Материалдар / My family and I
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ
Осы тақырыптағы материалдардың барлығын көріңіз!

My family and I

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Желтоқсан 2018
408
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады







































































Күні:20.01.15

Сыныбы :9а

Тақырыбы: Trains. Поездар.

Мақсаты

Оқушыларға   поездар тақырыбын меңгерту.

Күтілетін нәтиже

Оқушылардың  сөздік қоры артады;
Сыни ойлауды дамытады;
Ағылшын тілінде сөйлеу мәнері дамиды;

Әдіс тәсілдер

 СТО стратегиялары.

Ресустар

9сыныбына арналған оқулық, жұмыс дәптері, сөздік, интернет материалы

Жоспар мазмұны

Мұғалімнің іс -әрекеті

Оқушының іс- әрекеті

Ұйымдастыру кезеңі

Сыныппен амандасып, фигураларды таңдау арқылы оқушыларды  топқа бөледі.

Оқушылар мұғаліммен амадасып, фигураларды таңдау арқылы топқа бөлінеді.

Үй тапсырмасын тесеру

What was your homework for today?

Types of tourism in Kazakhstan

Оқушылар өтілген тақырыпты қайталап, сөздерді жатқа айтады.

Негізгі бөлім

Қызығушылығын ояту

Ортада қаламсап стратегиясы

Ортада тұрған қаламсапты алып, иесіне сұрақ қояды.

Оқушылар қойылған сұраққа жауап береді.

INSERT стратегиясы

Мұғалім оқушыларға мәтін береді.

Пальчики оближешь!

Исключительное блюдо из куриного филе. Это воистину шедевр

vpuzo.com


Хитрости кулинаров

К чаю стоит приготовить нежный, вкусный сыр: рецепт

vpuzo.com


Попробуйте!

Идеальный маринад для скумбрии: будете так готовить всегда

vpuzo.com


Бұрыннан таныс ақп

Мен үшін жаңалық

Менде басқа ақп

Түсінбедім


˅

+

-

?



Оқушылар мәтінді оқып, түртіп алады.

Оқулықпен жұмыс

Find words in the text for

1.      People who are occupied in politics

2.      A person who speaks for his country

3.      People who work in business

4.      People who build

5.      People who write for TV and newspapers

6.      King’s family

 Оқушылар берілген сөздердің мағынасын мәтін ішінен табады.

Сергіту сәті

Дене жаттығуларын жасауға тапсырма береді.

Оқушылар бой сергітіп,

дене жаттығуларын

жасайды.

Ой толғаныс

Венн диаграммасы

Мұғалім оқушылар  кестені толтыруға тапсырма береді.

 

The orients express

both

High- speed trains

 

 

Оқушылар  берілген

кестені толтырады.

Рефлексия

Мұғалім оқушыларға кері байланыс жасауға тапсырма береді.

Оқушылар  кері байланыс жасайды.

Үй жұмысы

Make up dialogue

To learn by heart new words

Оқушылар үй жұмысын күнделіктеріне жазып

алады.

Бағалау

Мұғалім топты және оқушыларды жеке бағалайды,мадақтайды.

Today you worked well. Thank you. The lesson is over.  You are free.  Good-bye.






Trains. Travelling

  • 0

The theme: Trains. Travelling.
The aims: - to enrich students knowledge about Astana and London;
-To develop students grammar skills and habits of oral speech;
-To develop interest in learning English, to improve their pronunciation skills;
-To develop students skills and habits in dialogue and monologue speech through asking questions;
The method: explanation, group work, question-answer
The types: lesson by travelling
The visual aids: pictures, cards, crosswords, videos of cities.
The procedure of the lesson:
I. Organization moment
А)Greeting
В)Check up the attendance
II. Phonetic drill
III.Checking up the home task: write an essay “Dream vacation”
IV.Introduction of the new lesson
Teacher: Today I’d like to speak to you about travelling. We are going to travel beautiful cities and you’ll get some more information about Astana and London. We’ll learn some new words, we’ll read texts, answer the questions and do some exercises.
Warm-up: I think everybody likes travelling. So, during our lesson we’ll talk about travelling, means of transport, share and express opinions, and exchange ideas.
Now I’d like to start our lesson with the quotation written on the board:
“The world is a book and those who do not travel read only a page”
-What does it mean?
Pupil: - If you don’t travel you can not see the beauty of the world;
Pupil: - If you don’t travel you can not discover new things and different ways of life;
Teacher: OK. That’s all. Today’s our new theme is “Trains. Travelling”on page 69. Write down the date and the new theme.
Teacher: Now, let’s check your home task. –What was your home task for today? Ok, your home work: write an essay “Dream vacation” -Are you ready? –Who wants to read? Please….
So, I’d like you to answer the questions:
-Why do people travel?
-What are the reasons for travelling?
P1: People travel to discover new places.
P2: People travel to learn a language.
P3: People travel to see the sights.
P4: People travel to enjoy beautiful places.
P5: People travel to make new friends.
P6: People travel to discover different ways of life.
P7: People travel to see other countries and continents.
-What means of transport do you know?
-What are the most popular ways of travelling?
P1: The most popular ways of travelling are:
-by plane
-by bus
-by train
-by bike
-by ship
-by car
by taxi
by motorbike
-by boat
-by tram
-on foot
Teacher: Now , students, do you like to travel? – Yes, we do.
-Which of the transport do you prefer?
Our 1 task: Who is fastest?
Now, divide these transports into 2 groups:
I group: Astana
Public transport
II group: London
Private transport
First, we are going to travel Astana. We’ll see sights of Astana, beautiful places and we learn some more information about Astana.
-Let’s look the videos about Astana on the board
Answer the questions:
-The residence of President of Kazakhstan?
-What’s the capital of Kazakhstan?
-What is the White House?
-The head of the Kazakhstan?
-What is official language in our country?
Second, we are going to travel London. We’ll see sights of London, beautiful places and we learn some more information about London.
-Let’s look the videos about London on the board
Answer the questions:
-What’s the capital of England?
-Where is London situated?
-How many people live in London?
-What place is the official home of the Queen?
-The London’s residence of Queen Elizabeth II is…..
-The head of the state in United Kingdom is….
Speaking.
- What’s city of Astana?
Astana is a beautiful, expensive, crowded, clean, modern and new city.
-What’s city of London?
London is a beautiful, expensive, crowded, old and famous city.
Now, you must find from the sentences adjectives. Adjective is
а describing of places, people and things. Answer the questions : What kind? Which one? How many/much?
Look at the board.
Open your books on page 69
1 group –Transport car
2 group- Transport train
Now read the text.
1 group –The Orient Express
2 group- High-Speed trains
Now you must find the adjectives from the text.
Crossword.
Conclusion.
1. Marking
2. Giving home task: Ex 2-4 p.71
Evaluation. Our lesson is over! You were very active today. Good bye! See you soon.





















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!