Материалдар / My family and I

My family and I

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Желтоқсан 2018
381
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады







































































Күні:20.01.15Сыныбы :9аТақырыбы: Trains. Поездар.
Мақсаты Оқушыларға   поездар тақырыбын меңгерту.
Күтілетін нәтижеОқушылардың  сөздік қоры артады;Сыни ойлауды дамытады;Ағылшын тілінде сөйлеу мәнері дамиды;
Әдіс тәсілдер СТО стратегиялары.
Ресустар 9сыныбына арналған оқулық, жұмыс дәптері, сөздік, интернет материалы
Жоспар мазмұныМұғалімнің іс -әрекетіОқушының іс- әрекеті
Ұйымдастыру кезеңіСыныппен амандасып, фигураларды таңдау арқылы оқушыларды  топқа бөледі.Оқушылар мұғаліммен амадасып, фигураларды таңдау арқылы топқа бөлінеді.
Үй тапсырмасын тесеруWhat was your homework for today?Types of tourism in KazakhstanОқушылар өтілген тақырыпты қайталап, сөздерді жатқа айтады.
Негізгі бөлімҚызығушылығын оятуОртада қаламсап стратегиясыОртада тұрған қаламсапты алып, иесіне сұрақ қояды.Оқушылар қойылған сұраққа жауап береді.
INSERT стратегиясыМұғалім оқушыларға мәтін береді.

Оқушылар мәтінді оқып, түртіп алады.
Оқулықпен жұмысFind words in the text for1.      People who are occupied in politics2.      A person who speaks for his country3.      People who work in business4.      People who build5.      People who write for TV and newspapers6.      King’s family Оқушылар берілген сөздердің мағынасын мәтін ішінен табады.
Сергіту сәтіДене жаттығуларын жасауға тапсырма береді.Оқушылар бой сергітіп, дене жаттығуларын жасайды.
Ой толғанысВенн диаграммасыМұғалім оқушылар  кестені толтыруға тапсырма береді.   Оқушылар  берілген кестені толтырады.
Рефлексия Мұғалім оқушыларға кері байланыс жасауға тапсырма береді.Оқушылар  кері байланыс жасайды.
Үй жұмысыMake up dialogueTo learn by heart new wordsОқушылар үй жұмысын күнделіктеріне жазып алады.
Бағалау Мұғалім топты және оқушыларды жеке бағалайды,мадақтайды.Today you worked well. Thank you. The lesson is over.  You are free.  Good-bye.





Trains. Travelling
  • 29 қаңтар 2014
  • 4039
  • 0
  • 0
The theme: Trains. Travelling.The aims: - to enrich students knowledge about Astana and London;-To develop students grammar skills and habits of oral speech;-To develop interest in learning English, to improve their pronunciation skills;-To develop students skills and habits in dialogue and monologue speech through asking questions;The method: explanation, group work, question-answerThe types: lesson by travellingThe visual aids: pictures, cards, crosswords, videos of cities.The procedure of the lesson:I. Organization momentА)Greeting В)Check up the attendanceII. Phonetic drillIII.Checking up the home task: write an essay “Dream vacation”IV.Introduction of the new lessonTeacher: Today I’d like to speak to you about travelling. We are going to travel beautiful cities and you’ll get some more information about Astana and London. We’ll learn some new words, we’ll read texts, answer the questions and do some exercises.Warm-up: I think everybody likes travelling. So, during our lesson we’ll talk about travelling, means of transport, share and express opinions, and exchange ideas.Now I’d like to start our lesson with the quotation written on the board:“The world is a book and those who do not travel read only a page” -What does it mean?Pupil: - If you don’t travel you can not see the beauty of the world;Pupil: - If you don’t travel you can not discover new things and different ways of life;Teacher: OK. That’s all. Today’s our new theme is “Trains. Travelling”on page 69. Write down the date and the new theme.Teacher: Now, let’s check your home task. –What was your home task for today? Ok, your home work: write an essay “Dream vacation” -Are you ready? –Who wants to read? Please….So, I’d like you to answer the questions:-Why do people travel?-What are the reasons for travelling?P1: People travel to discover new places.P2: People travel to learn a language.P3: People travel to see the sights.P4: People travel to enjoy beautiful places.P5: People travel to make new friends.P6: People travel to discover different ways of life.P7: People travel to see other countries and continents.-What means of transport do you know?-What are the most popular ways of travelling?P1: The most popular ways of travelling are:-by plane-by bus-by train-by bike-by ship-by carby taxiby motorbike-by boat-by tram-on footTeacher: Now , students, do you like to travel? – Yes, we do.-Which of the transport do you prefer? Our 1 task: Who is fastest?Now, divide these transports into 2 groups: I group: AstanaPublic transportII group: LondonPrivate transportFirst, we are going to travel Astana. We’ll see sights of Astana, beautiful places and we learn some more information about Astana.-Let’s look the videos about Astana on the board Answer the questions:-The residence of President of Kazakhstan?-What’s the capital of Kazakhstan?-What is the White House?-The head of the Kazakhstan?-What is official language in our country?Second, we are going to travel London. We’ll see sights of London, beautiful places and we learn some more information about London.-Let’s look the videos about London on the boardAnswer the questions:-What’s the capital of England?-Where is London situated?-How many people live in London?-What place is the official home of the Queen?-The London’s residence of Queen Elizabeth II is…..-The head of the state in United Kingdom is….Speaking.- What’s city of Astana?Astana is a beautiful, expensive, crowded, clean, modern and new city.-What’s city of London?London is a beautiful, expensive, crowded, old and famous city.Now, you must find from the sentences adjectives. Adjective is а describing of places, people and things. Answer the questions : What kind? Which one? How many/much? Look at the board.Open your books on page 69 1 group –Transport car2 group- Transport trainNow read the text.1 group –The Orient Express2 group- High-Speed trainsNow you must find the adjectives from the text.Crossword. Conclusion. 1. Marking2. Giving home task: Ex 2-4 p.71Evaluation. Our lesson is over! You were very active today. Good bye! See you soon.



















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