My country: National parks.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

My country: National parks.

Материал туралы қысқаша түсінік
CLASS: 6 My country: National parks. 6.C3 respect differing points of view 6.R6 recognise the attitude or opinion of the writer on a growing range of unfamiliar general and curricular topics, including some extended texts 6.UE14 use prepositions to talk about time and location; use prepositions like to describe things and about to denote topic; use prepositions of direction to, into, out of, from, towards on a limited range of familiar general and curricular topics familiar general and curricular topics 6.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics
Материалдың қысқаша нұсқасы


Алматы облысы, Райымбек ауданы,

" Сарыжаз орта мектебі және

Ақбейіт бастауыш мектебімен" кмм

Ағылшын тілі пәні мұғалімі

Асыранкулова Салтанат Дуйсеновна


Short term lesson plan



Unit



Unit 3 Our Countryside. Lesson plan 32


Teacher's name:


Asyrankulova Saltanat Duisenovna

Date:


CLASS: 6

Number present:

absent:

Lesson title

My country: National parks.

Learning objectives(s)

6.C3 respect differing points of view

6.R6 recognise the attitude or opinion of the writer on a growing range of unfamiliar general and curricular topics, including some extended texts

6.UE14 use prepositions to talk about time and location; use prepositions like to describe things and about to denote topic; use prepositions of direction to, into, out of, from, towards on a limited range of familiar general and curricular topics familiar general and curricular topics

6.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

Lesson objectives






Value link

All learners will be able to:

  • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

  • Demonstrate basic knowledge for usage of the Present Tenses.

Offer constructive peer-feedback using rubric.

Most learners will be able to:

  • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

Be friendly, respect each other.

Plan

Part of the lesson /time

Teacher’s activities


Pupil’s activities






Assessment

Resources


Organization moment

Teacher greets the class.

Ask about the weather. Stick sightseeng cards at he back of the chair for each S and ask them to divide according to the number.


Dividing into groups.

«Picture sort»


The teacher introduces the objectives of the lesson.

Ask students if they have visited any of Kazakhstan’s national parks.


Teacher informs that they are going to take a new material about national parks and asks Sts. if they know some parks in Kazakhstan.


Increasing studens

Psychological motivation.

T:Stand in a circle.The first student says the phrase «I believe you can …» to the second student says, «Yes I can» and this continues in the chain circle.

S1 I believe you can do the best in this lesson.

S2 Yes, I can. I believe you can answer all the teacher'

At the organization moment T tries to award active S.


«The praise».

Method is used to evaluate S with phrases like:

« Good job! Well done !»

CD player

Microphone cards

Main part



























The main part of the lesson.

  • Teacher suggests doing a translation exercise connected with a popular national park.

invertebrates, reptiles, amphibians, mammals, rare and extinct.

What other national parks do you know?

This is a list of national nature parks in Kazakhstan:





























Emoticon











Formative

assessment

Student's Book p. 40


Pictures

Posters

End


Home task. Write about one national park.

Students express their attitude to the lesson and give self-assessment using the method: “Six thinking hats”:


Feedback





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.12.2021
801
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі