МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Music

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сыныпқа өткен Music тақырыбында ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Сәуір 2024
88
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Checked: A.Tuyakbaev

Short term plan


Unit:7

School: S.Rakhymov

Teacher’s name:

Zh.Iliyas

Date:

01.03.2024

Grade:9ә

Number present: absent:

Theme of the lesson:

7.C Music. Dalatunes

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

9.3.2.1 ask complex questions to get information on a range of general and curricular topics

9.5.7.1 use independently appropriate layout at text level on a growing range of general and curricular topics


Lesson objectives:

understand the meaning of words

understand the text , answer the questions


Criteria


practice using topical vocabulary in discussion group work

understand specific information of the test

Value links:

Respect each other.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

2 min



«Brainstorming» method

5 min.


Organization moment

1.Greeting.

Mozaika method

T give them different shapes and divide into 3groups.

Dombra method

Ask Ss to look at the pictures and read the words under the dombra

Descriptor:

-correct answers

Total: 1 point

Student divide 3 groups

I-dombra

II-guitar

III-balalaika


Keywords:that,this,

these,those,myself, himself,herself,itself,these,myself

themselves,that,

herself,those,this,

that,yourselves


Encourage Ss who answer the questions .T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!”



Dombra

Shape1 Shape2 Shape3 Shape4 Shape5



Middle of the lesson


3 min.









10 min











Crassword” method Ask Ss to look at the crassword and read the title of the text.

Elicit what if anything Ss know about music.

Descriptor:

-correct answers

Total: 2 points

Student’s helps to start today’s the new lesson wish key words

1.dombra

2.famous

3.Dimash

4.piano

5.classic

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!”



Give Ss time to read the text and complete the task.

memory” method

To read for specific information and develop listening skills

Refer Ss to the Word List to look up the words in the Check these words box. Descriptor:

-give correct answers

Total: 2 point

Exercise 2

Choose the correct answer for questions.

Copy new words at the dictionary book

Verbal support

Whiteboard

Students Book



12 min.




Give Ss five minutes to complete diagramm and write new information. To listen for specific information

«Benn diagram». Descriptor:

-give correct information

Total: 3 point

Students complete

1.KZ-USA

2.KZ-Turkey

3.KZ-Russian

TShape6 praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!”



Poster

Shape7

8 min

Give Ss a song Abay

Black of my eye”

Descriptor:

-sing song

Total: 2 point

Students sing song

1.pop

2.jazz

3.hip-hop

Verbal support

End of the lesson.


Reflection



5 min.

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

KWL chart

This is a way for students to self-reflect on their progress in the lesson.

Home task:Essay

Hot heard”

The best wishes to each other

Student complete the chart.

Learners write the best wishes


Shape8



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!