Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Оқушыларды қарсы алу, назар
аудару.
Сағаттың тақырыбын
түсіндіру: Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығы.
Топқа
бөліну (постерлер, шығармашылық тапсырмаларды орындау
үшін).
Ақынның
өмір жолы мен шығармашылық ғұмыры.
Ақынның
өлеңдері мен қазақ әдебиетіндегі орны.
Туған жеріне, халқына деген
сүйіспеншілігі.
Мұғалім:
Бүгінгі
тәрбие сағатымыздың тақырыбы – "Мұқағали Мақатаев – Ұлы ақын, жүрек
үні".Мұқағали Мақатаев – қазақ әдебиетінің жарық жұлдызы, ұлы ақын,
сазды сөздің шебері. Оның шығармашылығы қазақ халқының өміріне,
табиғатына, туған жеріне деген махаббатын, ұлттық болмысын айқын
көрсетеді. Ақынның өлеңдері тек әдебиетіміздің ғана емес, қазақтың
рухани әлемінің айнасы болып табылады. Оның шығармаларында терең
философиялық ойлар, нәзік сезімдер мен адамгершілік құндылықтары
терең де айқын көрініс табады.Мұқағали ақынның өлеңдері – халықтың
жүрегінен шыққан, әрі халықтың жүрегіне жеткен сөздер. Ол өмірді,
табиғатты, махаббатты және адамгершілікті өлеңдерінде аса
шеберлікпен бейнелеген. Осы өлеңдер арқылы ол өз ұрпағына үлкен
үлгі қалдырды.
Әр топқа Мұқағали
Мақатаевтың өлеңдерінен үзінді беріліп, оларды талқылау және
шығармашылық жұмыстар жасау.
Мысалы,
топтар ақынның өлеңінен тақырып шығарып, өз ойларын айтып, топтық
жұмыстарын қорғайды.
Ақынның
өлеңін жаттау, оның мән-мағынасына терең үңілу.
|
Оқушылар мұғаліммен сәлемдесіп, бір-біріне
жақсы тілектер
айтады.
Оқушылар тақырыпқа қатысты өз ойларын айта
бастайды: «Мұқағали Мақатаев кім?» деп сұрау арқылы тақырыпқа
қызығушылықтарын
арттырады.
Оқушылар мұғалімнен сұрақтар қойып, өз ойларымен
бөліседі.

Оқушылар мұғалімнің сөзін тыңдап, тәрбие сағатына
қатысты қызығушылықтарын білдіреді.
Оқушылар топтарға бөлініп, бірге жұмыс жасауға
дайындалады.
Оқушылар мұғалімнің Мұқағали Мақатаев туралы
айтқан сөздерін
тыңдайды.
Ақынның өмірі мен шығармашылығы туралы өз
білетіндерін ортаға салады.
Оқушылар ақын туралы сұрақтар қойып,
мұғаліммен пікір
алмасады.
Оқушылар топқа бөлініп, әр топқа Мұқағали
Мақатаевтың өлеңдерінен үзінділер беріледі.
Топтар өлеңді талқылап, оны түсініп, тақырыбы
мен идеясын анықтап, өз пікірлерін ортаға
салады.
Топтар ақынның шығармашылығын зерттеп,
шығармашылық тапсырмалар орындайды: өздерінің ойларын жазу, сурет
салу немесе постер
жасау.
|
Видеоматериалдар (Мұқағали Мақатаевтың сұхбаттары
мен өлеңдерінің бейнемазмұны).
Музыкалық композициялар, ақынның өлеңдеріне
жазылған әндер тыңдату.
Қызықты фактілер мен қысқаша анимациялар
көрсету.
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«ҚАУІПТІ СЕЛФИ»
Сабақтың мақсаты: қауіпті селфи жасауға және
қауіпті жағдайлардан аулақ болуға үйрету.
Негізгі
міндеттер:
1.Қауіпті селфилердің не екенін және олардың неге
зиянды болуы мүмкін екенін түсіндіріңіз.
2.Селфи түсіру кезінде қауіпті жағдайлардың
мысалдарын қарастырыңыз.
3.Балаларға қауіпсіз түсіру әдістері мен дұрыс
мінез-құлықты үйрету.
Сабақтың барысы
1.Кіріспе (2 минутқа дейін)
-Қауіпті селфилердің не екенін және олардың неге
танымал болып жатқанын талқылау.
-Селфи түсіру кезіндегі қауіпті жағдайлардың
мысалдары (биіктікте, жартастарда, қозғалатын объектілердің жанында
және т.б.).
2.Негізгі бөлім (6 минутқа дейін)
Жастар арасында селфидің танымалдығы тез артып
келеді (өзіңізді суретке түсіру), бірақ, өкінішке қарай,
танымалдылықтың артуымен осы тренд құбылысына байланысты
оқиғалардың саны да артып келеді.
Адам өзін суретке түсіруге тырысқанда-ол назардан
тыс қалады, тепе-теңдік жоғалтады, жан-жағына қарамайды және
қауіпті сезінбейді
3.Қорытынды (2 минутқа дейін)
-Сабақты қорытындылау.
- Қауіпсіз түсірудің негізгі ережелерін
қайталау.
Пайдалы сілтемелер:
https://drive.google.com/file/d/1jSm1O2QoXrrzLrd4C6h8oYv3s48nF3qA/view
https://drive.google.com/file/d/15wIhVJPv1Bgk8thYFMP3qiCmOBlJBhZk/view
https://youtu.be/HTtDyhgkdYM?si=YeXP9miKaEjF1QZv
|
Қауіпсіз суретке түсіру бойынша
кеңестер:
Электр сымдарының жанында селфи жасау қауіпті:
электр тогының қатты соғуы. Қауіпсіздік ережелері: суретке түсуге
барғанда жақын жерде электр желілері бар-жоғын қараңыз. Тіпті
энергетикалық нысандарға жақындау қауіпті, әсіресе сол жерде
суретке түсу.
Пойыздармен және басқа көліктермен селфи жасау
қауіп: кез келген көлік түріне түсу. Қауіпсіздік ережелері: келе
жатқан пойызды көріп, рельстерден аулақ болыңыз. Суретке түсуге
тырысып, жолға шықпаңыз. Көліктің кез келген түріне көтеріліп
суретке түсу өте
қауіпті.
Жеке көлікте немесе мотоциклде селфи жасау.
Қауіп: апатқа ұшырау. Қауіпсіздік ережелері: көлік жүргізу кезінде
телефонға немесе басқа ештеңеге алаңдамай, жолды мұқият бақылау
керек. Ақыр соңында, тіпті жолда сөйлесуге арналған гарнитура босқа
ойлап табылған жоқ. Егер сіз суретке түскіңіз келсе, оны тек
бағдаршамда тұрып жасаңыз. Бірақ, әрине, қозғалыс кезінде
емес.
Таудағы және табиғаттағы селфи. Қауіп:
жартастан шығу. Қауіпсіздік ережелері: егер сіз тау пейзажына еніп
кетсеңіз, өзіңізді оның фонына түсіруді шешсеңіз – өте мұқият және
сақ болыңыз. Жартастың шетіне жақындамаңыз және жартастар немесе
тастар сияқты тұрақсыз беттерге көтерілмеңіз. Тіпті ең сәтті
панорама өмірге қауіп төндіруі
екіталай.
Ғимараттардың төбесінде селфи жасау. Қауіп:
шатырдан құлап түсу. Қауіпсіздік ережелері: руферлерге еліктеуге
тырыспаңыз. Бір абайсыз қимыл немесе тіпті кездейсоқ желдің екпіні
өлімге дейінгі өте қайғылы салдарға апаруы мүмкін. Шатырдың шетіне
жақындамаңыз.
Қауіпті жерлерде түсіруден аулақ
болыңыз.
Қоршаған ортаның қауіпсіздігіне көз
жеткізіңіз.
Керемет кадр үшін өміріңізге қауіп
төндірмеңіз.
|
Слайд
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім: Мақатаевтың поэзиясы тек
қана сөздің көркемдігімен ғана емес, терең мағыналы ойларымен де
таң қалдырады. Ақынның шығармашылығы біздің жан дүниемізге әсер
етіп, рухани байлығымызды арттырады. Әрбір өлеңінде ақынның ішкі
толғаныстары, қоғамға деген көзқарасы, махаббат пен табиғатқа деген
адал сезімі көрініс табады.Бүгін біз Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен
шығармашылығын талқылай отырып, оның поэзиясынан үлгі алып, ақынның
сөздерін түсініп, жүрегімізде сақтап, өмірімізде қолдануға
тырысамыз. Оның өлеңдеріндегі терең мағына мен ұлы сөздер біздің
бойымызда адамгершілік қасиеттерін тәрбиелеп, өмірімізді мәнді ете
алады.
Әрқайсымыз ақынның шығармашылығын өз жүрегімізбен қабылдай
отырып, одан рухани азық аламыз деп сенемін. Бүгінгі сабағымыздан
алған әсеріміз ұзақ уақыт бойы есімізде сақталып, бізге шабыт
берсін!Енді, Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығына бір сәт тоқталып,
оның өлеңдерімен танысайық.
Практикалық жұмыс:
Оқушыларға "Менің туған өлкем", "Ақын болар едіңіз бе?"
тақырыптарында эссе жазу тапсырмасы беріледі.
Әр оқушы
өз шығармашылық жұмыстарын бөлісіп, талқылайды.
|
Әр оқушы Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерін жаттап,
өз пікірлерін айтуға тырысады.
"Менің туған өлкем", "Ақын болар едіңіз бе?"
сияқты тақырыптарда жеке эссе жазып, оны топ алдында оқып
береді.
Оқушылар өз шығармашылық жұмыстарын қорғап,
бір-бірінің жұмыстарын тыңдайды, пікірлерін
білдіреді.
Оқушылар Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығынан
алған әсерлерін ортаға
салады.
Ақынның өлеңдерінің мәні мен мағынасын терең
түсініп, оны өз өмірінде қалай қолдануға болатыны жайында ой
бөліседі.

|
Видеоматериалдар (Мұқағали
Мақатаевтың сұхбаттары мен өлеңдерінің
бейнемазмұны).
Музыкалық композициялар,
ақынның өлеңдеріне жазылған әндер
тыңдату.
Қызықты фактілер мен қысқаша
анимациялар көрсету.
|
Соңы
3
мин
|
Үй тапсырмасы:
Мұқағали Мақатаевтың белгілі
бір өлеңін жаттап келу.
Ақын туралы қосымша
мәліметтер жинап келу.
Қорытынды
сөз:
Ақынның ұлттық
әдебиетіміздегі маңыздылығын атап өту.
Тәрбиелік
мәні бар сөздермен қорытындылау.
|
Үй тапсырмасы:
Оқушыларға Мұқағали Мақатаевтың белгілі бір
өлеңін жаттап келу және ақынның өмірі туралы қосымша мәліметтер
жинап келу тапсырмасы
беріледі.
Оқушылар үйде тапсырманы орындап, келесі сабақта
өз жұмысын таныстырады.
Оқушылар сабақты қорытындылап, мұғалімнің
айтқан пікірлеріне назар
аударады.
Ақынның шығармашылығынан алған әсерлері мен
өздерінің жаңа білімдерін білдіреді.
|
Слайд
|