My favourite season 2 grade

Тақырып бойынша 11 материал табылды

My favourite season 2 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
My favourite season тақырыбына арналған ашық сабақ
Материалдың қысқаша нұсқасы





Date:

Grade : 2

English . Teacher: Aimukhanbetova A ZH

The theme:

My favourite season

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.2.6.1- to introduce new words connected with seasons and with their spelling and using them in speech

3.1.6.1- to understand the meanings of words and sentences

3.2.5.1- to use active vocabulary in speech


Lesson objectives

Learners will be able to:

All learners will be able to:

* Know all new words about seasons and weather ;

Most learners will be able to:

* Use the new words in their sentences and read the words ;

Some learners will be able to:

* Complete all tasks correctly.


Интерактивті тақта , фигуралар, А 3 форматы



Planned timings


Time

Teacher’s action

Pupil’s action

Assessment

Organization moment




2 мин





3 мин



2



Teacher: - Good afternoon, boys and girls!

Teacher:

I am glad to see you!

How do you feel today?

What is the weather like today?

What season is it now?

What date is it today?

Children, today we have an unusual lesson and today we have guests.

First of all, I want to invite you to the center of the class and stand making a circle. Let`s wish to each-other the best wishes for today`s lesson.

Good morning children!

I'm glad to see you!

Thank you, sit down please.





- Good afternoon teacher! We are glad to see you too!




.





Warm up










Checking home task.

2 мин



5 мин

The weather әні











  • Let me check your home task playing game “Five fingers ”

Pair work – to prepare the words about weather

  1. Ойын 2 оқушыдан шығады ,мұғалім атаған сөзді жылдам қолмен соғу,сол сөздің аудармасын үш тілде аударып беру,оқу.


The weather әнін оқушылар көре отырып, қосыла айтады



5 stars (Тақтада ілініп тұр,ан бағалау таблицасына сабақтың барлық кезеңдері бойынша сабаққа қатысып,жақсы жауап беріп отырған оқушыларға жұлдызшалар жапсырып отыру)

New theme


















Middle of the lesson










(Group work)


8 мин













3 мин





3 мин

  • I didn’t write today’s theme because you should guess what we are going to talk about, look at the video, what can you see in the video?

  • Where did we go in our last lesson?

  • What did you see ?

  • What was the weather?

  • What season is it now?

Алдыңғы сабақпен байланыстыру. Экрандағы суретке назар аударамыз "


So,How do you think , what is the theme of the lesson?

1 Vocabulary practise. Look at the screen,repeat new words after me!

Spring-көктем

Summer- жаз

Autumn-күз

Winter-қыс

Summer months: June, July and August

Winter months: December, January, February

Spring months: March, April, May

Autumn months: August, September, October

-Repeat after me

-read the word





 Find the odd word.

1. January, February, March, Table.

2. Summer, year, spring, autumn, winter.

3. Day, month, year, twelve.



Group Assessment: keys on the interactive board.

II. Reading. Group work

Task 1 1group Look at the picture and write the words

Task 2 , 2nd group

Read the text .Match the words with translations

My favourite season is winter.The winter months are December,January,February.It is usually cold in winter.The trees are white.In winter we can play with snowman.

WINTER АҒАШ

COLD АҚҚАЛА

SEASON СУЫҚ

TREE ҚЫС

SNOWMAN МЕЗГІЛ

TASK3 Read the text 3rd group

My favourite season is autumn.Autumn months are September,October,November. The trees are yellow.I can run and play football.

1 My favourite season is autumn

True False

2 Autumn months are December,January,February True False

3 The trees are yellow True False

4 I can’t run True False

Discriptor:


Watching on PPT video , learners should guess the lesson title. They must answer the questions































Relaxing time



  • Peel banana”

Шынайы бананмен музыка әуенімен бірге жаттығуды көрсету


Conclusion

End of the lesson

5 мин

Listening. Group work.

  • Draw a tree. Draw beautiful flowers in the tree. Colour the flowers. Draw a big sun in the sky.The sun is yellow.The sky is blue.


Мұғалім оқыған мәтінді үш топ тыңдалым арқылы суреттерін салады

5 жұлдыз

FEEDBACK


2мин

  • On the board you can see the picture of “Blob tree”. And here you have on the desks three different colored leaves. The meaning of leaves:

Red  “I need help”

Yellow “I`m getting there”

Green “I can do this”

  • Please, give feedback using this leaves, I could see your results for today`s lesson.


Home task

  • Ex2 To read the new words

Thank you children for your participation, you were very active today.

Тексерілді





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.04.2024
301
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі