Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Long-term plan unit:

    Unit 7: Natural Disasters .

    School: Yabek Esenbekov

    Date: 28.02.2018

    Teacher’s name: Zulpibekova S

    Grade: 7

    Number present:12

    absent:

    Theme: Looking at natural disasters around the world. The Present Perfect Tense

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.W6 link with little or no support, sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors on a range of familiar general topics and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    understand and use the vocabulary, know

    Present Perfect tense

    Most learners will be able to:

    use appropriate vocabulary and make sentences using Present Perfect

    Some learners will be able to:

    Know three forms of verbs and make sentences



    Value links

    Respect and cooperation by:

    1. listening to the teacher

    2. listening to each other

    3. encouraging each other

    4. helping each other

    5. work in a team

    Cross curricular links

    Kazakh language, Russian

    ICT skills

    Interactive board

    Previous learning


    Plan

    Planned timing

    Planned activities

    Resources

    Beginning (5 min)




    The teacher and students greet each other.

    The teacher says the criteria of the lesson.

    Ask home task 3 forms of the verbs


    power point presentation


    Middle (30 min)

    7 min



























    13 min




















    3 min















    7 min


    The teacher explain the Present Perfect Tense


    The Present Perfect Tense

    Have

    Has V3


    • Have you read this book?

    • Have they watched the film?

    • Has she opened the window?


    • I haven`t read this book.

    • They haven`t watched the film.

    He hasn`t opened the window

    • She has just cleaned the carpet.

    • He has never seen the Queen.

    • We haven`t eaten our lunch yet.

    • Has he spoken to his mother yet?

    • Have you ever visited this exhibition?

    • I haven`t seen him this week.

    • He has been to London this year.

    • We have known each other for 2 years.

    • They have had this car since 1999.



    Task 1: Writing and Speaking (collaborative work)

    Read the words on topic “Natural Disasters” and circle only those which are related to your category.

    Words: crack, to raise, dry, to shake, uncontrolled, cumulonimbus, magma, to submerge, earth, to twirl, to spread, cloud, pressure, to release, rainfall, river, surface, block, lightning, rapid, strike, to rotate, to explode, to flow over, to slip, careless, air, lava, bank, to break, ‘eye’, camping, collision, molten, to build up, to burn, warm, cool, rock, tension, organic, destruction, energy, to uproot, to drag.

    Make up as many word combinations with the chosen words as you can (students B).

    Make up sentences with the chosen words (students A).

    Discuss your ideas and do inter-checking within your group.

    Concept Checking: What should you do?

    Students are assessed with the card of stars (one for a group).

    Descriptors

    Learners:

    1. read the range of words

    2. circle the words related to the given category

    3. write word combinations with the chosen words


    Task 2 Grammar Pair work


    Fill the table

    Go




    began




    done

    put




    understood




    cleaned

    bring




    bought


    Descriptor:

    1. Can fill the table

    2. Pronounce the verbs correctly


    Task 3 Complete the sentences for using Present Perfect


    1 . He _____ (finish) this work

    2. She _____ (take) twenty points in the match.

    3. We _____ (watch) this film

    4. That's amazing! She _____ (run)  fifteen kilometers this morning!

    5. She _____  (buy)  some nice dresses

    6. Oh, no! I  _____ (lose) my money!

    7. My mum _____ (write) shopping list. It's on the kitchen table.

    8 Dad, you _____ (eat) my biscuit!

    9 I’m tired. I  _____ (watch) three videos.

    10 Hurry up! They  _____ (start) the film!

    11. Mary  _____ (study) all her lessons.

    12. Oh no! She  _____  (drop) the plate


    Descriptor:

    1. Can write correct sentences using Present perfect

    2. Speak about using formula




    power point presentation



















    text



























    A 4 papers















    A 4 papers









    End (5 min)











    “ Remove excess word’’ Pupils find odd words. Teacher gives some words and pupils must find odd words


    Feedback

    Students answer the concept questions:

    - What did you take from the lesson?

    - What tasks were interesting to do?

    - What were the problems?

    - Were the criteria of the lesson realized?



    Reflection for students

    Students stick the smiles to the traffic light: red colour – I know the material; orange colour – I understand the material; green colour – I can use the material.

    Reflectionfor teacher





    Stickers


    markers

    Homework

    prepare a presentation about a natural disaster in Kazakhstan

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support?

    How do you plan tochallenge the more ablelearners?

    Assessment – howare you planning tocheck learners’learning?

    Health and safety checkICT links

    Less able students achieve the objectives through simplified tasks with support of the teacher and classmates

    More able students are challenged with complicated tasks with little/no support

    Through the feedback, students’ reflection,with colored points and a star card

    • Ensure students sit in front of the TV-set at a distance of 3 meters

    • Ensure proper ventilation

    • Check sockets’

      Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Зулпибекова Сапаркул Абллаевна
      04 Желтоқсан 2021
      801
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      Natural disaster present perfect tense 7 grade

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      Natural disaster present perfect tense 7 grade

      Материал туралы қысқаша түсінік
      7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics 7.W6 link with little or no support, sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors on a range of familiar general topics and some curricular topics
      Материалдың қысқаша нұсқасы

      Long-term plan unit:

      Unit 7: Natural Disasters .

      School: Yabek Esenbekov

      Date: 28.02.2018

      Teacher’s name: Zulpibekova S

      Grade: 7

      Number present:12

      absent:

      Theme: Looking at natural disasters around the world. The Present Perfect Tense

      Learning objectives that this lesson is contributing to

      7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

      7.W6 link with little or no support, sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors on a range of familiar general topics and some curricular topics

      Lesson objectives

      All learners will be able to:

      understand and use the vocabulary, know

      Present Perfect tense

      Most learners will be able to:

      use appropriate vocabulary and make sentences using Present Perfect

      Some learners will be able to:

      Know three forms of verbs and make sentences



      Value links

      Respect and cooperation by:

      1. listening to the teacher

      2. listening to each other

      3. encouraging each other

      4. helping each other

      5. work in a team

      Cross curricular links

      Kazakh language, Russian

      ICT skills

      Interactive board

      Previous learning


      Plan

      Planned timing

      Planned activities

      Resources

      Beginning (5 min)




      The teacher and students greet each other.

      The teacher says the criteria of the lesson.

      Ask home task 3 forms of the verbs


      power point presentation


      Middle (30 min)

      7 min



























      13 min




















      3 min















      7 min


      The teacher explain the Present Perfect Tense


      The Present Perfect Tense

      Have

      Has V3


      • Have you read this book?

      • Have they watched the film?

      • Has she opened the window?


      • I haven`t read this book.

      • They haven`t watched the film.

      He hasn`t opened the window

      • She has just cleaned the carpet.

      • He has never seen the Queen.

      • We haven`t eaten our lunch yet.

      • Has he spoken to his mother yet?

      • Have you ever visited this exhibition?

      • I haven`t seen him this week.

      • He has been to London this year.

      • We have known each other for 2 years.

      • They have had this car since 1999.



      Task 1: Writing and Speaking (collaborative work)

      Read the words on topic “Natural Disasters” and circle only those which are related to your category.

      Words: crack, to raise, dry, to shake, uncontrolled, cumulonimbus, magma, to submerge, earth, to twirl, to spread, cloud, pressure, to release, rainfall, river, surface, block, lightning, rapid, strike, to rotate, to explode, to flow over, to slip, careless, air, lava, bank, to break, ‘eye’, camping, collision, molten, to build up, to burn, warm, cool, rock, tension, organic, destruction, energy, to uproot, to drag.

      Make up as many word combinations with the chosen words as you can (students B).

      Make up sentences with the chosen words (students A).

      Discuss your ideas and do inter-checking within your group.

      Concept Checking: What should you do?

      Students are assessed with the card of stars (one for a group).

      Descriptors

      Learners:

      1. read the range of words

      2. circle the words related to the given category

      3. write word combinations with the chosen words


      Task 2 Grammar Pair work


      Fill the table

      Go




      began




      done

      put




      understood




      cleaned

      bring




      bought


      Descriptor:

      1. Can fill the table

      2. Pronounce the verbs correctly


      Task 3 Complete the sentences for using Present Perfect


      1 . He _____ (finish) this work

      2. She _____ (take) twenty points in the match.

      3. We _____ (watch) this film

      4. That's amazing! She _____ (run)  fifteen kilometers this morning!

      5. She _____  (buy)  some nice dresses

      6. Oh, no! I  _____ (lose) my money!

      7. My mum _____ (write) shopping list. It's on the kitchen table.

      8 Dad, you _____ (eat) my biscuit!

      9 I’m tired. I  _____ (watch) three videos.

      10 Hurry up! They  _____ (start) the film!

      11. Mary  _____ (study) all her lessons.

      12. Oh no! She  _____  (drop) the plate


      Descriptor:

      1. Can write correct sentences using Present perfect

      2. Speak about using formula




      power point presentation



















      text



























      A 4 papers















      A 4 papers









      End (5 min)











      “ Remove excess word’’ Pupils find odd words. Teacher gives some words and pupils must find odd words


      Feedback

      Students answer the concept questions:

      - What did you take from the lesson?

      - What tasks were interesting to do?

      - What were the problems?

      - Were the criteria of the lesson realized?



      Reflection for students

      Students stick the smiles to the traffic light: red colour – I know the material; orange colour – I understand the material; green colour – I can use the material.

      Reflectionfor teacher





      Stickers


      markers

      Homework

      prepare a presentation about a natural disaster in Kazakhstan

      Additional information

      Differentiation – how do you plan to give more support?

      How do you plan tochallenge the more ablelearners?

      Assessment – howare you planning tocheck learners’learning?

      Health and safety checkICT links

      Less able students achieve the objectives through simplified tasks with support of the teacher and classmates

      More able students are challenged with complicated tasks with little/no support

      Through the feedback, students’ reflection,with colored points and a star card

      • Ensure students sit in front of the TV-set at a distance of 3 meters

      • Ensure proper ventilation

      • Check sockets’

        Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Ашық сабақ 7 сынып
        04.12.2021
        801
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Зулпибекова Сапаркул Абллаевна
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации