Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Long-term plan: Unit: Capabilities of human brain


    School: # 37 school

    named after I.Zhansugirov

    Date:27.02.2020

    Teacher name: Yerdakhmetova Kalamkas

    CLASS: 10 A

    Number present:

    absent:

    Theme of the lesson: Multiple intelligences

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    L6 deduce meaning from context in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics

    R1 understand main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics

    R2 understand specific information and detail in extended texts on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Understand types of multiple intelligence

    • Use some agree or disagree statements

    • Create headings to the paragraph

    Most learners will be able to:

    • Know the specific of types of multiple intelligence

    • Agree or disagree with the statement

    • Understand the specific information of the paragraphs

    Some learners will be able to:

    • Compare and analyze types of multiple intelligence

    • Provide argumentative position on the given statements

    • Combine all text as one

    Assessment criteria

    Listening:

    • Understand meaning of 4 notions

    Speaking:

    • Use expressions of agreement/disagreement/opinion

    Reading:

    • Understand meaning of text

    • 6 out of 8 are matched correctly

    Value links

    Tolerance

    Cross curricular links

    Cross-curricular links with Psychology

    ICT skills

    Interactive board, PPT, laptop

    Previous learning

    Where does creativity come from?/ Creativity VS Knowledge

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    3 min

    • (WCW) Class Organization+ Guessing the topic according to the pictures and words:

    • (T-S) (W) Students are introduced with the objectives and expected lesson outcomes

    PPT slide 1-2






    5 min


    L6














    7 mins



    S7










    5 mins



    R2































    7 min


    R1















    7 min

    ( WCW) Warm-up:


    Listening. Multiple intelligence?

    Students watch a video about multiple intelligence two times and fill the table about features of different types of multiple intelligence. Student A fills only his information. Students B –his one. Then sts can exchange or check together who is who. Who is musical or logical. (Use slide 4 for support)


    Assessment Criteria

    Descriptor

    - Understand meaning of

    four notions


    A learner

    - fill their table with appropriate information about MI


    (PW) Chain discussion

    Students get a list of words how to express agreement/disagreement/ own opinion. They look through all the expressions. Teacher shows a statement which students discuss in order to share opinions in pair


    Assessment Criteria

    Descriptor

    -Use expressions of agreement/disagreement/opinion


    A LEARNER

    - should give their own opinion on given statement



    (IW\WCW) Pre-reading

    Exercise 1. SB p.72. Students match the words with the definitions

    Answer for the quiz by using your computer\phone


    1Shape2 Shape1 .spatial

    Shape4 Shape3

    a seeing relationships between symbols and actions

    2Shape5 .bodily-kinaesthetic

    b communicating well and being good with languages

    3.musical

    c understanding the emotions and needs of others

    4Shape6 .linguistic

    d visualizing space in the mind

    5.logical-mathematical

    e singing, playing or composing music

    6Shape7 .interpersonal

    f understanding the natural world

    7Shape8 .intrapersonal

    g using your body to solve problems or create something

    8.naturalistic

    h understanding your own emotions and needs


    Assessment Criteria

    Descriptor

    -Compare and analyze types of multiple intelligence

    -6 out of 8 are matched correctly


    A learner

    • match the words with the definitions





    (IW)Reading:

    Students read the text and do the tasks. Put sentences in the context correctly


    (GW/WCW) Post-reading

    Answer for the questions.

    1. Why is Gardner's theory important for schools?

    2. Which type of intelligence do you think best describes you? Why?

    3. Do you agree with Gardner's theory? Why/Why not?


    Assessment Criteria

    Descriptor

    • Understand meaning of text

    • Answer the question correctly

    A learner

    • should answer to given questions


    (GW) Dynamic break:

    Student’s make a mind-map poster “Types of intelligences”. Justify what they have learned with 3-4 examples


    PPT slide 5

    HO1

    https://www.youtube.com/watch?v=UHMzELRpLr0&t=94s












    PPT slide 7-13

    HO2













    SB p.72


    https://quizizz.com/join






















    SB p.73

    PPT slide 15




    PPT slide 16












    PPT slide 18








    4 mins


    (WC) Plenary: Feedback

    - Students justify what they have learned with 3 examples


    Self-assessment sheet

    Ending of the lesson

    2 min

    Reflection - students write their names on the stickers and gluing the to the PYRAMID OF SUCCESS, especially to show what level they reached after end of the lesson.


    Poster

    Stickers



    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?









    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?



    Health and safety check
    ICT links


    • Group work

    • Individual work

    • Pair work

    • Different statements

    • Be critical in speaking task

    • Observing;

    • Assessment-criteria for writing and speaking activity;

    • Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Ердахметова Қаламқас Ердаулетқызы
      09 Желтоқсан 2023
      628
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      Multiple intelligences 10 grade

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      Multiple intelligences 10 grade

      Материал туралы қысқаша түсінік
      Lesson plan for 10 grade Theme: Multiple intelligences
      Материалдың қысқаша нұсқасы

      Long-term plan: Unit: Capabilities of human brain


      School: # 37 school

      named after I.Zhansugirov

      Date:27.02.2020

      Teacher name: Yerdakhmetova Kalamkas

      CLASS: 10 A

      Number present:

      absent:

      Theme of the lesson: Multiple intelligences

      Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

      L6 deduce meaning from context in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

      S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics

      R1 understand main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics

      R2 understand specific information and detail in extended texts on a growing range of familiar general and curricular topics

      Lesson objectives

      All learners will be able to:

      • Understand types of multiple intelligence

      • Use some agree or disagree statements

      • Create headings to the paragraph

      Most learners will be able to:

      • Know the specific of types of multiple intelligence

      • Agree or disagree with the statement

      • Understand the specific information of the paragraphs

      Some learners will be able to:

      • Compare and analyze types of multiple intelligence

      • Provide argumentative position on the given statements

      • Combine all text as one

      Assessment criteria

      Listening:

      • Understand meaning of 4 notions

      Speaking:

      • Use expressions of agreement/disagreement/opinion

      Reading:

      • Understand meaning of text

      • 6 out of 8 are matched correctly

      Value links

      Tolerance

      Cross curricular links

      Cross-curricular links with Psychology

      ICT skills

      Interactive board, PPT, laptop

      Previous learning

      Where does creativity come from?/ Creativity VS Knowledge

      Plan

      Planned timings

      Planned activities

      Resources

      Beginning

      3 min

      • (WCW) Class Organization+ Guessing the topic according to the pictures and words:

      • (T-S) (W) Students are introduced with the objectives and expected lesson outcomes

      PPT slide 1-2






      5 min


      L6














      7 mins



      S7










      5 mins



      R2































      7 min


      R1















      7 min

      ( WCW) Warm-up:


      Listening. Multiple intelligence?

      Students watch a video about multiple intelligence two times and fill the table about features of different types of multiple intelligence. Student A fills only his information. Students B –his one. Then sts can exchange or check together who is who. Who is musical or logical. (Use slide 4 for support)


      Assessment Criteria

      Descriptor

      - Understand meaning of

      four notions


      A learner

      - fill their table with appropriate information about MI


      (PW) Chain discussion

      Students get a list of words how to express agreement/disagreement/ own opinion. They look through all the expressions. Teacher shows a statement which students discuss in order to share opinions in pair


      Assessment Criteria

      Descriptor

      -Use expressions of agreement/disagreement/opinion


      A LEARNER

      - should give their own opinion on given statement



      (IW\WCW) Pre-reading

      Exercise 1. SB p.72. Students match the words with the definitions

      Answer for the quiz by using your computer\phone


      1Shape2 Shape1 .spatial

      Shape4 Shape3

      a seeing relationships between symbols and actions

      2Shape5 .bodily-kinaesthetic

      b communicating well and being good with languages

      3.musical

      c understanding the emotions and needs of others

      4Shape6 .linguistic

      d visualizing space in the mind

      5.logical-mathematical

      e singing, playing or composing music

      6Shape7 .interpersonal

      f understanding the natural world

      7Shape8 .intrapersonal

      g using your body to solve problems or create something

      8.naturalistic

      h understanding your own emotions and needs


      Assessment Criteria

      Descriptor

      -Compare and analyze types of multiple intelligence

      -6 out of 8 are matched correctly


      A learner

      • match the words with the definitions





      (IW)Reading:

      Students read the text and do the tasks. Put sentences in the context correctly


      (GW/WCW) Post-reading

      Answer for the questions.

      1. Why is Gardner's theory important for schools?

      2. Which type of intelligence do you think best describes you? Why?

      3. Do you agree with Gardner's theory? Why/Why not?


      Assessment Criteria

      Descriptor

      • Understand meaning of text

      • Answer the question correctly

      A learner

      • should answer to given questions


      (GW) Dynamic break:

      Student’s make a mind-map poster “Types of intelligences”. Justify what they have learned with 3-4 examples


      PPT slide 5

      HO1

      https://www.youtube.com/watch?v=UHMzELRpLr0&t=94s












      PPT slide 7-13

      HO2













      SB p.72


      https://quizizz.com/join






















      SB p.73

      PPT slide 15




      PPT slide 16












      PPT slide 18








      4 mins


      (WC) Plenary: Feedback

      - Students justify what they have learned with 3 examples


      Self-assessment sheet

      Ending of the lesson

      2 min

      Reflection - students write their names on the stickers and gluing the to the PYRAMID OF SUCCESS, especially to show what level they reached after end of the lesson.


      Poster

      Stickers



      Additional information

      Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?









      Assessment – how are you planning to check learners’ learning?



      Health and safety check
      ICT links


      • Group work

      • Individual work

      • Pair work

      • Different statements

      • Be critical in speaking task

      • Observing;

      • Assessment-criteria for writing and speaking activity;

      • Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Ашық сабақ 10 сынып
        09.12.2023
        628
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Ердахметова Қаламқас Ердаулетқызы
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации