Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Мұғалімнің мінсіз мұғалім туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Апта |
Күні: - күн |
Тренер Мулдиярова М.И. Умбетова А.Н. |
Өткізілетін орны |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тақырыбы |
1-сабақ: Мұғалімнің мінсіз мұғалім туралы және оқушылардың жеке ерекшеліктері туралы пікірі 2-сабақ: Оқушылардың пікір бойынша құзырлы мұғалімнің сипаттамасы қандай? Мұғалімін, оқушылардың жеке ерекшеліктері туралы қалыптасқан ұстанымдарын зерттеу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мақсаты |
Мұғалімдер өздерінің тәжірибесі негізінде сапалы оқыту мен оқудың үлгісіне талдау жасайды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқыту нәтижесі |
Мұғалімдер мінсіз оқушы мен мінсіз мұғалімнің анықтамасын береді жіне сапалы оқыту мен оқудың нақты критерийлерін әзірлейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Түйінді идеялар |
Сапалы оқытудың тұжырымдамалық негіздерінің күрделігігін және көп мағыналылығын түсіну; сапалы оқытуды анықтау үшін әдетте қолданылатын критерийлерді сын тұрғысынан ойластыру. «Сапалы оқыту» ұғымы мазмұны туралы тұжырымдама түсіндіруге күрделі және маңызды. «Сапалы оқытуды» анықтау үшін жиі қолданылатын көздер жеткіліксіз. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1-сабақ 9-00-10-30 |
Тренердің іс-әрекеті |
Тыңдаушыныің іс-әрекеті |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сергіту сәті (3 минут)
Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу (5 минут) Мұғалім кәсібилігі құбылысын зерделеу. Ресурс: Мұғалімдердің кәсіби шеберлігін зерделеу (Білім беру платформасын қара) 30 минут «Қарлы кесек» стратегиясы Кері байланыс 5 минут Көрінетін оқу. Ресурс: Таныстырылым: «Көрінетін оқу» (Білім беру платформасын қара) 10 минут Бірлескен жұмысқа негізделген тәсіл: 20 минут -Құзыретті мұғалімге қажетті қасиеттер мен дағдылар тізімін жасау үшін әртүрлі мектептердің әртүрлі тәжірибелері бар педагогтерінен құралған шағын топтардағы мұғалімдердің бірлескен жұмысы. -Интербелсенді слайд-шоудың көмегімен тыңдаушылар тобын зерттеуші Хэтти әзірлеген халықаралық жобаның деректерімен таныстыру Кері байланыс 5 минут 2 сабақ
Жоғары белсенділікті талап ететін жаттығу. Мұғалімдердің мінсіз оқушыға тән сапаларына қатысты өз пікірлерін жазбаша баяндауы. Ресурс: Мінсіз оқушы қандай болмақ? (Білім беру платформасын қара). Карточкаларды талдау бойынша жаттығулар орындау. Ресурс: Мінсіз оқушының сипаты (Білім беру платформасын қара). «Ойлан, жұптас, бөліс» стратегиясы Мұғалімдердің жауаптарын басқа елдегі мұғалімдердің нәтижелері деректерімен салыстыру. Ресурс: Әртүрлі бес елдегі мінсіз оқушының сипаттамасы (Білім беру платформасын қара). 10 минут Кері байланыс 5 минут Ынталандыру мақсаты. Ресурс: Таныстырылым: Оқу және ынталандыру (Білім беру платформасын қара). 20 минут . Ресурстар: Оқушылардың бейнелері (Білім беру платформасын қара) 20 минут Тренерлердің ескертпелері (Білім беру платформасын қара). Рефлексия «Мен үшін ... ең құнды болды, себебі ...» Қосымша оқу: Мектепте жастардан кеңес алу (Білім беру платформасын қара). Оқыту мен оқу мәселесі бойынша оқушылардан кеңес алу (Білім беру платформасын қара). Оқушылардан кеңес алудың ұлттық мәнмәтіні (Білім беру платформасын қара). ХХ ғасырдың озық білім беру теориясы мен тәжірибесі (Білім беру платформасын қара).
|
«Өз жұлдызыңды тап!» Орындыққа еркін отырып, көзімізді жұмамыз. Терең дем алып, әуеннің ырғағына зейін қойып, менің сөздеріме құлақ саламыз.Өздеріңізді жұлдызды аспанды көріп тұрмыз деп сезініңіздер,солай елестетіңіздер. Үлкенді-кішілі, жап-жарық, күңгірттеу жұлдыздар самсап тұр. Үздіксіз жымыңдап жылжып келе жатқандай. Әрқайсысымыз өз жұлдыздарымызды табуға тырысудамыз. Біз өз жұлдызымызға міндетті түрде жетеміз. Мінеки, жұлдыздар қол жетім жерде тұр. Өзіміз таңдаған жұлдызды алдымызға ұқыптап қоямыз. Алған жұлдызымыздың қандай екенін, түсін, пішінін, есте сақтауға тырысамыз. Енді көздерімізді жайлап ашамыз. Батырдың жол таңдауы» жағымды психологиялық ойсергек. Баяғыда бір батыр өзіне өмірлік жар табу үшін сапарға шығыпты. Ол түрлі қалалар мен патшалықтарды аралап, ай жүріпті, алайда өзәне ұнаған қыз таппапты. Үш жыл болғанда , батыр арыпһһ ашып, үш жолдың торабына келіп жетіпті. Жолдардың тоғысқан жерінде тасқа мынандай сөздер жазылыпты: «Солға жүрсең-атыңды жоғалтасың! Оңға жүрсең –өзіңді жоғалтасың! Тура жолмен жүрсең-ештеңе де таппайсың!» Сұрақ: «Сіздер батырдың орнында болсаңыз, қай жолды таңдар едіңіз? Ресурс: Мұғалімдердің кәсіби шеберлігін зерделеу (Білім беру платформасын қара). Бұл тапсырма мұғалімге өзінің қандай болуға тиіс екендігін ой елегінен өткізуге және талқылауға көмек көрсету мақсатында әзірленген.
«Чемодан, еттартқыш, себет» Чемодан- кейін керек болуы мүмкін. Еттартқыш - ақпаратты өңдеймін. Себет- барлығын лақтырамын Көзге көрінетін оқу таныстырылымын көрсету Көзге көрінетін оқу – бұл 15 жылдық зерттеу нәтижесі, ол мектеп оқушыларының оқу үлгеріміне әсер ету деген тақырыптағы 800-ден астам метаталдауды (500-ден астам жұмыстарды) қорыту. Ол мектептегі оқытуды жақсартуға ненің шынымен де әсер ететіні (ненің әсер етпейтіні) туралы сындарлы зерттеулердің ең үлкен топтамасы болып табылады. «Гаухар тас» тапсырмасын талқылауға береді.
«Үш М және Ә» «Миға шабуыл» әдісі Кез келген ата ана баласын мектепке берген кезде үміт күтіп, оқуда, мұғалімдер мен сыныптастарының арасында табысты, мінсіз болатынына сенеді. Мұғалімдер де оқушылар бірінші сыныпқа қабылданғанда осы жайды армандайды. Балалар да мектеп табалдырығын аттағанда жаңа өмірден жақсылықты күтеді. Бірақ барлық күтілген сенім орындалмайды. Неліктен? Тапсырма: Қандай оқушыны мінсіз, табысты оқушы деп айтуға болады? «Нұсқау» жаттығу. Тренер мұғалімдердің алдына оқушының бейнесін қояды. Мінсіз оқушы қандай болмақ? Ресурсты қарап шығуды тапсырады. «Қарлы кесек» стратегиясы 1B-жаттығу. МІНСІЗ ОҚУШЫНЫҢ СИПАТЫ Карточкадағы сөздерді маңыздылығы бойынша жоғарыдан төмен қарай орналастырыңыз.
Әр түрлі елдердегі оқушылардың сипаттамасын беріп, өздері жасаған сипаттамалармен салыстыруды тапсырады.
«Қосу, алу, қызықты» әдісі Әріптестер сіздер не үшін осы қасиеттерді таңдадыңыздар? Қандай крийтерии бойынша топтастырдыңыздар? Біз үшін не маңызды? Не үшін алғашқы бес қасиетті ең маңыздысы деп алдыңыздар? Оқушыларға жүргізілген сауалнама нәтижелерімен жұмыс
Егер кері байланыс соншалықты маңызды болса, онда сыныпта кері байланыстың қандай түрін қолдану қажет? Жұп болып талқылаңыздар.
“Жақсаруға қол жеткізудегі ең ықпалды қару – кері байланыс”
1.Оқушылардан қалайша көбірек кері байланыс алуға
болады? 3.Оқушыларды оқытудан күтілетін нәтижелер неге негізделген?
4.Сіздің оқушыларыңыз мақсатқа қол жеткізуге қатыстырылған
ба? 6.Сіздің сыныбыңыздағы қалыптасқан ахуал мен оқу ортасы білімді жетік меңгеруге көмектесе ме? 7.Осындай оқытуды қолдануға мүмкіндік жасау үшін не істей аламыз? 8.Тәжірибелі және білікті мұғалімдердің арасында қандай айырмашылық бар? деген сұрақтарды жұп болып талқылайды.
Оқушылардың бейнелерін ұсынады. «Мазасыз Альма», «Өте сақ Салли», «Қорғанатын Дейв», «Риза болған Сэм», «Дәрменсіз Ханна»
Тренер ескертпе сұрақтар ұсынады.
Неліктен Альма өзін осылай ұстайды? Мұғалім не істей алады?
Неліктен Салли өзін осылай ұстайды? Мұғалім Саллиге көмектесу үшін не істей алады?
Неліктен Дэйв өзін осылай ұстайды? Мұғалім Дэйв сияқты оқушымен не істей алады? Бұл жағдайда екі түрлі өзгеріс маңызды болмақ
Неліктен Сэм өзін осылай ұстайды? Мұғалім көмектесу үшін не істей алады?
Неліктен Ханна өзін осылай ұстайды? Мұғалім Ханнаға көмектесу үшін не істей алады?
|
Көздерін ашқаннан кейін алдарында қызыл, жасыл, ақ, сары, көк түсті жұлдызшалар жатады, соны таңдау арқылы топқа бөлінеді.
-
Ертегіден үзінді тыңдайды. Әр тыңдаушы өз жауаптарын ұсынады. Әр топтан бір тыңдаушы жауаптарын оқиды. Жауаптары: 1. Сол жақтағы атын жоғалтатын жолды таңдағандар-прагматиктер, олар өмірде өз мақсаттарына аз шығын жұмсап жеткенді қалайды. Әрбір қадамын аңдап басатын сақ адамдар. Олар ерлік жасай алмайды. 2. Оң жаққа бұрылып, өзін жоғалтудан қорықпағандар-жаңалықты, жаңғыруды көксегендер. Олар белгісізіктен тайсалмайтын, именбейтін нағыз батырлар. 3. Тура жүргендер өмірде нақты ұстанымдары мен позициялары бар адамдар, олар өз мақсатарына тура жолмен жетуді
Тыңдаушылар ресурстарды қарап, жиырма екі көзқараспен танысады, сол пікірлермен келісетін, келіспейтінін талқылайды. Талқылау аяқталған соң мынадай сұрақтар бойынша өз көзқарасыңызды жазуға уақыт бөліңіз:
Жақсы мұғалімнің қасиеттері қандай?
Мұғалімнің өз тәжірибесі туралы ойланғаны маңызды ма?
Сіздің ойыңызша, мұғалімнің өз мектебіндегі тәжірибені өзгертудегі рөлі қанд
Хэтти әзірлеген халықаралық жобаның деректерімен танысып болғаннан кейін:
Сіз өз оқушыларыңызға тиімді әсер етесіз бе? Мұндай тоқтамға қалай келдіңіз? Жұп болып талқылаңыздар Хэттидің зерттеуі бойынша мінсіз оқушыны гаухар тасқа Теңер едік. Бастауыш сыныпқа бұл тас өңделмеген күйі келеді. Мұғалімдер оны бнлгілі бір қалыпқа салып, пішінін келтіріп жібереді. Ал жоғары сынып мұғалімдері тасты ары қарай жалтыратып, белгілі бір пішінге келтіріп, зергерлік бұйымдарда өз орны болатындай етіп өңдеу керекм деген қорытындыға келеді.
Сіздің сыныбыңыздағы мінсіз оқушыға қандай қасиеттер тән екендігі туралы жазып шығыңыз.
Тыңдаушылар фотода тұрған оқушының жеке қасеттерін атап, кластер құрастырады.Содан соң ресурспен танысады. 1-топ «Мінсіз оқушы» 2-топ «Мінсіз мұғалім» 3-топ «Мінсіз мектеп» 4-топ «Мінсіз сабақ» туралы өз ойларын постерге түсіреді. Таныстырылым жасайды.
Берілген сөздерді жоғарыдан төмен қарай орналастырады. Салмақты, әуесқой, көп оқыған, мақсатқа ұмтылатын, тез тіл табысатын, жақсы тәрбиеленген, белсенді оқушы, экстраверт, тәртіпті, табанды, жұмысқа қабілетті, қолынан іс келетін, қанағатшыл бір нәрсені қадалып орындайтын, ынтымақтастықта әрекет ететін, құндылықтарды ұстанатын, дербес, іскер батыл, тәуекелшіл, ойлауға бейім,ықыласты, бақытты, байсалды.
Әр топ сипаттамаларын оқып, не үшін сол сипаттауды таңдағандарын, қандай ретпен қойғандарын айтады. Басқа елдердің сипаттамаларымен салыстырады.
2–3 мұғалімнен тұратын шағын топтар жазбаша түрде жекелеген оқушылардың проблемасын шешу арқылы анықтайды.
Бұдан әрі 6 адамнан тұратын үлкенірек топтарда пікір алмасу қажет, содан кейін тренерлер пікірлерге шолу жасайды және оқытудың ынталандыру теориясына негізделген қорытындыға келеді.
1-топ «Мазасыз Альма» 2-топ «Өте сақ Салли» 3-топ «Қорғанатын Дейв» 4-топ «Риза болған Сэм» 5-топ «Дәрменсіз Ханна» нұсқаулық беріледі. Тыңдаушылар оқушылардың бейнелерімен танысып, топта талқылау жүргізеді.
Тренердің ескертпе сұрақтарына жауап іздейді. Содан соң ресурс материалдарымен танысады.
Мектепте жастардан кеңес алу (Білім беру платформасын қара). Оқыту мен оқу мәселесі бойынша оқушылардан кеңес алу (Білім беру платформасын қара). Оқушылардан кеңес алудың ұлттық мәнмәтіні (Білім беру платформасын қара). ХХ ғасырдың озық білім беру теориясы мен тәжірибесі (Білім беру платформасын қара).
