Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Multiple Intelligences lesson plan
Материал туралы қысқаша түсінік
The "Multiple Intelligence" lesson plan is about parts of the brain and different types of brain. It is designed for 10th grade. The book is "Sciences"
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lesson
plan
Theme of the
lesson:
Unit
6
Teacher’s
name:
Tleuberdina
Ayazhan
Grade:
10«ZH»
Number present:
8
Number
absent:
Theme of the
lesson: Multiple intelligences
Learning
objectives(s) that this lesson is contributing
to
10.R1 understand main points in extended texts on
a range of unfamiliar general and curricular
topics
10.R2 understand
specific information and detail in extended texts on a range of
familiar general and curricular topics, and some unfamiliar
topics
10.S3 explain and justify own and
others’ point of view on a wide range of general and curricular
topics
Lessonobjectives
All learners will
be able to:read the text and understand
the general idea about the types of multiple
intelligence
Most learners
will be able to:read and extract the detailed
information in the text
Some learners
will be able to:speak fluently about the types
of intelligence
Value
links
Expand their
knowledge about different types of
intelligence
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
2
min
Warming
-up
2
min
Checking the
homework
5
min
2
min
3
min
Organization
moment:
Greeting
Checking who is
absent.
Teacher asks to give
associations connected to the word
“Bookstore”.
The
aim:to revise the previous lesson
material.
Efficiency:to enlarge their
vocabulary.
Teacher checks
homework.
The teacher sets the lesson
objectives, letting students know what to anticipate from the
lesson.
The
title:
Multiple
Intelligence
Teacher asks to
predict the text what it is about. “Multiple
intelligence”.
The
aim:to present new learning
material.
Efficiency:to improve
speaking.
Teacher asks the
students guess the types of intelligence and asks to label the
diagram with the given words.
The
aim:to present new
words.
Efficiency:to enlarge
vocabulary.
Students greet the
teacher and tells who is absent
today.
Students give
associations to the word
“Bookstore”.
Students read their
sentences one by one.
Students explain how
they understand the word “Multiple
intelligence”
Students predict the
text content.
Students look at the
types of intelligences and try to explain the
definition.
At the organization moment
teacher tries to award active Ss. “The praise” method is used to
evaluate Ss with phrases
like:
“Good!”
“Well
done!”
Descriptor:
-recognize basic
questions.
- answer the
questions.
Descriptor:
-recognize basic
questions in short.
- explaining the
meaning of the word
PP
presentation
PP
presentation
PP
presentation
Middle of the
lesson
3
min
8
min
5
min
7
min
Teacher asks to read
the text to get the general idea.
Do the exercise 1.
Choose the words that was mentioned in the
text.
Howard
Gardner
John
Ligner
Approach
Visual
skills
Read
maps
Calculating
Running
The
aim:to get the general idea of the
text.
Efficiency:to develop
reading.
Teacher uses Yes/No to have
feedback
Teacher asks to read
the text again and cluster the types of
intelligences.
After checking the
cluster teacher asks students to choose someone in the class and
identify his/her intelligence.
Teacher has feedback using
fist to four.
The
aim:to extract the detailed
information.
Efficiency:to improve reading
skills.
Teacher gives out
cards with ex. 1 and asks students to choose the synonyms for
underlined words for weaker
students.
The
aim:to find
synonyms.
Efficiency:to enlarge vocabulary and
extract the detailed information.
The theory of
intelligencewas
introducedby Howard
Gardner.
Dr.
Gardenerproposeseight different
intelligences
It may seem impossible to
teach to all the studentsin the same
way.
It is
importantto know what type of
intelligence your students
have.
People
havedifferent
pace
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
Барлығы 663 959 материал жиналған
Жүктелуде...
Жүктелуде...
Жүктелуде...
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады