Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
My country. The world of work: What is your dream job?
беріледі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Long-term plan unit: 9 The world of work |
School: H.A. Yassawy |
|||||
Date: |
Teacher name: Kamalova Sh |
|||||
Grade 8 |
Number present: |
absent: |
||||
Theme of the lesson: My country. The world of work: What is your dream job? p.112 |
||||||
Learning objectives that this lesson is contributing to |
8.C10 use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world 8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics 8.UE17 use if / unless/ if only in second conditional clauses and wish [that] clauses [present reference]; use a growing variety of relative clauses including why clauses on a range of familiar general and curricular topics |
|||||
L Lesson objectives |
All learners will be able to: |
|||||
|
||||||
Most learners will be able to:
|
||||||
|
||||||
Some learners will be able to:
|
||||||
Assessment criteria |
|
|||||
Value links: |
The 5th value of “Mangilik el”: Universal Labor Society |
|||||
Cross-Curricular Link |
Geography, Social studies |
|||||
Previous learning |
Second conditional, simple tenses |
|||||
Planned timings |
Planned activities |
Resources |
||||
Beginning Middle End |
Organization moment Teacher greets with students. Checks their attendance and homework.
Checking up the home task Write an opinion essay on this topic: Students should have compulsory art and music classes at school every day. Do you agree? Learners should use words: Must, Have to, Should.
To divide into paragraphs Descriptor: A Learner -Keep the paragraphs -Ordering information -Use should/ have to/ must
AFL: Teachers assessment in oral form (Excellent! Good job! Well done! ) Warm-up. Presentation of new theme Motivation circle. Teacher : Stand in a circle. The first student says the phrase «I believe you can….. » to the second student and the second student says, «Yes, I can» and this continues in the chain circle. Student 1: I believe you can take the best marks. Student 2: Yes, I can! I believe you can do all teacher’s tasks. Dividing into pairs. Strategy “Antonym Partners” Pupils choose the closing paper. They shouldn't see the words inside. Pupils find the partner that has the antonym of their word. Our new theme is about professions and your dream job. Today’s active vocabulary: “My opinion. I think…” Teacher: Pupils, watch the video about the dream job of different people of different ages. What words from the video are familiar? What words are new to you? Have you thought about your dream job? In addition, what is your dream job? Learners will share with their opinions and dreams about future job Read the text “What is your dream job” Strategy “Zigzag” Each student in a pair will read one text. They will read different texts from “What is your dream job”. The student will explain to their pair the meaning of the text. Descriptor: A learner - Reads and understands the text pair - Summarizes the text. AFL: Teachers assessment in oral form (Excellent! Good job! Well done! ) After reading the text, do Ex.3 at p.112. Study the phrases in blue in the text. Then choose the correct words to complete the rules. Descriptor: A Learner - Complete the rules correctly. AFL: Pairs will assess each other Game “Tic Tac Toe” This simple game is called tic tac toe. The rules are very simple. The markup is drawn as in a normal tic-tac-toe game. All empty cells are filled with English questions in random order. In turn, each child from each pair must answer the question that their chosen cell. If the child can answer true, then we make a cross or a zero, depending on the command.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Іс-шаралар кестесі Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары |