My toys

Тақырып бойынша 11 материал табылды

My toys

Материал туралы қысқаша түсінік
3.1.2.1 recognise familiar words with visual support; 3.3.2.2 deduce the meaning of a word in a picture or icon on a limited range of topics; 3.5.1.4 use common adjectives in descriptions of people and things and simple feelings with support.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan


Unit: 5. My free time


Lesson 40

School: 10


Teacher’s name: Esenbaeva A


Date:05.02.25


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Culture. My toys

Learning objectives

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.3.2.2 deduce the meaning of a word in a picture or icon on a limited range of topics;

3.5.1.4 use common adjectives in descriptions of people and things and simple feelings with support.

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- learn how to describe a toy using active words;

- write familiar words correctly and make sentences with them;

- make and respond to suggestions;

Values ​​and its purpose:

"Law and Order"

Observance of norms and rules of order and justice understand the need



Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment :

1.Greeting. . (Whale class, Individually)

Warm-up

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson. Look at the pictures of: a bike, a scooter, a teddy bear, roller skates, a ball, skateboard.

Name outdoor toys.

Lead – In

Tell children to look at the pictures. Ask What can you see? Have children name as many outdoor toys as they can.

Help with unfamiliar words.

Ask children which of the items in the pictures they have got.





Learners listen, repeat, and participate in placing flashcards.











Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment





































Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Ex:1 P:38

Ask children what kind of text they think this is (a webpage showing a set of adverts for things to play with outdoors).

Play the recording a second time. Ask comprehension questions, e.g. How many wheels has the scooter got? What colour are the swings?

Draw children's attention to the Let's Learn! box and read both sentences aloud. Remind children of the use of the demonstrative this. Ask them whether we use the word this for singular or plural objects (singular) and whether the object is close to or far from us (close to us).

Learners look at the pictures. Answer the question

Answers


T’s feedback

Descriptor:

-look at the pictures.

- answer the question

Total: 2 point




Task II

Ex: 2 P: 38

Tell children to close their books and to remember the color of the toys in Exercise 1. Ask What color is the bike? Elicit red. Repeat for the rest of the toys.

Play the recording and ask children to read the speech bubbles as they listen. Make sure they understand that the boy is making a suggestion, and the other boy is agreeing.

Repeat the suggestions again and this time encourage children to respond, in chorus, with Good idea

Learners listen and read.


Descriptor:

- listen and read.

Total: 2 point






Task III

Ex: 3 P: 38

Read out the dialogue on the page. Ask children to point to the picture that shows the activity the girl is making a suggestion about. Teach / elicit all the activities in the pictures.

Model the activity with a child at the front of the class. Tell the child to point to one of the pictures in the book and say the model sentence, Let's... Respond to his/her suggestion by saying Good idea!

Learners read the dialogue. Circle the correct word.



Descriptor:

- read the dialogue.

-circle the correct word.

Total: 2 point



https://wordwall.net/ru/resource/18913199

End of the lesson

5 min

Briefly review the colors learned.

Ask students: What was your favorite color activity today? Why?



Poster Success




























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.02.2025
157
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі