Бекітемін:
11.02.2016
Сабақтың тақырыбы: Нағыз қазақ -домбыра
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: 1)Қазақ халқының негізі музыкалық аспабы домбыра туралы түсінік беру.
2)Домбыраның пайда болуы жайлы аңыздар түрлерін айту.
3)Домбыраның құрылысымен таныстыру.
Домбыра біздің ұлттық аспабымыз екенін,оны әрбір қазақ баласы және қазақ шаңырағында қастерлеп,төрге іліп ұрпаққа жалғастырушы ретінде сақтап келген өнер киесі екенін білдіру.
Дамытушылық: Түрлі аспапта ойнаған шығармаларды тыңдау арқылы оны қабылдау,ұлттық аспаптарды ажырата білу,танымдық қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Ұлттық өнерді қастерлеуге,өнер адамдарына сүйіспеншілігін арттыруға,ұлттық аспаптарға деген қызығушылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Әдісі: түсіндіру,көрсету,ертегі тыңдау,мультфильм көру,сұрақ-жауап,ән тыңдау,ән айту,ойын ойнау,әуенді-қимылдар жасау.
Көрнекілігі: Қазақтың ұлттық аспаптарының суреттері,үнтаспа,карточкалар,домбыра аспабы,Құрманғазы,Динаның суреттері,теледидар.
|
Оқу іс-әрекетінің кезеңдері |
Музыка жетекшісінің іс-әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
|
Мотивациялық қозғаушы |
-Марш әуенімен жүру Шаттық шеңбері: Сәлем,сәлем Алтын күн! Сәлем,сәлем,Жер ана! Сәлем,сәлем,Жан досым, Сәлем,сәлем,баршаңа. Жылуыңа,жылу қос, Міне,менің қолым бос. -Бүгін біздің сабағымызға апайлар қатысқалы отыр,олай болса барлығымыз апайлармен амандасайық. |
Балалар марш әуенімен жүреді Шаттық шеңберін құрып,музыканттың айтқанын қайталап айтуға тырысады. Сәлеметсіздерме! |
|
Іздену- Ұйымдастырушы |
Топқа бөлу:3 топқа бөлу -Балалар,мен сендерге бір ән тыңдатамын сол ән не туралы екенін айтып беріңдер. Музыка тыңдау: Б.Бейсенова «Домбыра» -Дұрыс айтасыңдар, олай болса біз бүгін ұлттық аспабымыз домбыраның құрылысымен және оның шығу тарихымен танысамыз. Бұрынғы уақытта көшіп қонып жүрген қазақтың қай-қайсысы да домбыраны шаңырағында қастерлеп төрге іліп,ұрпаққа жалғастырушы ретінде сақтап келген өнер киесі.Кең даланы мекен еткен қазақ жұртының ең аяулы қасиетті аспабы-домбыра депті.Оның сымдай тартылған қос ішегінде сан ғасырлардың ақыл ойы,көңіл-күйі жатыр.Домбыра елдің көне көз шежіресі,көпті көреген қарияның көңіл-күйі екен депті. -Балалар,бүгінгі сабағымызға әжеміз келіп отыр,сол әжемізден домбыра аспабының шығу тарих тыңдап көрелік. Ертегі тыңдату: «Мұңлық - Зарлық»
-Енді осы домбыра аспабының құрылысымен танысайық:
«Ақсақ құлан» ертегісі
-Домбыраның ойығы қалай пайда болды? -Домбыра аспабында ойнаған әйгілі күйші композитор Құрманғазы атамыз бен шәкірті Дина әжемізбен таныстыру.
Ән тыңдау ережелерін естеріне салу. Музыка тыңдау: Құрманғазы «Сарыарқа» -Құрманғазы кім? -Күй қалай орындалды? -Күй тартатын адамды –орындаушы,күйші. -Күй шығаратын адамды – композитор,күйші. - Домбырамен ән айтатын адамды – әнші,термеші,жыршы деп атаймыз.
Бұрынғы кезде күй тек домбыра аспабымен ойналатын,қазір домбыра аспабына басқа да аспаптар қосылып ойнайды.
Сергіту сәті: «Домбыра» әніне домбырада ойнаған қимылдар жасату. Ән айту ережелерін естеріне салу. Ән айту: И.Нүсіпбаев «Домбыра сазы» -Әннің мазмұны не туралы? -Ән сендерге ұнады ма? -Ән қандай көңіл-күйде жазылған?
Дәптермен жұмыс: Кітаптарында берілген аспаптардың суреттерінің ішінен домбыра аспабын тауып,үзік сызықтарды қосу арқылы суретін салу. Дидактикалық ойын: «Кім жылдам?» - Балалар қиындылардан домбыра аспабының суретін құрап шығу керек. «Үнінен таны» Балалар тыңдау арқылы естіген аспаптарының үнін ажыратуы керек. -Балалар сендерге домбыра аспабында Эльнара апаларың Құрманғазының «Балбыраун »күйін орындап береді. Жұмбақтар шешу: Ұзын мойны,
|
Балалар әнді бар ынталарымен тыңдап сұраққа жауап беруге тырысады.
Әжені қарсылап,айтқан ертегісін бар ынталарымен тыңдайды. Суретке қарап домбыра аспабының құрылысын атауға тырысады Теледидардан «Ақсақ құлан» ертегісін қуана қарайды Хан оған қорғасын құйды Ән тыңдау ережелерін айтады. Күйші,композитор. Жылдам,көңілді. Суретке қарап айтуға тырысады. Әннің ырғағын сақтап,саз жетекшісінің көмегімен қимылдар жасауға бар ықыласымен талпынады Ән айту ережелерін естеріне түсіреді. Әннің сөзін жаттап ,саз жетекшісімен бірге әуеніне ілесе айтуға тырысады. Сұрақтарға жауап береді. Карточка көтеру арқылы әннің көңіл-күйін ажыратады. Дәптерлерімен жұмыс жасайды. Ойынның шартына сақтап,қызыға бар ықыластарымен ойнайды. Күйді қызыға тамашалайды Бір-бірімен жарыса жұмбақтардың шешуін табуға асығады. Сылдырмақтарды қолдарына алып ырғағын сақтап,саз жетекшісінің сүйемелдеуіне ілесе орындауға тырысады |
|
Рефлексифті коррекциялаушы |
-Бүгін қандай аспаппен таныстыңдар? -Қандай ән айттық? -Балалардың бағалауы -Марш әуенімен жүру |
Домбыра «Домбыра сазы» Марш әуенімен жүреді. |
Күтілетін нәтижелер:
Біледі: Домбыра аспабының пайда болуын.
Игереді: Домбыраның құрылысын.
Меңгереді:Аспаптарды үнінен ажыратып.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Наңыз қазақ-домбыра"
"Наңыз қазақ-домбыра"
Бекітемін:
11.02.2016
Сабақтың тақырыбы: Нағыз қазақ -домбыра
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: 1)Қазақ халқының негізі музыкалық аспабы домбыра туралы түсінік беру.
2)Домбыраның пайда болуы жайлы аңыздар түрлерін айту.
3)Домбыраның құрылысымен таныстыру.
Домбыра біздің ұлттық аспабымыз екенін,оны әрбір қазақ баласы және қазақ шаңырағында қастерлеп,төрге іліп ұрпаққа жалғастырушы ретінде сақтап келген өнер киесі екенін білдіру.
Дамытушылық: Түрлі аспапта ойнаған шығармаларды тыңдау арқылы оны қабылдау,ұлттық аспаптарды ажырата білу,танымдық қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Ұлттық өнерді қастерлеуге,өнер адамдарына сүйіспеншілігін арттыруға,ұлттық аспаптарға деген қызығушылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Әдісі: түсіндіру,көрсету,ертегі тыңдау,мультфильм көру,сұрақ-жауап,ән тыңдау,ән айту,ойын ойнау,әуенді-қимылдар жасау.
Көрнекілігі: Қазақтың ұлттық аспаптарының суреттері,үнтаспа,карточкалар,домбыра аспабы,Құрманғазы,Динаның суреттері,теледидар.
