My country. My world

Тақырып бойынша 11 материал табылды

My country. My world

Материал туралы қысқаша түсінік
5 - сыныпқа арналған My country. My world тақырыбына жазылған қысқа мерзімді жоспар.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 3

Checked:


Unit of a long term plan: Unit 3 Fantasy world

Lesson72

Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

My country. My world


Learning objectives


5.3.7.1use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics;

5.2.6.1 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topic;


Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn vocabulary for talking about geographical features.

Read a text about geographical features in Kazakhstan.


Value links

Unity and solidarity

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min













Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.


Warm-up

Guess the Country ?

Show a flag or landmark and ask: "Which country is this?"

Give hints: "This country has the Eiffel Tower." (France)


Checking up the homework.



Lead – In

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


Students greet the teacher and take their seats.



Students answer the questions







Students translate the words from Kazakh to English




Students' attention is drawn to the lesson.



Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture

«The praise» method is used to evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”







Descriptor:

-translate words

Total: 2 point





Good job!






Pictures







WORDWALL



PPT











Middle of the lesson

35 min












Ex: 1 P: 34

Draw students’ attention to the words in the box and to the pictures 1–6.

Check answers as a class


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.




Task 2. Group work.

Ex: 2 P:34

Focus students’ attention on the map and the compass. Explain that a compass tells you what direction you are facing. Draw a compass on the board and write the directions: north, south, east, west, north-west, north-east, south-west, and south-east. Ask students to find their hometown on the map and say whether it is in the north, north-east, west, etc.


Task 3.

Ex.3 P: 34

Read through the instructions together and make sure students understand what they have to do.

In a weaker class, revise the rules for forming plural nouns.

Check answers as a class.





Task 4. Pair work.

My Country Interview" ?

Student A and Student B take turns asking and answering questions about their country.

Sample questions:

    • What is your country’s capital?

    • What is a famous place in your country?

    • What food is popular in your country?


Students check the meaning of the words. Then match words with pictures.

ANSWERS:

1 forest

2 mountain

3 river

4 desert

5 steppe

6 lake


Students look at the map of Kazakhstan and choose the correct word in the text. Then listen and check.

ANSWERS:

1 forests

2 steppe

3 desert

4 rivers

5 lake

6 mountains



Students complete the sentences using plural forms of the nouns in exercise 1

ANSWERS

1 mountains

2 lakes / lakes

3 rivers / lakes

4 forests

5 deserts

6 steppes

After the interview, each student introduces their partner’s answers to the class.




Descriptor:

-check the meaning of the words. Then match words with pictures.

Total: 2 point






Descriptor:

-writes with grammar accuracy (allowed to make 2 errors);









Descriptor:

-complete the sentences

Total: 2 point









Descriptor:

-ask and answer questions

Total: 2 point

Student’s book

Pictures







Kazakhstan’s map




Interactive board











Venn - diagramm

End of the lesson

5 min








FEEDBACK

Quick Quiz:

  • Ask fun geography-based questions (e.g., “What is the largest continent?”).

  • True/False statements about different countries.

Student Reflection:

  • What did you learn today?”


Home task:

Ex: 1 P: 23 WB

Students answer the questions







Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
19.02.2025
253
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі