My favourite food

Тақырып бойынша 31 материал табылды

My favourite food

Материал туралы қысқаша түсінік
“My favourite food” – сүйікті тамақты сипаттау тақырыбы. • Мақсаты: Оқушылар сүйікті тағамын атау, сипаттау, неге ұнайтынын айту. • Сөздер: pizza, soup, salad, rice, meat, fish, sweet, tasty, healthy т.б. • Грамматика: Present Simple (I like pizza. It is tasty.).
Материалдың қысқаша нұсқасы


Unit:6

Health

Teacher’s name:

Zharylgaeva Aruzhan

Date:

03.03.2025

Grade: 3

Number present: absent:

Theme of the lesson:

My favourite food

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

3.1.4.1 understand basic personal questions;

3.2.3.1 respond to basic questions with single words or short responses;

3.3.5.1 read short, illustrated fiction and non-fiction stories written in very simple language using a dictionary;

Lesson objectives:

By the end of the lesson the students will be able to:

learn how to speak about the food and identify different fruits objects;

recognize and use vocabulary to do with the food;

to express personal attitude toward a topic discussing a topic.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Greeting.

Organisation moment.

2 min.

Organization moment :

The teacher greets the class: “Good afternoon, students!” Then teacher ask “How are you? How is the lesson going? Aren't you tired?

The students greet the teacher. 

Good morning, good morning to you,

We are glad to see you too.

image1.png

During the activity teacher after each right answer gives feedback with the method: “The Praise”.

You are right”

Great!”

Good”.


Whiteboard

Warm up:

10 min.



The teacher has the students write down new vocabulary words from the book and read them aloud repeatedly. The students then complete a task related to the vocabulary.





To improve the students’ memory, the teacher asks them to look at a picture and write the complete word.






Students must look at the picture and find the word by making associations.


St


The students have to fill in the missing letters on the board to complete the word.

Assessment Criteria:


Pair assessment


4 point




Descriptor:

A learner:

* Demonstrate an ability to organize and express ideas clearly;


Student's Book "Family and friends 2. Kazakhstan edition". (Oxford University

Press)

p.48















Whiteboard




Main

activities:

17 min.


The teacher explains the “but and” rule. Then they do the task from the book.

Complete the sentence with and or but.

I like carrot___eggs.

I don’t like juice___ I like tea.


The student performs the task according to the rules.


Assessment criteria:


Pair assessment


Descriptor:

A learner:

* Demonstrate an ability to organize and express ideas clearly;

3points

Student's Book "Family and friends 2. Kazakhstan edition". (Oxford University

Press)

p.50


Main activities:

13 mins.

The student conducts a dialogue with a partner about what food they like and what drinks they don't like.



The teacher reads the question orally and the student marks the correct or incorrect answer.


[Sts. do the tasks.

-My favorite food is potato and meat. And I like hot chocolate.


[










Pair - Assessment.


Descriptor:

Answer the main task given, providing personal and specific information.


Descriptor: Personal work, thinking and listening to complete the task.

3 point





Worksheet










Whiteboard

End of the lesson.


Reflection


3 min.

Teacher gives a homework and comment the work of Sts.

Home Assignment:

Draw your favorite food or fruits and describe.


SS write their homework for the next lesson.

Sts. give a mark to themselves for working at the lesson.

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas.



Pupils evaluate themselves using evaluation lists. 

Reflection.

Self- Assessment.









Whiteboard





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.08.2025
84
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі