Сабақтың
кезеңі/ уақыт
|
Мұғалім
әрекеті
|
Оқушы
әрекеті
|
Ресурстар
Сабақтың техникалық
құрал-жабдықтары
|
Ұйымдастыру кезеңі (7
мин)
|
. Ұйымдастыру кезеңі (2
минут):
|
. Кіріспе (5 минут):
-
Амандасу, оқушылардың көңіл күйін
сұрау
-
Тәрбие сағатының тақырыбын хабарлау және мақсатын
түсіндіру
-
Нашақорлық мәселесінің өзектілігін атап
өту
|
|
Сабақ басы
(13 мин)
|
|
|
|
Ортасы (20
мин)
|
Нашақорлық – адамның психикалық және
физикалық денсаулығына зиян
келтіретін, әлеуметтік және
экономикалық проблемалар тудыратын психоактивті заттарды (есірткі, алкоголь, темекі және
т.б.) жүйелі түрде қолдануға байланысты тәуелділік. Нашақорлық - бұл жай
ғана әдет
емес, сонымен қатар созылмалы ауру
болып табылады.
Нашақорлық
түрлері:
-
Есірткіге
тәуелділік (наркомания): Есірткі
заттарын (опиаттар, каннабиноидтар, психостимуляторлар,
галлюциногендер және т.б.) тұрақты түрде қолдануға байланысты
тәуелділік.
-
Алкогольге
тәуелділік (алкоголизм): Алкогольді
ішімдіктерді шектен тыс тұтынуға байланысты
тәуелділік.
-
Темекіге
тәуелділік (никотинге
тәуелділік): Темекі
өнімдерін (сигарет, кальян, электронды темекі және т.б.) қолдануға
байланысты тәуелділік.
-
Токсикомания: Психикаға әсер ететін, бірақ
есірткіге жатпайтын заттарды (еріткіштер, желім, кейбір
дәрі-дәрмектер және т.б.) қолдануға байланысты
тәуелділік.
-
Ойынға
тәуелділік (лудомания,
гемблинг): Құмар
ойындарға (казино, ойын автоматтары, бәс тігу және т.б.) бақылаусыз
құмартуға байланысты тәуелділік.
|
-
Биологиялық себептер:
-
Психологиялық себептер:
-
Тұлғалық ерекшеліктер (төмен өзін-өзі бағалау,
импульсивтілік, мазасыздық).
-
Психологиялық жарақаттар (балалық шақтағы зорлық-зомбылық,
жақын адамның өлімі).
-
Стресс, депрессия,
жалғыздық.
-
Өзін-өзі бағалаудың
төмендігі.
-
Әлеуметтік себептер:
-
Әлеуметтік ортаның әсері (құрдастардың қысымы,
нашақорлармен араласу).
-
Отбасылық проблемалар (ата-ананың нашақорлығы,
қарым-қатынастың жоқтығы).
-
Экономикалық қиындықтар (жұмыссыздық,
кедейлік).
-
Жарнаманың және БАҚ-тың
әсері.
-
Қолжетімділік және есірткі заттарының
арзандығы.
-
Мәдениеттің және дәстүрдің әсері (алкогольді тұтыну, темекі
шегу).
-
Рухани себептер:
-
Өмірдің мәнін жоғалту.
-
Рухани құндылықтардың
болмауы.
-
Жақсылыққа және әділеттілікке сенімнің
жоғалуы.
-
Ішкі бостықты толтыру
әрекеті.
|
|
Қауіпсіздік
сабағы
10
мин
|
Қауіпсіз
мінез-құлық қағидалары.
Ата-анасының
немесе басқа ересектердің қарауынсыз бір минутқа қалған әрбір бала
бейтаныс адамдармен қарым-қатынас кезінде қауіптен аулақ болуға
көмектесетін қағидаларды білуі керек:
БОЛМАЙДЫ:
-
бейтаныс
адаммен сөйлесуге, оны пәтерге кіргізуге;
-
бейтаныс
адамдармен лифт пен кіреберіске кіруге;
-
бейтаныс
адамдарға көлікке отыруға;
-
бейтаныс
адамдардан сыйлықтар алуға және олармен бірге бару туралы
ұсыныстарына келісуге.
|
Қандай
жағдайларда әрқашан да «ЖОҚ!»-деп жауап беру
керек:
-
Егер сізге
қонаққа бару немесе үйге бару ұсынылса (тіпті көршілер болса
да).
-
Ата-ана
болмаған кезде бейтаныс адам келсе, оны пәтерге кіргізу немесе
онымен бірге бір жерге бару.
-
Егер бейтаныс
адам сізбен танысу және уақыт өткізу үшін бірдеңе
жасаса.
-
Бір нәрсені
көру немесе ойнау үшін оңаша жерге бару туралы ұсыныс айтса, тіпті
өте қызықты болса да, «Жоқ!» - деп жауап беру
керек.
-
Үйге келгенде,
міндетті түрде ересектерге бұл адам туралы айту
қажет.
|
|
Соңы
|
Қорытынды (10
минут):
-
Талқылауды қорытындылау, негізгі ойларды
қайталау.
-
Оқушыларға салауатты өмір салтын таңдаудың маңыздылығын
ескерту.
-
Қажет болған жағдайда, көмекке жүгінуге болатын ұйымдар мен
телефон нөмірлері туралы ақпарат
беру.
-
Оқушыларға рефлексия жасауды
ұсыну:
|
Синтетикалық
темекінің зардабы өте үлкен және қайтымсыз болуы мүмкін. Сондықтан
оның алдын алу және онымен күресу – қоғамның маңызды міндеттерінің
бірі.
|
|