Материалдар / Music and musical instruments
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Music and musical instruments

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Қырқүйек 2018
642
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сыныбы: 9-сынып Пәні:Ағылшын тілі

Theme of the lesson: Music and musical instruments

English in mind English Student`s book

Date:19.02.2018

Teacher name:

Form: 9-ә

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

The aims of the lesson: 1.Educational: to read the text and translate 2.Practical: to develop the speaking and listening skills 3.Cultural: to be friendly and polite in group.

Assessment criteria





  1. Read the words and repeat

2.Match the new words with the pictures

3.Read the text and translate

4. Answer to the questions

Language objective

A piano, drums, a trumpet, a flute, a clarinet

Value links

National unity, peace and harmony in our society

Level of thinking skills

Higher order thinking skills

Cross-curricular links

Kazakh language

Previous learning:


Learners will have prior knowledge of using read the text

Plan


Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Organization moment:


Warm-up activity: Greetings

Report of pupil on duty

Checking the homework

Ex-2d.Write complete sentences. Use the present perfect continuous

1.How long has she been playing the drums?

/s/ city cent pencil face

/k/ cat cut cake class cream cry

English in mind student`s book


Middle













1.Presentation the grammar: Present perfect continuous

Positive Negative Question Short answer I/you/we/ I/you/we/they Have I/you/we Yes, I/you/we/ they`ve have not been they been working? They `ve been been working working No,I/you/we/

He/she/it He/she/it hasn`t Has he/she/it Yes,he/she/it has been has not been been working? has been working working No,he/she/it

2.Practicing Ex-4b Circle the correct words. 1.She`s written three letters this afternoon 2.I`ve been reading this page and I still don`t understand it all!

3.Vocabulary. 1. piano [pi` әenәv] пианино 2.drums [dr/\mz]барабан 3.trumpet[`tr/\mpit]труба 4. violin [,vaiә lin]скрипка 5. clarinet [klәerinet] кларнет 6.an electric guitar [i`lektric gi`ta:] электргитара 7 saxophone [sәeksәfәeun] саксофон 8 flute [flu:t] флейта 9.synthesiser [sinӨәsaizә] синтезатор 10 keyboard[`ki: bo:d]клавиатура

4.Practicing Ex-6 b Match the words with the pictures. Write the names of the instruments in the spaces. 1.a piano 2.drums 3.a trumpet 4.a violin 5.a clarinet 6.an electric guitar 7.a saxophone 8 a flute 9 a synthesizer 10 a keyboard

English in mind student`s book



















English in mind student`s book


Conclusion:

5 Min

5.Speaking. Work with partner. Ask and answer the questions.

Does anyone in your family play a musical instruments? How long has she/he been playing?

Do you play a musical instrument?

English in mind student`s book


Home work:



Ex-2c .Complete the sentences. Use the present perfect continuous and present perfect simple forms of the verbs

1.I`ve been studying for my test since I got up.


English in mind student`s book

Reflection

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1: 2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1: 2:


What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?



Тексерілді:











1. piano [pi` әenәv] пианино 2.drums [dr/\mz]барабан 3.trumpet[`tr/\mpit]труба 4. violin [,vaiә lin]скрипка 5. clarinet [klәerinet] кларнет 6.an electric guitar [i`lektric gi`ta:] электргитара 7 saxophone [sәeksәfәeun] саксофон 8 flute [flu:t] флейта 9.synthesiser [sinӨәsaizә] синтезатор 10 keyboard[`ki: bo:d]клавиатура





























































Logical-mathematical

[lodзikәl mәeӨәm`әetikәl]-логикалық-математикалық

verbal[vз:bәl]-ауызша

musical[mju:kәl]-музыкалық

visual[viзuәl]-көру

body [bodi]-дене

interpersonal[in`tә: pә:snәl]-тұлғааралық

intrapersonal[in`trә: pә:snәl]жеке тұлғалы

naturalistic[nәtSrәlistik]натуралистік

intelligence[in`telidзәns]ақыл










[ З] usual vision division pleasure measure

To think [tu: Өin,k]-ойлау

To realize[tu: riәlaiz]-іске асыру

To imagine[tu: imәedзin]-көз алдына келтіру

To concentrate[tu: konsentreit]-дайындалу

To guess [tu: ges]болжау

To suppose[tu: sәpouz]шамалау

To believe[tu: bi`li:v]сену

To recognize[tu: rekәgnaiz]тану,білу








Find the words from the wordsnakes

Asklvlfdlfbtothinkkldfkbldfltoguessnmkvkkkddtoconcentratsdsvcvkvktorealizenmvkldlxltoimaginemkkkktosupposemmcnzmkekfglmlktobelievepqwoetorecognizelaskd




everything-барлық something-бір нәрсе nothing-ешнәрсе everyone-бәрі someone-әлдекім no one-ешкім everywhere-әр жерде somewhere-бір жерде nowhere-еш жерде all of them-барлығы some of them-кейбіреулері none of them-ешқайсысы






Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!