|
Қағаз, маркер
Түрлі-түсті қарындаштар
Сұрақ жазылған кеспе қағаздар Нұсқаулық,постер және түрлі-түсті қарандаштар
Нұсқаулық, интернет желісі, бағдарлама
Слайд Гаухар тас суреті
Оқушы суреті, нұсқаулық. маркер,
Нұсқаулық, карточкадағы сөздер |
Апта |
Күні: 4-күн |
Тренер |
Өткізілетін орны |
|||
Тақырыбы |
2-сабақ: Оқыту және оқу әдістемесін жетілдіру мақсатында зерттеу жүргізу қажеттігін негіздеу және мойындау. Сыныптағы психологиялық ахуал. |
|||||
Мақсаты |
Мұғалімдер зерттеулер мен жетілдіру арқылы кәсіби дамудың қажеттілігі туралы қорытынды жасайды. |
|||||
Оқыту нәтижесі |
Мұғалімдер құндылықтар мен басымдықтар жүйесіне қатысты өздерінің көзқарастарын дәлелдейді, сыныптағы жағымды атмосфера және ұжымдық сезімнің қалыптасуы үшін ұжымның тәртібі мен ұйымдастырушылығының мәнін бағалайды. |
|||||
Түйінді идеялар |
2) Жетілдіру жөніндегі жұмыс тек қана мұғалімнің өз тәжірибесін жақсартып қана қоймайды, сонымен бірге мектептегі басқа да мұғалімдердің тәжірибесіне әсер ете алады.Табысты оқыту мен оқудың маңызды аспектісі ретінде оқуды оңтайландыруға, мұғалім мен оқушыларды өзін-өзі іске асырудан қанағаттану сезімін қамтамасыз етуге, жақсы және ұйымдасқан жұмыс ахуалын сақтап тұруға әсер ететін өзара қарым-қатынас сипатын түсіну. |
|||||
1-сабақ |
Тренердің іс-әрекеті |
Тыңдаушыныің іс-әрекеті |
Ресурстар |
|||
Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу 4-минут 1- жаттығу. А) ОҚУ МӘДЕНИЕТІ СІЗДІҢ СЫНЫПТАҒЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТӘРТІБІНЕ ҚАЛАЙ ӘСЕР ЕТЕДІ? (20 минут) СІЗДІҢ СЫНЫПТАҒЫ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ҚАНДАЙ? ОЛ ОҚУШЫҒА ҚАЛАЙ ӘСЕР ЕТЕДІ? 30 минут 2-жаттығу. ОҚУШЫҒА ӨЗІНІҢ ТҮСІНБЕГЕНДІГІН МОЙЫНДАУЫ МАҢЫЗДЫ ЕКЕНІН ТҮСІНУГЕ ҚАЛАЙ КӨМЕКТЕСЕ АЛАМЫЗ? МҰҒАЛІМ МЕН ОҚУШЫ АРАСЫНДАҒЫ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСТЫ КЕҢЕЙТУ МҮМКІНДІКТЕРІ 15минут МҰҒАЛІМ-ОҚУШЫ ӨЗАРА ӘРЕКЕТТЕСТІГІ 15 минут БОЛАШАҚТЫҢ МЕКТЕБІ |
Сергіту сәті 2-сабақ Мақсаты: Екі қолмен жұмыс істегенде мидың екі жағы да іске қосылуын қамтамасыз етеді.
Зейінді шоғырландыруға арналған жаттығу. Мына сұрақтар төңірегінде ойланыңыз: «Қарлы кесек» стратегиясы «Социометрия» әдісі -кесте. Сыныптағы мұғалім мен оқушы мінез-құлқының түрлерін жіктеу
Сіздің сыныбыңызда эмоциялық деңгей тұрақты ма әлде ол сабақ барысында өзгеріп тұра ма? Психологиялық жағдайлардың өзгеруіне не ықпал етеді? Бұл өзгерістерді сіз қалай анықтадыңыз? Эмоциялық ахуал барлық оқушылар үшін бірдей ме? Психологиялық жағдайдың өзгеруіне оқушылар қалай қарайды? Сіз өз әріптесіңізді сіздің сабақтарыңызды бақылап, сыныптың психологиялық жағдайын анықтауда өз ұсыныстарын беруін сұрай аласыз. Психологиялық жағдайды әдейі өзгерткіңіз келген жағдайлар болды ма? Сабақтағы жеке оқушылармен және топтармен жұмыста сіздің іс-әрекетіңіз қаншалықты жүйелі болып келеді?
