Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Theme of the lesson:

    Unit 6


    Teacher’s name:

    Tleuberdina Ayazhan


    Grade: 10 «ZH»

    Number present: 8

    Number absent:

    Theme of the lesson: Multiple intelligences


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.R1 understand main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics

    10.R2 understand specific information and detail in extended texts on a range of familiar general and curricular topics, and some unfamiliar topics

    10.S3 explain and justify own and others’ point of view on a wide range of general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able to: read the text and understand the general idea about the types of multiple intelligence

    Most learners will be able to: read and extract the detailed information in the text

    Some learners will be able to: speak fluently about the types of intelligence


    Value links

    Expand their knowledge about different types of intelligence



    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson


    2 min



    Warming -up


    2 min








    Checking the homework


    5 min


    2 min





















    3 min













    Organization moment:

    1. Greeting

    2. Checking who is absent.



    Teacher asks to give associations connected to the word “Bookstore”.


    The aim: to revise the previous lesson material.

    Efficiency: to enlarge their vocabulary.




    Teacher checks homework.




    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


    The title:

    Multiple Intelligence


    Teacher asks to predict the text what it is about. “Multiple intelligence”.


    The aim: to present new learning material.

    Efficiency: to improve speaking.


    Teacher asks the students guess the types of intelligence and asks to label the diagram with the given words.


    The aim: to present new words.

    Efficiency: to enlarge vocabulary.

    Students greet the teacher and tells who is absent today.



    Students give associations to the word “Bookstore”.








    Students read their sentences one by one.


    Students explain how they understand the word “Multiple intelligence”


    Students predict the text content.







    Students look at the types of intelligences and try to explain the definition.












    At the organization moment teacher tries to award active Ss. “The praise” method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good!”

    “Well done!”





    Descriptor:

    -recognize basic questions.

    - answer the questions.












    Descriptor:

    -recognize basic questions in short.

    - explaining the meaning of the word









    PP presentation
















    PP presentation




















    PP presentation

















    Middle of the lesson


    3 min




















    8 min

























    5 min






























































    7 min

    Teacher asks to read the text to get the general idea.

    Do the exercise 1. Choose the words that was mentioned in the text.

    • Howard Gardner

    • John Ligner

    • Approach

    • Visual skills

    • Read maps

    • Calculating

    • Running


    The aim: to get the general idea of the text.

    Efficiency: to develop reading.


    Teacher uses Yes/No to have feedback


    Teacher asks to read the text again and cluster the types of intelligences.


    After checking the cluster teacher asks students to choose someone in the class and identify his/her intelligence.


    Teacher has feedback using fist to four.



    The aim: to extract the detailed information.

    Efficiency: to improve reading skills.


    Teacher gives out cards with ex. 1 and asks students to choose the synonyms for underlined words for weaker students.


    The aim: to find synonyms.

    Efficiency: to enlarge vocabulary and extract the detailed information.

    • The theory of intelligence was introduced by Howard Gardner.

    • Dr. Gardener proposes eight different intelligences

    • It may seem impossible to teach to all the students in the same way.

    • It is important to know what type of intelligence your students have.

    • People have different pace

      Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Тлеубердина Аяжан Кульмескановна
      10 Мамыр 2022
      589
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      Multiple Intelligences lesson plan

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      Multiple Intelligences lesson plan

      Материал туралы қысқаша түсінік
      The "Multiple Intelligence" lesson plan is about parts of the brain and different types of brain. It is designed for 10th grade. The book is "Sciences"
      Материалдың қысқаша нұсқасы

      Lesson plan

      Theme of the lesson:

      Unit 6


      Teacher’s name:

      Tleuberdina Ayazhan


      Grade: 10 «ZH»

      Number present: 8

      Number absent:

      Theme of the lesson: Multiple intelligences


      Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

      10.R1 understand main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics

      10.R2 understand specific information and detail in extended texts on a range of familiar general and curricular topics, and some unfamiliar topics

      10.S3 explain and justify own and others’ point of view on a wide range of general and curricular topics


      Lesson objectives

      All learners will be able to: read the text and understand the general idea about the types of multiple intelligence

      Most learners will be able to: read and extract the detailed information in the text

      Some learners will be able to: speak fluently about the types of intelligence


      Value links

      Expand their knowledge about different types of intelligence



      Plan:

      Part of the lesson/Time

      Teacher’s activity

      Student’s activity

      Assessment

      Resources

      Beginning of the lesson


      2 min



      Warming -up


      2 min








      Checking the homework


      5 min


      2 min





















      3 min













      Organization moment:

      1. Greeting

      2. Checking who is absent.



      Teacher asks to give associations connected to the word “Bookstore”.


      The aim: to revise the previous lesson material.

      Efficiency: to enlarge their vocabulary.




      Teacher checks homework.




      The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


      The title:

      Multiple Intelligence


      Teacher asks to predict the text what it is about. “Multiple intelligence”.


      The aim: to present new learning material.

      Efficiency: to improve speaking.


      Teacher asks the students guess the types of intelligence and asks to label the diagram with the given words.


      The aim: to present new words.

      Efficiency: to enlarge vocabulary.

      Students greet the teacher and tells who is absent today.



      Students give associations to the word “Bookstore”.








      Students read their sentences one by one.


      Students explain how they understand the word “Multiple intelligence”


      Students predict the text content.







      Students look at the types of intelligences and try to explain the definition.












      At the organization moment teacher tries to award active Ss. “The praise” method is used to evaluate Ss with phrases like:

      “Good!”

      “Well done!”





      Descriptor:

      -recognize basic questions.

      - answer the questions.












      Descriptor:

      -recognize basic questions in short.

      - explaining the meaning of the word









      PP presentation
















      PP presentation




















      PP presentation

















      Middle of the lesson


      3 min




















      8 min

























      5 min






























































      7 min

      Teacher asks to read the text to get the general idea.

      Do the exercise 1. Choose the words that was mentioned in the text.

      • Howard Gardner

      • John Ligner

      • Approach

      • Visual skills

      • Read maps

      • Calculating

      • Running


      The aim: to get the general idea of the text.

      Efficiency: to develop reading.


      Teacher uses Yes/No to have feedback


      Teacher asks to read the text again and cluster the types of intelligences.


      After checking the cluster teacher asks students to choose someone in the class and identify his/her intelligence.


      Teacher has feedback using fist to four.



      The aim: to extract the detailed information.

      Efficiency: to improve reading skills.


      Teacher gives out cards with ex. 1 and asks students to choose the synonyms for underlined words for weaker students.


      The aim: to find synonyms.

      Efficiency: to enlarge vocabulary and extract the detailed information.

      • The theory of intelligence was introduced by Howard Gardner.

      • Dr. Gardener proposes eight different intelligences

      • It may seem impossible to teach to all the students in the same way.

      • It is important to know what type of intelligence your students have.

      • People have different pace

        Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Ашық сабақ 10 сынып
        10.05.2022
        589
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Тлеубердина Аяжан Кульмескановна
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации