпе сұрақтарына жауап іздейді. Содан соң ресурс материалдарымен танысады.




































Мектепте жастардан кеңес алу

(Білім беру платформасын қара).

Оқыту мен оқу мәселесі бойынша оқушылардан кеңес алу

(Білім беру

платформасын қара).

Оқушылардан кеңес алудың ұлттық мәнмәтіні

(Білім беру платформасын

қара).

ХХ ғасырдың озық білім беру теориясы мен тәжірибесі

(Білім беру платформасын қара).



Қағаз, маркер

























Түрлі-түсті қарындаштар

























Сұрақ жазылған кеспе қағаздар

Нұсқаулық,постер және түрлі-түсті қарандаштар

































Нұсқаулық, интернет желісі, бағдарлама









Слайд

Гаухар тас суреті

















































Оқушы суреті, нұсқаулық. маркер,











Нұсқаулық, карточкадағы сөздер







Апта

Күні: 4-күн

Тренер

Өткізілетін орны

Тақырыбы

2-сабақ: Оқыту және оқу әдістемесін жетілдіру мақсатында зерттеу жүргізу

қажеттігін негіздеу және мойындау. Сыныптағы психологиялық ахуал.


Мақсаты

Мұғалімдер зерттеулер мен жетілдіру арқылы кәсіби дамудың қажеттілігі

туралы қорытынды жасайды.

Оқыту нәтижесі

Мұғалімдер құндылықтар мен басымдықтар жүйесіне қатысты өздерінің көзқарастарын дәлелдейді, сыныптағы жағымды атмосфера және ұжымдық сезімнің қалыптасуы үшін ұжымның тәртібі мен ұйымдастырушылығының мәнін бағалайды.


Түйінді идеялар

2) Жетілдіру жөніндегі жұмыс тек қана мұғалімнің өз тәжірибесін жақсартып қана қоймайды, сонымен бірге мектептегі басқа да мұғалімдердің тәжірибесіне әсер ете алады.Табысты оқыту мен оқудың маңызды аспектісі ретінде оқуды

оңтайландыруға, мұғалім мен оқушыларды өзін-өзі іске асырудан қанағаттану сезімін қамтамасыз етуге, жақсы және ұйымдасқан жұмыс ахуалын сақтап тұруға әсер ететін өзара қарым-қатынас сипатын түсіну.



1-сабақ

Тренердің іс-әрекеті

Тыңдаушыныің іс-әрекеті

Ресурстар



Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу


4-минут










1- жаттығу.

А)

ОҚУ МӘДЕНИЕТІ СІЗДІҢ СЫНЫПТАҒЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТӘРТІБІНЕ ҚАЛАЙ ӘСЕР ЕТЕДІ?

(20 минут)


































СІЗДІҢ СЫНЫПТАҒЫ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ҚАНДАЙ? ОЛ ОҚУШЫҒА ҚАЛАЙ ӘСЕР ЕТЕДІ?


30 минут






















2-жаттығу. ОҚУШЫҒА ӨЗІНІҢ ТҮСІНБЕГЕНДІГІН МОЙЫНДАУЫ МАҢЫЗДЫ ЕКЕНІН ТҮСІНУГЕ ҚАЛАЙ КӨМЕКТЕСЕ АЛАМЫЗ? МҰҒАЛІМ МЕН ОҚУШЫ АРАСЫНДАҒЫ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫ КЕҢЕЙТУ МҮМКІНДІКТЕРІ



15минут




















МҰҒАЛІМ-ОҚУШЫ ӨЗАРА ӘРЕКЕТТЕСТІГІ





15 минут









БОЛАШАҚТЫҢ МЕКТЕБІ










Сергіту сәті 2-сабақ

Мақсаты: Екі қолмен жұмыс істегенде мидың екі жағы да іске қосылуын қамтамасыз етеді.


Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу.












Мына сұрақтар төңірегінде ойланыңыз:

«Қарлы кесек» стратегиясы




































«Социометрия» әдісі -кесте. Сыныптағы мұғалім мен оқушы мінез-құлқының түрлерін жіктеу


Сіздің сыныбыңызда эмоциялық деңгей тұрақты ма әлде ол сабақ барысында өзгеріп тұра ма?

Психологиялық жағдайлардың өзгеруіне не ықпал етеді?

Бұл өзгерістерді сіз қалай анықтадыңыз?

Эмоциялық ахуал барлық оқушылар үшін бірдей ме?

Психологиялық жағдайдың өзгеруіне оқушылар қалай қарайды?

Сіз өз әріптесіңізді сіздің сабақтарыңызды бақылап, сыныптың психологиялық жағдайын анықтауда өз ұсыныстарын беруін сұрай аласыз.

Психологиялық жағдайды әдейі өзгерткіңіз келген жағдайлар болды ма?

Сабақтағы жеке оқушылармен және топтармен жұмыста сіздің іс-әрекетіңіз қаншалықты жүйелі болып келеді?






Сіздің беріп тұрған материалыңыз оқушылардың түсінуіне, қабылдануына қиын болса, бұндай жағдайда не істейсіз? Бұл олардың өзін-өзі бағалауды дамытуда маңызды болып саналады. Сiз қолданатын сөздер оқушыларға қиындықтардың пайда болуы қалыпты құбылыс екендігін және де бұны мойындау оқытудың маңызды бөлігі болып табылатындығын көрсетеді.




  • Жаңа не үйрендіңдер?

  • Бәрінен де неге риза болдың?