|
Оқу іс-әрекетінің кезеңдері |
Музыка жетекшісінің іс-әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
|
Мотивациялық қозғаушы |
-Марш әуенімен жүру Шаттық шеңбері: Сәлем,сәлем Алтын күн! Сәлем,сәлем,Жер ана! Сәлем,сәлем,Жан досым, Сәлем,сәлем,баршаңа. Жылуыңа,жылу қос, Міне,менің қолым бос. -Бүгін біздің сабағымызға апайлар қатысқалы отыр,олай болса барлығымыз апайлармен амандасайық. |
Балалар марш әуенімен жүреді Шаттық шеңберін құрып,музыканттың айтқанын қайталап айтуға тырысады. Сәлеметсіздерме! |
|
Іздену- Ұйымдастырушы |
Топқа бөлу:3 топқа бөлу -Балалар,мен сендерге бір ән тыңдатамын сол ән не туралы екенін айтып беріңдер. Музыка тыңдау: Б.Бейсенова «Домбыра» -Дұрыс айтасыңдар, олай болса біз бүгін ұлттық аспабымыз домбыраның құрылысымен және оның шығу тарихымен танысамыз. Бұрынғы уақытта көшіп қонып жүрген қазақтың қай-қайсысы да домбыраны шаңырағында қастерлеп төрге іліп,ұрпаққа жалғастырушы ретінде сақтап келген өнер киесі.Кең даланы мекен еткен қазақ жұртының ең аяулы қасиетті аспабы-домбыра депті.Оның сымдай тартылған қос ішегінде сан ғасырлардың ақыл ойы,көңіл-күйі жатыр.Домбыра елдің көне көз шежіресі,көпті көреген қарияның көңіл-күйі екен депті. -Балалар,бүгінгі сабағымызға әжеміз келіп отыр,сол әжемізден домбыра аспабының шығу тарих тыңдап көрелік. Ертегі тыңдату: «Мұңлық - Зарлық»
-Енді осы домбыра аспабының құрылысымен танысайық:
«Ақсақ құлан» ертегісі
-Домбыраның ойығы қалай пайда болды? -Домбыра аспабында ойнаған әйгілі күйші композитор Құрманғазы атамыз бен шәкірті Дина әжемізбен таныстыру.
Ән тыңдау ережелерін естеріне салу. Музыка тыңдау: Құрманғазы «Сарыарқа» -Құрманғазы кім? -Күй қалай орындалды? -Күй тартатын адамды –орындаушы,күйші. -Күй шығаратын адамды – композитор,күйші. - Домбырамен ән айтатын адамды – әнші,термеші,жыршы деп атаймыз.
Бұрынғы кезде күй тек домбыра аспабымен ойналатын,қазір домбыра аспабына басқа да аспаптар қосылып ойнайды.
Сергіту сәті: «Домбыра» әніне домбырада ойнаған қимылдар жасату. Ән айту ережелерін естеріне салу. Ән айту: И.Нүсіпбаев «Домбыра сазы» -Әннің мазмұны не туралы? -Ән сендерге ұнады ма? -Ән қандай көңіл-күйде жазылған?
Дәптермен жұмыс: Кітаптарында берілген аспаптардың суреттерінің ішінен домбыра аспабын тауып,үзік сызықтарды қосу арқылы суретін салу. Дидактикалық ойын: «Кім жылдам?» - Балалар қиындылардан домбыра аспабының суретін құрап шығу керек. «Үнінен таны» Балалар тыңдау арқылы естіген аспаптарының үнін ажыратуы керек. -Балалар сендерге домбыра аспабында Эльнара апаларың Құрманғазының «Балбыраун »күйін орындап береді. Жұмбақтар шешу: Ұзын мойны,
|
Балалар әнді бар ынталарымен тыңдап сұраққа жауап беруге тырысады.
Әжені қарсылап,айтқан ертегісін бар ынталарымен тыңдайды. Суретке қарап домбыра аспабының құрылысын атауға тырысады Теледидардан «Ақсақ құлан» ертегісін қуана қарайды Хан оған қорғасын құйды Ән тыңдау ережелерін айтады. Күйші,композитор. Жылдам,көңілді. Суретке қарап айтуға тырысады. Әннің ырғағын сақтап,саз жетекшісінің көмегімен қимылдар жасауға бар ықыласымен талпынады Ән айту ережелерін естеріне түсіреді. Әннің сөзін жаттап ,саз жетекшісімен бірге әуеніне ілесе айтуға тырысады. Сұрақтарға жауап береді. Карточка көтеру арқылы әннің көңіл-күйін ажыратады. Дәптерлерімен жұмыс жасайды. Ойынның шартына сақтап,қызыға бар ықыластарымен ойнайды. Күйді қызыға тамашалайды Бір-бірімен жарыса жұмбақтардың шешуін табуға асығады. Сылдырмақтарды қолдарына алып ырғағын сақтап,саз жетекшісінің сүйемелдеуіне ілесе орындауға тырысады |
|
Рефлексифті коррекциялаушы |
-Бүгін қандай аспаппен таныстыңдар? -Қандай ән айттық? -Балалардың бағалауы -Марш әуенімен жүру |
Домбыра «Домбыра сазы» Марш әуенімен жүреді. |
Күтілетін нәтижелер:
Біледі: Домбыра аспабының пайда болуын.
Игереді: Домбыраның құрылысын.
Меңгереді:Аспаптарды үнінен ажыратып.
шағым қалдыра аласыз





