Сіздің беріп тұрған материалыңыз оқушылардың түсінуіне, қабылдануына қиын болса, бұндай жағдайда не істейсіз? Бұл олардың өзін-өзі бағалауды дамытуда маңызды болып саналады. Сiз қолданатын сөздер оқушыларға қиындықтардың пайда болуы қалыпты құбылыс екендігін және де бұны мойындау оқытудың маңызды бөлігі болып табылатындығын көрсетеді.
Оқыту мен оқуда болып жатқан өзгерістермен бірге мұғалім мен оқушы арасындағы өзара қарым-қатынас пен әрекеттер де өзгеріп тұрады. Бұл жаттығу мұғалімге оқушылардың күнделікті қарым-қатынасын, ол қарым-қатынасты оқушы өзіне қалай елестететінін және оларды қалай өзгертуге болатынын анықтауға мүмкіндік беретін тапсырмаларды ұсынады. Нақты нәтижелерге қол жеткізу үшін шығармашылық топтарға жаңа және дәстүрлі бағдарламалардың (тәсілдердің) жақсы жақтарын айқындап, олардың өзара әсерлерінің деңгейін анықтап алу қажет.
|
«Екі қолды жұмысқа жұмылдыру» Тыңдаушылар екі қолына қаламсап алып, бір мезгілде мынадай әрекет жасайды.
Сыни тұрғыдан ойланады. Берілген сұрақтар төңірегінде ойланады, ой бөліседі. Берілген сұрақтар негізінде мұғалім және оқушы әрекетін жіктейді.
2а) Сабақта сөйлесуге қанша уақыт бөлінгенін зерттеу үшін, сабақтың бейнеклипін көреді. Бұл орайда оқушылар мен мұғалім айтқан сөздердің ара-қатынасын ескеру қажет.
2б) Оқушылардың өзара қарым-қатынасы Ересек оқушылардың өзара қарым-қатынастарының тәсілдерін терең зерттеу қажет. Бұл зерттеу түрлі қатынас түрлерінің толық тiзiмін жасауды талап етедi. «Білім алу», «ұйымдастырушылық», «әлеуметтік» және т.б. сөздерді пайдалана отырып, оқушылар арасындағы қарым-қатынасты жіктеуге болады. Сіздің байқауыңызша, өзіне-өзі сенімі төмен оқушыларға қатынастың нақты қай түрі көмектеседі? Бұл оларға қалай көмектеседі? Алға басу. Мына мәлімет сізге топтық және жұптық жұмысты ұйымдастыруға көмектесе ме? Сiз сабақтағы жұмысты топтардың құрамын үнемi өзгертiп отыратындай етiп ұйымдастыра аласыз ба? Жеке жұмыс: Жақында өткізген сабағыңызды талдап, мұғалім мен оқушының, сіздің пікіріңізше, қарым-қатынасын белдікте (ось) берілген координаттармен салыстырады. Топтық пікірталас: Сабақтағы мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынасына не әсер етеді? Ол қарым-қатынас әртүрлі жағдайларға қарай өзгеріп отыра ма? Сіз өзара қарым-қатынасты қалай өзгертер едіңіз? -еген сұрақ төңірегінде ой өрбітеді. Шағын топтардағы жұмыс: 1. Бар идеялардың тізімін алып, оны әріптесіңізбен талқылаңыз. 2. Сіздің мектебіңіз үшін анағұрлым маңызды және қолайлы идеяларды анықтаңыз, неліктен олар осындай екендігін талқылаңыз. 3. Оларды енгізу стратегиясын және оқу жоспарына (оқу тапсырмаларына) енгізілуі мүмкін өзгерістерді анықтаңыз (мәселен, бұрын мұғалімдер үлгі бойынша карточкаларды жай таратты, сурет салды
|
Өз пікіріңізді әріптесіңізбен бөлісіңіз Ұсынылатын жаттығу: Төменде берілген сызбада сыныптағы мұғалім-оқушы қарым-қатынасы моделі көрсетілген. Онда екі белдік (ось) берілген: бірі - мұғалімнің іске араласуын, екіншісі оқушының бастамасын көрсетеді. |