  • Сізге ең оңайы не болды?

  • Сізге не ерекше қиын болды?

  • Өз проблемаңызды шешуге не көмектесті?




















Оқыту мен оқуда болып жатқан өзгерістермен бірге мұғалім мен оқушы арасындағы өзара қарым-қатынас пен әрекеттер де өзгеріп тұрады. Бұл жаттығу мұғалімге оқушылардың күнделікті қарым-қатынасын, ол қарым-қатынасты оқушы өзіне қалай елестететінін және оларды қалай өзгертуге болатынын анықтауға мүмкіндік беретін тапсырмаларды ұсынады.




Нақты нәтижелерге қол жеткізу үшін шығармашылық топтарға жаңа және дәстүрлі бағдарламалардың (тәсілдердің) жақсы жақтарын айқындап, олардың өзара әсерлерінің деңгейін анықтап алу қажет.





«Екі қолды жұмысқа жұмылдыру»

Тыңдаушылар екі қолына қаламсап алып, бір мезгілде мынадай әрекет жасайды.

  1. Оң қолымен бес үшбұрыш, ал сол қолымен бес төртбұрыш салады.

  2. Оң қолымен бес шеңбер, сол қолымен бес үшбұрыш салады.

  3. Оң қолымен өзінің есімін, ал сол қолымен өзінің фамилиясын жазып шығады. (жазудың әдемі, нашарлығына назар аударылмайды!








Сыни тұрғыдан ойланады. Берілген сұрақтар төңірегінде ойланады, ой бөліседі.









































Берілген сұрақтар негізінде мұғалім және оқушы әрекетін жіктейді.

































2а) Сабақта сөйлесуге қанша уақыт бөлінгенін зерттеу үшін, сабақтың бейнеклипін көреді. Бұл орайда оқушылар мен мұғалім айтқан сөздердің ара-қатынасын ескеру қажет.

  • Жалпы сабақта әңгімеге қанша уақыт беріледі?

  • Әңгіме кезінде кімнің рөлі негізгі болып табылады?

  • Қай оқушы әңгімеге көп қатынасады? Белсенділігі төмен немесе мүлде әңгімеге қатыспаған кім?

  • Қай кезде мұғалім көп сөйлейді?

  • Қандай жағдайда әңгіме тек оқушылар арасында жүреді?


2б) Оқушылардың өзара қарым-қатынасы

Ересек оқушылардың өзара қарым-қатынастарының тәсілдерін терең зерттеу қажет. Бұл зерттеу түрлі қатынас түрлерінің толық тiзiмін жасауды талап етедi. «Білім алу», «ұйымдастырушылық», «әлеуметтік» және т.б. сөздерді пайдалана отырып, оқушылар арасындағы қарым-қатынасты жіктеуге болады. Сіздің байқауыңызша, өзіне-өзі сенімі төмен оқушыларға қатынастың нақты қай түрі көмектеседі? Бұл оларға қалай көмектеседі?

Алға басу. Мына мәлімет сізге топтық және жұптық жұмысты ұйымдастыруға көмектесе ме? Сiз сабақтағы жұмысты топтардың құрамын үнемi өзгертiп отыратындай етiп ұйымдастыра аласыз ба?

Жеке жұмыс:

Жақында өткізген сабағыңызды талдап, мұғалім мен оқушының, сіздің пікіріңізше, қарым-қатынасын белдікте (ось) берілген координаттармен салыстырады.

Топтық пікірталас:

Сабақтағы мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынасына не әсер етеді? Ол қарым-қатынас әртүрлі жағдайларға қарай өзгеріп отыра ма? Сіз өзара қарым-қатынасты қалай өзгертер едіңіз? -еген сұрақ төңірегінде ой өрбітеді.






Шағын топтардағы жұмыс:

1. Бар идеялардың тізімін алып, оны әріптесіңізбен талқылаңыз.

2. Сіздің мектебіңіз үшін анағұрлым маңызды және қолайлы идеяларды анықтаңыз, неліктен олар осындай екендігін талқылаңыз.

3. Оларды енгізу стратегиясын және оқу жоспарына (оқу тапсырмаларына) енгізілуі мүмкін өзгерістерді анықтаңыз (мәселен, бұрын мұғалімдер үлгі бойынша карточкаларды жай таратты, сурет салды







































  • Сыныпта тәртіп ережелері қаншалықты сақталады?

  • Қабылдауға болатын және қабылдауға болмайтын мінез-құлықтарға нені жатқызасыз?

  • Қандай ынталандыру шараларын қолданасыз?

  • Оқыту мақсаттарын қаншалықты нақты түсіндіресіз?

  • Жаттығулар мен тапсырмаларды түсіндіру жолдарыңыз қандай және оған оқушылардың топтары қаншалықты терең/кең деңгейде жауап береді?

  • Оқушылардың мәселелерін қаншалықты дәрежеде шеше аласыз?

  • Сіздің әртүрлі топтағы оқушыларға қолданатын тәсілдеріңіз бір-біріне қаншалықты ұқсас немесе олардың қандай айырмашылықтары бар?

Өз пікіріңізді әріптесіңізбен бөлісіңіз








































































Ұсынылатын жаттығу:

Төменде берілген сызбада сыныптағы мұғалім-оқушы қарым-қатынасы моделі көрсетілген. Онда екі белдік (ось) берілген: бірі - мұғалімнің іске араласуын, екіншісі оқушының бастамасын көрсетеді.
































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!